Pickup 2010 vs. Aquaball 180
Valvoja: Moderaattorit
-
-noora-
- Junior Member

- Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
- Sukupuoli: Nainen
Pickup 2010 vs. Aquaball 180
Mulla ois ylimääräsenä jompikumpi em. sisäsuodattimista. (toinen menee 128-litraiseen) Nyt mietinkin että kumpi olis parempi roskankerääjä (2252:n kaveriksi 720-litraiseen)? Vai onko molemmat yhtä tyhjän kanssa noin isossa altaassa?
Jostakin syystä isossa altaassa meinaa aika nopeasti n. 3pv vedenvaihdon jälkeen mennä sekaiseksi ja roskaisen näköiseksi. Olen miettinyt kalastoa ja yrittänyt kysellä mielipiteitä onko liian raskas, osaiskohan joku nyt kommentoida?
720L
8 pikkulehtistä + 2 normilehtistä
3 helmirihmaa
2 sinirihmaa
n. 25 kiilakylkeä
n. 25 punapäätetraa
6 leväbarbia
4 tiikerinuoliaista
albiinopartis, hieroglyfipleko ja salamanteripleko
Mielestäni ruokin ennemmin niukasti kuin liikaa. Ulkosuodattimina on 2- ja 3- koriset proffa II:t.
Mutta siis nyt ajattelin kokeilla lisää roskankeräystehoa. Kaikenlaiset neuvot otetaan vastaan!
Jostakin syystä isossa altaassa meinaa aika nopeasti n. 3pv vedenvaihdon jälkeen mennä sekaiseksi ja roskaisen näköiseksi. Olen miettinyt kalastoa ja yrittänyt kysellä mielipiteitä onko liian raskas, osaiskohan joku nyt kommentoida?
720L
8 pikkulehtistä + 2 normilehtistä
3 helmirihmaa
2 sinirihmaa
n. 25 kiilakylkeä
n. 25 punapäätetraa
6 leväbarbia
4 tiikerinuoliaista
albiinopartis, hieroglyfipleko ja salamanteripleko
Mielestäni ruokin ennemmin niukasti kuin liikaa. Ulkosuodattimina on 2- ja 3- koriset proffa II:t.
Mutta siis nyt ajattelin kokeilla lisää roskankeräystehoa. Kaikenlaiset neuvot otetaan vastaan!
-
memma
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS
Re: Pickup 2010 vs. Aquaball 180
Jos noista kahdesta olisi valittava, niin ottaisin tuon Pickupin. Totuus kuitenkin on, ettet käytännössä tee mitään kummallakaan noista tuon kokoisessa altaassa. Pickup lienee kuitenkin helpommin puhdistettavissa. Onko tuossa 2252:ssa se tavallinen 2 koria? Laittaisin siihen ainakin kolmannen korin. Jos tuli veronpalautuksia, voisi toinen 2252 tulla myös kyseeseen
Suodattimiahan tuossa altaassa tosin jo onkin. Miten altaan vedenvirtaukset menevät, siis päätyvätkö roskat sinne sisäsuodattimeen? Minulla ei ole noin isoa allasta, mutta 500-litraisessani on Eheim 2028, kolmekorinen 2252 ja kiertovesipumppu. Ja kalasto takuulla raskaampi kuin omasi.
Suodattimiahan tuossa altaassa tosin jo onkin. Miten altaan vedenvirtaukset menevät, siis päätyvätkö roskat sinne sisäsuodattimeen? Minulla ei ole noin isoa allasta, mutta 500-litraisessani on Eheim 2028, kolmekorinen 2252 ja kiertovesipumppu. Ja kalasto takuulla raskaampi kuin omasi.
528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
-
Pullahiiri
- Katalysaattori

Mulla on sekä PickUpista että Aquaballeista kokemuksia (tällä hetkellä 1 PickUp ja 4 Aquaballia) ja sanoisin, että Aquaball. Helpompi modata, lisätä suodatinkoreja ym. Mutta tosiaan kuten memmakin sanoi, ei ehkä tuon kokoluokan altaassa ole roskankerääjänä kovin kummoista funktiota kummallakaan. Ehkä se jaska vaan ei pääse virtausten takia suodattimiin asti..?
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
-
-noora-
- Junior Member

