Jokin pohjatetra? Tietääkö joku tarkemmin. Ei oikein menestynyt meidän vesillä, joten olisi kiva tietää millaisista oloista tykkää.
Söi tehokkaasti postitorvikotiloita.
Mikä tetra?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
Re: Mikä tetra?
Pohjatetrahan se, tarkempaa lajimääritelmää en osaa sanoa. Omistanikin vain arvauksia
Mulle tuli tuommoisia alkujaan 6 joista kaksi katosi melkein samantien, ihan muutaman päivän sisällä. Loput 4 voi hyvin ja ovatkin melkoisen erikoisia seurattavia
Ovat kuin pieniä hylkeitä tepastellessaan pitkin pohjaa evillään, joskus oonkin ihmetellyt uiko ne edes ollenkaan. Harvoin ilahduttaa spurttailemalla allasta päästä päähän.
Mulla ovat melko viileässä ja pehmeässä (22-24, muita arvoja en nyt ulkoa muista) virtaavassa altaassa. Kotiloiden syöntitaipumuksesta en tiedä, ei ainakaan pedot niille maistu, muita ei samassa altaassa olekaan. Survarit ja pienet affenan rakeet niille maistuu, nykyisin maistelevat jopa joitain hiutaleitakin (kaikki ei suinkaan kelpaa).
Melkoisen territoriaalinen otus, jostain olinkin lukevinani joskus ettei sovellu parvi eläjäksi. Mulla melkoisen laaja pohjapinta-ala tuon otuksen kokoon nähden (140x40), joten tuo 4 siellä mahtuu elelemään. Se 6 jos olisi säilynyt, niin olis varmaankin pitänyt siirtää jo isompaan, tai ainakin osa erikseen.

Mulla ovat melko viileässä ja pehmeässä (22-24, muita arvoja en nyt ulkoa muista) virtaavassa altaassa. Kotiloiden syöntitaipumuksesta en tiedä, ei ainakaan pedot niille maistu, muita ei samassa altaassa olekaan. Survarit ja pienet affenan rakeet niille maistuu, nykyisin maistelevat jopa joitain hiutaleitakin (kaikki ei suinkaan kelpaa).
Melkoisen territoriaalinen otus, jostain olinkin lukevinani joskus ettei sovellu parvi eläjäksi. Mulla melkoisen laaja pohjapinta-ala tuon otuksen kokoon nähden (140x40), joten tuo 4 siellä mahtuu elelemään. Se 6 jos olisi säilynyt, niin olis varmaankin pitänyt siirtää jo isompaan, tai ainakin osa erikseen.
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...
Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.