Juwel akvaristit
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Juwel akvaristit
240 litrainen mulla tuossa ja en menis vannomaan, et lasit on ihan millilleen kohdallaan, mutta 2 milliä tuossa ei ainakaan ole heittoa. En tiedä miten tuon kanssa nyt pitäis menetellä. Käyppä kattoon sitä liikkeen esittely allasta, jos se on samoin kun sinun.
1000 litraa vesivahinkoa
Vaikka Juwel sitä robottikasaamista hehkuttaa, ja melkein arvaan mikä kauppiaskin, niin pitää muistaa että kun robotti rupeaa tekemään pieleen - niin se tekee koko sarjan pieleen, kunnes ihminen sitä korjaa. Juwelin asenne vaan tuntuu olevan että tuotteet ovat täydellisiä eikä vikoja voi olla, jos noin ylimielinen asenne yltää laadunvalvontaankin niin huonolla tiellä ollaan.
-
- Advanced Member
juuripa näin... koko satsi pilalla...
Nyt oikein tarkastelin tuota päätyä omassa altaassani. Se on todellakin ylhäältä millin verran ulompi ylhäältä kuin alhaalta. En tiedä mitä se vaikuttaa. Silikoonit on ok:n näköiset ja mitenkään tuo ei "pullistele" muuten.. Juu ja kyseessä on nyt 240 rio. Kysyjällä oli 180 litraa, eli samassa erässä tuskin on tehty. eri kokoa kun ovat. Tässä altaassa näkyy lappu 17.05.10, eli lienee erä/teko pvm... Tuollaisella numerollahan tietty vois kattoo, josko on samaa "erää"
Nyt oikein tarkastelin tuota päätyä omassa altaassani. Se on todellakin ylhäältä millin verran ulompi ylhäältä kuin alhaalta. En tiedä mitä se vaikuttaa. Silikoonit on ok:n näköiset ja mitenkään tuo ei "pullistele" muuten.. Juu ja kyseessä on nyt 240 rio. Kysyjällä oli 180 litraa, eli samassa erässä tuskin on tehty. eri kokoa kun ovat. Tässä altaassa näkyy lappu 17.05.10, eli lienee erä/teko pvm... Tuollaisella numerollahan tietty vois kattoo, josko on samaa "erää"
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Junior Member
Niin kyllä toi mun reuna ottaa oikeen silmään tuskin siitä muuta haittaa on kuin esteettinen
alkuun vaan pelotti kun huomasin että rupeanko tyhjentämään kun meinasin että jos on pullahtanu veden voimasta. Kaipa se on sit vaan alusta asti kasattu vinoon. Ärsyttää kyllä onneks meni tuurilla seinän puolelle eikä näkyvämmälle puolelle.

180, 2x54 ja nano. Ensimmäinen tuli taloon syyskuussa
annoin pikkusormen ne vei koko käden.

Mites 6 vuoden ikäisessä Juwelin altaassa, onko silikonit yleensä vielä hyvässä kunnossa? Olen mahd. ostamassa tuon ikäluokan Juwelia. Myyjän mukaan silikonit "erittäin hyvässä kunnossa". Tämän tietenkin tarkistan jos ja kun allasta lähden hakemaan, mutta tiedustelen nyt hieman teiltä kokeneemmilta.
---------------------
Eipä ennöö mittää, nukuin onneni ohi ja ko. akva meni jo
Mutta jos tulen löytämään itselleni vanhemman Juwelin, onko jotain tiettyä ikää jolloin voisi suositella että silikonien vaihtoa kannattaa harkita?
---------------------
Eipä ennöö mittää, nukuin onneni ohi ja ko. akva meni jo

-
- Advanced Member
Kuulemma kestää tosi kauan juwelin (varmaan muidenkin merkkien) Silikoonit, mikäli allas ei ole ollut tyhjillään, pakkasessa, säiden armoilla...bouda kirjoitti:Mites 6 vuoden ikäisessä Juwelin altaassa, onko silikonit yleensä vielä hyvässä kunnossa? Olen mahd. ostamassa tuon ikäluokan Juwelia. Myyjän mukaan silikonit "erittäin hyvässä kunnossa". Tämän tietenkin tarkistan jos ja kun allasta lähden hakemaan, mutta tiedustelen nyt hieman teiltä kokeneemmilta.
Itse ostin viime syksynä 12 vuotta vanhan juwelin (180l) Allas oli tuossa puol vuotta melkein, nyt se on sukulaisella. Silikoonit siistit, kimmoisat, eikä se vuotanut.
Oma akvaario kauppias sanoi, että huoletta voi ostaa hoidetun ja hyvin pidetyn käytetyn akvaarion jonka ikä on 10+ .. Niin, että luottaako kauppiaan sanaan tässä asiassa vai ei.. Ihan hyvin kauppias olisi voinut myydä uuttakin, sanomalla, että käytetty on aina huono valinta. Itse ostin kuitenkin ihan uuden sit kun tuon 240 litraisen käynnistin...
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Junior Member
Nyt tuli vastaus tehtaalta: ei tarvitse olla huolissaan, kuuluu asiaan että silikoni menee joskus ylitse. ja myyjä oli lisännyt perään että hänellä on kotona 400 litrainen ollu jo 10v ja siinäkin silikoni/lasi menee vähän ylitse.
Hmmm... eli luetaanko tämä nyt niin että laatu on vaan p*skaa, sori!?
mun mielestä jos mä maksan kaapin kanssa (valkoinen kiiltävä kaappi) altaasta 450 ekeä niin sais kyllä olla priimaa laatua edes. Myyjä viellä niin kitupiikki että koko kaupasta antoi alennusta roimat 2,30€ kun loppusumma oli rohkeesti yli 500€ Mut tyhmähän ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa
Hmmm... eli luetaanko tämä nyt niin että laatu on vaan p*skaa, sori!?
mun mielestä jos mä maksan kaapin kanssa (valkoinen kiiltävä kaappi) altaasta 450 ekeä niin sais kyllä olla priimaa laatua edes. Myyjä viellä niin kitupiikki että koko kaupasta antoi alennusta roimat 2,30€ kun loppusumma oli rohkeesti yli 500€ Mut tyhmähän ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa

-
- Junior Member
- Viesti:
Ostin keväällä rio 240 ja tarkistin reunat eikä mulla ainakaan ole edes millin heittoa laseissa. Tosi siistit on siis. Tuota tuotenumeroa en hokannu katsoa että olisko eri erästä.
240l juwel: rusokirjoahvenet, punapäätetrat, kirsikkabarbit, partis, salamanteri ja kuparimonniset.
-
- Junior Member
Moikka
No niin nythän ne repäs Juwelilla. Ovat tänään purkaneet sopimuksen suomen maahantuojan kanssa. Eli turha kai tässä on ruveta sen enempää pokkuroimaan. Myyjä käski ottaa yhteyttä suoraan tehtaalle.
No niin nythän ne repäs Juwelilla. Ovat tänään purkaneet sopimuksen suomen maahantuojan kanssa. Eli turha kai tässä on ruveta sen enempää pokkuroimaan. Myyjä käski ottaa yhteyttä suoraan tehtaalle.

-
- Advanced Member
Nonnii!!! Sinne meni mun 450 litrainen sit! Kerpele ku en kerenny edes tilaamaan sitä vielä!pikkumyy-75 kirjoitti:Moikka
Mitäs nyt sitte. Suomessakin varastoista varmaan kaikki myyty. EI voi olla totta!!!

1000 litraa vesivahinkoa
-
- Junior Member
Näin mulle ilmoitettiin kun koitin kysellä rahallisen korvauksen perään tuosta vinoon liimatusta altaasta. Mut kaipa sillä edellisellä maahantuojalla jäljellä jotain on. Kysyvä ei tieltä eksy vai miten se meniNonnii!!! Sinne meni mun 450 litrainen sit! Kerpele ku en kerenny edes tilaamaan sitä vielä!
Mitäs nyt sitte. Suomessakin varastoista varmaan kaikki myyty. EI voi olla totta!!!

