Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala
Laitteistosta en ole varma, pitänee kysyä. 

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Parrasta en tiedä, en mielestäni ole sellaista havainnut, mutta ainakin hiusten kasvu on runsaampaa kuin eräällä (saman talouden jäsenellä, jota myös on pessimistiksi tässä ketjussa kutsuttu )Haddock kirjoitti:Mutta mitäs sanot akvaristi mun parrankasvustani?![]()
Eilen tosiaan kotiutui punatimantti, ja on se kyllä nätti. Mua ei haittaa vaikka se olisi minkälainen rohmu ja kiusantekijä kun se nyt joutuikin itseään pahempaan seuraan. Heti aamulla ukko sai nokilleen kun yritti syödä samaa hernettä marmoriravun kanssa. Muutaman kohtaamisen perusteella tästä voi tulla mielenkiintoista seurattavaa vielä..
Rapupurkki on liian pieni pitkäaikaiseen asutukseen, joten isompaa settiä on hakusessa. Olisiko täällä kellään nurkissaan (erittäin) halvalla vähän yli satalitraista kippoa jossa marmorirapu ja punatimantti voisivat tilavammin tapella herneistä?

Heh, ihan oikein että ahnekin saa välillä vähän turpaansa. Voi kyllä tulla mielenkiintoinen taistelupari noista.
Noitahan ehdotettiin jo silloin mulle, kun pistin ko. allasta pystyyn vuosi sitten, mutta kun ei oo kansilaseja. Ei taitais tapparat oikein hyvin pysyä altaan puolellaMA7xGE kirjoitti:Akvaristi, entäs jos ottaisi jotain tapparakalaa pintaan?![]()

- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
-
- Advanced Member
- Viesti:
No höh, mä kun olen ihan pihkassa näihin ufoihin.
Entä... Jos lisäät kalastoon kansilasitkit?

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Mä ajan omaa etuani ja tarjoan pinnalle pikkaisen parven milliksiä. Semmoisia pehmeään veteen tottuneempia tapauksia. 
MA7xGE.. Minkä värisiä omenakotiloita sulta löytyy? Mä kun hurahdin niittenkin ulkonäköön ja käytökseen ihan täysin ja haalin vähän joka väriä.. niin oliskos sulla kohta vielä lisää jotain vaihdokkeja?

MA7xGE.. Minkä värisiä omenakotiloita sulta löytyy? Mä kun hurahdin niittenkin ulkonäköön ja käytökseen ihan täysin ja haalin vähän joka väriä.. niin oliskos sulla kohta vielä lisää jotain vaihdokkeja?
-
- Senior Member
Onhan ne tapparat hienoja, mutta enemmän mä nyt haen tässä kohtaa sellasta "pääkalaa" tonneMA7xGE kirjoitti:No höh, mä kun olen ihan pihkassa näihin ufoihin.![]()

Milliksiä nyt vois pari ottaa, mutta ei sekään ihan pääkalaksi käy

-
- Junior Member
Heh. Multa jäi jostain kohtaa lukematta että hait vielä pääkalaa. Mutta äkkiäkös milliksistä tosiaan tulee pääkala jos hävikkiä ei ole.. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Senior Member
Juu, paitsi että sit pitää ottaa niitä kirjoahvenia tai vastaavia vähän harventamaan poikaskantaa
. En mä erikseen tainnut mainita sanaa "pääkala", annoin vaan vaihtoehdot että mitä tässä nyt kelaan. Ei osaa päättää. Mä oon niin rakastunut perhosiin mutta kun alkaakohan käydä tylsäksi, jos taas päädyn ko. kalatyyppiin
?

-
- Advanced Member
- Viesti:
Haddock:
Mulla on T-T:n kynsin ja hampain (
) lahjoittamia Liloja, joissa "sisäkaari" vaalea.
Jalka keltainen.
Täällä: "Omenakotilon värejä" ylin kuva. http://www.freewebs.com/zorrominkotilot ... otilo.html
T-T:llä taisi jossain vaiheessa (en tiedä onko nyt) kokonaan vaaleita omppuja.
Tuosta allekirjoituksestako sen päättelit että mulla on omppuja?
Eivaan, kyllä mäkin ajattelin etsi jostain sitten nelikon sinisiä, kunhan saa sen 100l< Etelä-Amerikan.
Jos vaikka pistäisi nuo silloin eteenpäin, ehkä tosin poikaset menevät ennen sitä maailmalle.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
------------------------------
Nyt muuten sain kiinni niiden altaiden omistajan, tällaiset tiedot kertoi:
Allas 1:
ulkomitat: 100x45,5x40
litroja: 182l (laskin)
-metallinen jalusta, kokoa 100x45,5x54, eli altaan pohja on tuo 100x45.
-valaisimen korkeus 7,5cm.
Allas 2:
ulkomitat:60x32x50
litroja: 96 (laskin)
-Valaisin löytyy
-Pöytänä 80x41x73, kivitaso.
Pyysi tekemään tarjouksen, tuossa nyt pompataan vähän hassusti toivottujen litrojen yli ja ali, mutta tuo jälkimmäinen on aika omalaatuisen mallinen.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mulla on T-T:n kynsin ja hampain (

