Onko tämä hirviö pacu?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Onko tämä hirviö pacu?
Tjoo, mun on kyllä pakko yhtyä tuohon hx:n mielipiteeseen. Tuollainen luokittelu (puhun nyt siis siitä lemmikkieläinten erottelemisesta muista eläimistä eläinsuojelun nimissä) olisi kovin keinotekoinen ja puolueellinen. Itselleni ei tee pahaa syöttää eläviä sukarapuja, tahikka saksellisiakaan pallokaloille ruoaksi, ei kotilon murskaaminen, eikä kastemadon tökkääminen koukkuun. En saa tunnontuskia tallatessani hämähäkin tai koppiksen päälle ja hassua kyllä, ei minua vaivaa kalanpoikasten syöttäminen petokaloille sellaisessa tilanteessa että tapahtuma on nopea ja saaliskala mahtuu saalistajan suuhun kerralla. Ei siis syytä murheeseen, meillä ei syötetä eläviä kaloja muille kaloille, joutuvat tyytymään kastematoihin, mutta ajatus itsessään ei tee minulle pahaa.
Ehkä tässä on hyvä vaan mennä minimissäänkin sen eläinsuojelulain määritelmän mukaan ja jos joku kokee sen riittämättömäksi, niin toteuttaa sitten omalla kohdallaan tiukempia kriteereitä.
PS. onhan kaikilla auton takakontissa jokin "ase" jolla saa nopsasti hengiltä auton alle osittain jääneen eläimen, kuten jäniksen, kissan tmv? Sitä on nimittäin kurja katsoa vierestä, jos ei mitään voi tehdä. Kun joissakin tilanteissa sitä elukkaa vaan ei voi lähteä eläinlääkäriin viemään. Poliisit toki lopettavat kituvan eläimen, mutta oottelepa sitä sitten puolesta tunnista kahteen tuntiin ja katsele se aika kun se eläin kituu... Ihan teräväkärkinen lapio käy, tahikka kirves.
Ehkä tässä on hyvä vaan mennä minimissäänkin sen eläinsuojelulain määritelmän mukaan ja jos joku kokee sen riittämättömäksi, niin toteuttaa sitten omalla kohdallaan tiukempia kriteereitä.
PS. onhan kaikilla auton takakontissa jokin "ase" jolla saa nopsasti hengiltä auton alle osittain jääneen eläimen, kuten jäniksen, kissan tmv? Sitä on nimittäin kurja katsoa vierestä, jos ei mitään voi tehdä. Kun joissakin tilanteissa sitä elukkaa vaan ei voi lähteä eläinlääkäriin viemään. Poliisit toki lopettavat kituvan eläimen, mutta oottelepa sitä sitten puolesta tunnista kahteen tuntiin ja katsele se aika kun se eläin kituu... Ihan teräväkärkinen lapio käy, tahikka kirves.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Kunnostautunut kettutyttö, kun ei käytä onneksi autoa. Ei tarvitse kauriita teloittaa, eikä luontoa saastuttaa. Kenties pikkuisen vielä enemmän karvoja nostattaa ajatus pääkaupunki seudun vihreistä, jotka ovat kerran nähneet oikeaa metsää, postikortissa.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
- Member
- Akvaarioseurat: TAS
Joo saman huomasin että onpa keskustelussa paljon "hesalaisia". Mutta minkit pitää vapauttaa, spora kulkee vihreästi, sähköä tulee seinästä ilman ydinvoimaakin, biodiesel on tulevaisuus, hehkulamput on [sensuroitu] jne. Arvasin jo pari sivua sitten että tässä on joku koira haudattuna, mutta ei se ollutkaan koira vaan vihreä vegaanipataljoona. Itselläni ei ole heitä mitään vastaan, niinku ei ole vastaan mitään uskonnon edustajaakaan kohtaan; kunhan he vain pitävät mielipiteensä omanaan eikä tuputa. Ja miten tämä akvaariokaloihin liittyy? En minä tiedä, mutta todella viihdyttävä ketju tämä on taas pitkästä aikaa..Deicide kirjoitti:Kunnostautunut kettutyttö, kun ei käytä onneksi autoa. Ei tarvitse kauriita teloittaa, eikä luontoa saastuttaa. Kenties pikkuisen vielä enemmän karvoja nostattaa ajatus pääkaupunki seudun vihreistä, jotka ovat kerran nähneet oikeaa metsää, postikortissa.

