Olin itse viikon verran käymässä Tampereella, mies oli mukana viimeiset kolme päivää, sitä ennen hän hoiti akvaariota (reilu 500-litrainen). Mies on ennenkin hoitanut allasta ja osaa siis homman, hän on nykyään melkeinpä jopa päävastuussa. Tuon viimeisen kolmen päivän ajan meillä on asunut mieheni kaveri, joka tuli avioeron takia meille hetkeksi asumaan. Hän hoiti allasta ruokkimalla kalat kerran päivässä. Pari tuntia sitten kotio tullessamme koko kämppä haisi aivan kuvottavalle raadolle ja melkein kaikki kalat olivat kuolleet. Saimme pelastettua 5 pusukalaa, partamonnin ja kaksi tiikerinuoliaista 60 litraiseen vara-altaaseen. Kamalampaa asiasta tekee vielä se fakta, etteivät kaikki kalat olleet omiani. Osa oli minulla vain hoidossa parin vuoden ajan. Kaikki hoidokki-tikrut kuolivat, ihana iso Ramikin..

Ainoat eloon jääneet hoidokit olivat pusukalat. Mitä ihmettä on tapahtunut.. Hoitaja on lähtenyt täältä sunnuntai aamuna, eikä ole ilmoittanut mitään ongelmista. Ja jo illalla kalat ovat kuolleina ja kuvottavan hajuisina. Ymmärrän kyllä että massakuoleminen on aiheuttanut happikatoa ja siitä ovat loputkin kalat kuolleet, mutta mihin ihmeeseen ensimmäiset kalat ovat menehtyneet!
En kykene enää jatkamaan akvaarion pitämistä, en tuon jälkeen, kolhaus on aivan liian suuri. Kaikki ihanat kalani, erityisesti melkein kaikki suloiset tikruni ovat mennyttä. Pusukalojen kohtalosta lähetin viestiä kalojen varsinaiselle omistajalle. 10-vuotias partamonnini lähtee porukoiden akvaarioon. Mutta nuo kaksi tikruani, mitä niille teen.. Haluaisin että minulla olisi mahdollisuus saada ne joskus takaisin, kun taas kykenen altaan hankkimaan, mutta toisaalta ne olisi vain äkkiä saatava pois sopivaan altaaseen. Joten, noh, pakko ne lienee myydä. Hintaa tärkeämpi on hyvä koti, olin itsekin vaihtamassa tikrujen takia allasta isompaan suuremman asunnon löytymisen myötä, joten alle 800-litraisiin ilman seuraa en noita hurmureita anna. Vaikka toinen selvinneistä tikruista onkin vasta vain muutaman sentin mittainen ja toinen n. 10 cm, tulee niistä kunnon jötkäileitä möhemmin.
Lisäksi myynnissä olisi kolme kantoa, koetan laittaa kuvat seuraavaan viestiin. Kaikki muu altaasta on hävitetty/menossä hävitykseen, kaikki kasvit, hiekat.. kaikki. Tuo niistä lähtevä haju on niin hirveä. Myyntiin tulee myös itse allas laitteineen.