Onko tämä hirviö pacu?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Onko tämä hirviö pacu?
Aika vähälle on tässäkin keskustelussa jäänyt sen korostaminen, että jos epäsopivia lajeja on vahingossa ostanut, ne pitää olla valmis lopettamaan tilan loppuessa eikä päästää tilannetta tuohon että 70 cm:n fisu ui 180 cm:n altaassa.
Keräsin kerran kastematoja kaloilleni. Siinä kun sitten pyörittelin sitä matopurkkia hetken sohvalla istuen ja seurailin niitä niin kyllähän ne oli pakko käydä vapauttamassa takaisin pihalle, ei niitä kenellekään raaskinut syöttää.
Keräsin kerran kastematoja kaloilleni. Siinä kun sitten pyörittelin sitä matopurkkia hetken sohvalla istuen ja seurailin niitä niin kyllähän ne oli pakko käydä vapauttamassa takaisin pihalle, ei niitä kenellekään raaskinut syöttää.
-
- Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
Totta tuokin. Ja jos vahingossa tulee ostettua liian isoksi kasvava kala, niin se kannattaa viedä myyjälle takaisin, jos ei oo kaupasta kulunut kovin kauaa. Jos kauppiaalle vahingossa tulee lähetyksessä turhan isoksi kasvavia lajeja, niin varmaan on parempi että kauppias lopettaa kalat jo samantien. Parempi päästää nopeasti kärsimyksistään.maisu kirjoitti:Aika vähälle on tässäkin keskustelussa jäänyt sen korostaminen, että jos epäsopivia lajeja on vahingossa ostanut, ne pitää olla valmis lopettamaan tilan loppuessa eikä päästää tilannetta tuohon että 70 cm:n fisu ui 180 cm:n altaassa.
-
- Member
Rauhoituhan nyt vähän... Meille ei riitä puhdas omatunto ja hyvä mieli vaan halutaan jotain uutta keinoa ja toi on jo käytetty. Joo positiivinen palaute on varmaan parempaa (OMG ANTEEKS NYT KAMALASTI JOS OLIN VÄÄRÄSSÄ), mut ois se silti hyvä, jos ois joku lista josta sit nähdä ne hyvät liikkeet, kun ei se oikeen riitä, et kaikki käy tahoillaan katselemassa liikkeitä. Ei niistä saa aina hyvää kuvaa muutamalla käyntikerralla ja miksei kokemuksia voisi jakaa kuten MrBrett ehdotti? Miksi kaikki pitäisi tehdä itse, käydä joka liikkeessä 1000 kertaa, ettei siellä nyt varmasti koskaan ole niitä pacuja, jotta voin tätä tukea, kun kaikkein helpointa olisi jos sen näkisi suoraan muiden suosituksista, että täällä ja täällä ei ole asiattomuuksia koskaan näkynyt. Jokin yleinen lista olisi siinä mielessä myös hyvä, ettei se riitä, että me täällä aqua-webissä listataan näitä kun moni olohuoneakvaristi ei täällä käy ja ne on suurin asiakasryhmä juuri niille, jotka myy valtavia kaloja. Ei niiden huonojen liikkeiden asiakaskunta tällä menolla ole loppumassa.Mari kirjoitti:Kyllä, olen kokenut että siitä on apua. Jos ei mitään muuta apua, niin ainakin mulla on itselläni hyvä mieli ja puhdas omatunto kun olen tukenut eettisesti toimivaa liikettä.
Kannatan MrBrettin diplomia, joskin siinä voisi kertoa ja rautalangasta vääntää kauppaan sisään astuvalle aloittelijalle, että miksi näiden kalojen ostamiseen vain tilauksesta sitoutuminen on hyvä asia.
Ja tunnistin heti monninomistajan tekstistä, ettei äidinkieli ollut suomi (ja siksi ymmärsin virheet ja yritin kalastaa ajatuksen). Jos äidinkieli on suomi, virheet ovat pahimmillaankin erilaisia. Eikä noi nyt mitään niin pahoja olleet, ettei mitään tajuaisi.
Pelastamani katukissa Muffe<3
375 l 150x50x50: 8 kongontetraa, sulkaripsi, sinileuka, perhoskirjo, helmikirjo uros (MYYNNISSÄ), 5x lineolata, partis, tyttötaisto (royal blue CT). 64l: helmikirjon jäähyakvaario.