Mulla on altaan oikeassa päässä molempien ulkosuodatinten imut ja puhallukset. Puhallus oikealta vasemmalle takaseinän suuntaisesti. 2252 on sitten vasemmassa takanurkassa vähän viistosti ja puhaltaa etuoikealle. 2252:ssa on kolme koria. Kakkaa kertyy mun mielestä pääasiassa sinne oikeaan eli ulkosuodatinten päätyyn. Hmm... Mitähän tässä nyt sitten tekis? Sinänsä rahaa vois ollakin toiseen 2252:n mutta en haluais sitä älytöntä puhuria, kun kuitenkin on paljon kasvillisuutta eikä kalatkaan varmaan sellasesta suuremmin välitä.
Auttaisko sitten suodatinten uudelleen asettelu?
Auttaisko sitten suodatinten uudelleen asettelu?
-
Aqualung
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Mies
Jos p**ka kertyy sinne ulkosuodattimien imun päätyyn niin mitäs jos vain laskisit imuja likemmäs hiekan pintaa ja näin saisit ne tavarat pois altaasta?
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
-
-noora-
- Junior Member

No joo voishan niitä koittaa laskea. Täytyy varmaan väsätä vähän letkua väliin, ei ne muuten yllä pohjalle. Mutta en mä kyllä usko että se on scheissea mikä sitä vettä sotkee, kun jotain sellasta pientä hitusta. Mutta mitä se sitten on? Ei se musta oo mitään bakteerisamennustakaan, kun muuten on ihan kirkasta vettä. Tämä iso allas on kyllä vielä tuore (n. 5vk) joten voihan se olla jotain alkuvaiheen tasapainon hakemistakin vielä. Ärsyttää kuitenkin, kun edellinen allas oli ihan kirkas ja nyt vesi pistää ainakin omaa silmääni, vaikkei muut siihen niin kiinnittäisikään huomiota.
Kalat ruokin aamuisin kuivaruoalla (sekoitus hiutaletta, raetta, kuivattuja vesikirppuja, artemiaa, hyttysentoukkaa...) ja illalla heitän muutaman pohjanapin. Ne kyllä pöllyttää aika sikana. Olen tilannut niitä täältä eräältä AquaWebbiläiseltä ja ollut muuten tosi tyytyväinen mutta ne tosiaan pölläyttää veden joka ilta ihan kunnolla. Millasia pohjatabuja osaisitte suositella, jotka pitäis veden kirkkaana?
Kalat ruokin aamuisin kuivaruoalla (sekoitus hiutaletta, raetta, kuivattuja vesikirppuja, artemiaa, hyttysentoukkaa...) ja illalla heitän muutaman pohjanapin. Ne kyllä pöllyttää aika sikana. Olen tilannut niitä täältä eräältä AquaWebbiläiseltä ja ollut muuten tosi tyytyväinen mutta ne tosiaan pölläyttää veden joka ilta ihan kunnolla. Millasia pohjatabuja osaisitte suositella, jotka pitäis veden kirkkaana?
-
Pullahiiri
- Katalysaattori

Voithan kokeilla jompaa kumpaa ja katsoa, toimiiko. Pienen hötön kerää parhaiten ihan vanu, mutta se menee sitten tukkoonkin aika nopeasti.
Mulla on kans joitain tabletteja, jotka pöllyävät ja sotkevat vettä, mutta vain sen noin puoli tuntia ruokinnan jälkeen, sitten joko imeytyvät suodattimiin tai laskeutuvat pinnoille. Yleensä sellaiset muruksi hajoavat myös sotkevat, kun taas sellaiset kovat tabletit ei yleensä sotke. Tabut kannattaa valita asukkaiden mukaan, sulla on tuolla kuitenkin miltei kaikilla pohjakaloilla ihan kunnon hampaat joilla raastaa koviakin tabletteja, tikrutkin osaavat aika hyvin naksutella kovistakin tabuista paloja irti vaikkei niillä kai hampaita ole (??).
Mulla on kans joitain tabletteja, jotka pöllyävät ja sotkevat vettä, mutta vain sen noin puoli tuntia ruokinnan jälkeen, sitten joko imeytyvät suodattimiin tai laskeutuvat pinnoille. Yleensä sellaiset muruksi hajoavat myös sotkevat, kun taas sellaiset kovat tabletit ei yleensä sotke. Tabut kannattaa valita asukkaiden mukaan, sulla on tuolla kuitenkin miltei kaikilla pohjakaloilla ihan kunnon hampaat joilla raastaa koviakin tabletteja, tikrutkin osaavat aika hyvin naksutella kovistakin tabuista paloja irti vaikkei niillä kai hampaita ole (??).
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
-
Kana +-yksipantteri
- Advanced Member

- Sukupuoli: Mies
Minäkin sanon, että aquaball. Niitä löytyy täältä kolme kappaletta ja hyvin ovat hommansa hoidelleet. En sitten kyllä tiedä miten hyvin jaksaa kerärä roskia tuon kokoisessa altaassa, kun oma 525 litrainen taitaa olla aikalailla ylärajoilla, että aquaball ja biopower jaksavat kahdestaankaan pitää veden roskattomana.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.