Hakekaa enemmän mittakaavaa ja perspektiiviä asioille vaikka matkustelemalla. Kehä kolmosen ulkopuolella kannattaa käydä edes kerran vuodessa.
Aika alhainen veto ja/tai provo väittää ettei pk-seudulla asuvat matkustelisi tai olisi nähneet metsää. Toisaalta, on tässä ketjussa rimaa alitettu jo niin usein, ettei luulisi kenenkään enää siihen asiallisesti vastaavan. Palkokasvit tosin loppuu tätä menoa tietyiltä ihmistyypeiltä. Eipä tästä asiallista keskustelua saa irti edes pihdeillä, joten antaa mennä vain
Eiköhän tämä ollut tässä..
-
- Advanced Member
Tänne olikin tullut kauheesti juttua viime vierailun jälkeen, mutta mari: tuosta sun em. Kirjoituksesta sain sellaisen käsityksen, että olisin jotenkin kyseen alaistanut akvaarioseurojen toimintaa. En ole milloinkaan puuttunut niistä koskeviin kirjoitteluihin. Minusta on hienoa, että on akvaarioseuroja ja toivoisin sellaisia tänne peräkylillekin. En liity mihinkään seuraan, koska jos lähin on 200 km päässä meiltä, mitä ihmeen seura toimintaa se minulle olisi. Käytännön syistä en pääsisi rientoihin ja tapahtumiin...Mari kirjoitti:Luulisi niin. Ymmärräthän nyt että seurat ovat vapaaehtoisvoimin ja palkatta toimivia yksityishenkilöistä koostuvia ryhmittymiä, joiden toiminnan aktiivisuus riippuu täysin jäsenistön aktiivisuudesta. Sinulla on mahdollisuus vaikuttaa. Liity ja ole aktiivinen.
Tää akvaario harrastaminen on kuulkaa aivan erilaista pienessä paikkakunnassa, jossa tosi harrastajat on yhden käden sormin laskettavissa. Kala valikoimat on 20 erilaista uiskentelemassa pienen eläinkaupan nurkkauksessa ja kaikki pitää tilata, mitä haluaa. Siellä etelässä voitte valita myyjän ja boikotoida huonoja liikkeitä. Täällä saa joko jatkaa voimassa olevin resurssein tai lopettaa koko touhu.
Minusta on hienoa kun te keskustelette ja pyörittelette erilaisia vaihtoehtoja, mutta tuntuu tosi pahalta lukea syyllistäviä tekstejä tyyliin "minkälainen akvaristi tukee sellaista ja tällaista liikettä".. no minä osittain tuen sellaista ja tällaista liikettä, mutta joka ikinen kerta kun liikkeessä käyn, keskustelen myyjän kanssa epäkohdista ja sen sellaisista, jos niitä siellä silloin on. Olen hankalan asiakkaan maineessa, mutta aivan sama! Viimeksi määräsin poistamaan kuolleen kalan altaasta ja myyjä kait on jo minuun niin tottunut, että poisti sen mukisematta...
No meni pikkasen ot, mutta tätä keskustelua seuranneena päätän oman osuuteni tähän.
Olen siis yhä sitä mieltä, että myyjällä ja kasvattajalla on vastuu, mutra mtös meillä jokaisella. Toivottavasti kenenkään omatunto ei salli akvaarioon sopimattomia kaloja omaan pikku purnukkaansa. Kannetaan vastuu vaikka ruohonjuuri tasolla kertomalla uusille harrastajille asiallisesti realistisia faktoja, helposti ymmärrettävin ohjein. Muistakaa, että jokainen olette aloittaneet joskus.
Kiitos ja anteeks!
Nyt urppis vetäytyy kesälomalle! Mukavaa kesää poppoolle!
