Eheim pro 3 vuotovikoja?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

-riff-
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit

Re: Eheim pro 3 vuotovikoja?

Viesti Kirjoittaja -riff- »

Hermen kirjoitti:..suodatin onkin otettu käyttöön vasta vajaa vuosi sitten. Mikä avuksi, voinko palauttaa suodattimen ja saada rahani takaisin?
Tarkoitat varmaan Eheim pro3 2075? Siinähän on kolmen vuoden takuu, eli ei muuta kun suodatin kauppaan ja annat niiden siellä miettiä mitä sille tehdään. Liikkeestä sitten riippuu, laittavatko suodattimen huoltoon, antavatko uuden tilalle vai voitko vaihtaa suodattimen toiseen malliin. Jos jälkimmäinen käy, suosittelen Eheimin Classic 2217 tilalle. Se ei vuoda.
Hermen
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Hermen »

Juu, siis todellakin oli tarkoitus kirjoittaa 2075, mutta aina ei sormet tottele... Asiat ekee astetta hankalammaksi se, että tilasin suodattimen Saksasta eräästä verkkokaupasta. Onneksi on ihana ex-poikaystävä, jonka äidinkieli on saksa ja joka niin hirmuisen mielellään hoitaa näitä miun asioita. :) Eli selvitellään, mitä tässä tapahtuu. Enää en kuitenkaan halua tuota rotiskoa käyttää, koska vaikka mitä sille tekisin, niin ei se tunnu lähtevän enää toimimaan kunnolla vuotamatta. Ikävä kyllä. :(
seura-akvaariot 350l + 112l. Akvaarioharrastuksessa mukana myös kissarouva ja labradorilapsi.
Ama
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Ama »

Itselläni ei onneksi kyseisen rotiskon kanssa vuotovikoja, mutta kyselenpä apua muuhun ongelmaan. Eli pönttö putsattu viikko sitten ja nyt on veden virtaus kadonnut johonkin (kyllä sieltä siis hieman tulee, muttei normaalisti). Osaako kukaan sanoa mistä vois johtua? Hanayksikkö on hajonnut, ei irtoa hyvällä tahdollakaan, mutta nämä eivät varmaan liity toisiinsa? Fiksuna tilasin "halvemmalla" pöntön Saksasta, joten reklamaatio varmaankin kestää jonkun aikaa.
Olen niin totaalisen kyllästynyt koko suodattimeen että vaihtoon menee kunhan saan uuden hanayksikön, toivottavasti tuon joku uskaltaa ostaa... Onko noille tyypillistä ettei vesi nouse pumppaamalla, vaan täytyy ulostulon kautta aina imeä jotta saa masiinan liikkeelle?

Fluvalista itselläni hyviä kokemuksia pienemmässä altaassa, olisikohan tuo merkki parempi vaihtoehto Eheimille?
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Debugger »

Ama kirjoitti:Fluvalista itselläni hyviä kokemuksia pienemmässä altaassa, olisikohan tuo merkki parempi vaihtoehto Eheimille?
Fluval 305 on pyörinyt reilun vuoden ja korkeintaan pölyjä on pitänyt pyyhkiä sen päältä kun on niin kuiva. Kaksi kertaa avattu, ei vaihdettu tiivisteitä, varalla kuitenkin on. Erittäin toimiva ratkaisu ja todella hyvä roskan ja hiukkasten poisto. Suosittelen sumeilematta.

Ai niin, akva on 250L.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
MagZ
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja MagZ »

Sain lahjaksi alta vuoden vanhan pro 3 (se pienin malli). Ja se vuotaa just siitä virtajohdon kohdasta. Vuotaa helposti 10 litraa / vrk, joten pumppu on sijoitettuna isoon muovilaatikkoon.

Se pumppuosa ei istu tiiviisti vaan jo asennettaessa huomaa että se ei tunnu samalla lailla paikalleen painettavalta kuin normaalisti suodattimissa.
Kun irrottaa pumppuosan tyhjennystä varten niin se on aivan täynnä vettä. Tätä ei tapahdu eheim-prof 2-suodattimessa joten arvelen että se on vika.
Tuohon pumppuosan vetistymiseen ei kai tiivisteen vaihtaminen auttaisi?
Miirula
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Miirula »

Tääkin liittyy joukkoon iloiseen [}:)]

Helmikuussa -10 hankittu 2075 lirisee lattialle :roll:
Enkä millään ilveellä paikallista vuotokohtaa. Jostain se lammikko vaan ilmestyy rotiskon alle.

