pikkumyy-75 ongelma-altaat
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
pikkumyy-75 ongelma-altaat
Eli nyt rupee pikkuhiljaa ketuttaa. Allas on 180l Ja kasvit siinä eivät kasva laisinkaan. Ennen edes vallu kasvoi kuin rikkaruoho nyt ei edes se enää. Anubiaalta mätäni juuri ja heitin sen menemään. Alussa oli pintakasviakin joka lisääntyi liiaksikin ja nyt ei ole nää sitäkään. Missä siis vika ja mitä rupean asioiden eteen tekemään?
Ph 7
Kh 2
no2 0
no3 10
veden vaihdosta nyt viikko.
Valoa on juwelin alkuperäiset putket 2x45w day ja nature. Tarkoituksena hankkia heijastimet putkille. En tykkää valon sävystä kun vesi värjääntyy kantojen ansiosta muutenkin keltaiseksi niin värisävy vielä korostaa keltaisuutta. Minkä putken hankin tämän keltaisemman nature putken tilalle?
Ph pomppii 6,5 ja 7 välillä johtuen tietysti alhaisesta khsta. Soodaako lisää? Mutta sittenhän nousi myös ph vai?
Tetran flora pride kasviravinne käytössä. Pitäiskö käyttää carboa jatkuvasti? Käytin ainoastaan leväongelman aikana. Levää ei ole.
Toinen ongelma on sitten tämä surullisen kuuluisa ruoka katastrofi allas (tilanne tällä hetkellä sellainen että hiekka on homeessa ruoka kasan kohdalta, pinnassa öljykalvo ja vesi haisee. Kalat siirretty pois) Siinäkään ei kasvit kasva vaikka on juuri nopeasti kasvavia lajeja. Pätkät eivät ole kasvaneet silmin nähtävästi vaikka aikaa on kulunut jo pari kuukautta.
Valoa altaassa on alkuperäinen sylvania standard F15w. Litroja siis 54. Ph ennen katastrofia 8 ja asukkaat vaatisivat max 7. Kh 2. Carboa ei tänne ilmeisesti voi laittaa kun asukkaana on sukasia? Tähän meinasin laittaa hiilarin laskemaan ph arvoa.
Tulikohan nyt mainittua kaikki ongelmat. Keskityn nyt kirjoittelemaan ongelmistani tämän oman aiheen alle kun tuntuu että en ehdi lue kaikkia aiheita joissa ongelmiani olen levitellyt.
Auttakaa, omat aivot jo käytetty loppuun.
Ph 7
Kh 2
no2 0
no3 10
veden vaihdosta nyt viikko.
Valoa on juwelin alkuperäiset putket 2x45w day ja nature. Tarkoituksena hankkia heijastimet putkille. En tykkää valon sävystä kun vesi värjääntyy kantojen ansiosta muutenkin keltaiseksi niin värisävy vielä korostaa keltaisuutta. Minkä putken hankin tämän keltaisemman nature putken tilalle?
Ph pomppii 6,5 ja 7 välillä johtuen tietysti alhaisesta khsta. Soodaako lisää? Mutta sittenhän nousi myös ph vai?
Tetran flora pride kasviravinne käytössä. Pitäiskö käyttää carboa jatkuvasti? Käytin ainoastaan leväongelman aikana. Levää ei ole.
Toinen ongelma on sitten tämä surullisen kuuluisa ruoka katastrofi allas (tilanne tällä hetkellä sellainen että hiekka on homeessa ruoka kasan kohdalta, pinnassa öljykalvo ja vesi haisee. Kalat siirretty pois) Siinäkään ei kasvit kasva vaikka on juuri nopeasti kasvavia lajeja. Pätkät eivät ole kasvaneet silmin nähtävästi vaikka aikaa on kulunut jo pari kuukautta.
Valoa altaassa on alkuperäinen sylvania standard F15w. Litroja siis 54. Ph ennen katastrofia 8 ja asukkaat vaatisivat max 7. Kh 2. Carboa ei tänne ilmeisesti voi laittaa kun asukkaana on sukasia? Tähän meinasin laittaa hiilarin laskemaan ph arvoa.
Tulikohan nyt mainittua kaikki ongelmat. Keskityn nyt kirjoittelemaan ongelmistani tämän oman aiheen alle kun tuntuu että en ehdi lue kaikkia aiheita joissa ongelmiani olen levitellyt.
Auttakaa, omat aivot jo käytetty loppuun.
180, 2x54 ja nano. Ensimmäinen tuli taloon syyskuussa
annoin pikkusormen ne vei koko käden.

