Kantoapua 28.1.(la) JKL
Valvoja: Moderaattorit
-
Mörrikkä
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: JAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Kantoapua 28.1.(la) JKL
Tarvitsisin kantoapua LAUANTAI 28.1. ILTAPÄIVÄ.
Jussi tuo 900-litraisen (200x75x60cm) akvaarion lauantaina ja hänelle ei sovi muut päivät. Paha kyllä itselläni on leikkaus perjantaina ja en sen vuoksi voi kantaa lainkaan. "Pieni" apu ei siis olisi pahitteeksi, eli ainakin kolme kantajaa tarvittais tänne Nenäinniemeen.
Laittakaa YV tai soitelkaa nolla neljä nolla nolla 324 999 . Tarkempi aikataulu selviä vasta lauantaina, mutta iltapäivälle se ajoittuu.
Jussi tuo 900-litraisen (200x75x60cm) akvaarion lauantaina ja hänelle ei sovi muut päivät. Paha kyllä itselläni on leikkaus perjantaina ja en sen vuoksi voi kantaa lainkaan. "Pieni" apu ei siis olisi pahitteeksi, eli ainakin kolme kantajaa tarvittais tänne Nenäinniemeen.
Laittakaa YV tai soitelkaa nolla neljä nolla nolla 324 999 . Tarkempi aikataulu selviä vasta lauantaina, mutta iltapäivälle se ajoittuu.
-
sAmigo
- Junior Member

Re: Kantoapua 28.1.(la) JKL
voisin pyörähtää. olen todennäköisesti krapulassa mutta tuskin niin pahassa, ettei pieni jeesi onnistuis.
540 l (150x60x60), käynnistetty 1.4.2013
Jos olisi ollut mikä tahansa muu lauantai niin...
Mutta kun on nuo omat allasbileet just silloin
Mutta kun on nuo omat allasbileet just silloin
Valitettavasti mulla on tuolloin työperäistä aktiviteettia, joten en pääse auttamaan. Olisin toki tullut jos olisi järjestettävissä...
-
Mörrikkä
- Advanced Member

- Viesti:
No niin. Täältä löytyi yksi ukko ja toinen kantaja on suurella varmuudella tulossa myös.
Vielä mahtuu mukaan. Jelppikäähän hädässä!
Vielä mahtuu mukaan. Jelppikäähän hädässä!
Vähän pitkä matka.
Mutta ymmärrän tuskan. Kannettiin tuo meikän satkua pienempi allas Jussin kanssa kahdestaan. Pari päivää oli selkä kipeenä
Neljään mieheen(tai riuskempaan naiseen
) tuo ei ole enää temppu eikä mikään.
Mutta ymmärrän tuskan. Kannettiin tuo meikän satkua pienempi allas Jussin kanssa kahdestaan. Pari päivää oli selkä kipeenä
Neljään mieheen(tai riuskempaan naiseen
Raskasta strategiaa
http://www.valkolaakso.org
http://www.valkolaakso.org
-
Mörrikkä
- Advanced Member