Täällä: "Omenakotilon värejä" ylin kuva. http://www.freewebs.com/zorrominkotilot ... otilo.html
T-T:llä taisi jossain vaiheessa (en tiedä onko nyt) kokonaan vaaleita omppuja.

Tuosta allekirjoituksestako sen päättelit että mulla on omppuja?

Eivaan, kyllä mäkin ajattelin etsi jostain sitten nelikon sinisiä, kunhan saa sen 100l< Etelä-Amerikan.
Jos vaikka pistäisi nuo silloin eteenpäin, ehkä tosin poikaset menevät ennen sitä maailmalle.
------------------------------
Nyt muuten sain kiinni niiden altaiden omistajan, tällaiset tiedot kertoi:
Allas 1:
ulkomitat: 100x45,5x40
litroja: 182l (laskin)
-metallinen jalusta, kokoa 100x45,5x54, eli altaan pohja on tuo 100x45.
-valaisimen korkeus 7,5cm.
Allas 2:
ulkomitat:60x32x50
litroja: 96 (laskin)
-Valaisin löytyy
-Pöytänä 80x41x73, kivitaso.
Pyysi tekemään tarjouksen, tuossa nyt pompataan vähän hassusti toivottujen litrojen yli ja ali, mutta tuo jälkimmäinen on aika omalaatuisen mallinen.
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Junior Member
MA7xGE: Kuulostavat kyllä ihan mielenkiintoisilta vaihtoehdoilta. Olisko niistä saatavilla kuvia että voisi tarkemmin miettiä että innostuuko, vaiko eikö?
Mulla on noita omppuja nyt olemassa vaalean sininen, ruskea, norsunluu, tumma violetti, vaaleanpunainen raidoilla, sitten jotain vaalean keltaisia ja tiesmitä muunnelmia, jalkojen väriin en olekaan kiinnittänyt huomiota.. Pitäisikin oikein kunnolla tehdä niistä värimääritykset ja lista.
Mulla on noita omppuja nyt olemassa vaalean sininen, ruskea, norsunluu, tumma violetti, vaaleanpunainen raidoilla, sitten jotain vaalean keltaisia ja tiesmitä muunnelmia, jalkojen väriin en olekaan kiinnittänyt huomiota.. Pitäisikin oikein kunnolla tehdä niistä värimääritykset ja lista.
-
- Senior Member
Mä voin jo niiiin kuvitella, miten sulla lähtee tämä(kin) homma kohta lapasestaHaddock kirjoitti: Mulla on noita omppuja nyt olemassa vaalean sininen, ruskea, norsunluu, tumma violetti, vaaleanpunainen raidoilla, sitten jotain vaalean keltaisia ja tiesmitä muunnelmia, jalkojen väriin en olekaan kiinnittänyt huomiota.. Pitäisikin oikein kunnolla tehdä niistä värimääritykset ja lista.

-
- Junior Member
^oliskos sulla valmista exel-pohjaa tarjota tuohon hommaan? 

-
- Senior Member
Tokihan siitä pohjasta äkkiä omppulista tehdään
.

-
- Advanced Member
- Viesti:
Kuvia en saa, sorry. Ovat kuitenkin toisen ihmisen kellarissa toisella puolella Loimaata, ja nyt kun on joulukiireetkin...
Mutta olen ne äkkiseltään nähnyt, tosin kuntoluokkaa en muista... Pistetty pois kun poika oli vaihtanut vettä, ja vettä oli hitusen loiskunut lattialle. Emäntä oli pelästynyt altaan vuotavan ja tyhjentänyt sen. Toinen taas kaiketi tyhjennettiin ihan ajan riittämättömyydeksi.
Edullisesti allas+jalusta+valaisin molemmissa on.
(Jos päädyt jompaan kumpaan/molempiin, haluan sitten välikäden palkkaa perkkuujätteitä.
Ja ehkä kasvien matkaan voisi joutua pari sinistä ompunalkua...
Siis jos on nyt poikasina.
)
Ilkeä ja itsekäs olo, mutta ei voi mitään.