Huushollissa on kaiken maailman Eheimin käikäleitä- jopa niitä vanhoja Made in W-Germany malleja ja ne toimii kuin junan vessa. Ja sitten tää uusin hemmetin katiskanpaino on ihan susi. Tekniikka kehittyy, niinpä niin :mrgreen:
Hullulla on halvat huvit...tällä asteella kaikki on ilmaista!
R_R
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja R_R »

Junan vessan toimivuudesta ei tiedä, kun vesoja ei saa käyttää junan ollessa paikallaan. Uudet Eheimit vuotaa, siksi kannattaakin siirtyä Fluval G -sarjaan.
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Joko RoadRacer on ensimmäisensä hakenut?
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-tombba-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -tombba- »

R_R kirjoitti:Junan vessan toimivuudesta ei tiedä, kun vesoja ei saa käyttää junan ollessa paikallaan. Uudet Eheimit vuotaa, siksi kannattaakin siirtyä Fluval G -sarjaan.
Tämä siis mikäli sattuu olemaan varaa laittaa vähintään tuplasti sama hinta suodattimeen mitä vastaavankokoinen eheim kustantaisi. Mielipiteitä on monia ja kukin päätyy siihen mistä eniten pitää. Itse en maksaisi vähintään reipasta 350€ suodattimesta joka riittää "vain" 300 litraiseen asti (G3) tai sitten vielä enemmän 600 litraiseen asti riittävästä (G6). Taitaa olla saatavuus muutenkin huonohko suomessa.

ps: Yhtä ainutta vuotoa ei ole "uudessa" eheimin proffa 3 2075 minulla ollut vuoden käytön aikana. Eikä kyllä myöskään vanhemmassakaan proffassa puhumattakaan sitten classiceista.
450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
Micke
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS

Viesti Kirjoittaja Micke »

Toiset puhuu syvällärintaäänellä jopa kuukausien kokemuksella...
Toisilla on kokemusa kymmestä tai useammasta Eheimistä ja toisilla yhdestä 3kk ajalta.
Ne ketä kehuu surutta Eheimiä niin käyttäkää ahkeraan sitä "primeri"-pumppua niin tulette huomaamaan kuinka laadukas Eheimi on.
Tuon osan on suunnitellut takuulla varaosamyynnin päälikkö jolla on provisio palkka :twisted: :mrgreen:
Kuva
Kuvassa 2078:n primeri yksikkö. Linkistä löytyy muitakin kuvi ko. yksiköstä.

Kyllä Eheimin laatu on laskenut todella paljon siitä ei voi olla kukaan erimieltä.

Ostin itse tuo 2078:n aikaslailla sen tullessa markkinoille ja se hajosi suhtkoht heti...sain suomen maahantuojalta osat ilman että tein edes kirjallista reklamaatiota... täällä palstalla kirjoittelusta ja sen perään YV:nä...ja osat tuli

Mutta mutta olen siltikin edeleen sitä mieltä että Eheim on hyvä suodatin toimiessaan.
Nytkin mulla on käytössä 6 eeeheimmiä.
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
-tombba-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -tombba- »

Micke kirjoitti: Ne ketä kehuu surutta Eheimiä niin käyttäkää ahkeraan sitä "primeri"-pumppua niin tulette huomaamaan kuinka laadukas Eheimi on.
Enpä tiedä muiden, kun tuon 2075:sen primerista, mutta sen kanssa ei ole kyllä vielä ongelmia ollut kertaakaan. On sitä tullut käytettyä vajaa kymmenkunta kertaa kuitenkin. Tosin esim tuossa 2075:ssa taitaa olla vähän erilainen tuo primeri systeemi. Kovasti ovat maailmallakin tuota 2078 primeria tosiaan mainostaneet kestämättömäksi ja enpä ihmettele yhtään sen osia kuvasta katsellessa. Silti aion kyseisen suodattimen hankkia tulevaan isompaan altaaseen. Eheimejä ollut neljän vuoden ajan käytössä. Fluvaleitakin ollut ja mennyt eikä niissäkään, muuta vikaa ollut, kuin kovempi käyntiääni eheimiin verrattuna.
450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
Miirula
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Miirula »

Mä en muistaakseni ole käyttänyt tuota primeriä kuin pari hassua kertaa.