Viimeksi muokannut urppis, 10:09, 17.06.2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Pakko lisätä tähän listaan nuo sudenpentujen tuikitärkeät "havainnointiraportit", sekä akvaarioliikkeiden mollauslistat! Näillä saadaankin mukavasti lisää ahdinkoa jo valmiiksi horjuviin kotimaisiin kivijalkaliikkeisiin. Tilataan sitten kimpassa jättiläiskasvattamosta aasiasta lisää miljuunakaloja, kunhan on saatu ensin kaikki liikkeet varmasti nurin.bymoor kirjoitti:
Mutta minkit pitää vapauttaa, spora kulkee vihreästi, sähköä tulee seinästä ilman ydinvoimaakin, biodiesel on tulevaisuus, hehkulamput on [sensuroitu] jne.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
- Advanced Member
Miksei täällä ole tykkään nappia!!!Deicide kirjoitti:Pakko lisätä tähän listaan nuo sudenpentujen tuikitärkeät "havainnointiraportit", sekä akvaarioliikkeiden mollauslistat! Näillä saadaankin mukavasti lisää ahdinkoa jo valmiiksi horjuviin kotimaisiin kivijalkaliikkeisiin. Tilataan sitten kimpassa jättiläiskasvattamosta aasiasta lisää miljuunakaloja, kunhan on saatu ensin kaikki liikkeet varmasti nurin.bymoor kirjoitti:
Mutta minkit pitää vapauttaa, spora kulkee vihreästi, sähköä tulee seinästä ilman ydinvoimaakin, biodiesel on tulevaisuus, hehkulamput on [sensuroitu] jne.
tuo oli hyvä pointti!
1000 litraa vesivahinkoa
Tampereella on kamalaa jos lihatiskillä menet sanomaan että se lihan siellä paketissa on lehmää tai possua joka on tapettu ruoaksi. Siitä saa tälläisisiä
ilmeitä niskaansa.
Mites ihmiset saatais takasin sinne luontoon? Silloin varmaan osa heräisikin miettimään tiettyjä asioita. Itse olen lihansyöjä, ulkomaista en syö koska huonommillaan kotimainen on välillä parhaimmistoa ulkomailla joten miksi kannattaa sitä toimintaa?
Itse olen nuorena ollut 5 aikaan kesällä ylhäällä kuttulaitumella ja siitä suoraan navettaan lypsylle ja siitä suoraan kanalaan. Sen jälkeen ruokittiin muut elukat ja sitten käytiin aamupalalla. Kalassa käytiin päivällä kun sattui olemaan hetki aikaa ennen kuin aloitettiin tuo rumba alusta.
Ihmisille jotkut ajatukset pitää istuttaa kuin "ominaan" jotta he voivat sitten tirskua kuinka fiksuja ovat. Jos menet kertomaan mitä pitää tehdä saat mustan silmän
Hatunnosto nykyiselle urheilukalastukselle joka on sitä että se saalis jää veneeseen valokuvan muodossa ja itse otus elää meressä sen jälkeenkin.
Kuitenkin oma tapa on listiä järvestä nostetut kalat saman tien. Eivät ole kitumassa vaan pääsevät heti pois haukkomasta henkeään mikäli ovat ruoaksi kelpaavia.
Syötkö kotimaisia kaloja vai ostatko halvempaa ulmomaista? Esim suomen järvet on kaloja pullollaan joissa riittää valinnan varaa jopa itämaiseen keittiöön asti eli ei pitäis valittaa.
Mäkkäri on muuten aloittanut teollisen ja laitosmaisen maatalouden. Niiden kalatkin on isoista viljelyllaitoksista.