375 l 150x50x50: 8 kongontetraa, sulkaripsi, sinileuka, perhoskirjo, helmikirjo uros (MYYNNISSÄ), 5x lineolata, partis, tyttötaisto (royal blue CT). 64l: helmikirjon jäähyakvaario.
Kaikissa liikkeissä on joskus jotain epäkohtia. Aina. Siinä parhaimmassakin. Jos ei muuta, niin altaassa on kuollut kala ja asiakas, jolla on hiekkaa housuissa vetää hirveät itkupotkuraivarit, jos myyjä ei sitä heti poista. Jos sillä myyjällä on vaikka toinen asiakas, joka on tiedustellut allaspaketin hintaa sähköpostitse ja sille on vastaus kesken. Ensimmäinen asiakas meuhkaa netissä, että altaat täynnä kuolleita kaloja ja myyjät ei tee mitään (kukaanhan ei koskaan liioittele näissä asioissa). Sitten jos myyjä nouseekin ja poistaa kalan altaasta, voi unohtua että piti sille yhdelle allaspakettityypille vastata (jos vaikka toinen myyjä sulkee sen sähköpostin siinä välissä) ja sitten se toinen asiakas meuhkaa samalla foorumilla että ei ne pirut ikinä vastaa sähköpostiinsa. Entäpä tilanne, jossa vaikkapa 20000 litraisen yleisöaltaan rakentanut liikkeenpitäjä Yli-Miehikkälästä on tilannut hyvämaineiseen liikkeeseen Y pakuja tusinan parven. Asiakas Kukkahattu Mielikki (TM) menee liikkeeseen ja toteaa, altaassa on pakuja, myyjä on itse [sensuroitu] ja meuhkaa netin täyteen asiasta sen enempää kyselemättä. Pakuthan olivat myyntialtaassa odottelemassa, että liikkeenpitäjä Yli-Miehikkälästä ne noutaisi. Turhaa negatiivista kuraa, vaikka kaikki hyvän etiikan säännöt täytettiin myyntitoiminnassa. Siksi negatiiviset listat eivät ole hyvä ajatus näin pienellä harrastusporukalla; yksi äänekäs idiootti voi kaataa sen parhaimmankin firman maineen uusien harrastajien keskuudessa. Tervettä järkeä sen sijaan saisi lisätä harrastajien keskuuteen vähän enemmänkin; myyntiakvaarioissa on välistä kuolleita kaloja, eikä niitä ole hengenhätäpakko poistaa heti. Mitä nopeammin sen parempi, kyllä - välittömästi, ei. Positiiviset listat ovat parempia, kerro foorumille missä kaupassa meni hyvin ja miksi. Diplomit ovat ihan ok ajatus, mutta niitä pitäisi myös valvoa ja tarvittaessa diplomi poistaa. Se tietää tuntitolkulla töitä ja diplomin myöntävän tahon pitäisi olla lahjomaton, aktiivinen ja puolueeton. Toisaalta pallon voi heittää myös myyjille; tekee valmiin lupauslapun "yritän parhaani mukaan valaista asiakasta kaloista, jotka hän on ostamassa, jotta ne sopisivat kotialtaaseen ja toisivat iloa omistajalleen", jonka myyjä voi allekirjoittaa ja pitää siitä itse kiinni. Toki lupausta voi avustaa tekemällä akvaarioliikkeille valmiita lajikuvaustietoiskulappusia, joita myyjä voi tarvittaessa tulostaa asiakkaalle mukaan. Ei muuten ehkä ihan huono ajatus kerätä noita tuollaisia yhteen paikkaan, tarvittaisiin vain nettisivu niille ja hieman tekstiä koottuna aloittelijaystävälliseen muotoon. Tosin wikipediassa on paljon kamaa, jos vain jaksaa mennä lukemaan itse. Itse, ihan yksin. Omasta tahdostaan. Etukäteen, ennen kuin vie mitään kotiin. Myyjäliikkeet voisivat tarjota asiakaspäätteen, jolla asiakas voi etsiä netistä tietoa kyseisestä kalasta, vaikka sitten myyjän avustamana.
(Jotta ei tulisi sopivia väärinkäsityksiä, niin tämä "loppupurkaus" on tarkoitettu kaikille yhteisesti, eikä kenellekään erityisesti. Tässä pätee vanha sanonta: se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa).
