![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
EHEIM 2217 ei lähde toimimaan, apua!
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
EHEIM 2217 ei lähde toimimaan, apua!
Ongelma yllämainitun ulkosuodattimen kanssa, en tiiä että teinkö jotakin väärässä järjestyksessä, mut en saa sitä toimimaan surisee kyllä ja on täynnä vettä ja letkuista hanat auki, oon ravistellu, kiroillu ja rukoillu, ei anna armoo..
mikä neuvoksi?? voisko joku kertoo, et miten se kuuluu ottaa käyttöön.. tarviiko vedet tyhjentää sieltä nyt pois vai? Kiitos...
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Re: EHEIM 2217 ei lähde toimimaan, apua!
Ota auki, katso että kaikki osan ovat paikoillaan, täytä aivan täyteen, varmista että imuputkessa on vettä ja koita käynnistää uudelleen.
Mulla oli sama ongelma, kun vedenottoletku ei ollut tarpeeksi syvällä, ei saanut muodostettu tarpeeksi imua. Kokeile imasta tai jollain pumpulla pumpata vettä poistoletkusta, auttoi itselläni.
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Mies
Vanhanajan pumput joita tämäkin edustaa tarvitsee ns. Siemenveden. Kuten edellä on kerrottu suodatin kammio täyteen vettä, lopputäyttö imu ja paluuletkun kautta. Pumpun pesä pitää olla täynnä vettä ja paluuletkukin puolillaan, sitten vasta käyntiin. Niin se pitää lähtemän, jos ei niin sitten on jotain muuta vikaa.
Classikit voivat tuntua hankalilta mutta ne on tehty suodattamaan piiiiitkäääään. Itselläni kun niitä oli niin jopa vuoden bioraksuilla.
Classikit voivat tuntua hankalilta mutta ne on tehty suodattamaan piiiiitkäääään. Itselläni kun niitä oli niin jopa vuoden bioraksuilla.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
My love: Chiclidae
Ja jos ei halua imaista kannattaa ottaa vaikka ämpäri tai jotain ja laittaa poistoletku hetkeksi sinne eli alamäkeen näin saadaan lappo ilmiö aikaan jolloin koko putki tulee täyteen vettä jos ei ala pumpata alamäkeenkään sitten on kyllä jotain rikki..
Siis kun alkaa painaa ämpäriin vettä kunnolla niin eikun sormi tulpaksi ja letku takaisin akvaarioon ja voila toimii.,..
Tein tuon eilen viimeksi kun ei meinannut lähteä imemään, nyt toimii hienosti.
Siis kun alkaa painaa ämpäriin vettä kunnolla niin eikun sormi tulpaksi ja letku takaisin akvaarioon ja voila toimii.,..
Tein tuon eilen viimeksi kun ei meinannut lähteä imemään, nyt toimii hienosti.
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: Tay, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
Mä sain ainaskin tuon vanhan rouskuni toimimaan pikaisella imaisulla ku olin ekaks koonnut, purkanut ja repinyt hiuksia nolostuttavan pitkän aikaa 

aloittelijalla 128l ruokapöydällä ja paljon mahdottomia haaveita
Se on periaatteessa sama imetkö vai valutatko alaspäin...
Minulla vaan ainakin korkeakynnys lähteä imemään sitä mikä sen suodattimen läpiu menee
Minulla vaan ainakin korkeakynnys lähteä imemään sitä mikä sen suodattimen läpiu menee

-
- Senior Member
Koeta lapota vettä akvaariosta suodattimen (virta pois päältä) kautta ämpäriin. Siis suodattimen ottoletku on akvaariossa paikallaan ja paluuletku on lattialla olevassa ämpärissä. Jos vesi ei virtaa, sitten ongelma on siinä, että jossain on liikaa ilmaa. Siinä ei auta juuri muu kuin imeskely. Suuhun tullutta vettä ei tarvitse niellä, vaan sen voi sylkäistä pois.
(Itse olen juonut elämäni aikana varmaan litrakaupalla akvaariovettä saamatta mitään ongelmia. Ja lisäksi: Suodattimen paluuvesi on puhtaampaa kuin menovesi.)
Jos vesi virtaa lapotessa mutta suodatin ei silti toimi, sitten ongelma on suodattimen moottorissa.
(Itse olen juonut elämäni aikana varmaan litrakaupalla akvaariovettä saamatta mitään ongelmia. Ja lisäksi: Suodattimen paluuvesi on puhtaampaa kuin menovesi.)
Jos vesi virtaa lapotessa mutta suodatin ei silti toimi, sitten ongelma on suodattimen moottorissa.
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Ja jos käy pahavahinko, että keskityt johonkin muuhun, kuin vedentuloon sieltä letkusta, niin ei ne kalat kuole jos se sylkisuodatinvesi joutuu akvaarioon.Ruma mies kirjoitti: Suuhun tullutta vettä ei tarvitse niellä, vaan sen voi sylkäistä pois.
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)

www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä