Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Muihin ryhmiin sopimaton keskustelu, eli ns. Off-Topic, tänne. Täällä voit myös tehdä äänestyksiä.

Valvoja: Moderaattorit

aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Onkohan minussa jotain vikaa, kun kukaan ei koskaan uskalla vinoilla akvaarioistani tai undulaateistani. Ovat joskus yrittäneet, tyyliin mitä hyötyä noista on, suusta kun kerran päästää vastakysymyksen: Onko sun elämälläs joku tarkoitus ? Toinen suusta ulos päässyt : Enemmän kuin sinusta. Joo, vissiin pitäisi miettiä ensin ja sanoa sitten, mutta tehokas tapa lopettaa nuo vinoilut, ei ole vuosiin kuulunut.
bombo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 527
Liittynyt: 09:45, 03.03.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turun seutu

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja bombo »

Erehdykset on kyllä joskus naurettavia, koulussani on akva fyke:n luokassa siellä asuu "paljon" milliksiä luokka toverini sanoi mulle: -Noihan on niitä taistelukaloja! :roll:

Ja kyllä kaveritkin koulussa hiljentyi kun kerroin ostamani salamanteriplekon hinnan.(80 e [}:)] :x :frown: :o )
240l sekala
Olawi
Starting Member
Starting Member
Viestit: 47
Liittynyt: 15:50, 07.10.2010
Akvaarioseurat: Jyväskylän akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja Olawi »

Vuos sitten hain akvaarion ja kyllä sitä pitkän tovin sai kuunnella niitä "vitsejä" jotka sai pään savuamaan :x
Äitin suusta yleisin oli "Iskähän vois testailla noita sen pilkkejä tuolla altaassa." tai että "Haetaan järvestä pari ahventa jotka voi sitten pilkkiä sieltä pois."
Ja kesällä sai ihan tosissaan olla pitämässä luentoo siitä että, miksi pikku ahvenia ei voi tuoda järvestä mun altaaseen!
Nykyään sitten on jo koko perheen huumorintaju ''kadonnut'' ettei nekään enään naura kavereiden kalasoppavitseille :D
240l. about 15 leopardimonnista, sateenkaariahven pariskunta ja 2x albiinopartis.
Butterflies
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1116
Liittynyt: 21:40, 28.04.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja Butterflies »

bombo kirjoitti:Erehdykset on kyllä joskus naurettavia, koulussani on akva fyke:n luokassa siellä asuu "paljon" milliksiä luokka toverini sanoi mulle: -Noihan on niitä taistelukaloja! :roll:

Ja kyllä kaveritkin koulussa hiljentyi kun kerroin ostamani salamanteriplekon hinnan.(80 e [}:)] :x :frown: :o )
Voivoi :roll: No onhan niillä nyt molemmilla värikkäät huntuevät mutta muuta samaa en oikeastaan miljoonakaloissa ja taistelukaloissa näe :) Mutta kyllä toi hinnan kertominen joskus auttaa, itse en ole mitään megakalliita kaloja koskaan ostellut, kun ei budjetti veny :mrgreen: :x Jotkuthan voi alkaa sitä kalojen hintaa vielä enemmän ihmetellä tai alkaa vääntää siitä entistä pahempaa ''vitsiä''.
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2102
Liittynyt: 11:59, 01.09.2006
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Kalavitsejä kuuntelin niin kauan kun tuli tuo meriallas.. se ehkä on herättäny enemmänkin kiinnostusta, arvostusta ja ihailua kuin makeanvedenallas. Osa jutuista kun on monille niin vierasta ja utopistista :)
Eikä sinne kukaan mene sormin sörkkimään kun kerron hieman noista myrkyllisistä kaloista. Jotain hieman kiinnostusta herättävää kannattaa aina kertoa. Niitä kun makeanveden puoleltakin löytyy vaikka kuinka.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Tarpeeksi WOW-factoria altaassa niin ei tule sanomista. Tai sitten tarpeeksi fiksut ystävät - itse jokainen meistä on ystävänsä valinnut.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
bombo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 527
Liittynyt: 09:45, 03.03.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turun seutu

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja bombo »

Butterflies kirjoitti:
bombo kirjoitti:Erehdykset on kyllä joskus naurettavia, koulussani on akva fyke:n luokassa siellä asuu "paljon" milliksiä luokka toverini sanoi mulle: -Noihan on niitä taistelukaloja! :roll:

Ja kyllä kaveritkin koulussa hiljentyi kun kerroin ostamani salamanteriplekon hinnan.(80 e [}:)] :x :frown: :o )
Voivoi :roll: No onhan niillä nyt molemmilla värikkäät huntuevät mutta muuta samaa en oikeastaan miljoonakaloissa ja taistelukaloissa näe :) Mutta kyllä toi hinnan kertominen joskus auttaa, itse en ole mitään megakalliita kaloja koskaan ostellut, kun ei budjetti veny :mrgreen: :x Jotkuthan voi alkaa sitä kalojen hintaa vielä enemmän ihmetellä tai alkaa vääntää siitä entistä pahempaa ''vitsiä''.
Jep olin tilannut sen plekon jo (kun luulin hintaa korkrintaan 40e sekin kallis) niin olihan se sitten pakko ostaa...

Niistä milliksistä joita kaveri luuli taistoiksi oli myös osa naaraita... :?
240l sekala
Rulla
Junior Member
Junior Member
Viestit: 61
Liittynyt: 08:51, 08.10.2006
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja Rulla »

Mummoni totesi n. 15 cm tiikerinuoliaisistani: "Nuohan alakaa olla iha onk' ahvenen kokosia!"
Kyllähän noita huonoja ja vieläkin huonompia vitsejä kuulee asiaan perehtymättömiltä, mutta itse annan yleensä mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Eipä niiden mielipiteillä ole minulle paljon arvoa, kun eivät tosiaan erota edes kardinaalitetraa miljoonakalasta. Ja topaasiplekoakin on luultu partamonniksi... Itseäni ärsyttää eniten kauhistelut akvani koosta tai niiden lukumäärästä. Onhan ihmisillä koiriakin ties miten monta ja varmasti niistä on enemmän työtä ja huolta kuin akvoista, mutta silti kauhistellaan..
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1301
Liittynyt: 21:38, 02.07.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Kävin tänään apteekeissa ja muuallakin kyselemässä, olisiko myytävänä ihan pieniä mittalusikoita, vaikkapa 0,1 ml, akvaarioon laitettavien jauheiden mittaamista varten. Eräs henkilö sanoi, että ei kai se niin tarkkaa ole, heilläkin oli joskus akvaario ja sinne vain lorautettiin aineita. Toinen sanoi, että jos laittaisit hyppysellisen ja kolmas kysyi, että eikö siellä akvaariossa ole se pumppu joka huolehtii vedestä, kai niille kaloille riittää kun niillä vain on vettä.

Yhden farmaseutin kanssa juteltiin kaloista pitempäänkin. Meikä istui siinä reseptilääkkeitä hakevien tiskillä ja rupatteli kaloista :mrgreen: Hän ei muistanut mitä kaloja heillä on, koska mies huolehtii akvaariosta. Hän vain katselee kaloja. Löysin divarista muutaman akvaariokirjan ja kävin näyttämässä niitä hänelle. Hän sanoi, että kyllä hän varmaan nyt alkaa hankkia enemmän tietoa akvaarioista, kun tuntuu niin mielenkiintoiselta.

P.S. No ei niitä mittalusikoita löytynyt. Joskus tuli jonkun lääkkeen mukana joku pienenpieni lusikka, joka on heitetty aikoja sitten pois. Ratkaisin pulman leikkaamalla 1 ml:n ruiskusta pään pois ja sen tökkään jauheeseen, on riittävän tarkkaa. :D
Kultakalat
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Kiksu, maustemittaan menee juuri 1 ml. Niitä ei vain tunnuta myyvän yksikseen, vaan tulevat aina kokonaisen mittasarjan mukana. :roll:
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
saagelo
Member
Member
Viestit: 418
Liittynyt: 16:15, 25.10.2002
Paikkakunta: Espoo

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja saagelo »

Minä olen joistain Helsingin keskustan apteekeista kysellyt niitä muovisia mittaruiskuja akvaariokemikaalejen annosteluun ja vastaus on aina ei. Ensin myyjä joko hiljenee tai muuttuu töykeäksi ja tokaisee, ettei niitä saa ilman reseptiä. Tai sitten tarjotaan huumeruiskuja :roll:
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1301
Liittynyt: 21:38, 02.07.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Niin siis 1 ml:n maustemittoja mulla onkin, mutta tarkoitus on mitata C-vitamiinia 0,06-0,17 ml (normaaleihin vedenvaihtoihin kuluvat määrät), magnesiumkloridia pienempään akvaariooni menee kerralla 0,75 ml. Millilitran ruiskussa on asteikko 1/100 ml:n tarkkuudella. :)