Mutta olen ne äkkiseltään nähnyt, tosin kuntoluokkaa en muista... Pistetty pois kun poika oli vaihtanut vettä, ja vettä oli hitusen loiskunut lattialle. Emäntä oli pelästynyt altaan vuotavan ja tyhjentänyt sen. Toinen taas kaiketi tyhjennettiin ihan ajan riittämättömyydeksi.

Edullisesti allas+jalusta+valaisin molemmissa on.

(Jos päädyt jompaan kumpaan/molempiin, haluan sitten välikäden palkkaa perkkuujätteitä.

Ja ehkä kasvien matkaan voisi joutua pari sinistä ompunalkua...

Ilkeä ja itsekäs olo, mutta ei voi mitään.

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Junior Member
Eiköhän täältä sitten jotain välityspalkkiota tule jos kauppoihin päästään.
Eikä niillä pytyillä nyt niin kiirettä ole. Käyt sukuloimassa kunhan ehdit ja näpsäiset kuvat, onnistuuko?
Vielä ei ole omput ryhtyneet lisääntymään, kovin jo odottelen että jotain tapahtuisi. Kokoa ja näköä alkaa jo olemaan useammalla yksilöllä ja kovin zoomailen koska ryhtyvät toimiin,. (viihdyttävämpää kuin myöhäisillan elokuvat)

Vielä ei ole omput ryhtyneet lisääntymään, kovin jo odottelen että jotain tapahtuisi. Kokoa ja näköä alkaa jo olemaan useammalla yksilöllä ja kovin zoomailen koska ryhtyvät toimiin,. (viihdyttävämpää kuin myöhäisillan elokuvat)

-
- Junior Member
En ole jaksanut kelata koko ketjua läpi, mutta paistaa sieltä että jotain vaihdellaan / ostellaan tälläkin palstalla. Koska mullakin on pönttö täällä ja se tuottaa ihan älyttömästi sekä tiikerilumpeita, anubiasta että petokotiloita, voisin vaihtaa noita johonkin käypäseen, esimerkiksi - no tietty kolikoihin mutta monniset ja vihreät levänappulat monneille ja plekoille olisi hyviä vaihtareita. Minnekään en kuskaa mutta täältä saa tulla hakemaan, ja valkkaamaan itse. Jos ei kukaan kiinnostu ja tulee tämä tyypillinen sastamalalainen -kyl mää ilman otan mutta mittään en kylä maksa - juttu niin saa niitä sitten ostaa vaikka Helsingin akvaarioseuran seuraavista myyjäisistä. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Advanced Member
- Viesti:
Um... Mun käsitys ketjusta on, että toisiaan lähellä olevat henkilöt voisivat sopia tällaisista ilmaisista vaihdoista ja lahjoituksista?
Niin ja sopia esim. kimppatilauksia, kimppakyytejä, toimituksia...

Niin ja sopia esim. kimppatilauksia, kimppakyytejä, toimituksia...
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Senior Member
Niin eli nirunaru sulla on allas Sastamalassa? Noita tiikerilumpeita haeskelin jossain vaiheessa, mutta kun ei sattunut kenelläkään lähiseudulla silloin olemaan. Yks lumme mulla on jo (ei kyllä kuulemma ole tiikerilumme mutta samantapainen), mutta miksei voisi silti toinenkin taimi kiinnostaa jossain vaiheessa. Toivomiasi vaihtareita mulla ei ole ainakaan tällä hetkellä tarjota, mutta kolikoita sentään (ainakin ajoittain saattaa jokunen lompakosta löytyä
).
Ja lumpeesta tulikin mieleeni, että kukas pirulainen mahtaa isossa altaassa katkoa ne lehtien varret, kun niitä löytyy aina kellumasta pinnalta ja nyt oli isoin lehti/pisin varsi katkennut
? Ja joku (partis?) tykkää myös miekkisten lehdistä, aika hyvin nakerrettu ne tuoreimmat
, vaikka koitankin kasvirohmuille tarjota kurkkua, kesäkurpitsaa yms. pari kertaa viikossa ja kasvitabletteja on joka päivä. Vanha mölli (partis siis) toisessa altaassa on kyllä jättänyt aina kasvit rauhaan (ja nykyään levätkin
), mutta epäilyt kohdistuu nyt siihen suuntaan kuitenkin... tuskin saa leväbarbitkaan niitä silputtua sen näköisiksi, tai no en tiedä.
Muoks: ja juu, kaikenlainen vaihtokauppa, kimppakyydit yms. lähialueen akvaristien kesken sopii kyllä erittäin luontevasti tähän ketjuun, sen takia osittain pistinkin tämän ketjun pystyyn
.