-
- Advanced Member
Re: pikkumyy-75 ongelma altaat
En osaa sanoa muuta kun, että mulla uus juwelin allas, juuri noilla putkilla ja kasvien kasvu loppui kuin seinään. Edellisessä oli se juwelin valkoisempi putki, oliko se nyt se day ja arcadian kasviputki ja kasvit rehottivat ihan liiaksikin asti. Toki uudehkossa altaassa ei tuo kasvien kasvu olekaan samaa luokkaa kuin jo bakteereiltaan vakiintuneessa altaassa, mutta hyvin paljon uskallan laittaa juwelin "ruman" lampunkin syyksi. Edellisessä altaassa oli juuri samainen ongelma, joka korjaantui tuolla kasvivalolla. Mulla t5 putket 4kpl. Näillä tuo vesi ei niin kusenvärinen ole, mutta toki keltaisempi kuin jos vaikka yksikin olisi kasvi putki. Kustannus syistä en ole vielä lähtenyt uusimaan, mutta kunhan on leveämpi leipä, ostan kasviputken ja katson, miten lähtee menemään...
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Senior Member
Ainakin tossa pienemmässä minä aloittaisin homman tavallaan alusta eli hiekan ja somisteiden huuhtelu, suodattimen pesu, puhdas vesi ja uusia kasveja, bakuvalmistetta ei tarvi jos pitää hiekan märkänä ja käynnistää suodattimen heti pesun jälkeen. Homeinen hiekkakohta kannattaa heittää pois.
Lyhyt muisti takaa hyvän omantunnon
320 l NPT-allas
320 l NPT-allas
-
- Junior Member
eli minkä värinen tämä kasvi putki on? Ei niin keltainen kumminkaan vai? Sopiiko juweliin muut kuin omat putket? Mulla myös noi putket on t5.urppis kirjoitti:En osaa sanoa muuta kun, että mulla uus juwelin allas, juuri noilla putkilla ja kasvien kasvu loppui kuin seinään. Edellisessä oli se juwelin valkoisempi putki, oliko se nyt se day ja arcadian kasviputki ja kasvit rehottivat ihan liiaksikin asti. Toki uudehkossa altaassa ei tuo kasvien kasvu olekaan samaa luokkaa kuin jo bakteereiltaan vakiintuneessa altaassa, mutta hyvin paljon uskallan laittaa juwelin "ruman" lampunkin syyksi. Edellisessä altaassa oli juuri samainen ongelma, joka korjaantui tuolla kasvivalolla. Mulla t5 putket 4kpl. Näillä tuo vesi ei niin kusenvärinen ole, mutta toki keltaisempi kuin jos vaikka yksikin olisi kasvi putki. Kustannus syistä en ole vielä lähtenyt uusimaan, mutta kunhan on leveämpi leipä, ostan kasviputken ja katson, miten lähtee menemään...
Mietin että jos lappoais tuosta pintahiekan kokonaan roskiin ja kaatais pussista uutta hiekkaa päälle ja vaihtais veden ja pesis suodattimen. Bio digestiä pari ampullia vaikka päälle ja menoks. Sillä se varmaan lähtis taas homma toimimaan. Hitsi vaan kun tuntuu että viime öinen kuumeilu vaan jatkuu. Pää on kuin haminan kaupunki ja tuska hiki päässä. No jos jaksais päivän aikana vähän edes touhuta.Nniina+++ kirjoitti:Ainakin tossa pienemmässä minä aloittaisin homman tavallaan alusta eli hiekan ja somisteiden huuhtelu, suodattimen pesu, puhdas vesi ja uusia kasveja, bakuvalmistetta ei tarvi jos pitää hiekan märkänä ja käynnistää suodattimen heti pesun jälkeen. Homeinen hiekkakohta kannattaa heittää pois.

