Onko kukaan kuullut Omega one kalanruoasta?
Valvoja: Moderaattorit
Onko kukaan kuullut Omega one kalanruoasta?
Siis onko kukaan kuulllut siitä.
Ostin sitä turun puutorin akvaariosta. Yleensähhän kehtikalat syövät kaikkea, mitä altaaseen tiputtaa, mutta tätä ruokaa ne pelkäsivät. Mikä on(olisi siis) vialla?

-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Omega One taitaa juu olla tuotemerkki. Oikein hyvälaatuista ruokaa (edustajan mukaan
), valmistetaan muistaakseni Alaskassa tai niillä suunnin tuoreesta lohesta, äyriäisistä ja sensellaisista. Ainakin puheiden mukaan NLS-ruokien kilpailija, joka sorttia oli näytepurkit liikkeessä eikä siellä ainakaan kalat näyttäneet pitkää nokkaa. Uuteen ruokaan voi mennä pikku tovi tottua, kotona ei omat kalat oikein huolisi enää hiutaletta kun ovat tottuneet raeruokaan.

1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Re: Onko kukaan kuullut Omega one kalanruoasta?
Ruokin tänään ensimmäisen kerran Omega Onen katkarapupelleteillä kaloja. Näytti kelpaavan hyvin kaikille(kongontetrat, kääpiöahvenet, nuoliaiset, perhoskala, pikkulasimonnit, monniset). Parvikalat napsivat niitä innoissaan keskivedestä. Ihmettelin vain pellettien typerää putkilomaista pyöreää muotoa, eihän kala saa sitä kokonaan nieltyä, eikä näyttänyt murentuvankaan suussa. Uivat vaan edestakaisin suu ammollaan pelletin kanssa.
No äsken katselin akvaariota ni mitäs sieltä löytyikään. Kuollut lasimonni edelleen suu ammollaan pelletti kurkussa. Purkki sanoo soveltuvan kaikille kaloille, itse ainakaan en todellakaan suosittele kenellekkään jolla on keskikokoisia kaloja jotka voivat tukehtua näihin! Joko niin pieniä kaloja ettei pelletti mahdu suuhun tai sitten reilusti isompia. Ilmeisesti pitää jatkossa murskata noita pienemmiksi, mutta siinä menee mielestäni koko valmisruuan helppouden idea ja allas on varmaan täynnä pellettipölyä. Roskis kamaa![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
No äsken katselin akvaariota ni mitäs sieltä löytyikään. Kuollut lasimonni edelleen suu ammollaan pelletti kurkussa. Purkki sanoo soveltuvan kaikille kaloille, itse ainakaan en todellakaan suosittele kenellekkään jolla on keskikokoisia kaloja jotka voivat tukehtua näihin! Joko niin pieniä kaloja ettei pelletti mahdu suuhun tai sitten reilusti isompia. Ilmeisesti pitää jatkossa murskata noita pienemmiksi, mutta siinä menee mielestäni koko valmisruuan helppouden idea ja allas on varmaan täynnä pellettipölyä. Roskis kamaa
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: TAS
Kannattaneeko ruokamerkkiä syyttää siitä, ettei itse huomaa valikoida ahmattifisuilleen sopivan kokoista sapuskaa? 

650 + 275 litraa vettä ja aika monta osaomistuskarvakorvaa
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: Akvaario harrastajien nettiseura (facebook), CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Itselläni on loistavia kokemuksia tästä omega onen katkis pelleteistä. Toimii hyvin, niin pienille banjomonneille, mehiläis ja kimalaismonneille, kuin 45cm tummaleväplekolle.
Itse en lähtisi syytäämään muuta kuin itseään, siitä, että kalat tukehtuivat, omistajan pitää osata katsoa kaloilleen sopivan kokoista ruokaa. On minullakin banjomonnien kurkussa ollut kerran pelletti, liukeni vähitellen, ja nyt banjo polskuttelee jossakin tuolla akvaariossa, en vain tiedä missä...
Itse en lähtisi syytäämään muuta kuin itseään, siitä, että kalat tukehtuivat, omistajan pitää osata katsoa kaloilleen sopivan kokoista ruokaa. On minullakin banjomonnien kurkussa ollut kerran pelletti, liukeni vähitellen, ja nyt banjo polskuttelee jossakin tuolla akvaariossa, en vain tiedä missä...