Mikä lie vikana kun Juwelin oma suodatin ei lähde päälle enää muuttoreissun jälkeen? Pistorasia toimii mutta mitään ei tapahdu, ei niin mitään. Ennen altaa tyhjennystä toimi normaalisti, oli kolme tuntia ämpärissä toisten sähkövehkeiden kanssa ja nyt ei tapahdu mitään.
Ootko kokeillut siten että laitat töpselin seinään ja pyöräytät roottoria?
En ole, miten sen teen? Voiko laite olla silloin pois vedestä?
Voi olla pois vedestä, kun ei sitä kauaa pidetä päällä. Otat moottorin, avaat roottorinsuojuksen ja pyöräytät roottoria (töpselin pitää olla seinässä). Jos se ei tuosta lähde pyörimään, on melko varmasto moottori rikki.
Ja moottorin rikkoutumisen voi vielä varmistaa siten että vie vaikkapa levämagneetin moottorin viereen. Jos magneetissa tuntuu "värinää" on moottori ok kunnossa ja vikaa pitää hakea muualta. Mutta jos mitään ei tunnu, on moottori sökö.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Mitenkään ilkeilemättä, niin en ole saanut kuin yhden Eheimin moottorin sököksi 31 vuoden akvaarioharrastukseni aikana. Sen sijaan aikoinaan hetken Ruotsissa asuessani saivat semiharrastuneet tuuraajat "rikki" useampiakin moottoreita. Eli uskaltaisin laskea ns. käyttäjävioiksi useimmat moottorien totaalipysähtymiset, ihan heti ei siis kannata luovuttaa.
Juwelin moottoreista omat kolme yksilöäni ovat kaikki vaatineet lievää väkivaltaa jotta ne saa pestyksi sisältä. Oletko päässyt puhdistuksessa siihen asti että kädessä on erikseen roottori (se kapine jossa on ne pyörivät siivet - anteeksi rautalanka mutta kun ei voi koskaan ennalta tietää mitä kysyjä oikeasti tietää ja mitä ei)?
Juwelin moottoreista omat kolme yksilöäni ovat kaikki vaatineet lievää väkivaltaa jotta ne saa pestyksi sisältä. Oletko päässyt puhdistuksessa siihen asti että kädessä on erikseen roottori (se kapine jossa on ne pyörivät siivet - anteeksi rautalanka mutta kun ei voi koskaan ennalta tietää mitä kysyjä oikeasti tietää ja mitä ei)?
-
- Advanced Member
Tuollaisessa tapauksessa, kun maahantuonti loppuu tai jotain en uskalla lähteä tekemään yli tonnin kauppoja. Me tehtiin kauppiaan kanssa sellainen diili, että laitan käsirahan tuosta 450 litraisesta ja he tilaavat sen sit. Sit maksan loput kun allas tulee. Jos laitan esim. 400-500 euroa käsirahaa ja ootan ja ootan, lopulta en ehkä saa allasta tai se kestää kohtuuttoman kauan, ei huvita alkaa epävarmassa tilantessa hommaa tekemään. Olispa kiva kun jokunen satanen vailla vastinetta oliskin kiinni puolisen vuotta ilman, että saan mitään..pikkumyy-75 kirjoitti:Näin mulle ilmoitettiin kun koitin kysellä rahallisen korvauksen perään tuosta vinoon liimatusta altaasta. Mut kaipa sillä edellisellä maahantuojalla jäljellä jotain on. Kysyvä ei tieltä eksy vai miten se meniNonnii!!! Sinne meni mun 450 litrainen sit! Kerpele ku en kerenny edes tilaamaan sitä vielä!
Nyt pitää käydä liikkeessä juttelemassa ja ehkäpä ootella miten tuon maahantuonnin käy.
Mulla kerran kävi sohvakaluston kanssa noin, että menin ja ostin kaluston, joka oli siis tilaustavaraa, maksoin käsirahan ja jäin oottelemaan kalustoa. keväällä tilasin ja jouukuun 22 päivä ajoi autopihaan ja toi kaluston. Oli juurikin maahantuonnin kanssa ongelmia kesken kaiken. Välillä liikkeestä soitettiin, että pitää perua kaupat ja välillä, että sohvat onkin tulossa.