Mulle tarjottiin apteekissa heti niitä ruiskuja, vaikka mittalusikasta yritin selittää. Ostin sitten kaksi millin ja kaksi viiden millin ruiskua. Ei katsottu yhtään vinoon, mutta farmaseutti olikin sama, jolta olen aiemminkin käynyt kyselemässä noita aineita. Muisti varmaan että tuo on se joka höpöttää niitä akvaariojuttuja. Kumma juttu sinänsä, ettei suostuttaisi myymään pelkkiä ruiskuja varsinkin ilman neulaa, koska huumeidenkäyttäjille annetaan joka tapauksessa muualta heidän tarvitsemansa välineet. En tiedä miten huumeruiskut eroavat näistä mutta menee varmaan liian OT:ksi alkaa sitä asiaa selvittämään, tuli vain mieleen kun mainitsit.
Kultakalat
Haidi_hou
Junior Member
Junior Member
Viestit: 126
Liittynyt: 09:15, 18.04.2010
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja Haidi_hou »

Kyllä meilläkin kuulee nuita onginta "vitsejä" entisessä työpaikassa varsinkin niitä viljeltiin. Työmaalla se alkoi jo todella tympiä kun samat jutut kuuli saman ihmisen suusta AINA kun sanoi jonkin akvaarioon tai kaloihin liittyvän sanan tai jos joku muu kertoi kalasteluistaan niin pitihän siihen vetää mun akvaario mukaan. Äärettömän hauskaa! Eipä tuo tosin kauaa kerrallaan jaksanut aiheesta jauhaa kun esitin etten kuullut yhtään mitään vaikka vitsiä lateleva työkaveri seisoi aivan vieressä. "Ai sanoitsä jotain?" 8O

Meidän isäkin sanoi virnistellen opettavansa pikku-likan sitten onkimaan oooiiikein pienellä koukulla. Isän puheet osaan ottaa huumorilla varsinkin kun kylään tulleessaan isä päätyy aina akvaarion eteen istuksimaan ja saattaa istua siinä hyvinkin puolisen tuntia katselemassa. :mrgreen:
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn!
jaakkim
Member
Member
Viestit: 425
Liittynyt: 17:00, 15.03.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Suomen pukama

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja jaakkim »

No eipä ole koskaan häirinny moiset. Empä huutele ympäri kyliä ko. harrastuksestakaan ja valikoin nykyään Ystävät/Kaverit ylipäätään tarkasti [;)] , kun oppirahat on jo kerran kärsitty. Kunhan aikataulut kävisi yksiin niin Kaveri(t) pääsee visiitille :mrgreen: .
Not all those who wander are lost
J.R.R. Tolkien
mc82
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 19:23, 18.02.2010
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja mc82 »

Meillä tuli lähiomaisilta kuittailua alkuvaiheessa, kun monet eivät tuntuneet ymmärtävän, että akvaariot ovat harrastus ja harrastuksiin uppoaa rahaa - monet luulivat, että pykätään vaan joku lasiloota nurkkaan, sinne sinttejä ja sen jälkeen pärjäävät omillaan. Onneksi nyt ovat tajunneet asian ja enää ei juurikaan mitään ikävää sanomista tule :) Sen sijaan ihailevat allasta ja kaloja ja näkevät, että kun hiukan sijoittaa rahaa, niin palkkioksi saa hienon, hyvinvoivan altaan ja terveet, kauniit kalat :)

Kerron kyllä avoimesti kaikille, että mulla on akvaarioita kotona. Jos osapuoli kiinnostuu asiasta, niin sitten voidaan jutella aiheesta lisää. Jos sen sijaan vastapuolta ei kiinnosta, niin sitten vaihdetaan puheenaihetta - en jatka juttua väkisin, jos toista ei aihe kiinnosta pätkääkään. Suurin osa on kuitenkin ollut kiinnostuneita ja ovat kyselleet akvaarioista, näiden joukossa on pari superkiinnostunutta, joilla oman altaan hankinta pyörii mielessä ja näiden kanssa jaksaakin jauhaa sitten tuntitolkulla :D Onneksi kaveriporukassa on pari akvaarioharrastajaa, niin jutunaiheet löytyvät samantien :mrgreen:

On joukossa niitäkin, jotka suhtautuvat akvaarioharrastukseen ylimielisesti. Ja kyllä ne kommentit "Mitä idea tossa oikein on", "Mä en tajuu tota koko akvaariohommaa", "Miksi tuhlata rahoja tommoseen" pistävät vatuttamaan :frown: Toisaalta, jos ei halua hyväksyä kaveriporukkaan semmoista, joka harrastaa akvaarioita, ei ole pakko olla mun kaveri. Nuo kalasoppa-, uistelu- yms. vitsitkään eivät niinkään harmita, mutta juurikin ymmärtämättömyys/suvaitsemattomuus tätä harrastusta kohtaan. No, sitten voi heittää takaisin, että "Mä en tajuu, kuka viitsii pistää satasen joka perjantai p*rseiden vetämiseen lähiräkälässä", niin sitten ollaan tasoissa :twisted: Kukin käyttäköön omaisuutensa, miten käyttää, minä kaloihin ja kissoihin, muut mihin ikinä käyttävätkään.

Ja joo, en myöskään hyväksy mun kissoihin kohdistuvaa suvaitsemattomuutta - tosin kissoihin tätä kohdistuu huomattavasti vähemmän kuin kaloihin :|
450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
mannika
Junior Member
Junior Member
Viestit: 114
Liittynyt: 01:24, 03.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Ulvila

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja mannika »

Mulla meinas tulla viimeks kalasoppaa kun jotai puuhastelin siinä ja meinas ilmastin plumpsahtaa puuttuvan kansilasin kohdalta uimaan. Pienten ninjaliikkeitten jälkeen uskalsin jo hengittääkkin x)

Mutta kalasoppavitsejä en kyllä viljele muiden kun toisten akvaihmisten kanssa joiden tiedän sen olevan vitsiä. Viimeks puhuttii kalasopasta kun kaverilla oli pöytälamppu luiskahtanu akvaan, soppahan siitä tuli :?
Toisin kuin viimeksi tupareissa yks sano (vitsillä kyllä ja nauroinkin) että toivottavasti kukaan ei krapulapäissään pyydystä mitään aamiasta..
Sanoin että tulee porttikielto jos akvaariosta ottaa jotain(kaloja) tai laittaa jotain (esim yrjöä)..
Mitä useampi soutaja, sen lujempaa mennään
[RiSu]
Junior Member
Junior Member
Viestit: 249
Liittynyt: 10:11, 21.09.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja [RiSu] »

Muuton aikana sain kuulla jos jonkinmoista kommenttia akvaarioistani ja niiden asukkaista. Eniten pisti vihaksi kommentit, että jos kuolevat niin ostetaan sitte vaan uusia >:/ suorastaan kiehuin raivosta, koska olen kiintynyt kaloihini, enkä koe, että niitä noin vaan voisi korvata ostamalla kaupasta "samallaisen". No, nämä kommentit tulivat ihmisiltä, joilla ei ikinä ole akvaariota ollutkaan. Tilanteen pelasti kuitenki äitini, joka oli apuna ja yhtä akvaario-hullu kuin minä, kuuntelemalla kihisevää kiukkuani kommentoivia ihmisiä kohtaan.

Kaverini noin yleensä eivät päästele suustaan mitään pahaa harrastuksestani ja eräällä onki ihana tapa huomauttaa aina kun höpötän kaloistani, että hänpä ei oikeestaan ymmärrä niistä muuta ku mitkä on kivan näkösiä, mutta kerro vaan... :D
~~1000 litraa vettä olohuoneessa ja aivan täysin heroksiin hurahtanu harrastelija~~
(heros notatus, heros severus, heros efasciatus)
KalaKissa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 883
Liittynyt: 13:00, 08.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Mä oon tehny melkoisen selkeeks että mun harrastuksesta ei kukaa vitsaile ilkeeseen sävyyn :mrgreen: :twisted: Ehkä kaikki heitti alkuun vitsejä mutta ei ne kauaa jaksanu, eikä mua silleen ees ärsytä jos joku heittää läppää tästä :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=-_TsFb2HhTQ 8O [}:)] :mrgreen: Toi ei varmaan olis kivaa
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Prkl että pitää olla ääliöitä. [}:)]
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

