Kirjoahvenpari lisäksi 229-litraiseen

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
alagau
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Kirjoahvenpari lisäksi 229-litraiseen

Viesti Kirjoittaja alagau »

Elikkäs meillä on 229L akvaario. Olisimme hommaamassa jokin hauska ahvenpari joka on helppo hoidettava, hieno sekä touhuaa kun muut eivät sitä tee. Akvaariossa on aika varmasti tubi joten sekin karsii monia lajeja suoraan pois? Perhoskirjoahvenet eivät ainaskaan pärjänneet :( . Tällä hetkellä akvaariossa on 4 pikkulehtaria, n.10 timanttitetraa, n.20 kardinaalitetraa, leväbarbi ja helmimonnisia.

Edit: Kalastokysely siirretty alkeisiin.
-Ylläpito
229l, 54l, 6 koiraa.
alagau
Starting Member
Starting Member

Re: Kirjoahvenpari lisäksi 229-litraiseen

Kaupassa kyseltiin tuosta palettikalasta. Muuten vissiin sopiva mutta kutee usein ja silloin todella agressiivinen. Tietääkö joku enemmän asiasta. Myyjä ei suositellut meidän akvaarioon :(
229l, 54l, 6 koiraa.
alagau
Starting Member
Starting Member

Päädyimme kokeilemaan töyhtökääpiöahven paria. katsotaan kuinka käy
229l, 54l, 6 koiraa.
urppis
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja urppis »

Palettikala pariskunta oli mulla 240 litraisessa ja 450 litraisessa ihan kilttejä. Kunhan niille tekee oman pikku mahdollisuutensa, eli luola, ja kannolla, kivillä taikka kasveilla oman pikku reviiri mahdollisuuden. Vielä jos paletit vaikka päättää ottaa sen pienen reviirin omakseen.
Mulla meni kuin strömssöössä. Kookos luola kelpuutettiin. Sinne kudetaan, mutta hävitän kudun. Silloin tulevat päälle kuin hyeenat. Lehtikalojen, kulmatetrojen, leviksien.. kanssa elelevät. Monnisia vilistelee pohjalla. Koskaan en ole nähnyt draamaa. ainoastaan kutua vartioidessaan hiukka ajelee muita kauemmas.
Voihan se syy tuohon lauhkeuteen olla sekin, että sen kudun hävitän. Ei ole äkäilyn tarvetta.
Mä luulen, että mulla olis 500 palettikalaa,jos en ottaisi kutua pois. Ja millä ilveellä poikaset saisi noukittua tuolta juurakoiden ja kasvien joukosta?! :)

Voi olla, että töyhtökääpiö oli viisaampi valinta kuin paletit. En tunne töyhtöjä.
1000 litraa vesivahinkoa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”