Nyt pikkasen malttia ja pitääkin ottaa visa avuksi. Luottokunnalta ainakin saa perättyä rahat takaisin, jos tuote ei tule. Luottokunta ja myyjä saa sit selvitellä loput.
Silloin sohvajupakassa neuvottiin, että visalla kandeis hoitaa justiinkin siltä varalta, että jos myyjä ei rahoja maksa tai menee konkurssiin ym. visa hoitaa peräämisen..
Asiakas saa korvauksen saamattomasta tuotteesta.
1000 litraa vesivahinkoa
Kiitän rautalangasta, en tosiaankaan ole näihin rassausasioihin vielä sisälle päässyt ainakaan Juwelin osalta. En minä saa sitä enempää auki kuin että näen reiästä vihreän ropellin jota olen vanupuikolla rassannut. Kädessäni on siis se koko harmaa osa jossa puhalluspilli enkä käsitä mitä sille tekisin jotta saisin enemmän auki, en näe mitään saumojakaan siinä. Ainoa jonka saan irti on tuo musta mokkula jolla laite liitetään koteloonsa altaaseen. Itseasiassa justiin rassailin sitä taas ja huomasin että se vihreä ropelli liikkuu sivusuunnassa sen akselin(?) ympärillä ainakin sentin verran, onko normaalia? Tähän mennessä olen löytänyt sieltä vaan hieman vanupuikkoon tarttuvaa muhjua muttei kovinkaan traagisen paljon sitäkään.
*Edit. Otetaas takasin, nyt kun oikein silmällä katsoin niin onhan siellä monenmoisia saumoja, eli se musta osa ilmeisesti lähtisi vielä siitä harmaasta irti kun vaan olisi tekniikka hallussa..
Edit2. Höhö, väänsin oikein akvaristin hulluudella veitsen kanssa ja nyt se irtosi. Tosiaan ropellin takapää on ihan umpeen saveutunut, ei sitä ole näköjään aiempikaan omistaja osannut putsata. Kumma kun on näin kauan (4v) toiminut. Onko siellä vielä joku tosiharrastajan salapaikka jonne likaa kertyy ropellin lisäksi?
-----------
Nyt meni muokkausaikakin umpeen aiemmasta viestistä mutta laite siis toimii nyt eikä tarvinnut enää pyöräyttääkkään. Kiitän tuhannesti!
*Edit. Otetaas takasin, nyt kun oikein silmällä katsoin niin onhan siellä monenmoisia saumoja, eli se musta osa ilmeisesti lähtisi vielä siitä harmaasta irti kun vaan olisi tekniikka hallussa..
Edit2. Höhö, väänsin oikein akvaristin hulluudella veitsen kanssa ja nyt se irtosi. Tosiaan ropellin takapää on ihan umpeen saveutunut, ei sitä ole näköjään aiempikaan omistaja osannut putsata. Kumma kun on näin kauan (4v) toiminut. Onko siellä vielä joku tosiharrastajan salapaikka jonne likaa kertyy ropellin lisäksi?

-----------
Nyt meni muokkausaikakin umpeen aiemmasta viestistä mutta laite siis toimii nyt eikä tarvinnut enää pyöräyttääkkään. Kiitän tuhannesti!

-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Hyvä että rautalangasta oli tällä kertaa apua! Tuo veitsitekniikka eli se aiemmin mainitsemani "lievä väkivalta" on juuri se jota olisin suositellutkin jos olisin ehtinyt nähdä viestejäsi aiemmin.
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Onko Rio 240 samalla tavalla kaksi poikkitukea, kuten Rio 450? 3D taustan asennus askarruttaa.
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
-
- Advanced Member
Mulla on ainakin rio 240 litraisessa 1 poikkituki keskellä.
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Onko joku irroittanut poikkitukea koskaan? Miten se on kiinni ja miten sen saa takaisin kiinni?
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAY
Olen valitettavasti irrottanut. Meni rikki tai ei saanut paikalleen enää uudelleen niin hyvin että olis pysynyt. Jouduttiin virittämään rosteri tuet noihin vanhoihin tukiin. Kauhee homma en suosittele kenellekään.
Nano Riutta <3