Suurin ongelma kaikissa jutuissa on ne muut ihmiset. Kaikki ne on täysiä idiootteja, eikös juu? Itse kyllä on paras, minä myös. Mutta ne muut. Ai herranjestas niiden muiden kanssa. Ne eivät ole täydellisiä ne. Sovitetaanko samat vaatimukset myös muihin toimialoihin? Ravintoiloissa pitää tiskata käytetyt astiat välittömästi, S-marketissa pitää täyttää hylly heti kun jokin tuote sieltä loppuu, autohuoltoliikkeen pitää rehellisesti vaihtaa vain rikkinäiset osat ja soittaa aina asiakkaalle ennen uusien osien tilaamista ja nakkikioski siellä torin kulmalla joutuu aina pesemään kädet ennen ruoanlaiton aloittamista. Muuten palakoot he ikuisessa Hyvän Moraalin ja Etiikan Tulessa. Mokomat. Oletko itse joustanut jossain asiassa vain sen takia, että et juuri nyt jaksa olla täydellinen? Tekopyhä!
(Jotta ei tulisi sopivia väärinkäsityksiä, niin tämä "loppupurkaus" on tarkoitettu kaikille yhteisesti, eikä kenellekään erityisesti. Tässä pätee vanha sanonta: se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa).
Suurin ongelma kaikissa jutuissa on ne muut ihmiset. Kaikki ne on täysiä idiootteja, eikös juu? Itse kyllä on paras, minä myös. Mutta ne muut. Ai herranjestas niiden muiden kanssa. Ne eivät ole täydellisiä ne. Sovitetaanko samat vaatimukset myös muihin toimialoihin? Ravintoiloissa pitää tiskata käytetyt astiat välittömästi, S-marketissa pitää täyttää hylly heti kun jokin tuote sieltä loppuu, autohuoltoliikkeen pitää rehellisesti vaihtaa vain rikkinäiset osat ja soittaa aina asiakkaalle ennen uusien osien tilaamista ja nakkikioski siellä torin kulmalla joutuu aina pesemään kädet ennen ruoanlaiton aloittamista. Muuten palakoot he ikuisessa Hyvän Moraalin ja Etiikan Tulessa. Mokomat. Oletko itse joustanut jossain asiassa vain sen takia, että et juuri nyt jaksa olla täydellinen? Tekopyhä!
Eiköhän tämä ollut tässä..
-
- Katalysaattori
Ketju kaipaisi toimiakseen asteen vähemmän tätä.
(jos joku tunnistaa itsensä ei se ole meidän muitten vika)
Mutta varsin viihdyttävä toki ihan tällaisenaankin. Sääli vaan ettei AW:ssa ole legendaarista popcorn-hymiötä.
(jos joku tunnistaa itsensä ei se ole meidän muitten vika)
Mutta varsin viihdyttävä toki ihan tällaisenaankin. Sääli vaan ettei AW:ssa ole legendaarista popcorn-hymiötä.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Tähän sama, hyvä kirjoitus!hx kirjoitti:Asiaa! Hyvä, Substral!
190l,180l,72l
http://sites.google.com/site/myaquaworld/home
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Näin juuri tuonkin listan kanssa olisi käynyt. Sinne kun sinne jo ehdoteltiin esim. karppeja.Siksi negatiiviset listat eivät ole hyvä ajatus näin pienellä harrastusporukalla; yksi äänekäs idiootti voi kaataa sen parhaimmankin firman maineen uusien harrastajien keskuudessa.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Minuu häiritsee se, että ollaan vaatimassa että tehkää nyt tällainen ja tuollainen, mutta oma tekeminen jää mesoamiseen netissä. Jos joku nyt innostuu diplomista tai vastaavasta niin hommiin vaan, ja sitten voi kysyä ketkä on mukana.
-
- Elite Member
Joo, mulla ei ole mitään sitä vastaan että jaetaan positiivisia kokemuksia täällä julkisesti ja ohjataan toisia niihin hyviin kauppoihin. Mä vastustan sitä mustaa listaa aiemmin selittämistäni syistä.
