Miltä nettisivuilta akvaariotarvikkeita yms?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Hopotus
Member
Member

Re: Miltä nettisivuilta akvaariotarvikkeita yms?

Viesti Kirjoittaja Hopotus »

Itse olen tilannut akvaarioon.fi sivustolta sellaista, mitä paikallisista liikkeistä ei saa, toki tilauksen yhteydessä tulee tilattua jotain mitä saakin, jos on halvempaa. Samaan toimituskuluunhan ne menee. Akvaarioon.fi olen ollut tyytyväinen, tilaus onnistunut aina mutkattomasti ja jopa puhelimeen tulee pakettikoodi ja tieto koska pitäisi olla lähimmässä postissa, voi sitten suoraan kipaista työmatkalla hakemaan kun on kännykässä koodi valmiina. Viimeksi tilasin zooplussalta sellaista, mitä en täältä saanut ja katselin yli 5 kaupan tarjonnan. Ratkaisevaksi nousi tuotemerkin valikoima ja hinta. Paketti on vielä matkalla, ja vasta lukiessani ilmoitusta paketin lähetyksestä tajusin tilalleeni saksasta, enkä Suomesta! Ilmeisesti suomenkieliset sivut hämäsivät [:I] . Voi rähmä, olisin tilannut sitten edes jostain "perinteisestä" saksalaisesta firmasta, olis ollut varmasti vielä halvempaa ja olisin saanut kaiken mitä halusin. Itse pyrin tilaamaan Suomesta, jos tilaan, mutta valitettavaa on se, että en saa yhdestäkään nettikaupasta kaikkea mitä haluan, ja niiden postikulujen kanssa 3 paikasta tilaaminen tulee aikas kalliiksi.

Nytkin tilasin lähinnä dennerlen lannoitteita, tilaamatta jäi pmdd (sekotettava satsi), jbl turvetapletit, pari kirjaa, fluorishin vedenparannusaine.

Palatakseni vielä kommentoimaan tuota kotimaisten liikkeiden tarjontaa/palvelun kehittämistä. Mielestäni kattavat nettisivut tuotteineen ja hintoineen sekä tilausmahdollisuuksineen olisivat ihan ehdottomat! Kun noi kaupat on tosiaa auki vähän huonosti (paras shoppailuaika mulle olisi sunnuntaina klo 19-22 :mrgreen: ) olisi kiva, että voisi netistä katsoa paikallisen liikkeen sen hetkisen kala/kasvivalikoiman hintoineen ja vaikka varata fisut ja käydä hakemassa. Sama koskee lähialueiden liikkeitä. Todennäköisesti ajaisin n. 100 km toiseen liikkeeseen, jos tiedän saavani sieltä mitä haluan. Voihan sitä toki soittaa, mutta ennemmin katson netistä kun alan soittelemaan ja penäämään kattavia listoja :roll: .
Kalatkin saattavat itkeä, vaan vedessä eivät kyyneleet näy.
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Aqualung kirjoitti:Teemu hyvä, pääkaupunkiseutu EI ole koko Suomi. :roll: Tai sitten on se tietämys vaan hiukan suppealla pohjalla - ja sitä ei nyt olla väittämässä. :mrgreen:
Uups. Unohtu Uusi Akvaario? Unohtuiko vielä muita?
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Kyllä.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
R_R
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja R_R »

NorQ kirjoitti:Niin ja keskustelu on nyt suistunut vähän raiteilta, vaikka ihan mukavaa onkin saada paljon eri mielipiteitä ja näkemyksiä,
mutta pyysin tänne ainoastaan hyväksi ja/tai huonoksi koettuja akvaarioon liittyviä nettisivuja ja mielipiteitä ja ihmisten omia kokemuksia niistä, kiitos! :)
On vaikea sanoa mikä nettisivu on paras tai huonoin. Riippuu siitä mitä hakee, miten paljon tietää nettikaupan toiminnasta, ennakkoluulot luotettavuudesta, jos alkuperältään muun kielinen niin käännöksen taso. Yritykset itse eivät useinkaan laadi nettisivuja, joten tekijän ja asiantuntijan yhteispeli vaikuttaa sivujen lopputulokseen.
NorQ
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja NorQ »

