MA7xGE:n akva!
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: MA7xGE:n akva!
ONNEA!!!!!
On tätä odotettu!!! Voi vitsi kun oon iloinen puolestasi!
On tätä odotettu!!! Voi vitsi kun oon iloinen puolestasi!
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Starting Member
Onnea täältäki
oon khyl seuraillu tätä ketjuu. multaki löytyy mustaneoneita. 

60l & 100l, syyrialainen hamsteri Elsa
)

-
- Senior Member
www.kuvat.fi on myös kiva kuvasivusto. Sinne saa tehtyä muitettavissa olevan oman osoitteenkin ettei tarvitse kamalan pitkiä urleja muistaa. Mullakin on mauiwee.kuvat.fi
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Heh, ruokinta siirtyy!
Kuvia, hmm... Messengerin kautta vain olen uskaltanut lähettää kuvia, koska eivät jää minnekkään...
sähköposti on toinen vaihtoehto, tosin olisi paljon helpompi tosiaan linkittää johonkin... No, katsotaan!![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Heh, olen kuuluut etteivät tetrat oikein uskalla tehdä mitään... Uskallan olla eri mieltä, yksi mustis on vedellyt välillä omenapuunoksaa ympäri, ja koko melkein koko parvi on ahtautunut "plekoluolaan"!
Sillipurkki! 

Kuvia, hmm... Messengerin kautta vain olen uskaltanut lähettää kuvia, koska eivät jää minnekkään...

sähköposti on toinen vaihtoehto, tosin olisi paljon helpompi tosiaan linkittää johonkin... No, katsotaan!
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Heh, olen kuuluut etteivät tetrat oikein uskalla tehdä mitään... Uskallan olla eri mieltä, yksi mustis on vedellyt välillä omenapuunoksaa ympäri, ja koko melkein koko parvi on ahtautunut "plekoluolaan"!

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Senior Member
ONNEA minultakin.
(myöhässä
kun saan olla koneella vain joka toinenpäivä)

240l sekala
-
- Member
oijoi, kaloja!!!!
Kuvia vaadin miekin! 

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Onnea ensimmäisille! Kuis on lähtenyt sujumaan? 

-
- Advanced Member
- Viesti:
^Ei valittamista!
Kalat ovat miltei kotiutuneet, tulevat vain ruokinnan aikaan tuohon eteen riviin vasenpuoli etulasia vasten laskettaviksi!
Söpöä!
Tänään palkitsin ne hakemalla kasvisruokaa ja "verimatoja"
, saavat vuoron perään kaikkia laatuja... 

Kalat ovat miltei kotiutuneet, tulevat vain ruokinnan aikaan tuohon eteen riviin vasenpuoli etulasia vasten laskettaviksi!

Tänään palkitsin ne hakemalla kasvisruokaa ja "verimatoja"

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Voi ei!
Tänään aamulla valoja pistäessäni huomasin surullisen seikan;
Monella mustaneonilla näyttäisi kiduskannen reuna olevan tummunut, ehkä havaittavissa hieman punaisia sävyjäkin.
Muuten käytöksessä ei ole muutoksia, ruoka maistui ainakin eilen illalla...
Onko tämä jokin tauti?
Mitä lääkettä voin näille antaa vai voiko parantua itsestään? (ei varmaan...
)
Ja juuri kun kaikki meni oikein, olin jo saamassa niille pintakasvejakin luomaan lisäpiiloja, mutta sitten tulee tällainen!

Tänään aamulla valoja pistäessäni huomasin surullisen seikan;
Monella mustaneonilla näyttäisi kiduskannen reuna olevan tummunut, ehkä havaittavissa hieman punaisia sävyjäkin.

Muuten käytöksessä ei ole muutoksia, ruoka maistui ainakin eilen illalla...
Onko tämä jokin tauti?
Mitä lääkettä voin näille antaa vai voiko parantua itsestään? (ei varmaan...

Ja juuri kun kaikki meni oikein, olin jo saamassa niille pintakasvejakin luomaan lisäpiiloja, mutta sitten tulee tällainen!

