I spy with my little eyes... Mutta katseeni kiinnittyy tuohon ah-niin-Tuksunpunaiseen Styloporaan(?) tuossa etualalla. Onko tuo oikeasti noin pinkki, vai onko Mr. iPhotolla kyntensä pelissä? Aika päräyttävän värikäs allas on kyllä!
Ja hieno Euphyllia glabrescens, itse sain samanlaisen juuri... Me luvs it
Jahas. Eemulla ja Pallolla (ocellarikset, Pallo = misbar) taas asteta räyhäkämpi kutu päällänsä. Quadricolor ajettu niin ahtaalle ettei oikein tiedä kuinka tässä nyt sitten käykään ja normaalisti vuokon peittämä kivialue on putsattu viimeistä neliömilliä myöten niin että pöly ja spongenkappaleet pöllyää..
Vielä kun joskus jaksaisi itsekin intoutua siivoamisesta vastaavissa määrin ilman "piristeitä".
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Kummasti ne pallerot hupenee, vaikkei laitos ole kertaakaan ollut tuolla välillä auki.. Vain pumppu on vaihdettu astetta tehokkaampaan - älä aliarvioi biomassan virtausvastusta ja sitkoa.
Kerroppas nyt ihan omasta kokemuksesta, että mitä hyötyä mulle olis siitä että lyön tuonne uuteen reaktoriini nyt nuo pelletit.
Muuten olen harkinnut ihan vain fosfaatin poistoa...
Omalla kokemuksella en osaa sanoa mitä hyötyä tästä on sulle. Mutta omalla systeemillä ei nitraattia tai fosfaattia juurikaan altaasta löydy. Ruokinta on kohtuullisen reilua ja vedenvaihdostakin olen ihan tarkoituksella luistanut ihan testimielessä. Tänään vaihdoin kyllä 60l ja edellinen vaihto ajoitaui tuonne tammikuun ensimmäisen viikon tuntumille. Ei vaan oma kantti kestä pidempää väliä. Omasta mielestäni toimii loistavasti, jotkut ovat eri mieltä. Minä teen näin; saa tehdä samoin, mutta vältän neuvomasta tekemään mitään. Eipähän tule kukaan kyselemään perään jos ei systeemi toimikaan omassa kokoonpanossa. Jokainen allas on oma yksilönsä.
Pakko myöntää etten ole ihan perehtynyt sen tarkemmin. Jos niitä valkoisia tarkoitit niin itse hiukan kallistuisin jonkinlaisen vaippaeläimen (tunicate) puolelle. Samoin kuin se alkupään "mustaherukka".
Kukkaset ovat GSP:tä eli greenstar polyp eli Clavularia viridis.
OItse olen aika vakuuttunut että moninaiset sienet kun kasvavat altaassa ei niiden vaikutusta veden puhdistuksen kannalta pidä ainakaan vähätellä. Varmasti aika paljon vettä tunnissakin siivilöityy niiden läpi..