R_R kirjoitti:
NorQ kirjoitti:Niin ja keskustelu on nyt suistunut vähän raiteilta, vaikka ihan mukavaa onkin saada paljon eri mielipiteitä ja näkemyksiä,
mutta pyysin tänne ainoastaan hyväksi ja/tai huonoksi koettuja akvaarioon liittyviä nettisivuja ja mielipiteitä ja ihmisten omia kokemuksia niistä, kiitos! :)
On vaikea sanoa mikä nettisivu on paras tai huonoin. Riippuu siitä mitä hakee, miten paljon tietää nettikaupan toiminnasta, ennakkoluulot luotettavuudesta, jos alkuperältään muun kielinen niin käännöksen taso. Yritykset itse eivät useinkaan laadi nettisivuja, joten tekijän ja asiantuntijan yhteispeli vaikuttaa sivujen lopputulokseen.
Onhan sitä vaikea arvioida mikä on paras tai huonoin, mutta sehän tässä ei oikeastaan tarkoitus ollutkaan,
vaan jakaa muiden kanssa omakohtaisia kokemuksia erilaisista akvaariotarvike sivustoista. [;)]
Esim. Onko korkeat postikulut, ollut vaikeuksia paketin saapumisen kanssa, laadukkaita tuotteita joita ei täältä pikku (tai miksei isompienkin) kaupunkien akvaarioliikkeiden tuotevalikoimista löydy ja muuta sellaista. [;)] Eli plussia ja miinuksia akvaariotarvike sivustoista.
Itse kyllä toki tuen akvaarioliikettä, jossa olen ollut uskollinen asiakas vuosien ajan, mutta välillä kyllä tulee netistäkin tilattua akvaariotarvikkeita, joita täältä ei saa + että tämä akvaarioliike, jossa käyn sijaitsee toisella paikkakunnalla, niin sinnekkään ei aina noin vain lähdetä katsomaan, että "mitäs kivaa täällä tänään on tarjolla." :D
Akvat 526L, 250L ja 100L
saagelo
Member
Member

Viesti Kirjoittaja saagelo »

Olen tilannut usein akvaarioon.fi kaupasta ja muutamia kertoja lemmikkiexpressistä. Hinnat on edullisia ja toimitus nopea, akvaarioon.fi saan kaikki tarvitsemani tarvikkeet hoitoaineet ja ruokia yms. Mielestäni suomalaiset akvaarioliikkeet voisivat keskittyä kehittämään myös nettikauppaa sen sijaan, että katkerana valitetaan täällä kun porukka ei halua maksaa lähes tuplahintaa liikkeessä kun saksasta tilaamalla saa halvemmalla. Liikkeet kuolee ja pitäisi olla siitä tunnontuskissa. Ikäväähän se on, kun pitää ne kalat ja kasvitkin jostain ostaa, mutta itse ostan ainakin sieltä mistä saan rahoilleni parhaan vastineen. Käyn mielelläni myös akvaarioliikkeissä ja niistäkin ostan, mutten osta hyväntekeväisyystarkoituksissa ylihintaisia akvaariotuotteita, kuten en minkään muunkaan alan tuotteita. Ulkomailta en ole koskaan tilannut akvaariotuotteita, kun kotimaisten nettikauppojen palvelu on tyydyttänyt.
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

Minä tilasin akvaarioon.fi verkkokaupasta kiertovesipumpun ja siihen letkut ym. tarvikkeet. Ostokset tulivat nopeasti ja hyvin pakattuina perille. Lisäksi paketista löytyi kaksi lakua jotka sain ilmaiseksi kaupan päälle. :mrgreen:
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
NorQ
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja NorQ »