Ja lumpeesta tulikin mieleeni, että kukas pirulainen mahtaa isossa altaassa katkoa ne lehtien varret, kun niitä löytyy aina kellumasta pinnalta ja nyt oli isoin lehti/pisin varsi katkennut

Muoks: ja juu, kaikenlainen vaihtokauppa, kimppakyydit yms. lähialueen akvaristien kesken sopii kyllä erittäin luontevasti tähän ketjuun, sen takia osittain pistinkin tämän ketjun pystyyn

-
- Advanced Member
- Viesti:
Uh-uh-uh, jos joku käy hakemassa nirunarulta jotain, saa tuoda mulle pari punaista tikrulummetta ja muutaman petokotilon!
"Kimppakyydittäminen" rules!

"Kimppakyydittäminen" rules!

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Junior Member
Sopiiko sitten että siirrytään tuonne "omiin viesteihin"? Minä muuten koitan katkoa aika ajoin noita pitkiä lumpeenvarsia poikki kun ne muuten vaeltaa pitkin akvaarion pintaa reunasta toiseen ja peittää valoa. Kesäisin annan kasvaa että saan niitä lumpeenkukkia. Niiden varret pehmiää itsekseen vanhempina ja kun joku partiksen tapainen purjehtii liki, menee varsi tyvestä poikki. Joskus manasin että pistän koko otuksen kiertoon mutta siitä on tullut niin persoonallinen onnimonni joka antaa silitellä siivotessa. Ja kahdessa vuodessa siitä kaksi ja puolisenttisestä nysästä on kasvanut 13-15 settiä pitkä punkkari joka on rinnusten kohdalta ainakin kymmenensenttinen ympäri. Kun se nojaa juureen, sitä voi siirrellä sen kanssa minne vaan siellä lätäkössä ja silitellä, mitkään muut ei ole noin kylmän rauhallisia. Mutta se naamapuolen karvoitus
, tulee ihan omat muinaiset teinit mieleen.
Näissä tiikerilumpeissa on liila alapuoli ja ekat kolmesenttiset hankin Lauttiksen myyjäisistä tai huutokaupasta, en muista. Olen nähnyt myös sellaisia joissa on oranssi alapuoli. Noita kolmesenttisiä on nytkin niin paljon että heitin tänään kourallisen roskiin siivotessa mutta toinen kourallinen on altaassa, sen lisäksi on noin kymmensenttisiä puolen tusinaa ja muutama niitä isoja. Anubiakset kasvaa rojottaa ja pistokkaita saa vähintään viisi, varmaan enemmänkin. Sitten muutana muukin - matalampaa sekä punaista että tummanpunaista sekä aika vaalean vihreää jonka nimeä en nyt muista. Olisko jollain vaihtaa joitain noista vaikka leveälehtisen kurttukriinumin sivusipuliin, kapea täällä jo on.
Voiko kasveja muuten olla liikaa?

Näissä tiikerilumpeissa on liila alapuoli ja ekat kolmesenttiset hankin Lauttiksen myyjäisistä tai huutokaupasta, en muista. Olen nähnyt myös sellaisia joissa on oranssi alapuoli. Noita kolmesenttisiä on nytkin niin paljon että heitin tänään kourallisen roskiin siivotessa mutta toinen kourallinen on altaassa, sen lisäksi on noin kymmensenttisiä puolen tusinaa ja muutama niitä isoja. Anubiakset kasvaa rojottaa ja pistokkaita saa vähintään viisi, varmaan enemmänkin. Sitten muutana muukin - matalampaa sekä punaista että tummanpunaista sekä aika vaalean vihreää jonka nimeä en nyt muista. Olisko jollain vaihtaa joitain noista vaikka leveälehtisen kurttukriinumin sivusipuliin, kapea täällä jo on.
Voiko kasveja muuten olla liikaa?
-
- Junior Member
Nirunarun lumpeet alkoivat myös houkuttelemaan kummasti..
Jumiuduin eilen taas akvaarion viereen tuijottamaan juuri kun piti mennä nukkumaan. Oli pakko jäädä tekemään tarkastuslaskentaa useampaan otteeseen kun ykskaks tajusin että siellähän pyörii useampi kuparimonnisvauva. Nyt niitä siis näyttää olevan siellä viisi.
Aikaisemmin olen nähnyt kolme ja sen verran niitä siellä sitten kuvittelin olevan. Ovat vauvat löytäneet toisensa ja pyörivät parvena tankin yhdellä hiekka-alueella. Oi onnea 
Jumiuduin eilen taas akvaarion viereen tuijottamaan juuri kun piti mennä nukkumaan. Oli pakko jäädä tekemään tarkastuslaskentaa useampaan otteeseen kun ykskaks tajusin että siellähän pyörii useampi kuparimonnisvauva. Nyt niitä siis näyttää olevan siellä viisi.