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Advanced Member
Liittyykö tuo siihen valojen sytyttämisen aikoihin tapahtuvaan värin muutokseen, vai ovatko näyttäneet erilaisilta nyt päivemmälläkin?
-
- Advanced Member
- Viesti:
Oho, olisi hyvä vähän tutustua lajiensa yksityiskohtiin ulkonäössä...
http://www.google.fi/search?um=1&hl=fi& ... l218l2-1l1
(Hyvät kuvat ovat 3. ja 4. ylimmältä riviltä)
Näyttäisi olevan ihan normaali piirre, turhaan hössötin...
Asiasta kukkaruukkuun. En yhtään kadu kalavalintojani!
Mustaneonit TODELLA aktiivisia ja upeita, katinkullat taas söpöjä löhötessään välillä vierekkäin, välillä saa oikein etsiä että "missäs se toinen kuppaa?" Hyvin puhdistavat pohjalle vajonneet ylimääräiset kalanruuat!
Tosin näille olisin ottanut vieläkin hienomman pohjan. Eivät tosin kaivautuneet kaupassakaan kertaakaan, löhösivät laseilla. onneksi valitsin suht. paljon liuskekiveä, niin ei tarvitse roikkua!
Pian saavat palkinnoksi lisää piiloja; Pintakasveja eräältä A-W:n käyttäjältä. (Kiitos vielä, jos tunnistit itsesi!
)
Ehkä ensi viikolla saisi vielä haettua näille lisää kavereita!

http://www.google.fi/search?um=1&hl=fi& ... l218l2-1l1
(Hyvät kuvat ovat 3. ja 4. ylimmältä riviltä)
Näyttäisi olevan ihan normaali piirre, turhaan hössötin...

Asiasta kukkaruukkuun. En yhtään kadu kalavalintojani!

Tosin näille olisin ottanut vieläkin hienomman pohjan. Eivät tosin kaivautuneet kaupassakaan kertaakaan, löhösivät laseilla. onneksi valitsin suht. paljon liuskekiveä, niin ei tarvitse roikkua!

Pian saavat palkinnoksi lisää piiloja; Pintakasveja eräältä A-W:n käyttäjältä. (Kiitos vielä, jos tunnistit itsesi!
Ehkä ensi viikolla saisi vielä haettua näille lisää kavereita!

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Noniin, nyt on kasvamassa pintakasveja, toivottavasti lähtevät leviämään!
Tällä viikolla olisi suunnitelmissa hakea lisää kavereita... Ja ehkä hiukan kurkkia nanoallas-osastoa!
Sukarapula olisi suunnitteilla, tai no paremminkin toivelistalla.
Taidan ensin tosin odottaa että lähtee ensimmäinenkin allas toimimaan kunnolla, kaikella kalastolla.

Tällä viikolla olisi suunnitelmissa hakea lisää kavereita... Ja ehkä hiukan kurkkia nanoallas-osastoa!
Sukarapula olisi suunnitteilla, tai no paremminkin toivelistalla.
Taidan ensin tosin odottaa että lähtee ensimmäinenkin allas toimimaan kunnolla, kaikella kalastolla.

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Junior Member
- Viesti:
Tätä viestiketjua on niin hauska lukea
Ajattelinpa kommentoida, että tiedät, että faneja tälle ketjulle löytyy

Ajattelinpa kommentoida, että tiedät, että faneja tälle ketjulle löytyy

240l juwel: rusokirjoahvenet, punapäätetrat, kirsikkabarbit, partis, salamanteri ja kuparimonniset.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Tulipas nyt jostain mieleen, että mitä korvikkeita olisi taistolle?
Kääpiö- tai Hunajarihmakala? Menisikö huniksia haaremi?
siis jotain suht. värikästä ja isohkoa tuon kokoiseen... vähän alkoi mietityttää tuo taisto, jostain kumman syystä...

Kääpiö- tai Hunajarihmakala? Menisikö huniksia haaremi?
siis jotain suht. värikästä ja isohkoa tuon kokoiseen... vähän alkoi mietityttää tuo taisto, jostain kumman syystä...

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Mä en jostain syystä ole ikinä tykännyt taistoistaMA7xGE kirjoitti:vähän alkoi mietityttää tuo taisto, jostain kumman syystä...