Yhdestäkään muusta Eheimin tuotteesta ei ole valittamista, kun pyöriihän mulla tuolla parhaillaankin niitä 80-luvun härpäkkeitä ihan moitteetta. Classiceja ja proffa kakkosia on eri kokoisia useampi.
Mutta tuo juuttaan 2075... Ei ole kyllä miltään osin laadultaan edes lähellä sitä mitä vanhemmat suodattimet on [}:)]

Onneksi tuossa hökötyksessä on sentäs vielä takuu voimassa, mutta samanlaista vastaavaa en kyllä huoli :mrgreen:
Hullulla on halvat huvit...tällä asteella kaikki on ilmaista!
Deicide
Elite Member
Elite Member

Toiset puhuu syvällärintaäänellä jopa kuukausien kokemuksella...
Ja RoadRacer on tuskin koskaan edes koskenut G-sarjalaiseen. Fluvaleita on ollut 403:mosia, 304, 305, sekä FX-5. Viimeiseen olin jokseenkin tyytyväinen, mutta ihme korinoita sekin piti välillä, eikä millään pärjännyt seinän takana hurisevalle Eheim 2260:lle

Fluval 305 voisi olla vertailussa Eheim 2217:män kanssa(molemmat 1000ltr/h) ja minä en ainakaan Fluvalia valitsisi. En, ja molempia olen kokeillut. Fluvalia joutuu aukomaan taatusti puolet useammin, virtauksen heikentyessä todella nopeasti. Plussaa ei myöskään ole kyseisen suodattimen ikuiset käynnistys ongelmat. Turha pullikoida vastaan, noita on imeskelty vuosia. 2217 menee helposti sopivalla kalastolla vuoden avaamatta.

Tetratecin kanssa oli myös heti ongelmia, joten ne kokeilut loppuivat lyhyeen. Muita "halpis" merkkejä kokeillut lähinnä sisäsuodatin puolella, ja Eheimiä on nekin kaikki muut, mutta yksi Fluval 4+ löytyy, mikä on kelpo suodatin. Tällä hetkellä Eheim Classiccia, Proffa kakkosia, sekä yksi kolmonen, 2078e. Kaikkiaan 8 ulkosuodatinta käynnissä ja yksi varalla ja kaikki Eheimiä. Yksikään Eheim ei ole meillä koskaan laskenut alleen, vaikka pahassa maineessa olevia 2028 suodattimia pörrää kaksin kappalein. Primeriin en koske! ;) Sen sijaan Fluval 403 on laskenut alleen, sekä myös 304.

Huonommaksi on Eheim mennyt, loistavan Classic-sarjan jälkeen, sitä ei voi kieltää, ja nuo "hienot" ledimittarit ja muut lähinnä naurattaa. Toivottavasti toimivat. Hieman epäilen tuon tekniikan kestoa?

Seuraavakin suodatin on silti taatusti Eheim, eikä mikään hiton G-piste.
R_R
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja R_R »

http://www.amazon.com/Fluval-G6-Advance ... pd_sbs_k_1

Tässä hyvä tarjous mailman parhaasta suodattimesta aina 700 litraiseen asti. Tälle ei Eheimit pärjää.
Deicide
Elite Member
Elite Member

Woe pyhä yksinkertaisuus. Oletko sä Road_Racer edes koskettanut tuollaista? "Mielipiteeni syntyy KOKEMUKSESTA. Olen toisinaan jopa väärässä"
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Debugger »

Deicide kirjoitti:
Fluval 305 voisi olla vertailussa Eheim 2217:män kanssa(molemmat 1000ltr/h) ja minä en ainakaan Fluvalia valitsisi. En, ja molempia olen kokeillut. Fluvalia joutuu aukomaan taatusti puolet useammin, virtauksen heikentyessä todella nopeasti. Plussaa ei myöskään ole kyseisen suodattimen ikuiset käynnistys ongelmat. Turha pullikoida vastaan, noita on imeskelty vuosia. 2217 menee helposti sopivalla kalastolla vuoden avaamatta.
Jos suodattimen täyttää väärin, se menee tukkoon, Eheimikin. Sitäpaitsi virtaus ei todellakaan kerro laitteen suodatustehosta mitään! Biosuodatuksen periaate on bakteeritoiminta ja jos vesi viuhtoo oikein vauhdilla bio-osastolla ei ole muuta hommaa kun kerätä roskaa.

