Uusi sisäsuodatin
Valvoja: Moderaattorit
Uusi sisäsuodatin
Moi,
Uusi sisäsuodatin olis harkinnassa vanhan kylläkin toimivan tilalle,mutta varaosia ja suodatinpatruunoita ei ole enää oikein tarjolla siihen.
Akvaario on 316 litraa ja ulkosuodatin on tetratecin 1200 ja vanha sisäsuodatin on siis Project PJI 1001.
Mitä ehdottaisitte tai käyttökokemuksia eri sisäsuodattimista,merkillä ei väliä mutta ei tarttis olla kovin äänekäs kuitenkaan.
Uusi sisäsuodatin olis harkinnassa vanhan kylläkin toimivan tilalle,mutta varaosia ja suodatinpatruunoita ei ole enää oikein tarjolla siihen.
Akvaario on 316 litraa ja ulkosuodatin on tetratecin 1200 ja vanha sisäsuodatin on siis Project PJI 1001.
Mitä ehdottaisitte tai käyttökokemuksia eri sisäsuodattimista,merkillä ei väliä mutta ei tarttis olla kovin äänekäs kuitenkaan.
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Uusi sisäsuodatin
Eheim 2252, tai Aquabee newline 1000. Onko altaassa myös ulkosuodatin?
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Eheim 2048 menee mainiosti tuon kokoisessa altaassa ulkosuodattimen parina. Puolet vähemmän virtausta kuin 2252:ssa, mutta muutoin samanlainen. Helppo lisätä suihkuputkia jos haluaa jakaa virtausta laajemmalle alalle, tai kääntää sen suuntaa esim. lasia kohti. Plussana lisättävät suodatinmodulit.
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Aika hassua joo, jos lukeeki alkuperäisen viestin ni siellähän mainitaanki että on ulkosuodatin. Kyllä mä 300 litraseen silti ton 2252:n laittaisin, siinä on tilaa kuitenkin sen verran että suodattimessa saa olla puhallusta jotta kaikki skeida saadaan talteen.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Kiitokset ehdotuksista,alan epäillä että mun akvaan riittäis tuo 2048 kun katsoin yhden youtube videonpätkän missä 2252 pörräs niin oli melkoinen virtaus mun nykyiseen sisäsuodattimeen verrattuna joka kierrättää 1000l/h,luulen et kalat sais sydärin moisesta menosta siellä kun on vauva-allaskin jossa 3-4 viikkosia lehtikalan poikasia 3kpl.
Suodatin on vielä hommaamatta joten jos vaan on lisää vaihtoehtoja muiltakin merkeiltä niin saa ehdottaa 

Yhdyn Mariin tällä kertaa.
Ainahan sitä on suurempi allas haavekuvissa. Jos joskus päivität altaan isompaan, niin 2252 vaan sinne. Jos taas ostat pienemmän, niin pienempi ei välttämättä riitä. Ja kuten pienemmänkin kohdalla sanottiin, saa puhallusta hyvin ohjailtua vaikka päin seiniä / hajautettua suihkuputkella.
Ainahan sitä on suurempi allas haavekuvissa. Jos joskus päivität altaan isompaan, niin 2252 vaan sinne. Jos taas ostat pienemmän, niin pienempi ei välttämättä riitä. Ja kuten pienemmänkin kohdalla sanottiin, saa puhallusta hyvin ohjailtua vaikka päin seiniä / hajautettua suihkuputkella.
jbl cristalprofi i200. Itsellä ollut 2kk käytössä saman sarjan pienempi i80 ja olen ollut siihen tosi tyytyväinen. Kestävyydestä ja pitkäaikaiskäytöstä ei siis vielä kokemuksia.http://www.akvaariokauppa.fi/new/produc ... php?p=1211Anton kirjoitti:Suodatin on vielä hommaamatta joten jos vaan on lisää vaihtoehtoja muiltakin merkeiltä niin saa ehdottaa
Halpa vaihtoehto on Hydor Crystal 4, itsellä toisessa altaassa saman sarjan kolmonen ja siihenkin olen ollut tyytyväinen
http://www.akvaariokauppa.fi/new/produc ... g.php?c=76
Myös Fluvalin vanhempi 4 malli (ei U-sarja) olisi varmaan hyvä vaihtiehto.
190l,180l,72l
http://sites.google.com/site/myaquaworld/home
http://sites.google.com/site/myaquaworld/home
Päädyin siihen eheimin 2252 suodattimeen,tänään laitettu akvaarioon ja ensivaikutelma on ainakin hyvä,erittäin hiljainen ja virtausta riittää.Kalat tosin taitavat olla ihmeissään hetken mutta eiköhän se siitä.