Ensinnäkin onko tuo aquaball hyvä? Koko mietityttää ja laatu tottakai myös.
84 litrainen altaani on mitoiltaan vain n. 39 cm (kork.) ja 59 cm (lev.) ja n. 34 cm (syvyys). Lähinnä tyo Aquaball kovasti kiinnostaa mutta sittenkin epäilyttää onko liian iso ympärysmitoiltaan minun altaaseen? Vaikuttaa että sen saa aika paljon irti pohjasta lähelle altaan pintaa ja siten se ei "söisi" altaan sisätiloja vaikka aina sisäsuodattimet sen tekee sillehän ei voi mitään. Eli Aquaball on vain 21,4 cm korkea (halk. 9,6 cm) ja tällöin jäisi sen alapuolelle minun altaassani korkeussuunnassa n 15 cm vapaata tilaa ( + pohja) varsinkin pohjakaloille.
Sitäkin olen pohtinut kuinka pitkään tai lyhyen aikaa tuo imukuppikiinnitys suodattimessa toimii? Joutuuko niitä imukuppeja ostamaan urakalla kun ei tuossa mallissa taida muuta tapaa kiinnittää olla? Vai uskaltaako suodattimen laittaa myös hiekkapohjaa vasten jos siihen päätyis?
Ulkosuodatinta en innostu juuri nyt hankkimaan kun arvelen etten isompaa allasta ole hankkimassa. Lisäksi Aquaball-malliin näköjään voi ostaa jos tarvis tulee lisää koreja mutta Pickup-sarjaan se ei onnistuisi.
Nyt vaan suosituksia ja käyttökokemuksia esiin ja myös muuta mallia voi ehdottaa

ps. Niin ja kalastona tällä hetkellä siis on sinineontetroja, kiiloja, hunajarihmapariskunta sekä albiinomonnisia.
--
Ai niin tässä vielä sitäkin pohdin onko järkeä olla ostamatta jo Aquaball-sarjasta isointa mallia eli 180.
130-mallissa altaan suosituskoko 60-130 litraa kun taas 180-mallissa se on 80-180 litraa...
Vai oisko liian tehokas tuo 180 mulle? 130 pyörittää 180-550 l/h ja 180 puolestaan 210-650l/h.
Koko suodattimessa kasvaa mutta ehkä se ei ole se tärkein peruste kumminkaan nyt jos kalat vois vain paremmin tehokkaammalla suodattimella
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)