Kuinka moni teistä muuten syö purkkitonnikalaa? http://www.youtube.com/results?search_q ... olphin+sla
Ajatelkaa japsit syöttää pskaa kaikilee tekee tälläistä ja ne jotka asian puolesta taistelivat ovat kuolleet tai niin vanhoja että virta loppuu. Tuota tapahtuu tonnikalan pyynnissä. Itse en enää syö tonnikalaa. Mitä sitten vaikka miljoona muuta syö mutta tiedän vain itse. Tuokin johtuu siitä että ne kalastaa merensä tyhjäksi ja sitten syyttää siitä delfiinejä. Japani maksaa muille ympärysvaltioille kalankasvattamoina tms kätevänä sen että muut äänestää japsien puolesta.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)

Mites ihmiset saatais takasin sinne luontoon? Silloin varmaan osa heräisikin miettimään tiettyjä asioita. Itse olen lihansyöjä, ulkomaista en syö koska huonommillaan kotimainen on välillä parhaimmistoa ulkomailla joten miksi kannattaa sitä toimintaa?
Itse olen nuorena ollut 5 aikaan kesällä ylhäällä kuttulaitumella ja siitä suoraan navettaan lypsylle ja siitä suoraan kanalaan. Sen jälkeen ruokittiin muut elukat ja sitten käytiin aamupalalla. Kalassa käytiin päivällä kun sattui olemaan hetki aikaa ennen kuin aloitettiin tuo rumba alusta.
Ihmisille jotkut ajatukset pitää istuttaa kuin "ominaan" jotta he voivat sitten tirskua kuinka fiksuja ovat. Jos menet kertomaan mitä pitää tehdä saat mustan silmän
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hatunnosto nykyiselle urheilukalastukselle joka on sitä että se saalis jää veneeseen valokuvan muodossa ja itse otus elää meressä sen jälkeenkin.
Kuitenkin oma tapa on listiä järvestä nostetut kalat saman tien. Eivät ole kitumassa vaan pääsevät heti pois haukkomasta henkeään mikäli ovat ruoaksi kelpaavia.
Syötkö kotimaisia kaloja vai ostatko halvempaa ulmomaista? Esim suomen järvet on kaloja pullollaan joissa riittää valinnan varaa jopa itämaiseen keittiöön asti eli ei pitäis valittaa.
Mäkkäri on muuten aloittanut teollisen ja laitosmaisen maatalouden. Niiden kalatkin on isoista viljelyllaitoksista.
Kuinka moni teistä muuten syö purkkitonnikalaa? http://www.youtube.com/results?search_q ... olphin+sla
Ajatelkaa japsit syöttää pskaa kaikilee tekee tälläistä ja ne jotka asian puolesta taistelivat ovat kuolleet tai niin vanhoja että virta loppuu. Tuota tapahtuu tonnikalan pyynnissä. Itse en enää syö tonnikalaa. Mitä sitten vaikka miljoona muuta syö mutta tiedän vain itse. Tuokin johtuu siitä että ne kalastaa merensä tyhjäksi ja sitten syyttää siitä delfiinejä. Japani maksaa muille ympärysvaltioille kalankasvattamoina tms kätevänä sen että muut äänestää japsien puolesta.
95l Low Teck, 4 kissaa, 2 koira, poika ja uusi elämä. Hiljalleen palaamassa asiaan <3
-
- Elite Member
Ei tämä viesti ollut urpojaturbo sulle suunnattu.urpojaturbo kirjoitti:Tänne olikin tullut kauheesti juttua viime vierailun jälkeen, mutta mari: tuosta sun em. Kirjoituksesta sain sellaisen käsityksen, että olisin jotenkin kyseen alaistanut akvaarioseurojen toimintaa.Mari kirjoitti:Luulisi niin. Ymmärräthän nyt että seurat ovat vapaaehtoisvoimin ja palkatta toimivia yksityishenkilöistä koostuvia ryhmittymiä, joiden toiminnan aktiivisuus riippuu täysin jäsenistön aktiivisuudesta. Sinulla on mahdollisuus vaikuttaa. Liity ja ole aktiivinen.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Olisikohan tällä energialla mitä tähän pas*kanjauhantaan on käytetty saatu mitenkään copy+pastettua tuolta järven sivulta totaalisesti akvaarioon sopimattomat kalalajit ja työstettyä toive/pyyntö/uhkaus tai mikä lie ettei noita enää liikkeissä näy. Aivan sama tekeekö sen has/hus/öys tai vaikka joku ituhippi, mutta mitään järkevää syytä myydä pakuparvia tai panssaripäitä suoraan myyntialtaasta ei ole. Jos jollakin on resursseja rakentaa noille sopiva allas, eiköhän niitä saa sitten tilattua jos pakosta haluaa.