...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...
Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
-
- Junior Member
Minä en myöskään tykkää taistelukaloista, siis niistä huntueväisistä. Jokin luonnonmuoto voisi mun makuun sopia.
Hunajarihmakalat voisi sopia hyvinkin, mutta kääpiörihmakaloja en suosittele noin pieneen pariskuntaa. Itselläni on 120 litraisessa pari ja tuntuu olevan tarpeeksi tilaa. Ehkä n. 80 litraiseen pitkänmalliseen voisin vielä pariskunnan laittaa, että naaraalla olisi tilaa piiloutua. Edellinen koiras oli erittäin tulinen tapaus ja kiusasi naarasta tuossa 120 litraisessakin niin, että naaras sai asua vain suodattimen edessä olevan kasvipöhekön lähellä. Nykyinen koiras on kiltimpi tapaus ja naaras saa liikkua vapaammin, mutta toisesta päädystä mihin koiras rakentaa pesää naaras ajetaan pois. Pienessä altaassa tämänkin pariskunnan elo olisi todennäköisesti paljon myrskyisämpää.
Korurihmakaloja voin suositella haaremina 63-litraiseen.Ne eivät kyllä ole samanlaisia väriläiskiä kuin taistelukalat, mutta erittäin viehkeitä ja persoonallisia kaloja. Plussaa on hauska nakutusääni, mitä pitävät. Itselläni oli 4 kpl 54-litraisessa, nyt on poikasia kasvamassa kymmenkunta.
Hunajarihmakalat voisi sopia hyvinkin, mutta kääpiörihmakaloja en suosittele noin pieneen pariskuntaa. Itselläni on 120 litraisessa pari ja tuntuu olevan tarpeeksi tilaa. Ehkä n. 80 litraiseen pitkänmalliseen voisin vielä pariskunnan laittaa, että naaraalla olisi tilaa piiloutua. Edellinen koiras oli erittäin tulinen tapaus ja kiusasi naarasta tuossa 120 litraisessakin niin, että naaras sai asua vain suodattimen edessä olevan kasvipöhekön lähellä. Nykyinen koiras on kiltimpi tapaus ja naaras saa liikkua vapaammin, mutta toisesta päädystä mihin koiras rakentaa pesää naaras ajetaan pois. Pienessä altaassa tämänkin pariskunnan elo olisi todennäköisesti paljon myrskyisämpää.
Korurihmakaloja voin suositella haaremina 63-litraiseen.Ne eivät kyllä ole samanlaisia väriläiskiä kuin taistelukalat, mutta erittäin viehkeitä ja persoonallisia kaloja. Plussaa on hauska nakutusääni, mitä pitävät. Itselläni oli 4 kpl 54-litraisessa, nyt on poikasia kasvamassa kymmenkunta.
Akvaarioinnostusta jo yli 20-vuotta.
Entä suklaarihma ainoastaan tartee matalan ph:oon? Muistaakseni saa vielä turusta
.

Niitä kuvia kovasti kaipailemme kaikki; kohta suorastaan vaadimme! Esim. edellä linkitetty Kuvat.fi-palvelu olisi helppo tapa.
M.
M.
-
- Advanced Member
Hih, taistelukalat on kaikki kaheleita! Siksi olenkin ihan heikkona niihin
Noista tyypeistä ei voi koskaan tietää miten menee ja mitä keksivät.
Mutta tiedän ettei niistä ensiksi etsitä persoonia, vaan sitä ulkonäköä. Niin minäkin niihin joskus miljoona vuotta sitten päädyin, ulkonäön perusteella. Mutta ihastuin lopulta niiden luonteeseen, ja se sai tälläkin kertaa niitä hankkimaan. Erityisesti naarailla on aina jotain juttuja menossa. Tai sitten meille on aina osunut niistä niitä persoonallisuuksia.

Mutta tiedän ettei niistä ensiksi etsitä persoonia, vaan sitä ulkonäköä. Niin minäkin niihin joskus miljoona vuotta sitten päädyin, ulkonäön perusteella. Mutta ihastuin lopulta niiden luonteeseen, ja se sai tälläkin kertaa niitä hankkimaan. Erityisesti naarailla on aina jotain juttuja menossa. Tai sitten meille on aina osunut niistä niitä persoonallisuuksia.

-
- Advanced Member
- Viesti:
Suklaa- ja korurihmat ovat kaiketi liian haastavia aloittelijalle, suht uuteen akvaan?
Jos noista valita pitäisi, niin korurihmat voittaisivat...
Tuota taistoa ajattelin vaihtaa esim. YHTEEN käppänään tai hunis-haaremiin/pariin, kun osa mustaneoneista on vielä aika pieniä, ettei mene parempiin suihin.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Olen pahoillani, uudenpaa kuvaa ei ole, eikä kamerassa ole nyt virtaa.
Kuva siis on otettu juuri sen jälkeen, kun sain Retun kasvit ja kotilot, siksi kaikki ovatkin aivan etulasissa!
Muutoksia ei ole paljoa tullut, paitsi kuvassa ihan edessä vasemmalla oleva kasvi on vaihtanut paikkaa luolan edessä olevan kanssa, tunnelin oikealle puolelle eteen on tullut kaksi pientä puskaa jaavansammalta ja pinnalla lilluu pari pistiaa ja amerikankilpukkaa. (kiitos Tia-Teresia
)
niin ja tietysti kasvit ovat kasvaneet ja kalojakin on muuttanut!
Toivottavasti kelpasi!![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nyt on teidän vuoro ehdottaa rihmis ukkoa/paria/haaremia!
Hunajarihmakala;
http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=354
"Akvaarion minimikoko yhdelle yksilölle 40 litraa ja useammalle yksilölle 60 litraa."
Korurihmakala:
http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=357
"Akvaarion minimikoko pariskunnalle tai pienelle ryhmälle 40 litraa."
Kääpiörihmakala:
http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=358
"Akvaarion minimikoko yhdelle yksilölle 40 litraa ja useammalle yksilölle 80 litraa."
^Ylläolevien litramäärät eivät taida ihan pitää paikkaansa, mutta saa kyllä käsitystä tilantarpeiden suhteista!![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Jos noista valita pitäisi, niin korurihmat voittaisivat...