Aquastopilla virtaus kiinni ennen sammuttamista, puhdistuksen jälkeen Aquastop auki ja laite täyttyy ihan normaalissa järjestyksessä, sitten ropelli käyntiin ja pari pumppausta kannen pumpulla ja ilmat on pihalla. Ei minkäänlaista ongelmaa, ei taatusti tarvitse imeskellä jos tekee niin kun ohje DVD neuvoo.

Meikäläinen on akvaroinut jo ajalla jolloin ei muita ollut kun Classikkeja (ulkosuodattimia) Nykyaikana on hyvä että muutakin tuodaan suomeen, eikä tarvitse maksella suunnitteluinsinöörin rojalteja, eikä merkistä jonka maine on osa akvaariohistorian menneisyydestä ennen markkinataloutta.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
R_R
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja R_R »

Järkevää kirjoitusta Debugger, jokaisen suodattimen saa toimimaan huonosti tekemällä omia virityksiä ja suodatinmateriaali sekotuksia.
Micke
Advanced Member
Advanced Member

Deicide kirjoitti:....ja nuo "hienot" ledimittarit ja muut lähinnä naurattaa. Toivottavasti toimivat. Hieman epäilen tuon tekniikan kestoa?
...... mikään hiton G-piste.
Jaaha et sitten halua mitää G-piste rajoittimia kämppääsi... :twisted: :mrgreen:

No tosta ledi vempaimesta... 2078:ssa siis... toimii loogisesti vieläkin...mutta siinä on noita juttuja vaikka kuinka mutta olen käyttänyt vain kolmea.
- koskus säädän tehoa pienemmälle... (Normaalisti aina täysillä)
- joskus katson siitä arvioidun suodattimen pesu ajan.. nöyttää kuukausian arvion seuraavasta pesuntarpeesta...toimii kun luvun puolittaa. ja laittaa seuraavaan
- sitten seurailen hieman "bakteeritoimintaa" tosta virtausmittarista...jos ruokin liikaa jää bakteerit alakynteen ja suodatin liettyy mutta sitten kun hieman keventää niin suodatusbakut saa taas suodattimen aukeamaan hieman paremmin. LEDIt näyttää tason silmää paremmin ja tarkemmin. Tämä toiminto toimii näin vain minun altaassa jonka tunnen perinpohjin... saa nähdä miten käy kunhan saan suodattimeen lisättyä SYMBIONTTIA ~kilon..

On minun mielestä väärin kehua laitetta jota ei ole edes nähnyt saati sitten käyttänyt!
Olen kyllä itse kiinnostunut noist Fluvaleista....

Mutta seuraava suodattimeni tulee olemaan 60litran muovitynnyristä kasaan hitsailtu "vempain" jossa on myös moskan tyhjennys venttiili.
Eli suuri tyhjä tila irto moskalle ja myös "makarooneille" varataan paljon tilaa...sitten vielä esisuodatus (erittäinkarkea+karkea+ vanumattoja) varsinaiselle bio-suodatin osuudelle mitoitetaan kohtuulliseksi ja viimeiseksi hienosuodatus vanut jos enää niitä tarvitaan.
JJVi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Jaa että oikein DVD pitäisi tuijotella läpi. Jos suodatin on noita eheimin classic-sarjaa ja raaskii ostaa siihen tuplahanat, vesi pitää saada tasan kerran virtaamaan sinne purkkiin. Pitäisi onnistua ilman primeriäkin, jos ei muuta niin täyttää sen imuletkun altaassa, hana kiinni ja laittaa paikalleen....jos siis ei halua imeä sitä letkua. Ainakaan meille ei tule mitään muita kuin eheimin classic:ia, proffa 2 seisoo edelleen hyllyllä...tuota mihinkään voi laittaa. Fluvaleita seisoo kaapissa tasan yksi, ei jaksa rukoilla joka sähkökatkon jälkeen käynnistymistä.

Micke on vissiin tehnyt ledien avulla aiheesta tiedettä. Mulla homma toimii niin, että suodattimet on täynnä siporaxia ja ne pestään kerran vuodessa. Thats it.