-
- Advanced Member
Kasviputki on sellainen punertava. Jos laitat keltaisen putken tilalle taaimmaiseksi, niin värit toistuu hyvin ja normaaleina, eli ei vääristä värejä. Kaveriksi se valkoinen putkipikkumyy-75 kirjoitti:eli minkä värinen tämä kasvi putki on? Ei niin keltainen kumminkaan vai? Sopiiko juweliin muut kuin omat putket? Mulla myös noi putket on t5.urppis kirjoitti:En osaa sanoa muuta kun, että mulla uus juwelin allas, juuri noilla putkilla ja kasvien kasvu loppui kuin seinään. Edellisessä oli se juwelin valkoisempi putki, oliko se nyt se day ja arcadian kasviputki ja kasvit rehottivat ihan liiaksikin asti. Toki uudehkossa altaassa ei tuo kasvien kasvu olekaan samaa luokkaa kuin jo bakteereiltaan vakiintuneessa altaassa, mutta hyvin paljon uskallan laittaa juwelin "ruman" lampunkin syyksi. Edellisessä altaassa oli juuri samainen ongelma, joka korjaantui tuolla kasvivalolla. Mulla t5 putket 4kpl. Näillä tuo vesi ei niin kusenvärinen ole, mutta toki keltaisempi kuin jos vaikka yksikin olisi kasvi putki. Kustannus syistä en ole vielä lähtenyt uusimaan, mutta kunhan on leveämpi leipä, ostan kasviputken ja katson, miten lähtee menemään...
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Junior Member
Ok eli tällainen kauppalistalle sittenurppis kirjoitti:Kasviputki on sellainen punertava. Jos laitat keltaisen putken tilalle taaimmaiseksi, niin värit toistuu hyvin ja normaaleina, eli ei vääristä värejä. Kaveriksi se valkoinen putkipikkumyy-75 kirjoitti:eli minkä värinen tämä kasvi putki on? Ei niin keltainen kumminkaan vai? Sopiiko juweliin muut kuin omat putket? Mulla myös noi putket on t5.urppis kirjoitti:En osaa sanoa muuta kun, että mulla uus juwelin allas, juuri noilla putkilla ja kasvien kasvu loppui kuin seinään. Edellisessä oli se juwelin valkoisempi putki, oliko se nyt se day ja arcadian kasviputki ja kasvit rehottivat ihan liiaksikin asti. Toki uudehkossa altaassa ei tuo kasvien kasvu olekaan samaa luokkaa kuin jo bakteereiltaan vakiintuneessa altaassa, mutta hyvin paljon uskallan laittaa juwelin "ruman" lampunkin syyksi. Edellisessä altaassa oli juuri samainen ongelma, joka korjaantui tuolla kasvivalolla. Mulla t5 putket 4kpl. Näillä tuo vesi ei niin kusenvärinen ole, mutta toki keltaisempi kuin jos vaikka yksikin olisi kasvi putki. Kustannus syistä en ole vielä lähtenyt uusimaan, mutta kunhan on leveämpi leipä, ostan kasviputken ja katson, miten lähtee menemään...

