Kun en näistä asioista oikein mitään ymmärrä ; niin minkä paksuista lasia pitäisi olla n. 20x30x50 poikasaltaaseen?
Käykö ikkunalasi? Ja millainen silikoni tuohon pitää olla, mikä tahansa ei vissiin käy? Mistä saapi?
No tuota... jotenkin kuvittelin, etten tuon kokoista muuten saisi kuin itse tekemällä ja ajattelin nyt ensin millaista lasia tarvisin. En ollut huomannut kyllä netistä edes hakea, mutta mikäli oikein ymmärsin nuo linkissä olevat on aika kaukana täältä ja vain nouto.
Mitat olivat kysymyksessä noin mittoja, jos itse siihen ryhdyn, niin teen mittatilauksena ko. paikkaan sopivan. Eli korkeutta just eikä melkein 30cm, syvyyttä vain 15-20cm ja pituus 50-70cm. Kyllähän tuohon joku vähän sinnepäinkin allas käy, mutta jos joudun itse tekemään teen paikkaansa sopivan.
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan!
4mm on hyvä, mutta eihän lisäpaksuus haittaakaan. Bostikin lasisilikonia, jossa on alaosassa vihreällä taustalla akvaarion kuva, saa halppiskaupoista jopa alle 4:llä eurolla. Mustaa silikonia(reilu 10€) tilasin akvaarioon.fi:stä. Lasin reunat kannattaa hioa märkää hiomakiveä pyörittelemällä.Voi myös aloittaa 60-100 hiekkapaperilla. Timanttiviila tahtoo tehdä reunan liian säröiseks, niin ettei hionnalla saa säröjä pois. Ei reunoja saa tehdastekoisen pyöreiksi, jos nyt ei halua kuluttaa useampaa päivää, mutta riittävän hionnan testaan itse kyynärvarren nahalla