/jari
-
- Advanced Member
Ouki doukki. Se oli niin sopivasti minun tekstin jälkeen ja olisi sopinut henkeen.Mari kirjoitti:Ei tämä viesti ollut urpojaturbo sulle suunnattu.urpojaturbo kirjoitti:Tänne olikin tullut kauheesti juttua viime vierailun jälkeen, mutta mari: tuosta sun em. Kirjoituksesta sain sellaisen käsityksen, että olisin jotenkin kyseen alaistanut akvaarioseurojen toimintaa.Mari kirjoitti:Luulisi niin. Ymmärräthän nyt että seurat ovat vapaaehtoisvoimin ja palkatta toimivia yksityishenkilöistä koostuvia ryhmittymiä, joiden toiminnan aktiivisuus riippuu täysin jäsenistön aktiivisuudesta. Sinulla on mahdollisuus vaikuttaa. Liity ja ole aktiivinen.

1000 litraa vesivahinkoa
bymoor kirjoitti:Joo saman huomasin että onpa keskustelussa paljon "hesalaisia". Mutta minkit pitää vapauttaa, spora kulkee vihreästi, sähköä tulee seinästä ilman ydinvoimaakin, biodiesel on tulevaisuus, hehkulamput on [sensuroitu] jne. Arvasin jo pari sivua sitten että tässä on joku koira haudattuna, mutta ei se ollutkaan koira vaan vihreä vegaanipataljoona. Itselläni ei ole heitä mitään vastaan, niinku ei ole vastaan mitään uskonnon edustajaakaan kohtaan; kunhan he vain pitävät mielipiteensä omanaan eikä tuputa. Ja miten tämä akvaariokaloihin liittyy? En minä tiedä, mutta todella viihdyttävä ketju tämä on taas pitkästä aikaa..Deicide kirjoitti:Kunnostautunut kettutyttö, kun ei käytä onneksi autoa. Ei tarvitse kauriita teloittaa, eikä luontoa saastuttaa. Kenties pikkuisen vielä enemmän karvoja nostattaa ajatus pääkaupunki seudun vihreistä, jotka ovat kerran nähneet oikeaa metsää, postikortissa.
Hakekaa enemmän mittakaavaa ja perspektiiviä asioille vaikka matkustelemalla. Kehä kolmosen ulkopuolella kannattaa käydä edes kerran vuodessa.
Tämähän voisi olla hyvin "Montako epäloogisuutta ja argumentaatiovirhettä saat mahtumaan x-määrään merkkejä" kilpailun palkintopalli.Deicide kirjoitti:Pakko lisätä tähän listaan nuo sudenpentujen tuikitärkeät "havainnointiraportit", sekä akvaarioliikkeiden mollauslistat! Näillä saadaankin mukavasti lisää ahdinkoa jo valmiiksi horjuviin kotimaisiin kivijalkaliikkeisiin. Tilataan sitten kimpassa jättiläiskasvattamosta aasiasta lisää miljuunakaloja, kunhan on saatu ensin kaikki liikkeet varmasti nurin.bymoor kirjoitti:

Hyvin poijjaat vetää, opettavaista ja samalla äärimmisen viihdyttävää katsoa kun takakireä anti- Helsinki/ pro-önk tönk-movement kastroi itseään älyllisesti kuolan valuessa suupielistä. Hahhahahahahah, jatkakaa, pliiiiiiis!