-
- Advanced Member
No sen voin sanoa, ettei huonommaksi ainakaan mene!
-----
Niin siis kysyit sopiiko juweliin muutkin kuin omat putket... Juu sopii, kun olet tarkkana sen mitan kanssa... Ainakin Joitakin watteja on kahta pituutta... Nyt ihan tässä heti en muista mitä ne olikaan, mutta mittaamalla saat selville... Saatan palata asiaan viel kun tää hässäkkä tääl rauhoittuu ja muistan noi hommelit... Mut sul on se 180 litrainen juwel, eli todennäköisesti 100 cm pitkä allas... eli 89.5 cm 45w... seuraava on sit 54w 104.7cm... Taisi olla kaksi tuollaista mun 240 litraisessa riossa....
-----
Niin siis kysyit sopiiko juweliin muutkin kuin omat putket... Juu sopii, kun olet tarkkana sen mitan kanssa... Ainakin Joitakin watteja on kahta pituutta... Nyt ihan tässä heti en muista mitä ne olikaan, mutta mittaamalla saat selville... Saatan palata asiaan viel kun tää hässäkkä tääl rauhoittuu ja muistan noi hommelit... Mut sul on se 180 litrainen juwel, eli todennäköisesti 100 cm pitkä allas... eli 89.5 cm 45w... seuraava on sit 54w 104.7cm... Taisi olla kaksi tuollaista mun 240 litraisessa riossa....
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Junior Member
Nyt on tilauksessa uusi putki keltaisen tilalle, easy-lifen pro fito lannoite sekä Hagenin nutrafin hiilari systeemi 
Onko kellään kokemusta tästä tuotteesta? http://www.tuchosoft.net/akv/tuotteet/tuote.php?id=345
Vois lisätä suodattimeen ja pitäis nostaa Khta. Kokemuksia?

Onko kellään kokemusta tästä tuotteesta? http://www.tuchosoft.net/akv/tuotteet/tuote.php?id=345
Vois lisätä suodattimeen ja pitäis nostaa Khta. Kokemuksia?

-
- Advanced Member
Profitoa käyttelen ja tyytyväinen olen, parasta nestelannoitetta... Nyt vain lukasin jostain, en muista mistä, että profito ruokkii piilevää uudehkossa altaassa... Juu mulla on sitä tuossa ollutkin pikkasen ja ehkä lisääntymään päin. Profito on hetken hyvin pienellä annoksella ja piilevä on loppunut.
Muuten otin ja tilasin zooplussalta tuohon omaani arcadian plant pro t5 putken, oli hitsi 15 egee halvemmalla kuin yleensä. 120 cm 54w putki siis maksoi 25e... Tuli otettua dennerlen vedenparannus ainetta ja kasvilannoitetta kokeeksi. ja paketti seiskakuulia...
Meinaan takimmaisen keltaisen putken laittaa tuolle kasvivalolle ja loput saa olla sit noita juwelin omia.. Mulla on siis putket takaa lueteltuna kelta-valko-kelta-valko. Eli etummaisin on valkoinen. Saatan kokeilla myös tuon keskimmäisen keltaisen paikalle kasviputkee.. Saas nähdä mikä on sit paras, mut kahdella putkella voin kokemuksesta sanoa, että juwelin valkoinen ja kasvi putki on todella toimiva ratkaisu..
Muuten otin ja tilasin zooplussalta tuohon omaani arcadian plant pro t5 putken, oli hitsi 15 egee halvemmalla kuin yleensä. 120 cm 54w putki siis maksoi 25e... Tuli otettua dennerlen vedenparannus ainetta ja kasvilannoitetta kokeeksi. ja paketti seiskakuulia...
Meinaan takimmaisen keltaisen putken laittaa tuolle kasvivalolle ja loput saa olla sit noita juwelin omia.. Mulla on siis putket takaa lueteltuna kelta-valko-kelta-valko. Eli etummaisin on valkoinen. Saatan kokeilla myös tuon keskimmäisen keltaisen paikalle kasviputkee.. Saas nähdä mikä on sit paras, mut kahdella putkella voin kokemuksesta sanoa, että juwelin valkoinen ja kasvi putki on todella toimiva ratkaisu..
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Junior Member
Sama putki samasta paikasta
ja tosiaan toi hiilari on tulossa tuohon 54 litraiseen. Opettelen nyt sitte sen kilju hommanki 

-
- Junior Member
Re: pikkumyy-75 ongelma-altaat
Isossa nyt paikalla valkoisessa lampussa heijastin
tiedä sitte onko siitä hyötyä, silmä ei eroa huomaa. Pieni on hoidettu kuntoon (lisätiedot: apua ruokakatastrofi otsikon alta
) oli muuten aikas homma.