No just joo, sama asia kun joku menisi ja pöllisi ton tyypin moposta jonkun osan ja alkaisi sitä imeskelemään jossain katukiveyksellä. 8-)
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
KalaKissa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 883
Liittynyt: 13:00, 08.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Mut toikin on sitä ko ei osaa kunnioittaa toisen harrastusta [:I] Ton takia oon tehny erittäin selväks et mun harrastusta ei saa mollata millään tapaa [}:)] Tuommosesta menee kyllä ihan sanattomaks ja varmaan altaan omistajalla on ollu todella paha mieli ko on kuullu mitä sen kaloille tapahtu [}:)]
Mut onneks mun kaiffarit ei oo tollasia <3 Mun kaiffarit on kumminkin melko mielenkiinolla ko tulevat käymää, vaikka ne alkuunsa heittikin sitä läppää kaloista :D
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
Kamu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 66
Liittynyt: 17:41, 09.11.2011
Sukupuoli: Nainen

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja Kamu »

Itse olen pariin otteeseen kuullut näitä soppavitsejä, mutta en kauheesti. Eräs kaverini ärsyttää silti minua ihan hirveästi. Aina kun se tulee meille, menee koputelemaan akvaarion laseja ja sitten kysyy vielä "Voinko mää ottaa haavilla kii yhen". Sitten sen kans saa aina tingata että kalat stressaa tuommosesta ja milloin mistäkin. Sitten äiti on kans yks. Sen mielestä akvaarion tarvikkeet ovat: Akvaario, suodatin, lamppu, purkki kalanruokaa, lappo, haavi. Itselläni on kaapit täynnä kalatarvikkeita jne. Löytyy sitä lääkevarastoakin. Tilasin vasta jotain lääkettä, niin äiti tuli sanomaan että "Ihan sama asia ku ostaisin silkkipuvun ja oottasin kutsua linnanjuhliin". Sanoinpahan siihe että "tilaapa sitten ku tauti tulee nii netistä lääkkeet(Lähikaupoissa myydän vain paria lääkettä) ja päästä tauti leviää nii ettei lääkkeet tehoa". Meni kuule hiljaseks :twisted:
100l pönttö ja 2 rakasta jämptiä
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Toivottavasti sille videon kalan syöjälle olis ees tullu kunnon p**ska tauti. :P
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1693
Liittynyt: 10:41, 31.12.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

KalaKissa kirjoitti:Mä oon tehny melkoisen selkeeks että mun harrastuksesta ei kukaa vitsaile ilkeeseen sävyyn :mrgreen: :twisted: Ehkä kaikki heitti alkuun vitsejä mutta ei ne kauaa jaksanu, eikä mua silleen ees ärsytä jos joku heittää läppää tästä :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=-_TsFb2HhTQ 8O [}:)] :mrgreen: Toi ei varmaan olis kivaa
Ei [sensuroitu] tolvanat! [}:)] Ihan suoraan sanottuna!
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
tinzue
Member
Member
Viestit: 372
Liittynyt: 12:30, 21.08.2006
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Paljonko teitä häiritsee kalasoppavitsailut?

Viesti Kirjoittaja tinzue »

Kyllä kala on ihan eri asia kuin kissa tai koira. Itse en ainakaan kiinny kaloihin samalla tavalla ja tuntuu ihan hullulle että joku kiintyisi. Tosin onhan ihmisiä jotka rakastavat vaikka Eiffel-tornia. Minulle kalan menetys on osoitus omasta taidottomuudesta luoda riittävän luonnollista ympäristöä kaloille voidakseen hyvin. Menetys on harmitusta siitä että pitää etsiä vaivalla jostain uusi ja jälleen kasvattaa sitä aikuiseksi. Menetys on taloudellista ja ajan hukkaa. Minulle akvaario on nimenomaan harrastus ja kalat harraste-eläimiä, eivät millään tavalla verrattavissa kissaan tai koiraan vaikka kaloistani kovasti välitänkin. Saatan kyllä jutella kaloille niitä ruokkiessa tai kokea "awww"-reaktioita kutua katsellessa, mutta turha ei-harrastajien huonosta (tai välillä melko nerokkaastakin) huumorista on nokkiinsa ottaa. Kyllä kissan,koiran tai hevosen menetys on miljoona kertaa suurempi kuin kalan. Todella typerää väittää muuta.
[;)]

Edellä linkitetty YouTube-video oli törkeä.
Mieheni kaveri kusi kerran kännissä altaaseeeni. SE sapetti ja lujaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “"Off-Topic" ja äänestykset”