Mä en valitettavasti usko sen diplomin voimaan enkä siihenkään että sen seinälläroikkuminen toisi liikkeelle lisää asiakkaita. Ja kuten jo täällä todettiin, kuka valvoo että diplomin saaneet kauppiaat jatkossa toimivat kuten oikein on, tai että sen sitoumuksen kirjoittaneet kauppiaat pysyvät ruodussa? Ja ennenkaikkea: Jos on musta lista näkyvillä netissä, koska se kauppias pääsee sieltä pois? Koska tällaiset tekstithän jäävät ikuisesti näkyville. Aika ronskia olisi minusta pistää joku liike mustalle listalle ikuisesti siksi että siellä on kerran ollut myynnissä akvaarioon sopimaton laji.
Mä en valitettavasti usko sen diplomin voimaan enkä siihenkään että sen seinälläroikkuminen toisi liikkeelle lisää asiakkaita. Ja kuten jo täällä todettiin, kuka valvoo että diplomin saaneet kauppiaat jatkossa toimivat kuten oikein on, tai että sen sitoumuksen kirjoittaneet kauppiaat pysyvät ruodussa? Ja ennenkaikkea: Jos on musta lista näkyvillä netissä, koska se kauppias pääsee sieltä pois? Koska tällaiset tekstithän jäävät ikuisesti näkyville. Aika ronskia olisi minusta pistää joku liike mustalle listalle ikuisesti siksi että siellä on kerran ollut myynnissä akvaarioon sopimaton laji.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Siksi pitää käydä itse, että samasta liikkeestä on eri ihmisillä erilaisia kokemuksia. Täällä on jo lukuisia ketjuja lukuisista liikkeistä, ja kuten niistä huomaa, kaikista ollaan montaa mieltä. Niitä ketjuja lukemalla selviää monia asioita, ja joissakin jopa näkee asioiden kehityksen, siis loppupuolella liike saa kehuja niistä, mistä on vaikka vuotta tai kahta aikaisemmin valitettua.pikku_kalaset kirjoitti: mut ois se silti hyvä, jos ois joku lista josta sit nähdä ne hyvät liikkeet, kun ei se oikeen riitä, et kaikki käy tahoillaan katselemassa liikkeitä. Ei niistä saa aina hyvää kuvaa muutamalla käyntikerralla ja miksei kokemuksia voisi jakaa ---? Miksi kaikki pitäisi tehdä itse,
-
- Advanced Member
Juuri näin, ja olen vähän ihmetellyt tätä "hysteriaa", ilmeisesti aloituksen pacu on ostettu jo vuosia sitten. Ja jokaisella on kuitenkin sen verran itsemääräämisoikeutta, että asioi siellä missä haluaa. Puskaradio on toiminut jo ennen nettiä tehokkaasti, niin miksei nyt. Jokuhan innokas voi vaikka naamakirjassaan jeesustella, mitä jossakin myydään ja mitä ei.Mari kirjoitti:Joo, mulla ei ole mitään sitä vastaan että jaetaan positiivisia kokemuksia täällä julkisesti ja ohjataan toisia niihin hyviin kauppoihin. Mä vastustan sitä mustaa listaa aiemmin selittämistäni syistä.
Ja ps. meidän lähisiwassa ei ollut nyt illalla niitä kahdenlitran kolia, pistetäänkö mustalle listalle ?
-
- Elite Member
Ja muuten tässä ketjussa unohdetaan jälleen kerran autuaasti se ostajan vastuu. On se olemassa sekin, vaikka en kiistä että liike on yksi tiedonhankinnan olennaisimpia paikkoja aloittelijalle. Mutta kun elävistä eläimistä on kyse niin pitäisi sitä muutakin. Tuskinpa koiran kasvattajakaan myisi ostajakandidaatille koiraa jos perustiedot olisivat samalla tasolla kuin joidenkin akvaarionhankkijoiden.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Tämänkin saitin vois siis sulkea kun puskaradio toimii? Turha etsiä netistä mitään hoito-ohjeitakaan tai tietoa lajeista, koska jotain tietoa kuitenkin kuulee hyvällä tuurilla joltain tutun tutulta viimeistaan parin kuukauden päästä. Hassua!aquamarina kirjoitti: Puskaradio on toiminut jo ennen nettiä tehokkaasti, niin miksei nyt.