Hyviä viestejä ja vinkkejä tullut paljon. kiitos siitä!
Näyttäisi siltä, että akvaarioon.fi on tällä hetkellä se "suosituin" verkkokauppa,
taidampa itsekkin käydä katsastamassa kyseisten sivujen tarjonnan. :)
Akvat 526L, 250L ja 100L
höntti
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja höntti »

Minusta ei ole kaukaa haettua myöskään se, että netin ja eritysesti aqua-webin ilmestyminen on ollut suuri haaste perinteiselle lemmikkikaupalle. Netti tarjoaa niin mahtavan tietopaketin kaikille sen haluaville, ettei sitä kivijalkaliikkeen kyseenalaista tietotaitoa tarvita. Palvelulla ei siis kannata lähteä ehkä kilpailemaan, viihtyvyydellä ja markkinoinnilla tosin voisi. Kivijalkaliikkeet eivät ole minusta olleet esimerkiksi kovin akvtiivisesti täällä akvawepissä läsnä mainoksien eikä minkään muunkaan markkinoinnin avulla. Ja harrastajat ovat jo sen verran valveutuneita, että saavat kalat ja kasvit pysymään hengissä pitkään (kauppiaan näkökulmasta ehdottomasti liian pitkään) ilman mitä'än ylimääräisiä kemikaaleja ja jippoja. Ei siis tarvi hakea joka viikko uutta kultakalaa maljaan.
Ja tämä wepin kauppapalstahan on kivijalkaliikkeiden vihollinen pahimmasta päästä. Se kannattaisi kieltää laissa jos perinteiset liikkeet halutaan säilyttää. Tai ainakin kaikki ohjeet miten vanha akvaario kunnostetaan uudelleen silikoonauksella, tai miten loisteputkikotelon saa taas pelittämään uudella sytyttimellä.
Uskaltaisin väittää, että jos ei saa suomessa akvaarioliikettä pidettyä hengissä, niin suurin vika löytyy itse kauppiaan taidossa, luovuudessa tai rohkeudessa. Ja ei tietenkään kannata pitää pelkkää akvaariokauppaa, kun siinä lähes samalla vaivalla voi myydä muitakin lemmikkitarvikkeita. Olis kuitenkin mielenkiintoista pohtia enempikin millainen olisi semmoinen toimiva tulevaisuuden akvaarioliike.

Ja turha syyttää minua netistä tilaamisesta. En aio olla se hyvis joka ostaa paikallisen liikkeen piakkoin vanhentumassa olevat kalanruuat itselleen tuplahintaan että saavat tilattua uudet. Ja pikkulehtikaloja odottelen heidän tilaavan edelleen, niitä kun ei netistä saa. Mutta ei tunnu liikkeelläkään olevan kiire niitä tilailla.

Niin ja asiaan. Aquaristic.netistä ja aquaristikshopista olen tilaillut muutamia kertoa, .net toimii minusta hitusen paremmin (nopeampi, luotettavamman oloinen, valikoima parempi) Aika vähän on kuitenkin yhden toimivan altaan kanssa tarpeita, ei taitaisi nuo nettipuljutkaan pysyä pystyssä jos kaikki olisivat samanlaisia kerran tai kaksi vuoteen tilaavia hyypiöitä.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

höntti kirjoitti:Ja pikkulehtikaloja odottelen heidän tilaavan edelleen, niitä kun ei netistä saa. Mutta ei tunnu liikkeelläkään olevan kiire niitä tilailla.
Joo, koska kaikkia kaloja on koko ajan kaikissa tukuissa listoilla ja kauppiaan tilattavissa. :roll: Joten laiskuudesta ja välinpitämättömyydestä on varmasti tässä kyse.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
saagelo
Member
Member

Tilasin viimeyönä ensimmäistä kertaa saksasta, aquaristic.net:stä. Uudet sisäsuodattimet :O Jo aamulla oli tullut viesti, että tilaus on lähetetty :)
-Tetratar-
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja -Tetratar- »