- Viesti:
Juu, on tuo edellinen ysisatanen muuttanut ahtaita portaitakin pitkin neljän ihmisen voimin. Ei meinaan mahtunut enempää porukkaa portaikkoon.
Kyllä se liikkuu, mutta olisi hyvä saada ainakin yksi kantaja vielä, niin ei menisi paikat rikki porukalla. Tuo täytyy vielä nostaa metrin korkean jalustan päälle lopussa...
Meillä on siis nyt kasassa Jussin lisäksi kaksi miestä ja jos ei muu auta, niin vaimo kantaa kyllä. Siltikin olisi parempi saada tänne joku joka on vähän paremmassa kondiksessa noihin hommiin.
Kyllä se liikkuu, mutta olisi hyvä saada ainakin yksi kantaja vielä, niin ei menisi paikat rikki porukalla. Tuo täytyy vielä nostaa metrin korkean jalustan päälle lopussa...
Meillä on siis nyt kasassa Jussin lisäksi kaksi miestä ja jos ei muu auta, niin vaimo kantaa kyllä. Siltikin olisi parempi saada tänne joku joka on vähän paremmassa kondiksessa noihin hommiin.
Onko teillä sellaiset kahvat jotka oli silloin kun kannettiin tuota mun tankkia?
Sen verran vinkkiä muuten tähän väliin, että kannattaa nyt tehdä jokin ratkaisu sinne altaan alle siltä varalta että vettä pääsee jossain välissä valumaan tekniikkaosaston taakse/alle/väliin. Ellet ole jo sellaista suunnitellut. Hankala lähteä kuivaamaan tuollaista ison altaan alustaa
Itse en sitä siinä kiireessä tehnyt, ja kun skimmeri pissi alleen piti koko alakaappi tyhjentää että sai vedet pois lattialta.
Siis joku samanlainen systeemi, kuin on astianpesukoneissa, että se vuotanut vesi valuu esiin sieltä. En olisi arvannut että noita tilanteita saattaa tulla tuosta vaan jopa luotettavimpien laitteiden kanssa.
Tiedän kyllä että sulla on kokemusta tässä hommassa, kunhan nyt vinkkaan - omista virheistä viisastuneena.
Isot vedet kuitenkin kyseessä. Luulen, että se päivä tulee tarkimmillakin harrastajilla ennenpitkää.
Sen verran vinkkiä muuten tähän väliin, että kannattaa nyt tehdä jokin ratkaisu sinne altaan alle siltä varalta että vettä pääsee jossain välissä valumaan tekniikkaosaston taakse/alle/väliin. Ellet ole jo sellaista suunnitellut. Hankala lähteä kuivaamaan tuollaista ison altaan alustaa
Itse en sitä siinä kiireessä tehnyt, ja kun skimmeri pissi alleen piti koko alakaappi tyhjentää että sai vedet pois lattialta.
Siis joku samanlainen systeemi, kuin on astianpesukoneissa, että se vuotanut vesi valuu esiin sieltä. En olisi arvannut että noita tilanteita saattaa tulla tuosta vaan jopa luotettavimpien laitteiden kanssa.
Tiedän kyllä että sulla on kokemusta tässä hommassa, kunhan nyt vinkkaan - omista virheistä viisastuneena.
Isot vedet kuitenkin kyseessä. Luulen, että se päivä tulee tarkimmillakin harrastajilla ennenpitkää.
Jussilla on omasta takaa kunnon kahvat. Sanoi että kun riittävän monta akvaariota tiputtaa halvemmista imukupeista, niin ymmärtää ostaa paremmat...Rapide1 kirjoitti:Onko teillä sellaiset kahvat jotka oli silloin kun kannettiin tuota mun tankkia?
Aivan, niin tietenkin... Olinpas pöljä, taas! Iloinen mieli korvaa onneksi puuttuvan älyn 
-
Kalakaverit
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
- Sukupuoli: Nainen
Kyl ne Biltemankin imukupit toimii, kun niitä osaa käyttää 
Hyvin toimineet ainakin noiden 500-1300 litrasten kanssa.
Onnea altaan siirtoon, hengessä mukana täältä suunnilta.
Hyvin toimineet ainakin noiden 500-1300 litrasten kanssa.
Onnea altaan siirtoon, hengessä mukana täältä suunnilta.
-
Mörrikkä
- Advanced Member

- Viesti:
Siinä se nyt sitten on. Kantoapuna toimi tällä kertaa Jussi, Heli (Lapinakka), Kari (akan ukko) ja Tiina (mun akka).
Näillä siis mentiin hyvästä rekrytointi-yrityksestä huolimatta, mutta hyvin se näinkin.
Jalusta on 95cm korkea ja vaatii vielä hieman lisätukea, mutta siitä ja muustakin sitten myöhemmin omassa ketjussaan.
Kiitokset auttajille!
Näillä siis mentiin hyvästä rekrytointi-yrityksestä huolimatta, mutta hyvin se näinkin.
Jalusta on 95cm korkea ja vaatii vielä hieman lisätukea, mutta siitä ja muustakin sitten myöhemmin omassa ketjussaan.
Kiitokset auttajille!
-
sAmigo
- Junior Member

Isot pahoittelut, kun en ollut paikalla vaikka lupauduin. Laitoin tuossa puolenpäivän jälkeen kyllä viestiä ja katselin jo valmiiksi bussiaikatauluja. Jälkeenpäin tuumin, että puhelu ois ollu parempi niin ois varmaan saanu varmemmin kiinni. Hyvä kuitenkin, että tankki on saatu paikoilleen ja toivottavasti kukaan ei rikkonu paikkojaan
jään mielenkiinnolla seuraamaan projektin etenemistä.
ps. krapula oli varsin voimakas
ps. krapula oli varsin voimakas
540 l (150x60x60), käynnistetty 1.4.2013
-
Mörrikkä
- Advanced Member

- Viesti:
Eipä se mitään. Elämä on sellaista, eli välilllä sattuu ja tapahtuu.. ja sen jälkeen sattuu taas, eli on krapula 
Puhelinta en kyllä hirveästi katellut tuossa välissä, kun olin "hieman" työllistetty jalustan viimeistelyn kanssa.
Puhelinta en kyllä hirveästi katellut tuossa välissä, kun olin "hieman" työllistetty jalustan viimeistelyn kanssa.