Tuota taistoa ajattelin vaihtaa esim. YHTEEN käppänään tai hunis-haaremiin/pariin, kun osa mustaneoneista on vielä aika pieniä, ettei mene parempiin suihin.
Olen pahoillani, uudenpaa kuvaa ei ole, eikä kamerassa ole nyt virtaa.

Kuva siis on otettu juuri sen jälkeen, kun sain Retun kasvit ja kotilot, siksi kaikki ovatkin aivan etulasissa!

Muutoksia ei ole paljoa tullut, paitsi kuvassa ihan edessä vasemmalla oleva kasvi on vaihtanut paikkaa luolan edessä olevan kanssa, tunnelin oikealle puolelle eteen on tullut kaksi pientä puskaa jaavansammalta ja pinnalla lilluu pari pistiaa ja amerikankilpukkaa. (kiitos Tia-Teresia
niin ja tietysti kasvit ovat kasvaneet ja kalojakin on muuttanut!

Toivottavasti kelpasi!
Nyt on teidän vuoro ehdottaa rihmis ukkoa/paria/haaremia!

Hunajarihmakala;
http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=354
"Akvaarion minimikoko yhdelle yksilölle 40 litraa ja useammalle yksilölle 60 litraa."
Korurihmakala:
http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=357
"Akvaarion minimikoko pariskunnalle tai pienelle ryhmälle 40 litraa."
Kääpiörihmakala:
http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=358
"Akvaarion minimikoko yhdelle yksilölle 40 litraa ja useammalle yksilölle 80 litraa."
^Ylläolevien litramäärät eivät taida ihan pitää paikkaansa, mutta saa kyllä käsitystä tilantarpeiden suhteista!
Viimeksi muokannut MA7xGE, 22:13, 21.06.2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Hei wau, pakko antaa tunnustusta, hienoksi olet saanut akvasi jo näin äkkiä! 

190l,180l,72l
http://sites.google.com/site/myaquaworld/home
http://sites.google.com/site/myaquaworld/home
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
täytyypä sanoa, että tosi ihana
Mää tykkään
Voisit tulla sisustamaan munkin altaat uuteen uskoon
Mä en osaa suositella mitään rihmistä, mutta täältä oppimani perusteella ehkä se hunaja rihmis voisi olla erittäin sopiva aloitus pari. Luulisin, korjatkoon viisaammat. Itse oon niin uhkarohkea että aloitan kääpiöistä
Mut mulla on pari pikku akvaa tyhjillään, jos tulee paniikki ja ne meinaa sit toisensa listiä 

Mä en osaa suositella mitään rihmistä, mutta täältä oppimani perusteella ehkä se hunaja rihmis voisi olla erittäin sopiva aloitus pari. Luulisin, korjatkoon viisaammat. Itse oon niin uhkarohkea että aloitan kääpiöistä

...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
Mulla on ollu toi akva jo yli puol vuotta ja edelleen näyttää.. siltä itseltään.
En sit osaa yhtään sisustaa akvaariota. Kateellinen.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
-
- Advanced Member
- Viesti:
Onnistuin saamaan pätkällä jatkojohtoa ja pinolla kirjoja tällaisen päivityksen, kuvilla eroa siis viikko tai pari!
Kaloja näkyy...
Hiukan mustiksia, saviputken molemmissa päissä näkyy yhteensä kolme (?) (niissä on paremmat värit, ja näkyvät kaikki yleensä, mutta kuva on mitä on, ja fisut nopeita!
)
monnit molemmat näkyvillä, toinen putken oikean reunan päällä, toinen alla valkeilla kivillä!
Hiukan mustiksia, saviputken molemmissa päissä näkyy yhteensä kolme (?) (niissä on paremmat värit, ja näkyvät kaikki yleensä, mutta kuva on mitä on, ja fisut nopeita!

monnit molemmat näkyvillä, toinen putken oikean reunan päällä, toinen alla valkeilla kivillä!

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
Hieman katoin kauan tota kuvaa kunnes tajusin missä noi kalat on.