Salossa on mun mielestä ainakin aika köyhä valikoima molemmissa liikkeissä,mitään erikoista et sieltä löydä ja hinnat on aika kovat,myös palvelu on myös aika kyseenalaista ainakin toisessa liikkeessä..Kerran kun ostin siitä ulkosuodattimen sun muuta ja keskustelimme kauppiaan kannattamisesta netistä tilaamisen sijaan niin myyjä sanoi minulle ihan suoraan " salolaiset harrastajat saa pian hakea tarvikkeensa mistä haluaa!" Mutta tälle liikkeelle annan plussaa liikkeen ja altaan siisteydessä ja muun akvaariotarvikkeen valikoima on hyvä.
Tänään tyttäreni soitti aamulla kalojen ruokinnan jälkeen ja sanoi " oletko äiti huomannut, että tuo pienin kiekko on varmaan sokea? se törmäilee toisiin ruokinnan aikana eikä löydä ruokaa"
Olen pienintä kiekkoa seuraillut todella kauan ja miettinyt ihan samaa, se silmät ovat kuin harmaan kalvon alla ja ei tosiaan löydä ruokaansa ja on aika laihassa kunnossa, koitan sitä pihdeillä ruokkia, mutta silloin se menee yleensä vain karkuun. Tällä kiekolla on alusta asti ollut ongelmia, on jatkuvasti mustat paksut raidat näkyvissä ja välillä ihan musta.
En tiedä sitten minkä p*skasatsin ostin akvaariokaupasta kun 1 kuoli heti ja tämä on tällainen sitten.. Sitähän minä en myönnä, että hoitajassa olisi vikaa

Olen aika tunnollinen vedenvaihtojen ja muun kanssa, karanteeni minulta uupui, se voi olla syynä, mutta eipä se ole muita koskaan tappanut saati sokeuttanut.
En myöskään asioi enään kyseisessä turkulaisessa liikkeessä kun olen tajunnut niiden myyntitaktiikan, joka kerta kun siellä asioimme ( yhdessä vaiheessa ihan viikottain) siellä on asiakkaana joku pienen altaan omistava ihminen ja katselee kultakaloja, '"hyvin ne sinne sopii" sanoo iloinen myyjä.
Heidän myyntinsä perustuukin isoihin ja näyttäviin kaloihin, mutta kun useimmalla harrastajilla ei ole niille sopivia altaita niin miksi ei voisi keskittyä kauniisiin pieneksi jääviin kaloihin? Monnisia ja muita "joka altaan kavereita" on hyvin niukasti saatavilla.
Ostin vanhaan altaaseen noin 50 neontetraa ja puolet kavereista oli vääntyneitä ja värittömiä, oma vika kun en kaupassa syynännyt tarkemmin..
Myyjältä olen saanut myös niin outoja neuvoja. mm. minulla oli taskurapu josta varta vasten kysyin sopiiko se kiekkojen kanssa. " tietysti se sopii, se pitää lämpimästä vedestä" sanoi rouva. Kun kävin kertomassa loisongelmasta myöhemmin ja selvensin kalastoa niin vastaus oli seuraava " herranjumala, onko sulla siellä taskurapu, ota se heti pois kun se aiheuttaa loisia lämpimässä vedessä" niinpä niin!
Mutta olen todennut ostavani mielummin kokeneelta harrastajalta kuin liikkeestä.
Onpas minulla hyvä päivä tänään