Mikä kasvi ja mitä tehdä "poikasille"?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Hoituri
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Mikä kasvi ja mitä tehdä "poikasille"?

Viesti Kirjoittaja Hoituri »

Tunnistaako joku kasvin joka kuvassa on? Ja tietääkö joku mitä pitäisi tehdä noille "poikasille" joita kasvi tekee lehtiinsä. Siis tarkoitan lähinnä sitä, että irtoaako nuo "poikaset" itsekseen ja sitten juurtuvat johonkin vai pitääkö niitä jotenkin irroittaa ja istuttaa? Vai tuleeko noista yhtä isoja lehtiä kuin noista muistakin? Sekavaa taas mutta jos joku ymmärtää pointin ja osaa neuvoa niin kauheen kiva ;)
Kasvi1.JPG
Kasvi1.JPG (37.06 KiB) Katsottu 2210 kertaa
------------------------------------
Hoituri kirjoitti: Vai tuleeko noista yhtä isoja lehtiä kuin noista muistakin?
Tarkoitin siis että tuleeko yhtä isoja lehtiä jne. jos niitä ei irrottele. Kun siis noiden "poikasten" juurethan heiluu tuossa kohtaa missä ne on lehdessä kiinni ja taasen nuo isot lehdet on kaikkien juuret hiekassa. :mrgreen: [:I]
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland

Re: Mikä kasvi ja mitä tehdä "poikasille"?

Viesti Kirjoittaja Riveriana »

Kasvi näyttäisi olevan jaavansaniainen, näistä löytyy vinkkejä, samoin hakemalla sanalla Jaavansaniai* tältä ja hoito-alueelta.

http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... n#p7006133
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... nsaniai%2A
Hoituri
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Hoituri »

Ok. Kiitos! :)
120l akvaario, sekä koira.
arthur321
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja arthur321 »

Hoituri kirjoitti:Tunnistaako joku kasvin joka kuvassa on? Ja tietääkö joku mitä pitäisi tehdä noille "poikasille" joita kasvi tekee lehtiinsä. Siis tarkoitan lähinnä sitä, että irtoaako nuo "poikaset" itsekseen ja sitten juurtuvat johonkin vai pitääkö niitä jotenkin irroittaa ja istuttaa? Vai tuleeko noista yhtä isoja lehtiä kuin noista muistakin? Sekavaa taas mutta jos joku ymmärtää pointin ja osaa neuvoa niin kauheen kiva ;)
Kasvi1.JPG
------------------------------------
Hoituri kirjoitti: Vai tuleeko noista yhtä isoja lehtiä kuin noista muistakin?
Tarkoitin siis että tuleeko yhtä isoja lehtiä jne. jos niitä ei irrottele. Kun siis noiden "poikasten" juurethan heiluu tuossa kohtaa missä ne on lehdessä kiinni ja taasen nuo isot lehdet on kaikkien juuret hiekassa. :mrgreen: [:I]
Mun yksi kuntosali tuttu puhui kanssa jostain kasvista joka tekee "poikasia".. oiskohan sama kasvi kyseessä. Mä voisin seuraavalla kerralla kysyä nimeä kun näen hänet jumpassa tai joogassa
joedoe
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja joedoe »

Juu Jaavansaniainen on. "poikaset" kasvaa emolehdessä kiinni kunnes se irtoaa ja juurtuu johonkin tai jää pyörimään vapaasti, riippuu aika paljon altaan sisustuksesta ja millanen virtaus siellä on...irtonaisen lehden poikasineen voi stumpata johonkin kannon/juurakon koloon juurtumaan. Leviää aika vauhdilla, ainakin mun omassa altaassa.
900l kiekkola, 400l monnila/plekola ja 360l ???
tpraut
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja tpraut »

Kysyn nyt tässä samassa kun minulla on tuota jaavansaniaisen ''trident'' muotoa ja se on ruvennut tekemään noita rönsytaimia (joku 10kpl on eri lehdissä kiinni). Ovat kaikki nyt pukkaamassa ensimmäistä lehteään niin kasvaako ne nopeammin kiinni emokasvissa vai kannattaako se lehti katkaista ja laittaa kantoon kiinni ? Jos ei niin milloin se kannattaa katkaista ?
tanjakemp
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tanjakemp »

Olen katkaissut "emolehden" siinä vaiheessa, kun taimessa on pari lehdenpoikasta ja muutamia "juurikarvoja". Näyttävät kasvavan nopeasti. Kantoon olen kieputtanut näitä poikasia siimalla kiinni. Siiman olen katkonut myöhemmin pois.
317, 240, 128, 100 ja 80 litraa akvaarioissa, sängyssä ja ammeessa hiukan lisää
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”