Kuinka kauan tetrat kantavat kutua?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: :D
- Sukupuoli: Nainen
Kuinka kauan tetrat kantavat kutua?
Minulla on tässä 2 neon tetraa ja 2 kupari tetraa raskaana. Haluaisin kovasti tietää kauan ne kantavat munia. Ja siirränkö ne johonkin eri kippoihin, kun lukasin jostain että kutu homehtuu nopeasti lämpösessä vedessä ( semmosessa missä ne ny yleensä ui ) Tarvitsisin todella paljon apua
haluaisin näin "aloittelijana" apua! Kiitän jo etukäteen jos osaatte auttaa.

Re: Kuinka kauan tetrat kantavat kutua?
Kutevat kalat kuten tetrat eivät voi olla raskaana, vaan naarailla on hedelmöittymätöntä mätiä mahassaan. Mädistä ei tule poikasia, ennen kuin mäti on laskettu ja sen jälkeen hedelmöitetty koiraan toimesta. 

-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: :D
AijaaAnnaS kirjoitti:Kutevat kalat kuten tetrat eivät voi olla raskaana, vaan naarailla on hedelmöittymätöntä mätiä mahassaan. Mädistä ei tule poikasia, ennen kuin mäti on laskettu ja sen jälkeen hedelmöitetty koiraan toimesta.

Hauska toi raskausjuttu, mut saiskos vastauksen kysymykseen. Muakin kiinostaisi kun inkkari ollu pulleena jo toista viikkoo. 

Neljä kiekkoa ja kuunjuova pleko sekä kolme banjoa 317 litrassa.
Eikö peruskoulussa enää opeteta biologiaa?
Jos naaraskala ei pääse kutemaan, niin mäti saattaa kovettua sen vatsaan. Tämä ilmeisesti estää kutemisen jatkossa. Korjatkaa jos olen väärässä. Kysymys oli minusta aivan asiallinen. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Junior Member
Mielenkiintoista olisi kyllä tietää, että kauanko neontetra voi kantaa mätiä?
Että onko kaloillani vain taipumusta ahmimiseen vai onko nuo 2 palloa kutupuuhissa..
Vesipöhöltä se ei näytä, mutta olen vaihtanut vettä tiheämmin ihan kaikenvaralta.
Ruokintaa en ole muuttanut, koska mielestäni en ruoki liikaa ja muut kalat ovat "hoikkia"..
Yksi tetroistani piileskelee melalehden suojassa ja ajaa muut kalat (lähinnä muut tetrat, kun ne sinne yrittää mennä) pois?
Että onko kaloillani vain taipumusta ahmimiseen vai onko nuo 2 palloa kutupuuhissa..
Vesipöhöltä se ei näytä, mutta olen vaihtanut vettä tiheämmin ihan kaikenvaralta.
Ruokintaa en ole muuttanut, koska mielestäni en ruoki liikaa ja muut kalat ovat "hoikkia"..

Yksi tetroistani piileskelee melalehden suojassa ja ajaa muut kalat (lähinnä muut tetrat, kun ne sinne yrittää mennä) pois?

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAY
Mulle joskus kerrottiin kääpiörihmakala naaraasta jonka ukko kuoli juuri ennen kutua, että menee parikin kk ihan ok, mutta sitten tosiaan se mäti kovettuu ja kala ei pysty enää kutemaan ja saattaa jopa kuolla jossain vaiheessa. Nyt ostin uuden uroksen tuolle mutta eivät vielä ole löytäneet rakkautta. Naaras ollut nyt reilun kuukauden "vatta pystyssä".
Nano Riutta <3
Kokemukseni (huom) mukaan nimenomaa mädin sirottelijat max pari kolme päivää saattavat pitää mätiä sisällään. Toisaalta en ole pitänyt naarasta päivää enemmän erillään kutualtaassa.
1000, 100 ja 10 litraa