190l,180l,72l
http://sites.google.com/site/myaquaworld/home
-
- Member
Joo itsekin olen todella huolissani siitä, että akvaarioharrastus Suomessa tulee kokemaan todella pahan taantuman, jos vielä liikkeitä kaatuu. Ongelma tähänkin on tiedossa, mutta sille ei mitään oikein voi. Tainno jos liikkeet alkaisivat tekemään yhteistyötä oikein kunnolla ja taistelemaan tuulimyllyjä vastaan. Mutta tosiaan olisi se mukava niitä kaloja ihan suomesta hankkia ettei tarvisi euroopasta asti trokata sikaa säkissä.Deicide kirjoitti:Pakko lisätä tähän listaan nuo sudenpentujen tuikitärkeät "havainnointiraportit", sekä akvaarioliikkeiden mollauslistat! Näillä saadaankin mukavasti lisää ahdinkoa jo valmiiksi horjuviin kotimaisiin kivijalkaliikkeisiin. Tilataan sitten kimpassa jättiläiskasvattamosta aasiasta lisää miljuunakaloja, kunhan on saatu ensin kaikki liikkeet varmasti nurin.bymoor kirjoitti:

No kuinkas monta niitä tuli voitko laskea vai onko helmitaulusta patit hukassa?MrBrett kirjoitti:Tämähän voisi olla hyvin "Montako epäloogisuutta ja argumentaatiovirhettä saat mahtumaan x-määrään merkkejä" kilpailun palkintopalli.![]()
Hyvin poijjaat vetää, opettavaista ja samalla äärimmisen viihdyttävää katsoa kun takakireä anti- Helsinki/ pro-önk tönk-movement kastroi itseään älyllisesti kuolan valuessa suupielistä. Hahhahahahahah, jatkakaa, pliiiiiiis!

Laske itse... ja jolleivat riitä, löytyy niitä teidän loisteliaasta think thankista muutama samaan sarjaan kuuluva helposti lisää, näitähän on kuitenkin kierrätetty silmät sumeina ja kuola purskuen jo aika kauan.bymoor kirjoitti:No kuinkas monta niitä tuli voitko laskea vai onko helmitaulusta patit hukassa?

190l,180l,72l
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Hep hep pojat, peli poikki.
Jos joku on tässä keskutelussa ollut yhdessä asiassa jonkun kanssa eri mieltä, se ei tarkoita, että olisi kaikissa.
Ja pääasia kai näissäkin keskusteluissa on kalojen hyvinvointi.
Älkää nyt menkö henkilökotaisuuksiin, menee kohta taas ketju tukkoon.
Jos joku on tässä keskutelussa ollut yhdessä asiassa jonkun kanssa eri mieltä, se ei tarkoita, että olisi kaikissa.
Ja pääasia kai näissäkin keskusteluissa on kalojen hyvinvointi.
Älkää nyt menkö henkilökotaisuuksiin, menee kohta taas ketju tukkoon.
Mutku "hesassa" betonibunkkereissa asuvat ituhippipataljoonat tulevat, ja mustamaalaavat meidän kivijalkaliikkeet kualiaaksi ja tilaavat saksalaiset nettikaupat tyhjäksi minkä minkkien vapauttamiseltaan kerkiävät. Miten minä nyt saan mun ziljoonalitraiseen edes Miljoonakalaa haettua maitokauppareissulla? Pacut maitokauppoihin!Riveriana kirjoitti: Ja pääasia kai näissäkin keskusteluissa on kalojen hyvinvointi.

190l,180l,72l
-
- Elite Member
Toi nettikauppajuttu on todellisuutta. Jutskasin tänään yhden alan tukkurin kanssa ja hän kertoi nähneensä tutkimuksen joka osoitti että lemmikkikaupasta on siirtynyt nettiin 36%. Mihinkähän ne kivijalkaliikkeet kuolee? Vetää melko hiljaiseksi kyllä.
Varmasti onkin ja on tosi huono juttu, itse pyrin mahdollisuuksien mukaan ostamaan kaiken akvaariokaman kivijalkaliikkeistä. Aika paljon on tullut ostettua muilta harrastajilta, mutta kyllä sitä on suomalaisia liikkeitäkin tuettu, kuten varmasti myös jatkossa. Yksi motiivi itselle tähän "isokala"-keskusteluun on se että saisin vähän tietoa liikkeiden käytännöistä, että voisin tukea sitä "kalaystävällisintä" liikettä. Eettisesti profiloituminen on yksi iso ja toimiva trendi monilla aloilla, miksi se ei voisi toimia myös akvaariokaupassa?Mari kirjoitti:Toi nettikauppajuttu on todellisuutta. Jutskasin tänään yhden alan tukkurin kanssa ja hän kertoi nähneensä tutkimuksen joka osoitti että lemmikkikaupasta on siirtynyt nettiin 36%. Mihinkähän ne kivijalkaliikkeet kuolee? Vetää melko hiljaiseksi kyllä.