-
- Advanced Member
Kun on hyvät valot tarvii hiilaritki kohilleen... Ite en ole viitisinyt, kun ilmankin menee mukavasti... Sitä paitsi sen hiilari taulukon mukaan olis just sopivasti hiilidioksidia altaassa...
Muuten, jos zoolta tulee hajalla se putki, niin laita sinne meilii, tulee uus ilman muuta. Viimeksi kun tilasin, oli neljäs putki vasta ehjä. Eivät halunneet mitään palautettuna, vaan otin yhteyttä siihen suomenkieliseen aspaan.. siel sivuil on linkit.. Ne pakkaa miten pakkaa, ja putket oli ihan tuhannen tohjona kun tuli perille. Uudet tuli aika nopeasti, eli ei mitään jonon hännille periaatetta, vaan heti alkoi tapahtua...
Muuten, jos zoolta tulee hajalla se putki, niin laita sinne meilii, tulee uus ilman muuta. Viimeksi kun tilasin, oli neljäs putki vasta ehjä. Eivät halunneet mitään palautettuna, vaan otin yhteyttä siihen suomenkieliseen aspaan.. siel sivuil on linkit.. Ne pakkaa miten pakkaa, ja putket oli ihan tuhannen tohjona kun tuli perille. Uudet tuli aika nopeasti, eli ei mitään jonon hännille periaatetta, vaan heti alkoi tapahtua...
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Junior Member
Olen tilannut sieltä tavaraa ennenkin ja viimeksi eivät pystyneet toimittamaan varaosaa niin maksoivat tilille koko suodattimen hinnanurppis kirjoitti:Kun on hyvät valot tarvii hiilaritki kohilleen... Ite en ole viitisinyt, kun ilmankin menee mukavasti... Sitä paitsi sen hiilari taulukon mukaan olis just sopivasti hiilidioksidia altaassa...

-
- Senior Member
Itse menin paikalliseen sähköliikkeeseen, kun ekasta akvaariosta simahti käytetty lamppu muutaman viikon jälkeen. Sanoin ohjeeksi, että kirkkautta ja sinisyyttä pitää olla ja kasvien pitää kasvaa vaan ei liiaksi. Ne sieltä hyllystään kaiveli loisteputken ja kasvit on kasvaneet, on kirkkautta, sinertävä sävy eikä ole levää ollut
Ei siihen hätään ollut mahdollista lähteä sitä lamppua sadan kilometrin päästä kyselemään...

On ne vaan niiiiiiiiin ihania 

-
- Junior Member
Eilen sain pikkualtaasta jägerin lämmittimen hajalle ja kysyisinkin nyt että mikä tilalle? Kokemuksia eri merkeistä otetaan vastaan 