Chef Omituinen otus tarjoilee tänään muikkusoppaa: Alkuruuaksi 60l ja 40l merivetistelyt pääruuaksi 500l monniallas höystettynä kirjoahvenilla, jälkiruuaksi 110l paludaario ja 60l makiavetinen kutupönttö.
-
- Advanced Member
Meillä tuli purkki tässä kehuttua katkapellettiä muun sälän ohessa kauppoja tehdessä ja olen tykästynyt sapuskaan. Tai siis kalat on... Plussaa on se, ettei sotke pahemmin vettä. Kelpaa meillä kaikille kaloille.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
Niitä katkispellettejä voi myös pehmentää ja turvottaa vesilasissa, sitten vähän muussata sormien välissä.
En ole syyttänyt Omega Onea siitä, että tapoin kalani tällä ruualla. En vain voi suositella sitä. Näköjään täällä pitää olla heti irvailemassa jos ensikertalainen ei ole "osannut" tätä kaikille kaloille suositeltua ruokaa käyttääIldar kirjoitti:Kannattaneeko ruokamerkkiä syyttää siitä, ettei itse huomaa valikoida ahmattifisuilleen sopivan kokoista sapuskaa?

-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: TAS
No musta "roskis kamaa" on aika raju ilmaisu jos väität ettet syyttele
Irvailua tahi ei, itse katson aina että kaloille antamani ruoka on sen kokoista ettei siihen tukehduta, pienemmille kaloille voi joutua ottamaan huhmareen käyttöön. Ihan samalla tavoin kuin valvon ahneiden koirieni luunsyöntiä ja katson aika tarkkaan millaisia luita edes saavat. Maalaisjärkeä?

Irvailua tahi ei, itse katson aina että kaloille antamani ruoka on sen kokoista ettei siihen tukehduta, pienemmille kaloille voi joutua ottamaan huhmareen käyttöön. Ihan samalla tavoin kuin valvon ahneiden koirieni luunsyöntiä ja katson aika tarkkaan millaisia luita edes saavat. Maalaisjärkeä?
650 + 275 litraa vettä ja aika monta osaomistuskarvakorvaa
Minä myös tykkään syöttää noita katkarapupellettejä. Murenemattomuus on mielestäni hyvä ominaisuus, kaloilla on tekemistä vähän pidemmäksi ajaksi, eikä "ruokapölyä" leijaile vedessä.
Ostin samalta valmistajalta myös kasvispellettejä, mutta nepäs onkin tuommoisia sitkeästi kelluvia palleroita, joihin mun ainoat pintakalat eli helmirihmakalat eivät koske ollenkaan.
Ostin samalta valmistajalta myös kasvispellettejä, mutta nepäs onkin tuommoisia sitkeästi kelluvia palleroita, joihin mun ainoat pintakalat eli helmirihmakalat eivät koske ollenkaan.
-
- Katalysaattori
Ja kun pienehkön kalan kurkulla vielä se näköaisti on aika huono, niin sitä on helppo jymäyttää.saagelo kirjoitti:Mielestäni noiden katkarapupellettejen muoto on aika petollinen pienehkön kalan kurkkuun
Mutta tekstisi perusteella vastaava tapahtuma oli jollain kalalla ja jollain pelletillä ollut jossain vaiheessa joka tapauksessa vastassa. Eli itse en nyt menisi markkinoiden parasta (omasta kokemuksestani) pellettiä dissaamaan vaan sen takia että kalat nyt vaan ovat ahneita eivätkä oikeasti kovin fiksuja.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Onko teillä homehtunut nuo katkarapupelletit? Luin muutamalta ulkomaalaiselta akvaariosivustolta, että monella oli avaamisen jälkeen tullut homekerros vuorokaudessa juuri näiden Omega Onen katkarapupellettien päälle
Itse laitoin puoli purkkia pakkaseen.
Btw: Minulla ei ole järkeä, ei edes maalaisjärkeä, ei aivotoimintaa.

Btw: Minulla ei ole järkeä, ei edes maalaisjärkeä, ei aivotoimintaa.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: JAS
- Viesti:
Kyllähän se niin on että pelletit ja tablettiruoat ovat yleensä ottaen pohjakalojen ruokaa vaikka kaikki kalat niitä voivatkin syödä pehmenemisen jälkeen. Ruoan liian nopea vettyminen ja hajoaminen aiheuttavat vain sotkua ja ylimääräistä kuormaa akvaarioon.
Pienille kaloille pitäisi poikkeuksetta valita pienikokoisempaa ruokaa tai se pitää murskata pienemmäksi.
Tähän ei tarvita edes järkeä. Eihän ihminenkään syö appelsiinia tai melonia kokonaisena
Lehtarit ja kiekkokalat syövät yleensä hyvin mielellään raemaista ruokaa ja se on sopivan kokoista yleensä myös esim. keskikokoisille tetroille. Pohjakaloista mm. monniset syövät ihan mielellään niitä pohjaan vajonneita ruokia eli eivät välttämättä kaipaa mitään muuta ruokaa jos vain varmistaa että niillekkin riittää syötävää.
Pienille kaloille pitäisi poikkeuksetta valita pienikokoisempaa ruokaa tai se pitää murskata pienemmäksi.
Tähän ei tarvita edes järkeä. Eihän ihminenkään syö appelsiinia tai melonia kokonaisena

