Puutorin akvasta en kyllä neuvoja ja suosituksia kysyis, tällänen amatöörikin tunsi itsensä suorastaan neroksi

Valvoja: Moderaattorit
Omalla kohdallani sitä asiantuntematonta palvelua tuli kohdalle ihan sieltä omistajapariskunnan puolelta. Palautetta liikkeeseen on annettu vuosikaudet, mutta mikään ei ole muuttunut.Mimosa X kirjoitti:Mä voin tukea Puutorin Akvaarion akvaarioidenrakennuspuolta ja niiden myyntiäjos ostan sieltä akvan.
Tosin olen saanut hyvää palvelua ja mukavia juttutuokioita eikä henk.koht palvelusta huonoa sanottavaa. Joskin nuoremmilta myyjiltä tullut vähän epämääräisiä ohjeita. Ihmisiä on moneksi ja omallakin suhtautumisella voi vaikuttaa asioihin toisinaan. Palautetta kannattaa antaa suoraan kauppaan.
Ongelma onkin se, että eläimet itse paikan päällä ovat hoidettu ok, mutta asiakkaille annetaan puutteelliset neuvot, tai väärät neuvot (ks. tuo kuukala/lehtikala-juttu, tai frettijuttu) ja näihin ei viranomaistaholla ole mitään keinoa puuttua. Ei ole laitonta. Frettipuolen ihmiset ovat käsittääkseni tehneet useitakin kanteluita eläinsuojeluviranomaisille kyseisestä liikkeestä (tästä oli vuosia sitten puhetta frettipalstalla), mutta 1. eläinsuojeluvalvoja on ylityöllistetty 2. Puutori ei teknisesti katsoen riko lakia, joten tuohon ei tosiaan ole keinoja puuttua. En tiedä olisiko kuluttajansuoja kenties oikeampi taho tässä, kun "tuotteelle" on annettu puutteelliset tai väärät "käyttöohjeet" jonka seurauksena tuote "menee rikki" (tässä tapauksessa eläin kuolee). Ongelma vain on se, että kuluttajansuojapuolikin on ylityöllistetty ja vaikka omasta mielestäni onkin kyseessä sekä eläinsuojelu- että kuluttajansuojarikkomus, ei keinoja ja resursseja ole. Siksi me valistuneet kuluttajat olemme ensisijaisen tärkeässä asemassa ostopäätöksiämme tehdessämme, mikä liike on säilyttämisen arvoinen ja mikä ei.ParusMajor kirjoitti:Jos eläinten oloissa on vakavia puutteita, niin eikö siitä tulisi ilmoittaa eläinsuojeluviranomaiselle eikä urputtaa siitä täällä palstalla? Ehkäpä kauppiaat uskoisivat virallisen tahon suosituksia paremmin kuin asiakasta.
Altaiden hinnoista en osaa sanoa, mutta kun omaan 312 litraiseen hankin suodattimen ja valaisimen lamppuineen oli Puutori yli 150 euroa kalliimpi kuin mitä Akvaariopisteestä hankittuna samat olisi ollut ja 200 euroa kalliimpi kuin mitä Uudesta Akvaariosta hankittuna (josta ne sitten ostinkin) niin polkuhintoja siellä ei todellakaan ainakaan silloin ollut ja mielestäni siellä on ollut aina kalliimmat hinnat kuin muissa Turun liikkeissä.Teemu Salonen kirjoitti:Onhan sillon helppo myydä sekä altaita, että tarvikkeita polkuhinnalla.
Eikun kyllä ne päätylasit nimenomaan kuuluvat sinne etu- ja takalasin väliin, niin tekee käsittäkseni ihan joka ainut akvaarion valmistaja (niin oli mun liikkeen omakäyttöaltaat tehty ja niin näyttäisi olevan tuo nurkassa oleva MP:n allaskin).Teemu Salonen kirjoitti:Mulla pörisee tossa nurkassa vajaa tonninen tankki jossa päätylasit on liimatte etu ja takalasin väliin. Eli kaikki paine kasaantuu etulaseihin. Onneksi altaan aikaisempi omistaja on liimannut sinne lasisoirot pohjaan, jolla saadaan tukevuutta lisään. Sellaisenaan en olisi tuohon pisaraakaan vettä sisään laittanut.