190l,180l,72l
Niin ei minullekaan tee ongelmaa kotilon murskaaminen tahi madon laittaminen koukkuun (hämähäkkiä en kyllä tappaisi kun sehän tuottaa huonoa onnea), enkä oikeastaan näe siinä mitään väärää jos joku kasvattaa sukarapuja tai jotakin hyönteisiä kalojensta tai vaikka liskojensa ruoaksi. Kuitenkin jos vaikkapa joku pitää suuriakin määriä vaikka hämähäkkejä huonoissa oloissa ei häntä nykyisen lainsäädännön puitteissa voitane rangaista? Tällaisiin pitäisi kyllä mielestäni pystyä puuttumaan. Ja jostainhan on lähdettävä sitä lainsäädäntöä muuttamaan, niin miksi ei niistä lemmikeistä. Sehän ei suinkaan tarkoita että eläimet keskenään tahi ihmisiin verrattuna olisivat eriarvoisia, sehän on vain ihmisen keksintö.Mari kirjoitti:Tjoo, mun on kyllä pakko yhtyä tuohon hx:n mielipiteeseen. Tuollainen luokittelu (puhun nyt siis siitä lemmikkieläinten erottelemisesta muista eläimistä eläinsuojelun nimissä) olisi kovin keinotekoinen ja puolueellinen. Itselleni ei tee pahaa syöttää eläviä sukarapuja, tahikka saksellisiakaan pallokaloille ruoaksi, ei kotilon murskaaminen, eikä kastemadon tökkääminen koukkuun. En saa tunnontuskia tallatessani hämähäkin tai koppiksen päälle ja hassua kyllä, ei minua vaivaa kalanpoikasten syöttäminen petokaloille sellaisessa tilanteessa että tapahtuma on nopea ja saaliskala mahtuu saalistajan suuhun kerralla. Ei siis syytä murheeseen, meillä ei syötetä eläviä kaloja muille kaloille, joutuvat tyytymään kastematoihin, mutta ajatus itsessään ei tee minulle pahaa.
Niin jäniksen tai kissan nyt saa hengiltä vaikka kivellä tai kengälläkin jos ei muuta ole käsillä, mutta eri asia kuka siihen pystyy tai kuka edes pysähtyy katsomaan että jäikö kitumaan.
Jos 36% myynnistä menee nettiin niin pitäisiköhän sen kivijalkakaupan ruveta pitämään samaan aikaan nettikauppaa ? Jos eivät samalle päivälle sovi työmäärän puolesta niin voihan sitä osan viikosta pyhittää nettikauppaan ja osan liikkeen aukioloon. Internet kun sattuu vaan näyttelemään todella isoa roolia nykyään ja tulee varmasti tekemään sitä vastaisuudessakin.
Monta akvaristia varmasti miellyttäisi jos niitä hintoja ja lajeja viittittäisii yhtään laittaa nettiin. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin mennä kauppaan josta käytännössä kaikki on loppu. Harvoin näkyy myöskään mitään informaatiota siitä milloin seuraava lähetys tulee ja mitä mahdollisiin seuraaviin lähetyksiin voitaisiin tilata. Esimerkiksi merihepo liikkeen kotisivut on rakennettu mielestäni hyvin.
Jos sen ravun tai madon heittäminen sinne akvaarioon elävänä ei tunnu yhtään pahalta niin miksi kalat pitäisi tappaa todella '''kivuttomasti''. Jos niitä rapuja syötetään niin voisitte edes tappaa ne ennen (samaan tapaan kuin kalat saraana). Mikähän show siitä tulisi kun joku täällä sanoisi että lopetti kultakalan puristamalla sen nyrkissä tohjoksi. No, mutta jokainen vettä oman rajansa ellei sitä laki ole jo ehtinyt rajata. Hyvä asia on että tulevaisuudessa eläinsuojeluun tullaan kiinnittämään enemmän huomiota.
