Kiitokset kommenteista. Laitan näitä tänne lisää, jos onnistun saamaan kuvia joista saa jotain selvääkin. Merenkäynti + kalojen liike aiheuttaa sen että noin yksi kuva kolmestakymmenestä onnistuu. Olen yrittänyt kuvata pienempiäkin kotiakvaarioon sopivia otuksia, mutta vielä en ole onnistunut saamaan niitä poseeraamaan kameralle. Se vaan harmittaa, kun olin kuvaamassa tuota riikinkukkokampelaa vaimoni alkoi riehumaan vieressä ja hosumaan ison tumman varjon suuntaan, joka osoittautui paholaisrauskuksi. Sama juttu toistui myös riuttahain ja tursaan kanssa. No onneksi on lomaa vielä jäljellä.
Ohessa rauskun perävalot (tuohon mustaan läiskään voi kuvitella rauskun. Kuva ei tee rauskulle oikeutta, oli muuten pirun iso kun se vielä oli lähempänä)...oli muuten meikäläistä nopeampi uimari
Noita siipisimppuja tosiaan en ole havainnut, mutta muut kertovat niitä nähneensä. Täällä kyllä pitäisi olla aktiivinen kampanja päällä simppujen hävittämiseksi. Riutat täälläpäin näyttäisivät olevan todella hyvässä kuosissa sikäli mikäli minä niistä mitään ymmärrän.