Tuskinpa myyjäkään välttyisi mustilta listoilta ja seurauksilta jos myisi susilauman omakotitalon pihalle aitaukseen.Mari kirjoitti: Tuskinpa koiran kasvattajakaan myisi ostajakandidaatille koiraa jos perustiedot olisivat samalla tasolla kuin joidenkin akvaarionhankkijoiden.
190l,180l,72l
-
- Advanced Member
No just. Eipä noita hoito-ohjeita ole tähänkään asti etukäteen haettu. Olen vuosia ihmetellyt, miksi vasta jälkeenpäin, eli on jo ostettu, kauhistella että tulikin ostettua, mutta kun... Suomeksi, jos minä jotain ostan, elävää tai ns. arvokkaampaa, otan selvää etukäteen ja ruokakaupassa tarkistan aina päiväykset, eipähän pidä ruikuttaa, kun tuli ostettua ja ihan itse.MrBrett kirjoitti:Tämänkin saitin vois siis sulkea kun puskaradio toimii? Turha etsiä netistä mitään hoito-ohjeitakaan tai tietoa lajeista, koska jotain tietoa kuitenkin kuulee hyvällä tuurilla joltain tutun tutulta viimeistaan parin kuukauden päästä. Hassua!aquamarina kirjoitti: Puskaradio on toiminut jo ennen nettiä tehokkaasti, niin miksei nyt.
-
- Elite Member
Mä puhun koirista, sä sudesta. Mä puhun yhdestä pennusta, sä puhut laumasta, Ja missä ihmeen välissä niille pystytettiinkin tarha sinne pihalle, kun mä kannatan eri tyyppistä tapaa pentujen käsittelyssä kuin tarhaan sulkeminen.....MrBrett kirjoitti:Tuskinpa myyjäkään välttyisi mustilta listoilta ja seurauksilta jos myisi susilauman omakotitalon pihalle aitaukseen.Mari kirjoitti: Tuskinpa koiran kasvattajakaan myisi ostajakandidaatille koiraa jos perustiedot olisivat samalla tasolla kuin joidenkin akvaarionhankkijoiden.
Ymmärrätköhän sinä lainkaan mitä sinulle todellisuudessaa yritettään nyt tässäkin rinnastuksessa kertoa? Etpä taida, ja suurin este sille on haluttomuus ymmärtää. Sen voin kertoa, että kasvattaja ei päädy mustalle listalle toimittaessaan tilatun koiranpentumme meille, sillä hänellä on selvitettynä lausunto meistä koiranomistajina uudelle rodulle, olkoonpa se nyt sitten kerrassaan vaikka koirasusi. Koirasuden pitäminen lähiössä on ihan luvallista hommaa sen sijaan susien tuominen paikalle olisi vaatinut jo melkoiset paperisodat ja selvittelyt, sekä yhdenkin paikan joka susia suostuisi edes myymään muualle kuin eläintarhoihin tmv. paikkoihin.
Noi sudet tuntuu kovasti olevan sun sydäntä lähellä'. Mitä jos selvittilet niistä asioita ja faktoja etenkin tuon myymisen suhteen kun sulla tuntuis olevan puurot ja vellit pahan kerran sekaisin asian tiimoilta.
-
- Katalysaattori
Mutta kun Suomessa se ei koskaan ole sen tyhmän, pöljän, tietämättömän tai vajaan (joo joo tällä sivustolla monet kuvittelevat tämän tarkoittavan heitä itseään - syistä joita me muut emme tiedä. Oli muuten ihan yhtä hauska ketju kuin tämäkin) vika. Heitähän pitää ymmärtää ja paapoa ihan viimeisen päälle. Jännä että lain kirjaimen mukaan asiasta tietämättömyys ei kuitenkaan kelpaa verukkeeksi.
Ostajat syyntakeettomiksi ja kauppiaat löysään hirteen?

My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
Oih, tais kirpaista kun pisti noin rutisemaan.Mari kirjoitti:Mä puhun koirista, sä sudesta. Mä puhun yhdestä pennusta, sä puhut laumasta, Ja missä ihmeen välissä niille pystytettiinkin tarha sinne pihalle, kun mä kannatan eri tyyppistä tapaa pentujen käsittelyssä kuin tarhaan sulkeminen.....MrBrett kirjoitti:Tuskinpa myyjäkään välttyisi mustilta listoilta ja seurauksilta jos myisi susilauman omakotitalon pihalle aitaukseen.Mari kirjoitti: Tuskinpa koiran kasvattajakaan myisi ostajakandidaatille koiraa jos perustiedot olisivat samalla tasolla kuin joidenkin akvaarionhankkijoiden.
Ymmärrätköhän sinä lainkaan mitä sinulle todellisuudessaa yritettään nyt tässäkin rinnastuksessa kertoa? Etpä taida, ja suurin este sille on haluttomuus ymmärtää. Sen voin kertoa, että kasvattaja ei päädy mustalle listalle toimittaessaan tilatun koiranpentumme meille, sillä hänellä on selvitettynä lausunto meistä koiranomistajina uudelle rodulle, olkoonpa se nyt sitten kerrassaan vaikka koirasusi. Koirasuden pitäminen lähiössä on ihan luvallista hommaa sen sijaan susien tuominen paikalle olisi vaatinut jo melkoiset paperisodat ja selvittelyt, sekä yhdenkin paikan joka susia suostuisi edes myymään muualle kuin eläintarhoihin tmv. paikkoihin.
Noi sudet tuntuu kovasti olevan sun sydäntä lähellä'. Mitä jos selvittilet niistä asioita ja faktoja etenkin tuon myymisen suhteen kun sulla tuntuis olevan puurot ja vellit pahan kerran sekaisin asian tiimoilta.

Jos itse saisin päättää, olisi kalojen ostaminen luvanvaraista, ja sen luvan saadakseen pitäisi käydä joku, esim akvaarioseuran pitämä kurssi. Tämä ei kuitenkaan taida olla kovin realistista, ja tuskin kauppiaat tätä voisivat koskaan sulattaa.Aqualung kirjoitti:Mutta kun Suomessa se ei koskaan ole sen tyhmän, pöljän, tietämättömän tai vajaan (joo joo tällä sivustolla monet kuvittelevat tämän tarkoittavan heitä itseään - syistä joita me muut emme tiedä. Oli muuten ihan yhtä hauska ketju kuin tämäkin) vika. Heitähän pitää ymmärtää ja paapoa ihan viimeisen päälle. Jännä että lain kirjaimen mukaan asiasta tietämättömyys ei kuitenkaan kelpaa verukkeeksi.Ostajat syyntakeettomiksi ja kauppiaat löysään hirteen?
190l,180l,72l
-
- Elite Member
Mitä, jos muuttaisit tonne itänaapuriin? Ne tykkää enemmän kaiken maailman listoista ja luvista.Jos itse saisin päättää, olisi kalojen ostaminen luvanvaraista, ja sen luvan saadakseen pitäisi käydä joku, esim akvaarioseuran pitämä kurssi. Tämä ei kuitenkaan taida olla kovin realistista, ja tuskin kauppiaat tätä voisivat koskaan sulattaa.
Oi voi, alkaako sinuakin kiukuttaa? No pää tyynyyn ja nalle kainaloon, kyllä se siitä helpottaa.Deicide kirjoitti:Mitä, jos muuttaisit tonne itänaapuriin? Ne tykkää enemmän kaiken maailman listoista ja luvista.Jos itse saisin päättää, olisi kalojen ostaminen luvanvaraista, ja sen luvan saadakseen pitäisi käydä joku, esim akvaarioseuran pitämä kurssi. Tämä ei kuitenkaan taida olla kovin realistista, ja tuskin kauppiaat tätä voisivat koskaan sulattaa.

190l,180l,72l
-
- Elite Member
Mä suosittelen MrBrettille myös sitä itänaapuriin muuttoa. Listat ja rajoitukset kunniaan.
Alan olla entistä varmempi tästä trolli-arvelustani. Kuka muu vastaa perusteltuun, pitkään viestiin lapsellisella, epäargumentaattisella yhden rivin viestillä, jonka tarkoitus on vain ärsyttää.
MrBrett: ei, ei kirpaissut. Harmittaa vain kun yritin vielä kerran selvittää asioita omasta näkökannastani sinulle niin että ymmärtäisit. Turhaa, ei sinua kiinnosta itse asia tässä lainkaan, tämä olikin sinulle trollauksen kohde.
No ei siinä mitään, hyvin vedetty.