Monta akvaristia varmasti miellyttäisi jos niitä hintoja ja lajeja viittittäisii yhtään laittaa nettiin. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin mennä kauppaan josta käytännössä kaikki on loppu. Harvoin näkyy myöskään mitään informaatiota siitä milloin seuraava lähetys tulee ja mitä mahdollisiin seuraaviin lähetyksiin voitaisiin tilata. Esimerkiksi merihepo liikkeen kotisivut on rakennettu mielestäni hyvin.
Jos sen ravun tai madon heittäminen sinne akvaarioon elävänä ei tunnu yhtään pahalta niin miksi kalat pitäisi tappaa todella '''kivuttomasti''. Jos niitä rapuja syötetään niin voisitte edes tappaa ne ennen (samaan tapaan kuin kalat saraana). Mikähän show siitä tulisi kun joku täällä sanoisi että lopetti kultakalan puristamalla sen nyrkissä tohjoksi. No, mutta jokainen vettä oman rajansa ellei sitä laki ole jo ehtinyt rajata. Hyvä asia on että tulevaisuudessa eläinsuojeluun tullaan kiinnittämään enemmän huomiota.
-
- Elite Member
Ei se pelkkä nettikauppa auta, kun se perusongelma nettikauppojen kanssa on juurikin se että kun niistä saa sen tuotteen niin halvalla ettei siihen kivijalkaliike pysty.tpraut kirjoitti:Jos 36% myynnistä menee nettiin niin pitäisiköhän sen kivijalkakaupan ruveta pitämään samaan aikaan nettikauppaa ?
-
- Member
Jep ja tarkennetaan vielä tätä niin että kyseessä on ulkolainen nettikauppa. Suomalainen nettikauppa ei pysty kilpailukykyiseen hintaan vaikka tekisi mitä. Mikäänhän ei estä että kivijalkakaupalla olisi toimiva nettikauppa. Tai vaikka kyseessä olisi autotallifirma ja jättäisi katteen kokonaan pois, ni samoihin hintoihin ei pääse saksalaisten kanssa.Mari kirjoitti:Ei se pelkkä nettikauppa auta, kun se perusongelma nettikauppojen kanssa on juurikin se että kun niistä saa sen tuotteen niin halvalla ettei siihen kivijalkaliike pysty.tpraut kirjoitti:Jos 36% myynnistä menee nettiin niin pitäisiköhän sen kivijalkakaupan ruveta pitämään samaan aikaan nettikauppaa ?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Siksipä kaikki kalat kotimaisesta liikkeestä, tarvikkeet samoin. Jos tekee tiukkaa, niin mieluummin sitten tilaa kotimaisen nettikaupan kautta.
Zooplus(z) vs. Akvaarioon.fi(a)
Aquaball 130 z=31,95 a=31,80
Pick up 2006 z=15,95 a=16,95
Profito 500ml z=11,90 a=10,85
Planta min 250ml z=9,95 a=9,95
Arcadia t5 overtank 4x24w z=431,90 a=411,65
Easy-Life FFM 500ml z=9,90 a=9,95
Vertailin nyt vähän näitä kahta random tuotteiden osalta. Ei niissä nyt niin isoja eroja ole. Onhan niitä toki halvempiakin saksalaisia kauppoja, mutta ne ei käsittääkseni ole aivan yhtä suosittuja kuin zooplus.
Vertailin nyt vähän näitä kahta random tuotteiden osalta. Ei niissä nyt niin isoja eroja ole. Onhan niitä toki halvempiakin saksalaisia kauppoja, mutta ne ei käsittääkseni ole aivan yhtä suosittuja kuin zooplus.
-
- Member
Köh.. otappa tohon vertailuun joku ihan mikä tahansa muu kotimainen verkkokauppa ja vaikka aquaristic.net..tpraut kirjoitti:Zooplus(z) vs. Akvaarioon.fi(a)