Lehtarit ja kiekkokalat syövät yleensä hyvin mielellään raemaista ruokaa ja se on sopivan kokoista yleensä myös esim. keskikokoisille tetroille. Pohjakaloista mm. monniset syövät ihan mielellään niitä pohjaan vajonneita ruokia eli eivät välttämättä kaipaa mitään muuta ruokaa jos vain varmistaa että niillekkin riittää syötävää.
Kokemusta on näistä. Maistuu hyvin kaikille, mutta voi olla liian kova pala ainakin safiiritetroille. Kuljettavat patukkaa suussa kuin sikaria konsanaan. Illalla kun olen ruokkinut niin aamulla on löytynyt vainaja muutaman kerran, mutta kalat ei ollut ihan terveitä muutenkaan vaan niillä on joku käsittämätön ihosairaus joka ei kuitenkaan ole tarttuvaa sorttia, eikä lääkkeillä ole parantunut, mutta safiirit siihen kupsahtelevat. En aluksi uskonut että ne voi tukehtua mutta siltä vaikuttaisi. Kardinaalitetrat kuitenkin osaa käsitellä näitä patukoita ja nyppivät niistä paloja. Lehtikalat syövät paremman puutteessa näitä.
-
- Advanced Member
Mä en ymmärrä, miten "pienille kaloille pientä ruokaa ja isoille isoa" kun meidän akvoissa on monen kokoisia kaloja.... Timanttitetrat hallitsee aiheena olevan ruoan syömisen hyvin, vaikka kieltämättä on hetkiä, jolloin pidän peukkua, että tetra ei nielaise...
Eikös safiiritetroilla ollut joku oma tautinsa^, johon kupsahtelevat? Siitä oli muistaakseni juttua tuolla tartuntatautiosastolla.
Eikös safiiritetroilla ollut joku oma tautinsa^, johon kupsahtelevat? Siitä oli muistaakseni juttua tuolla tartuntatautiosastolla.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
Viimeksi en löytänyt tietoa, täytyy alkaa tutkia uudestaan.Sisso kirjoitti:Eikös safiiritetroilla ollut joku oma tautinsa^, johon kupsahtelevat? Siitä oli muistaakseni juttua tuolla tartuntatautiosastolla.
Minäkin ensimmäisellä käyttökerralla oletin ettei ruoka olisi tukehduttanut kaloja, kun ajattelin että kai se nopeasti hajoa ja liukenee vaikka vähän liian ison palan kala yrittäisi niellä. Purkissa kun vielä lukee, että kaikille kaloille. No vahingosta viisastuneena olen nyt noita vähän murskannut, mutta siinä pöllyää sitten sitä pellettipölyä ihan turhaan vettä likaamaan 
Tuo fleedun "Kuljettavat patukkaa suussa kuin sikaria konsanaan"- ilmaus oli aika osuva
Äsken yritin antaa noita pohjakaloille, mutta kyllä siellä taas joku kongontetra ui sikari kurkussa, henkeä pidätellen sai seurata onko ruumiita tulossa 

Tuo fleedun "Kuljettavat patukkaa suussa kuin sikaria konsanaan"- ilmaus oli aika osuva

-
- Junior Member
Riippuu vallitsevasta ilmankosteudesta. Joissakin maissa on kaikki ilma niin kosteaa, että vaatteetkin homehtuu komeroon, jos komerossa on ovia laisinkaan tai vaatteet ovat komerossa liian tiiviisti. Suomessa ei ulko tai sisä ilma ole niin kosteaa juuri koskaan. Joten laittaisin nuo homehtumisjutut väärän säilytyksen ja/tai liian kostean ilman (yli 70%) piikkiin.saagelo kirjoitti:Onko teillä homehtunut nuo katkarapupelletit? Luin muutamalta ulkomaalaiselta akvaariosivustolta, että monella oli avaamisen jälkeen tullut homekerros vuorokaudessa juuri näiden Omega Onen katkarapupellettien päälle.
Toisekseen, eikös ne kalanruoat käsketä aina säilyttämään "valolta suojattuna, kuivassa ja viileässä paikassa"?