-
- Advanced Member
Oliks tää nyt se, joka jäi kuivaksi ja kuumeni rikki?pikkumyy-75 kirjoitti:Eilen sain pikkualtaasta jägerin lämmittimen hajalle ja kysyisinkin nyt että mikä tilalle? Kokemuksia eri merkeistä otetaan vastaan
Tilasin zoolta jägerin lämmittimen juuri sen takia, et luvattiin ettei rikkoudu kuivakäytössä, eli ns. kuivakäyttösuoja... Halpahan se oli, ei voi valittaa, mutta jos se ei toimikaan. Tähän mennessä ollut säkää kun olen joko muistanut ottaa töpselin irti tai sit lämppäri on kestänyt... toki kokonaan kuivaksi ei ole koskaan päässyt... Juwelin lämppärihän nyt meni ekan veden vaihdon jälkeen. kun laitoin töpsän seinään, ei koskaan enää alkanut lämmittään...
Muuten kun oli tuosta zooplussasta puhetta, eikös vaan homma pelitä hyvin... Joustavaa kaupankäyntiä. Aina tulee, mitä pitää ja korvaavat tosi sutjakasti. Pakkaaminen vaan on aika hanurista...
Lämmitin merkeistä fluval e sarjan lämmittimet oli aika kätsyjä. Eikä edes kovin hintaviakaan.. Vivusta digitaalisen lämppärin säätö oli helppoa. Puolen asteen tarkkuudella. Eli digitaalinen näyttö, joka näyttää veden lämpötilankin, elikkä toimii siis lämpömittarinakin. tosin en luottanut siihen lämpömittarin tehtävässä. Fluvalin lämmittimet muutenkin on ollut hyviä... meillä maksaa tuollainen hopeanvärinen, ympäristönsä heijastava (mallia en muista) 200w 39e ja se on kallis kuulemma muiden mittapuun mukaan, eli niitä saa monta euroo halvemmallakin.
Sit Hydor:in lämmitin on tosi hyvä ja kestävä ollut, niitä on 2 tässä taloudessa. molemmat lienee 90 luvun puolelta ja oikeesti toimii. Ei ainakaan kauaksi heitä jos arvelen 90 luvulta olevan. Säätö asteikot ei niin kovin tarkkoja hydorissa, ainakaan vanhemmassa, mutta varmatoimisia ja kestäviä.
Jägerin tilasin nyt zoolta ja kohtapa näen mitä mieltä siitä olen. Ei ikuna kokemuksia, paljon kehuttu ja paljon haukuttu... ihan kuten eheimit yleensä...

1000 litraa vesivahinkoa
-
- Senior Member
Mullon semmoinen lämmitin, kuin hailea. Tilasin täältä yhdeltä tyypiltä, en nyt muista nimimerkkiä, mutta voin tarkistaa. Portaaton läpötilän saatö, asteluvulla. Uutena maksoi kympin! Ja on ollut tosi hyvä. Juuri sopiva 63-litraiseen!
On ne vaan niiiiiiiiin ihania 

-
- Junior Member
Jos vaan viitsit tarkastaa keneltä ostitheituliini kirjoitti:Mullon semmoinen lämmitin, kuin hailea. Tilasin täältä yhdeltä tyypiltä, en nyt muista nimimerkkiä, mutta voin tarkistaa. Portaaton läpötilän saatö, asteluvulla. Uutena maksoi kympin! Ja on ollut tosi hyvä. Juuri sopiva 63-litraiseen!

Tämä on juuri se kun paukahti kuivan. Mutta oli vanhaa mallia eikä tätä uutta jossa luvataan että ei lämpeä kuivana.urppis kirjoitti:Oliks tää nyt se, joka jäi kuivaksi ja kuumeni rikki?pikkumyy-75 kirjoitti:Eilen sain pikkualtaasta jägerin lämmittimen hajalle ja kysyisinkin nyt että mikä tilalle? Kokemuksia eri merkeistä otetaan vastaan
Tilasin zoolta jägerin lämmittimen juuri sen takia, et luvattiin ettei rikkoudu kuivakäytössä, eli ns. kuivakäyttösuoja... Halpahan se oli, ei voi valittaa, mutta jos se ei toimikaan. Tähän mennessä ollut säkää kun olen joko muistanut ottaa töpselin irti tai sit lämppäri on kestänyt... toki kokonaan kuivaksi ei ole koskaan päässyt... Juwelin lämppärihän nyt meni ekan veden vaihdon jälkeen. kun laitoin töpsän seinään, ei koskaan enää alkanut lämmittään...
Muuten kun oli tuosta zooplussasta puhetta, eikös vaan homma pelitä hyvin... Joustavaa kaupankäyntiä. Aina tulee, mitä pitää ja korvaavat tosi sutjakasti. Pakkaaminen vaan on aika hanurista...
Lämmitin merkeistä fluval e sarjan lämmittimet oli aika kätsyjä. Eikä edes kovin hintaviakaan.. Vivusta digitaalisen lämppärin säätö oli helppoa. Puolen asteen tarkkuudella. Eli digitaalinen näyttö, joka näyttää veden lämpötilankin, elikkä toimii siis lämpömittarinakin. tosin en luottanut siihen lämpömittarin tehtävässä. Fluvalin lämmittimet muutenkin on ollut hyviä... meillä maksaa tuollainen hopeanvärinen, ympäristönsä heijastava (mallia en muista) 200w 39e ja se on kallis kuulemma muiden mittapuun mukaan, eli niitä saa monta euroo halvemmallakin.
Sit Hydor:in lämmitin on tosi hyvä ja kestävä ollut, niitä on 2 tässä taloudessa. molemmat lienee 90 luvun puolelta ja oikeesti toimii. Ei ainakaan kauaksi heitä jos arvelen 90 luvulta olevan. Säätö asteikot ei niin kovin tarkkoja hydorissa, ainakaan vanhemmassa, mutta varmatoimisia ja kestäviä.
Jägerin tilasin nyt zoolta ja kohtapa näen mitä mieltä siitä olen. Ei ikuna kokemuksia, paljon kehuttu ja paljon haukuttu... ihan kuten eheimit yleensä...