Vähän asian vierestä, mutta miten tapahtuu netissä tilaaminen Tampereen akvaariokaupasta?
Tarkennan vielä, miten saan ostoksia siirrettyä ostoskoriin?
höntti
Senior Member
Senior Member

Mari kirjoitti:
höntti kirjoitti:Ja pikkulehtikaloja odottelen heidän tilaavan edelleen, niitä kun ei netistä saa. Mutta ei tunnu liikkeelläkään olevan kiire niitä tilailla.
Joo, koska kaikkia kaloja on koko ajan kaikissa tukuissa listoilla ja kauppiaan tilattavissa. :roll: Joten laiskuudesta ja välinpitämättömyydestä on varmasti tässä kyse.
Niimpä, kauppiaan niskoille vieritän koko syyn.
Ei vaan täälläkin jankutetaan koko ajan että tilatkaa kivijalkaliikkeenne kautta, niin täytyy sanoa ettei minulla ole vielä yhtäkään onnistunutta tilauskokemusta akvaarioliikkeiden kautta. Aika jännää ettei kelläkään kauppiaalla ole halua lähteä tilaamaan juuri tiettyä suodatinmallia tai ruokaa jota heillä ei ole normaalisti valikoimissaan. Tai metsästää niitä harvinaisempia kaloja omista tukuista tai tukuista joita eivät ole ennen käyttäneet.
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

höntti kirjoitti: Ei vaan täälläkin jankutetaan koko ajan että tilatkaa kivijalkaliikkeenne kautta, niin täytyy sanoa ettei minulla ole vielä yhtäkään onnistunutta tilauskokemusta akvaarioliikkeiden kautta. Aika jännää ettei kelläkään kauppiaalla ole halua lähteä tilaamaan juuri tiettyä suodatinmallia tai ruokaa jota heillä ei ole normaalisti valikoimissaan. Tai metsästää niitä harvinaisempia kaloja omista tukuista tai tukuista joita eivät ole ennen käyttäneet.
Vähintään yhtä jännää on mielestäni, että minä puolestani olen saanut kaikki haluamani tarvikkeet ja öttiäiset tilattua kivijalkaliikkeisiini.
-Gone fishing-
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

höntti kirjoitti:Aika jännää ettei kelläkään kauppiaalla ole halua lähteä tilaamaan juuri tiettyä suodatinmallia tai ruokaa jota heillä ei ole normaalisti valikoimissaan. Tai metsästää niitä harvinaisempia kaloja omista tukuista tai tukuista joita eivät ole ennen käyttäneet.
Kas kun tässä on sellainen puoli kuin eri tukkujen tuotevalikoimat ja minimitilausmäärät. Yksikään tukkuri ei toimita kauppiaalle yhtä ruokapurkkia (tai yhtä tukkuerää edes), eikä muutamaa yksittäistä kalaa. Mitä niihin kalatukkuihin tulee, niitä ei Suomessa ole kovin monta. Kyllä ne kaikki ovat kaikilla kauppiailla käytössä (jos vain tukkuri kyseiselle alueelle toimittaa kalaa) ja maahantuonti onkin sitten hieman konstikkaampi juttu jota ei kannata oikein tehdä ellei altaita ole paljon (siis oikeasti paljon... se rahtimäärältään järkevä toimituserä kun on 10 styroxlaatikollista, eli n. 100 kg). Eli ei nämä ole haluttomuusasioita, vaan on näihin tiettyihin juttuihin ihan olemassa järkevät syyt.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
höntti
Senior Member
Senior Member

Liikkeiden ja kauppiaiden välillä on tietenkin suuria eroa. Etelän suuremmilla markkinoilla liikkeet voivat ottaa kauppiaan kannalta riskialttiimpia tuote-eriä, siis harvinaisempia kaloja ja tarvikkeita kuin täällä pohjoisella.
Edellisistä postauksistani saa huomata ironiaa. Ei ehkä toimivin ilmaisumuoto minulle.
saagelo
Member
Member

Suodattimeni tulivat aquaristic.netistä kolmessa päivässä kotiovelle, tosi hyvää palvelua.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”