Uusi kalasto 120-litraiseen

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
perkki
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Uusi kalasto 120-litraiseen

Viesti Kirjoittaja perkki »

Minulla on 120-litrainen tyhjillään, ja nyt mietinkin mitä sinne haluaisin. Platyt ovat pyörineet mielessä, mutta en mielelläni vesiarvojen kanssa vinkslailisi eessun taassun joten en ole niin varma. Haenkin siis:
- värikästä parvikalaa
- hoito melko helppoa, eivät kuole käsiin pienistä vesiarvojen vaihtelusta
- lisääntyminen suotavaa :)

Värikkäiden parvikalojen lisäksi haenkin myös helppohoitoisia monnisia tai monneja yms. Myös ahvenet olisivat ihania.

Ehdotuksia?
eriador
Member
Member

Re: Uusi kalasto 120-litraiseen

Viesti Kirjoittaja eriador »

Partamonneja menisi tuohon yksi, ja lajina on kestävä ja helppohoitoinen.
Miksei noita platyjäkin, itse oon kovettanut vettä korallimurskalla sekä ph:tä sitten litkuilla nostanut, ei sen kummempaa läträämistä kun muutenkaan vedenvaihtojen yhteydessä yleensä :)
Ahvenista en tiedä, kun itsellä ei ole kokemusta lainkaan (vielä) :)
perkki
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja perkki »

joo minulla on joskus ollut yksi partamonni, mutta se kuoli jostain syystä :O liekkö ollut eläinkaupasta ostosta lähtien sairas, mutta maha kasvoi ja aamulla löytyi kuolleena :S
Halipatsuippa
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Halipatsuippa »

Noh kyllä miullakin semmonen partamonni löytyy. :D Kestävä kaveri.
Värikäs parvikala vois olla kardinaalitetra ja nuo punapäätetrat on myös vähintään harkinnan arvoisia. :D

perhoskirjoahven on hiano mutta aika herkkä mutta nuo töyhtökirjoaffenet on helppohoitoisia ja miulla ainakin kuteneet monta kertaa mutta poikasii ei oo vielä näkyny. Ton kokosee akvaa menee semmone pieni haaremi. :)
450l ja pari karvaista kasaa makoilemassa Aku Ankkojen ja sanomalehtien päällä :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”