-
- Senior Member
Ja mä tahtoisin niitä anubiaita, ei kellään sattuis oleen asiata loimaan suuntiin?
Tänään oli aikomus siirrellä jo niitä kalasia pojan akvaan, jotenkin taas töissäkäymisen takia sekin jäänyt odottavaan tilaan, josko myös poikkeis paikallisessa kalakaupassa kattelemassa olisko siel jotai kasvilisää sinne. Omista matalista kun ei nyt raaski luopua
Tänään oli aikomus siirrellä jo niitä kalasia pojan akvaan, jotenkin taas töissäkäymisen takia sekin jäänyt odottavaan tilaan, josko myös poikkeis paikallisessa kalakaupassa kattelemassa olisko siel jotai kasvilisää sinne. Omista matalista kun ei nyt raaski luopua

...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...
Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Haddock:
Altaiden omistaja lupasi, että uuden vuoden jälkeen pääsen näpsimään kuvia.
Altaiden omistaja lupasi, että uuden vuoden jälkeen pääsen näpsimään kuvia.

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Senior Member
Joo nirunaru, laitan vaikka yv:tä sitten jos/kun tulee tarvetta lumpeen taimille, ehkä tossa alkuvuodesta. Tietysti jos Haddock on suuntaamassa lummeapajille, niin ehkä sillon tungen mukaan...
Millaisia anubioita Tia-Teresia kaipailee? Multa irtois tuota matalana kasvavaa varmaan ihan hyvä satsi, kun tarvis saada itse asiassa hiukan tuolta pienemmästä tankista sitä pois. Levää kyllä hiukan on, mutta ainahan nuo sitä taitaa hidaskasvuisena kerätä.

Millaisia anubioita Tia-Teresia kaipailee? Multa irtois tuota matalana kasvavaa varmaan ihan hyvä satsi, kun tarvis saada itse asiassa hiukan tuolta pienemmästä tankista sitä pois. Levää kyllä hiukan on, mutta ainahan nuo sitä taitaa hidaskasvuisena kerätä.
-
- Junior Member
Akvaristin kanssa kun tässä on tämä kilpavarustelu menossa
, niin tosiaan, meille jommalle kummalle kun jotain kauppaa, niin saa varautua aina myymään tuplasatsit
Hyvä juttu MA7xGE, palataan tähän pyttyasiaan uuden vuoden jälkeen.

Hyvä juttu MA7xGE, palataan tähän pyttyasiaan uuden vuoden jälkeen.

-
- Senior Member
Jep, näin se meneeHaddock kirjoitti:Akvaristin kanssa kun tässä on tämä kilpavarustelu menossa, niin tosiaan, meille jommalle kummalle kun jotain kauppaa, niin saa varautua aina myymään tuplasatsit
![]()

Tuonne toiseen ketjuun kirjoittelinkin jo omalta osaltani, että on sitten uusi kutu taas altaassa. Mielenkiinnolla jään seuraamaan, miten homma tuolla etenee, kun tällä kertaa en tosiaankaan ala mitään sieltä tankista onkimaan

Loislääkityskin taas menossa, hinkkailu on taas alkanut. Nyt kyllä sitten vedän ensin tämän Tremazol-kuurin loppuun ja ostan lauantaina Turkuun mennessäni Camacellia. Eli varmaan kolmaskin lääkitysannos vielä menee tankkiin, että varmasti päästään noista pirulaisista eroon. Olisi heti pitänyt uusia kuuri ekan kierroksen jälkeen parin viikon päästä, mutta vähän jäi...
Itse alan nyt tosissaan metsästämään kohtuuhintaista järjestelmäkamerapakettia... sellaista, jolla saisi edes jotenkin kuvattua myös kaloja. Ei tarvii yrittää noista poikasistakaan mitään kuvia ottaa nykyisillä välineillä