Rihmakalat + kirjoahvenet?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: JAS
- Sukupuoli: Nainen
Rihmakalat + kirjoahvenet?
Mitkä ahvenet sopisi rihmakalojen kanssa? Mulla ei ole vielä kumpaakaan lajia, mutta molempia tekisi mieli
Palettikala vissiin sopisi, onko muita? Akvaarion koko on 317l ja tällä hetkellä siellä asustaa pari partista ja 10 mustatetraa.

317l Malawila
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Re: Rihmakalat + kirjoahvenet?
Minusta tuonne käy hyvin esim. kääpiö-, hunaja-, kelta-, tai helmirihmat. Affenista kauneimpia mielestäni ovat perhoset, keltakääpiöt ja töyhtökääpiöt
Eli aika näitä peruslajeja. En uskoisi että mitään tappelua ainakaan tulee, ne ovat kuitenkin eri vesikerroksien kaloja ja tilaakin on kunnolla.

-
- Junior Member
Ok, voiko esim. helmirihma pariskunta ja kääpiörihma pariskunta olla samassa akvaariossa vai tuleeko rähinää? Mites kun tuo allas on uusi eli vasta kypsynyt, niin kannattaako sinne ottaa kääpiölajeja rihmoista tai ahvenista ollenkaan kun ovat kuulema herkkiä vesiarvoista?!
317l Malawila
-
- Junior Member
Nyt tuonne akvaan ostin 2 helmirihmakalaa ja sain avainkirjoahven uroksen jolle tulee puoliso ensi viikolla. Saas nähdä minkälaista yhteiselosta tulee, rauhallista varmaan kun ovat eri vesikerrosten kaloja.
317l Malawila
-
- Junior Member
Lainaanpa tätä ketjua omallekin kysymykselle. Kyseessä siis 128-litrainen allas, ja mietiskelen, olisiko mahdollista hommata tuohon hunajarihmakalapari/-haaremi JA joku kääpiöaffenpari? Näiden lisäksi altaassa ei ole muita kuin partis.
3 koiraa, pari allasta kellarissa odottelemassa kalatauon päättymistä
-
- Junior Member
Mulla on nyt tuolla 317l helmirihmojen kanssa mm. avainkirjoahven ja sateenkaariahven pariskunta, lisäksi tetroja, monnisia ja partis pari. Hyvin on sujunut, kukaan ei kiusaa ketään 

317l Malawila
Minulla on 200l akvaariossa helmirihmakala, 3 hunajarihmakalaa, ruostekirjoahvenpari ja punakääpiöahvenpari. Mitään ongelmia ei ole ollut, eivät välitä toisistaan ollenkaan, vaikka rihmat uiskentelevat minulla kaikissa vesikerroksissa, eikä pelkästään pinnan tuntumassa.