Toimiiko tuo 60L pönttö ylhäältä alas vai alhaalta ylös?
/jari
Micke
Advanced Member
Advanced Member

OT:tä....
JJVi kirjoitti: ...Micke on vissiin tehnyt ledien avulla aiheesta tiedettä....
Toimiiko tuo 60L pönttö ylhäältä alas vai alhaalta ylös?
"Tietettä" se ei ole koska ton varaan en voi laskea kuin oman pyttyni ja oman suodattimeni nykytilassaan...
Ledeissä on silleen kiva porrastus että ne ei oikeastaan koskaan pala yksi ledi kerrallaan vaan aina silloin tällöin vilkkuu tai palaa hetken alempi tai ylempi
Virtausmittari taitaa laskea jotain pientä 20s keskiarvoa virtauksesta jonka mukaan lediä ohjataan...
Eli tuona aikana ei vesisuihkussa havaitse silmillä yhtään mitään eroa mutta todellisuudessa siinä on eroa!
Testailin tuota ledinäyttöä 20L ämpäreillä joskus kun epäilin sen toimintaa...ämpärit ovat vaan hieman pieniä...oli muuten lattiallakin vettä...

Pönttösuodatin on vielä paperilla....materiaalikin voi muuttua vielä ruostumattomaksi. Sitä kun on kuitenkin helpompi hitsailla.
Suunnitelmassa on niin että se toimii alhaalta ylöspäin.... ja massapinnat tulisi aina kartion muotoon jotta virtauspinta-ala olisi mahdollisimman suuri.
Tarkoituksena olisi että suodattimen pesuväli olisi reilusti yli 18kk.
Eli kuukausittain päästetään irtop*skat pohjaventtiilistä pois niin että vesi virtaa koko suodattimen läpi väärän suuntaan sen aikana.
Deicide
Elite Member
Elite Member

Debugger kirjoitti:Jos suodattimen täyttää väärin, se menee tukkoon, Eheimikin. Sitäpaitsi virtaus ei todellakaan kerro laitteen suodatustehosta mitään! .
Älä hemmetissä? Aivan samaan tyyliin olen suodattimeni aina täyttänyt. Eheimissä toimii kyllä. Se vaan ei se Fluvali kovin pitkään jaksa. Piste. Ja edelleen ne eivät lähde käyntiin.
JJVi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Millainen tuo virtausanturi on? Onko siellä joku jousi+koho+potentiometri vai miten?
Tuo vastavirtaus olis kyllä ihan jees,
/jari
GeePee
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja GeePee »

Olisko kenelläkään tietoa, kuinka kauan tuota proffa 3 sarjaa on valmistettu? Mulla käytettynä ostettu 2075, joka vuotaa. Onko noita ollut jo yli kolme vuotta myynnissä?

Ystävällisesti kiittäen!
540 l Etelä-Amerikka allas.
heikki-nen
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja heikki-nen »

Meillä on ollut 1.5 vuotta käytössä 2 kappaletta Eheim 3-prof 2073 ulkosuodatinta, allas on 325 litraa. Mitään ongelmia ei ole ilmennyt, ovat hiljaisia ja nöyrästi hoitaneet hommansa. Puhdistus vuorotellen noin 3kk välein (eli yksi pönttö aina noin 6kk yhtäjaksoiseti avaamatta). Silikonia olen suihkutellut tiivisteisiin. Pesen biologiset suodatinmateriaalit kevyesti vain akvaariovedellä ettei bakteerit tykkäisi kyttyrää. Jos tänään pitäisi ostaa uudet suodattimet, niin luultavasti ostaisin samanlaiset.
LumiHiutale
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja LumiHiutale »

Onneksi löysin tämän ketjun. Huomasin juuri että täälläkin Eheimin pro 3 vuotaa. Onneksi olen pistänyt sen vahingosta viisastuneena (kerran laitoin kannen huonosti kiinni ja vedet päätyivät lattialle), smart strore 20 l muovilaatikkoon. Vuotokohta on juuri tuolla virtalähteen takana kuten muutamassa aiemmassa viestissä, taitaa olla ihan tyyppivika. Mun Eheim on kyllä jo kolmevuotias.

Miten kauan ulkosuodattimet tyypillisesti kestää? Taidan kyllä seuraavaksi lukea suodatinaiheset ketjut huolella lävitse ja kokeilla jotain muuta vaihtoehtoa mun 400 litraiseen.
"Ainoa syy ajalle on se, että kaikki ei tapahtuisi samaan aikaan."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”