Onko tämä ihan normaalia vai johtuuko siitä ettei ole vielä kotiutunut?
Hullu taistelukala?
Valvoja: Moderaattorit
Hullu taistelukala?
Ostettiin eilen taistelukala 112 litraiseen pyttyyn. Nyt se menee vähän väliä ympäri suodatinta, eli suodattimen ja lämppärin välistä ylös ja suodattimen _johdon_ takaa ja alas toiselta puolelta.. ja vähän ajan kuluttua uudestaan.. 
kasveja on ja pintakasvejakin tulee tiistaina..
mutta tämä taistis ei ole meillä syonyt mitään (eli siis lauantai-illasta lähtien). olen antanut tetraMiniä, tetra pro colouria ja jotain toukkaruokaa.. vähän on syönyt mutta lähinnä vain "maistellut" eli ottanut ruokaa suuhun ja sylkäissyt pois.. johtuuko tämä vain siitä ettei poju ole vielä kotiutunut vai olenko antanut vääränlaista ruokaa??
mutta tämä taistis ei ole meillä syonyt mitään (eli siis lauantai-illasta lähtien). olen antanut tetraMiniä, tetra pro colouria ja jotain toukkaruokaa.. vähän on syönyt mutta lähinnä vain "maistellut" eli ottanut ruokaa suuhun ja sylkäissyt pois.. johtuuko tämä vain siitä ettei poju ole vielä kotiutunut vai olenko antanut vääränlaista ruokaa??
-
Viola
- Advanced Member

- Viesti:
Viola & eläintarhantynkä
-
Pelkkä aloittelija
- Senior Member

-
kylpyankka
- Advanced Member

- Viesti:
Varmasti paljolti paikasta kiinni. Kerran olen jutellut eräässä liikkeessä myyjän kanssa, joka ruokki juuri kaloja surviaisella, että juu meillä annetaan näitä melkein päivittäin. Siellä kyllä olikin komian muhkeita helmimonnisia.Pelkkä aloittelija kirjoitti:Tiedättekö yhtään että annetaanko akvaario kaupoissa niille jotain surviaisen toukkia tms..?
mulla on kardinaalitetroja.. ainakaan vielä ei ole evät olleet ruokalistallaViola kirjoitti:Joo taistot jää kyllä tetrojen kanssa toiseksi. Anna ensin tetroille jotain hiutaletta ja sitten "taistoruokaa". Johtuu kyllä mitä tetroja sinulla on. Mulla on inkkareita ja neontetroja taistojen kanssa samassa...on helposti taistojen evätkin ruokaosastolla
-
jenniliini82
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
- Sukupuoli: Nainen
Re: Hullu taistelukala?
mein taistolla(koiras) tuntuu aina olevan noita jos jonkin moisia nirhamia ja haavoja. Ärsyttää jo jonkin verran, onhan se hienoo että on tuommoinen utelias kala, mutta tarviiko sitä sitten tunkea niin paljon joka paikkaan...?
se kyllä nimittäin tonkii kaikki paikat. onko muidenkin taistot samanlaisia?
onneksi yksi isokin haava parani aika nopsaan, vettä on usein tullut vaihdeltua tiheään kun tuo niitä haavoja saa.
en usko että asialla kuitenkaan olisi ollut helmirihma kun ainakin päivisin elävät sulassa sovussa. Kuitenkin kantoja ja kasvillisuutta paljon....
entä voiko pleko käydä taiston kimppuun...?
onneksi yksi isokin haava parani aika nopsaan, vettä on usein tullut vaihdeltua tiheään kun tuo niitä haavoja saa.
en usko että asialla kuitenkaan olisi ollut helmirihma kun ainakin päivisin elävät sulassa sovussa. Kuitenkin kantoja ja kasvillisuutta paljon....
entä voiko pleko käydä taiston kimppuun...?
500l Pikkulehtikalojen Amazon ja 300l Helmirihmojen viidakko
https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
-
Riveriana
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Nuo on niin pöllöjä, että koristeiden allakin käydään, jos sinne vaan on pikkuinenkin kolo jäänyt. Leikkivät kasvitiheiköissä ja kaikissa mahdollisisa koloissa. Jossain topikissa joku kertoi kalansa ahtautuneen taustakuvan taaksekin, aika sankari. Taitaa olla ihan tavallista tuo ahtautuminen, vaikka en ehkä ihan heti ymmärrä mikä merkitys tuolla mönkimisellä noin evolutiivisessä mielessä on ollut. Joku hyötyhän siitä lajille täytyy olla, että käyttäytyminen säilyy ja jatkuu.
Pistämpäs tämän tänne.
Eli mulla on crowtail taistonaaras, joak terrorisoi muita taistoja. Eli kahta muuta naarasta, ja ukkoa. Se siis jahtaa niitä jokasta, ja kyllä, se on naaras. on lemmiskellyt kerran tämän ukonki kanssa, mutt anyt on ihan tossun alla. Päätin sitten laittaa crowtytön verkkopoikasaltaaseen joksikin aikaa, jotta pääsisi muut naaraat paranemaan, kun eväty ihan revittynä, eikä muuta tee ku ovat piilosilla. Noh tänääs itten yksi vanha taistonaaras löyty kuolleena, ei jaksanu enään.
Onko ihan normaalia että taistonaaras on niin agressiivinen?
Pitäisikö siitä luopua, tai sitten muista taistoista?
Yhyy se on niin kaunis...

Eli mulla on crowtail taistonaaras, joak terrorisoi muita taistoja. Eli kahta muuta naarasta, ja ukkoa. Se siis jahtaa niitä jokasta, ja kyllä, se on naaras. on lemmiskellyt kerran tämän ukonki kanssa, mutt anyt on ihan tossun alla. Päätin sitten laittaa crowtytön verkkopoikasaltaaseen joksikin aikaa, jotta pääsisi muut naaraat paranemaan, kun eväty ihan revittynä, eikä muuta tee ku ovat piilosilla. Noh tänääs itten yksi vanha taistonaaras löyty kuolleena, ei jaksanu enään.
Onko ihan normaalia että taistonaaras on niin agressiivinen?
Pitäisikö siitä luopua, tai sitten muista taistoista?
Yhyy se on niin kaunis...
-
Riveriana
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Taistot nyt vaan on tuommoisia. Riippuu tyypistä ja tyypin kavereista. Ei nuo crownit ole sen kummempia kuin muutkaan, mullakin on yksi suht sekopäinen tavis (hän on Hauki, Tappajahauki) ja tosi kiltti crowni.
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 8&t=135807
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=38&t=83735
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 8&t=135807
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=38&t=83735
-
bombo
- Senior Member

- Sukupuoli: Mies
Mun hunajarihma (ostettu eilen) oltuaan akvassa 30 min oli tutkinut kaikki paikat. Näin sen jopa juurakon allakin partamonni kyttäs sen vieressä sen näkösenä että: ala vetää tää on mun aluetta!!jenniliini82 kirjoitti:mein taistolla(koiras) tuntuu aina olevan noita jos jonkin moisia nirhamia ja haavoja. Ärsyttää jo jonkin verran, onhan se hienoo että on tuommoinen utelias kala, mutta tarviiko sitä sitten tunkea niin paljon joka paikkaan...?se kyllä nimittäin tonkii kaikki paikat. onko muidenkin taistot samanlaisia?
240l sekala