Itse olen tilannut akvaarioon.fi sivustolta sellaista, mitä paikallisista liikkeistä ei saa, toki tilauksen yhteydessä tulee tilattua jotain mitä saakin, jos on halvempaa. Samaan toimituskuluunhan ne menee. Akvaarioon.fi olen ollut tyytyväinen, tilaus onnistunut aina mutkattomasti ja jopa puhelimeen tulee pakettikoodi ja tieto koska pitäisi olla lähimmässä postissa, voi sitten suoraan kipaista työmatkalla hakemaan kun on kännykässä koodi valmiina. Viimeksi tilasin zooplussalta sellaista, mitä en täältä saanut ja katselin yli 5 kaupan tarjonnan. Ratkaisevaksi nousi tuotemerkin valikoima ja hinta. Paketti on vielä matkalla, ja vasta lukiessani ilmoitusta paketin lähetyksestä tajusin tilalleeni saksasta, enkä Suomesta! Ilmeisesti suomenkieliset sivut hämäsivät
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
. Voi rähmä, olisin tilannut sitten edes jostain "perinteisestä" saksalaisesta firmasta, olis ollut varmasti vielä halvempaa ja olisin saanut kaiken mitä halusin. Itse pyrin tilaamaan Suomesta, jos tilaan, mutta valitettavaa on se, että en saa yhdestäkään nettikaupasta kaikkea mitä haluan, ja niiden postikulujen kanssa 3 paikasta tilaaminen tulee aikas kalliiksi.
Nytkin tilasin lähinnä dennerlen lannoitteita, tilaamatta jäi pmdd (sekotettava satsi), jbl turvetapletit, pari kirjaa, fluorishin vedenparannusaine.
Palatakseni vielä kommentoimaan tuota kotimaisten liikkeiden tarjontaa/palvelun kehittämistä. Mielestäni kattavat nettisivut tuotteineen ja hintoineen sekä tilausmahdollisuuksineen olisivat ihan ehdottomat! Kun noi kaupat on tosiaa auki vähän huonosti (paras shoppailuaika mulle olisi sunnuntaina klo 19-22

) olisi kiva, että voisi netistä katsoa paikallisen liikkeen sen hetkisen kala/kasvivalikoiman hintoineen ja vaikka varata fisut ja käydä hakemassa. Sama koskee lähialueiden liikkeitä. Todennäköisesti ajaisin n. 100 km toiseen liikkeeseen, jos tiedän saavani sieltä mitä haluan. Voihan sitä toki soittaa, mutta ennemmin katson netistä kun alan soittelemaan ja penäämään kattavia listoja

.
Kalatkin saattavat itkeä, vaan vedessä eivät kyyneleet näy.