-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Minulla on ihan hyvää kokemusta kahdesta visi therm -lämmittimestä. Muuten hyviä, mutta en ihan makuuhuoneeseen suosittele, sillä kun menevät päälle tai pois päältä niin kuuluu kohtuu kova napsaus.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
-
- Junior Member
Kiitos mielipiteistä päädyin kuitenkin eheimiin koska uudessa mallissa luvataan että ei ylikuumene kuivana.

-
- Advanced Member
Juu ja hintakin näytti olevan kohallaan, ainakin zooplussalla...pikkumyy-75 kirjoitti:Kiitos mielipiteistä päädyin kuitenkin eheimiin koska uudessa mallissa luvataan että ei ylikuumene kuivana.
Tuosta syystä minäkin jägerin valitsin. Kun tuo ominaisuus löytyy, ilman muuta se pitää kokeilla ostaa!
1000 litraa vesivahinkoa
-
- Junior Member
Mä kävin ostamassa kaupassa kun altaassa oli 21 astetta ja piti saada ravut kotiutettua. Tilaukseeni zooplussassa ei voinut lisätä enääurppis kirjoitti:Juu ja hintakin näytti olevan kohallaan, ainakin zooplussalla...pikkumyy-75 kirjoitti:Kiitos mielipiteistä päädyin kuitenkin eheimiin koska uudessa mallissa luvataan että ei ylikuumene kuivana.
Tuosta syystä minäkin jägerin valitsin. Kun tuo ominaisuus löytyy, ilman muuta se pitää kokeilla ostaa!

-
- Junior Member
Meinasin sitte keittää ravut ja muut
asensin muka uuden eheimin 24 asteeseen ja poika soitti tänään töihin mulle että altaassa on 30. Hoh hoijaa olin sitte katsonut väärää punaista nippeliä säätäessäni. Tuntuu silti että onko tuo termostaatin mitta-asteikko kovinkaan tarkka kun altaassa on nyt 27 astetta ja lämppäri on välillä päällä vaikka on säädetty nyt 23 asteeseen.

-
- Senior Member
Lämppäreiden lämpötilasäädöt harvoin osuvat kohdilleen. Toisia lämppäreitä voi kalibroida ja toisia ei. Kannattaa kuitenkin kokeilla lämppäriä ämpärissä lämpömittarin kanssa, että missä säätökohdassa se lämmittää minkäkin verran.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Kalibroi tai säädä lämmitintä säätöruuvista pienemmälle.pikkumyy-75 kirjoitti:Meinasin sitte keittää ravut ja muutasensin muka uuden eheimin 24 asteeseen ja poika soitti tänään töihin mulle että altaassa on 30. Hoh hoijaa olin sitte katsonut väärää punaista nippeliä säätäessäni. Tuntuu silti että onko tuo termostaatin mitta-asteikko kovinkaan tarkka kun altaassa on nyt 27 astetta ja lämppäri on välillä päällä vaikka on säädetty nyt 23 asteeseen.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.