Alan olla entistä varmempi tästä trolli-arvelustani. Kuka muu vastaa perusteltuun, pitkään viestiin lapsellisella, epäargumentaattisella yhden rivin viestillä, jonka tarkoitus on vain ärsyttää.
MrBrett: ei, ei kirpaissut. Harmittaa vain kun yritin vielä kerran selvittää asioita omasta näkökannastani sinulle niin että ymmärtäisit. Turhaa, ei sinua kiinnosta itse asia tässä lainkaan, tämä olikin sinulle trollauksen kohde.
No ei siinä mitään, hyvin vedetty.
-
- Elite Member
Nallea tuli kyllä halailtua useampi purkki, mutta ei sinun vuoksesi. Sinä lähinnä nauratat.MrBrett kirjoitti:Oi voi, alkaako sinuakin kiukuttaa? No pää tyynyyn ja nalle kainaloon, kyllä se siitä helpottaa.Deicide kirjoitti:Mitä, jos muuttaisit tonne itänaapuriin? Ne tykkää enemmän kaiken maailman listoista ja luvista.Jos itse saisin päättää, olisi kalojen ostaminen luvanvaraista, ja sen luvan saadakseen pitäisi käydä joku, esim akvaarioseuran pitämä kurssi. Tämä ei kuitenkaan taida olla kovin realistista, ja tuskin kauppiaat tätä voisivat koskaan sulattaa.
Olet siis sitä mieltä, että epäeettisille kauppiaille ja välinpitämättömille osajille ei pitäisi olla mitään rajoituksia. Kovasti juuri sinä tunnut olevan isojen kalojen suhteen haluton parantamaan tilannetta, ja tunnut katsovat tilannetta kauppiiaan totaalisen koskemattomuuden vinkkelistä. Saako sinusta akvaariokauppaa rajoittaa millään tavoin, vai onko kaikki sallittua. Itsekkin olet myöntänyt että osa kauppiasita on täysin välinpitämättömiä ja osa asiakkaista samoin, ja päälle vielä täysin tietämättömiä. kannatatko siis ajatusta että akvaariokaupassa pätee viidakon lait joihin ei saisi puuttua kuin valistuksella?Mari kirjoitti:Mä suosittelen MrBrettille myös sitä itänaapuriin muuttoa. Listat ja rajoitukset kunniaan.
Lue vaikka tätä ketjua taaksepäin, niin saatat löytää muutaman.Mari kirjoitti: Alan olla entistä varmempi tästä trolli-arvelustani. Kuka muu vastaa perusteltuun, pitkään viestiin lapsellisella, epäargumentaattisella yhden rivin viestillä, jonka tarkoitus on vain ärsyttää.
Mitä koiraviestisi perusteluun tulee, niin joko et vaan ymmärrä tai et halua myöntää että rinnastin tuossa koirakauppiaan ja akvaariokauppiaan vastuun ja kyseenalaistin niiden keskinäisen ristiriitaisuuden. Kauppias joka myy esim 4 Pacua kotiakvaarioon on koskematon eikä ansaitse edes näpäytystä, mutta kauppias joka myy 4 Sutta aitaukseen menettää satavarmasti lupansa. Molemat lajit yhtälailla sopimattomia noihin olosuhteisiin.
Mari kirjoitti: Turhaa, ei sinua kiinnosta itse asia tässä lainkaan, tämä olikin sinulle trollauksen kohde.
Epäilen että tämä on kyllä tämä on meidän kahden suhteen juuri päinvastoin, ja alan todellakin ymmärtää miksi HAS:illa on niin riitaisa maine, yksikin tarpeeksi äänekäs riittää niinkuin täällä toisessa yhteydessä mainittiin.
Wau, sä oot dokannut. On se hurja!Deicide kirjoitti:Nallea tuli kyllä halailtua useampi purkki, mutta ei sinun vuoksesi. Sinä lähinnä nauratat.
Viimeksi muokannut MrBrett, 10:01, 19.06.2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
190l,180l,72l
-
- Elite Member
Mene nyt jo nurkkaan nuolemaan munias, vai oliko se haavoja?
No voi, onkos sillä darrakiukku? Kyllä se siitä, kun muistat levätä ja juoda tarpeeksi, mutta ei sit akvaariosta eikä vessanpytystä.Deicide kirjoitti:Mene nyt jo nurkkaan nuolemaan munias, vai oliko se haavoja?
190l,180l,72l