Asiaan, ostin käytetyn altaan jonka puhdistelin pikkiriikkisistä epäpuhtauksista ihan normi vedellä, pikkasen etikkaa käytin muutamassa kohtaa sitäkin laimennettuna, pieni vihreä laikku takalasissa lähti nätisti akvaariokeskuksen ohjelilla (kuumaa vettä + taikasieni) vaihdoin vanhat hiekat uusiin jnejne. Eilen täytin akvaarion ensimmäistä kertaa(jeee) ,tyhjensin sen ja täytin taas, samalla laitoin akvaarioon pari kantoa, pienet afrikan jade (tai jotain) kivet, suodattimet, lämittimen ja yhden amphora fossil ruukun jonka olin ostanut paikallisesta eläinkaupasta. Otin pikatesti liuskalla (jbl easytest 5in1) testin, vähän niinkuin huvikseni ja kaikki arvot näyttivät olevan "hymy nassun sisällä"

Oikeaan asiaan!!!! No tänään kotiin tullessani huomasin, että tämä paikallisesta eläinliikkeestä ostamani amphora fossil ruukku oli "sulanut" tai pikemminkin sen pinnoite kuoriutunut irti kuin kuori kananmunasta. Pinnoite oli tehty sorasta/hiekasta ja siihen oli ilmeisesti muovilla/silikoonilla räiskitty vihreää "levää". No tämä kyseinen pinnoite oli liimattu jotenkin ruukkuun ja niinhän se sitten oli lähes kaikki "sulanut" tämän ruukun juurelle(harmi etten tajunnut "järkytykseltäni" ottaa kuvaa) ja osa oli levinnyt koko juuri pesemälleni hiekkapohjalle suodattimien vaikutuksesta nämä ihanat silikooni/muovi-sora hippuset näyttävät nyt hauskalta tuolla pohjalla..... ei ihan sitä mitä olin suunnitellut....
(otin liuskatestin jossa kaikki värit

Vein amphora fossilin takaisin faunattareen, jossa sain rahani takaisin ja _ehkä_ odottelen maahantuojan/liikkeenomistajan yhteydenottoa, myyjätär oli hieman järkyttynyt kun katseli ruukkua jossa kiinni oli enää vain valkoinen liima joka tuntui sormeen kostealta eri Keeper ja muutama hippu muovikuorutettua soraa oli vielä hädintuskin kiinni ruukussa... myyjätär vakuutti ettei ruukussa voi olla mitään myrkyllistä jne että tarvisi vaihtaa vettä jnejne.. hmm ei ehkä..
No niin mitäs kaloja minun kannattaisi ensimmäisenä hankkia uuteen 125x55x55 akvaariooni? :d entäs kasveja... kalat ehkä tarvitsee ruukkuja piilopaikoikseen.. taidan hakea jotain vähemmän pinnoitettua tälläkertaa...
-Petteri