Kiitoksia kaikille auttaneille =) Vieläkin on askarruttavia kysymyksiä joihin saapi osaavammat vastailla
Sain mittaukset suoritettua tuosta akvasta ja litra määrä on noin 85 l. Syvyys on 35cm, samoin korkeus ja pituus on 70 cm.
Jonkinlainen mattosuodatin sinne täytyy käsittääkseni tehdä kun muutenhan se pulputin "syö" niitä kaloja, onkos kenelläkään vinkkejä ton suodattimen kanssa mitä pitäis tehdä et ois hyvä..
Nyt tuolla on 9 neon/kardinaalitetraa, jotka muuttivat hiekkoineen, koristeineen ja tekniikkoineen asuttamaan tätä isompaa akvaa kun pienempi akva muuttaa siskolleni ja hän sitten sisustaa sen itse uudelleen. Nuo kalat ovat sellaisia rescue tapauksia, tulivat kavereiltani noin puoli vuotta sitten. Ei noissa vesiarvoissa oo tullut mitään notkahduksia, vaikka itseäni se vähän hirvitytti, toisaalta eikös ne hyvät bakteerit sun muut kiinnity juurikin koristeisiin, hiekkaan yms. eikä niinkään siihen veteen... tai sit vaan oon taas ihan ulapalla..
Kuitenkin olen tullut siihen tulokseen, että ostelen tuonne pikku hiljaa erilaisia kivoja kasveja, sellaisia pieniä joista on paljon suojaa sukaravuille.. ja ennen talvea olisi tarkoitus laittaa nuo siskon kalat siskon uudelleen sisustettuun akvaan(sisko vaan vaihtaa välissä huonettakin niin venyy se omien kalojeni osto kun en tuonne joukkoon viitsi laittaa).
Lajeiksi olen valinnut nuolimonnit ja sukaravut, joukkoon ajattelin yhtä tai kahta omenakotiloa, on ymmärtääkseni ihan ok?
Sukarapujen lajia en ole vielä päättänyt, haavena siniset tiikerisukaravut, mutta taitavat olla sen verran harvinaisempi, et ihan tarpeeks läheltä ei löydy :/ joten johonkin muuhun sukarapulajiin on sitten tyydyttävä, itse asiassa haluaisin kahta eri sukarapulajia, sellaisia mitkä eivät risteydy keskenään.. saapi nähdä mitä sinne sitten loppujen lopuksi tulee.
Huomenna menen etsiskelemään sopivia kasveja eläinkaupoista, saapi nähdä mitä sieltä sitten tarttuu matkaan