Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Siis oikein original migreeni, vai "vaan" päänsärky? :D

Mä kun olen perinyt äidiltäni migreenin, kerran saanut kohtauksen, eka jäätävä päänsärky, sitten huimaus, väsymys, kivut levis, meinas taju lähtee pari kertaa ja suonet supistui niin etteivät droppia meinanneet saada... Yö sairaalassa ja meno jatkui, tosin lääkkeet taskussa. :roll:

Mamin kanssa kirotaan, kun ihmisillä on "migreeni" kun pää on pipi. :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Nallurainen
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: Tas

Viesti Kirjoittaja Nallurainen »

Mulla on kunnon migreeni, tosi pahan päivän varalle kotina imigraanin piikkejä, eli niitä kertoja varten kun mikään ei pysy sisällä ja oksennuksesta lähtee taju.
Anna akvalle pikkusormi ja se vie koko kämpän, vai miten se nyt menikään.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Huh huh, toivottavasti menee ohi. 8O

On kyllä ärsyttävää, kun joku puhuu tosiaan päänsärystä migreeninä, sitten itse selittää jonkulle tyyliin; "En voi tulla kouluun/töihin kun on migreeni päällä" niin tämä toinen ajattelee sinulla olevan heppoinen päänsärky. :|

No, mua tosin ketuttaa kaikki mahdollinen... :roll:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Tia-Teresia kirjoitti:
akvaristi kirjoitti:Ja mikäli rubiiniseeprat eivät sovellu tuonne (ootko T-T vielä ehtinyt testaamaan yhtään virtauksen vaikutusta uintikerrokseen?)
8O En ehtinyt, riitti että ajatteli, Isännälle ehtoolla tokaisinkin että katoppa sinäkin... Kalat uivat nätisti ylempänä avovedessä koko illan ja sama peli näkyy jatkuvan tänäänkin 8O Ja virtaukseen en ole koskenut pitkällä tikullakaan. Samoin kirjorihmat hengaa ihan etulasilla, mitä yleensä tapahtuu vain ruoka aikaan 8O Erittäin hämärää...
Heh :D. Tsekkailepa, jatkuuko toi ylävedessä uiminen edelleen. Ei haittaa vaikka välillä uisivat alempanakin, mutta kiva olisi että välillä joku kävis siellä yläosastollakin tuolla tankissa :mrgreen:.

Huh, onneksi itsellä ei ole migreeniä (ainakaan vielä, äidilläni ja veljelläni kyllä on välillä esiintynyt lievempänä tuota joten vaara piilee). Aika kurja vaiva kyllä, mitä olen muiltakin migreenistä kärsiviltä kuullut. Ei kyllä parane itse marista mistään pienistä päänsäryistä, niistä selviää sentään buranalla...
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Jahas, nyt oli toinen koruista sitten kuollut. :?

Eli nyt niitä on vain yksi joka tarvitsee adobtiota... 8-)
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Oi voi :(. Ei olis musta ees ollut noin herkkien kalojen pitäjäksi.

Taas on 175 myllätty täysin ympäri. Pakkohan sieltä oli taas kaikki repiä hevonkuuseen, että sai sen yhden monnisen kiinni. Oli muuten melkoinen naamioitumisen mestari :twisted:. Nyt kuitenkin ui muiden joukossa tuolla isossa kipossa. Pari timanttia siirsin vielä lisää tonne karanteenipurkkiin asustelemaan sekä kaksi omppua kolmesta 175:een. Olis syytä alkaa nitriittiarvojen kestämään altaassa.

Ja harmittaa se tänään aikaisemmin sattunut, "juu otan kalat".... "juu enpäs otakaan kun ei mahdu" :roll: [:I]. Päättämisen sietämätön vaikeus, etenkin jos on 2 sekuntia aikaa sanoa "juu" tai "ei" :D.
Nallurainen
Katalysaattori
Katalysaattori

Mulla on järkyttävä määrä uusia hienoja kaloja.
Iso kiitos Tia-Teresalle.
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Tia-Teresia »

MA7xGE kirjoitti:Siis oikein original migreeni, vai "vaan" päänsärky? :D
Mul ei onneks migreeni yleensä äidy kamalaksi, häipyy, jos ehtii nappaan lääkkeet siin kohtaa kun alkaa näkö lähtemään. Tai sitten jää puolihulluna junnaan pariks päivää, jolloin pitää maata pimeessä kopissa jalat lattialla kun huone pyörii ja särky jää kummalliseks pieneks tasaseks takomiseksi. Ärsyttävää sekin.
akvaristi kirjoitti: Ja harmittaa se tänään aikaisemmin sattunut, "juu otan kalat".... "juu enpäs otakaan kun ei mahdu" :roll: [:I]. Päättämisen sietämätön vaikeus, etenkin jos on 2 sekuntia aikaa sanoa "juu" tai "ei" :D.
Ei maksa vaivaa [;)] Mä sain hyvän tuumailutauon huristellessa käymään kylän toisella puolella ja kaikenkukkuraksi näin niiin ihania isoja kaloja, että oksat pois. Mäkin haluan (eikun lottoamaan)...
Nallurainen kirjoitti:Mulla on järkyttävä määrä uusia hienoja kaloja.
Iso kiitos Tia-Teresalle.
Niin etten mä pelkästään kuolleita kaloja antanut :mrgreen: ??? Kiitos itsellesi, nyt musta tuntuu et sewelliat olis vähintään triplaantunut, kun valtasivat koko altaan 8O

Ai niin, MA7xGE; Sun akvas olis nyt kala vapaa, koskas tuut hakee [;)]
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...

Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Hei apua, en ole vielä uskaltanut ehdottaa äidille. 8O

Ehkä mä voisin tulla ottamaan siitä mitat joku päivä, että mahtuuko edes siihen pöydälle mihin ajattelin. 8-)
Sitten pitää ruveta miettimään perusteluja... Pitäisikö laskea, kummassa tulee enemmän painoa/pohja cm2?
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Tia-Teresia »

MA7xGE kirjoitti:Hei apua, en ole vielä uskaltanut ehdottaa äidille. 8O

Ehkä mä voisin tulla ottamaan siitä mitat joku päivä, että mahtuuko edes siihen pöydälle mihin ajattelin. 8-)
Sitten pitää ruveta miettimään perusteluja... Pitäisikö laskea, kummassa tulee enemmän painoa/pohja cm2?
tuo kun on "normi"allas, niin siin on vähemmän mahdollisesti vuotavia silikonisaumoja :mrgreen: ???
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...

Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Aivan, silikonisaumaa vähemmän! :D

Älä sano "normi", se on niin jännän pitkulainen. :mrgreen:
Niin, siinä sitten se toinen syy miksi mä sen haluan. :roll:

Btw, mites... Eikös sulla ole töitä tähän aikaan? 8O
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Haddock
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Haddock »

^btw eikö sun pitäis olla koulussa?

jahas, tehkääpä te nyt ne kaupat siellä, niin katsotaan sitten että mihin ne vuotavat silkkarisaumat siirretään :mrgreen:
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Nallurainen kirjoitti:Mulla on järkyttävä määrä uusia hienoja kaloja.
Kyllä sun kelpaa ;). Rubiiniseepratkin taisi tulla sulle jälkikuljetuksena?
Tia-Teresia kirjoitti: Ei maksa vaivaa [;)] Mä sain hyvän tuumailutauon huristellessa käymään kylän toisella puolella ja kaikenkukkuraksi näin niiin ihania isoja kaloja, että oksat pois. Mäkin haluan (eikun lottoamaan)...
No hyvä sitten ettei syntynyt kenellekään pahaa mieltä tai isoa harmia :D. Mitäs kaloja sä sitten ihastelit, nyt tässä tulee ihan uteliaaksi :D?

Mä niin tarvisin täytettä tonne tyhjään 175:eeni. Lauantain ajelureissulla lauantaina kyllä tulee omppuja varmaan napattua mukaan ja pojan altaaseenkin sukarapuja ;), mutta kalojakin kaipailen. Ehtisköhän poikkeamaan jossain liikkeessä Tampereen reissulla, jos löytäis vaikka niitä ahvenia edes..? Ja ajattelin kysäistä paikallisesta liikkeestä, että jos sais tilattua sinne niitä keisaritetroja sekä lisäks viirikirjokaloja tai suppusuita! Suppusuita oli nimittäin nyt Akvaariolinnan Ruotsinlistassa, ja punaisiakin olis.
Nallurainen
Katalysaattori
Katalysaattori

Ne ihanat iso kalat on Karppeja, siis todella isoja kaloja, suurin luokkaa 30cm.

https://picasaweb.google.com/kain.kaiho ... 0652641570
akvaristi
Senior Member
Senior Member

No on kyllä komeita :). Onko sulla ne kesäisin jossain ulkona?
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Nallurainen kirjoitti:Ne ihanat iso kalat on Karppeja, siis todella isoja kaloja, suurin luokkaa 30cm.

https://picasaweb.google.com/kain.kaiho ... 0652641570
Sisustusallas. :mrgreen:

Ja juu, meillä oli ATK-tunti... 8-)
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Nallurainen
Katalysaattori
Katalysaattori

akvaristi kirjoitti:No on kyllä komeita :). Onko sulla ne kesäisin jossain ulkona?
Ympäri vuoden sisäaltaassa, toistaiseksi, tulevaisuus kyllä tuo uloskin altaan.
Ja isomman sisäaltaan luokkaa 2-3 kuutiota.
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Nallurainen kirjoitti:
akvaristi kirjoitti:No on kyllä komeita :). Onko sulla ne kesäisin jossain ulkona?
Ympäri vuoden sisäaltaassa, toistaiseksi, tulevaisuus kyllä tuo uloskin altaan.
Ja isomman sisäaltaan luokkaa 2-3 kuutiota.
Taitaakin Nallurainen joutua sitten isännöimään jossain vaiheessa uteliaita vieraita viimeistään siinä vaiheessa, kun nuo altaat on valmiita :mrgreen:.

Mä koitan nyt tosissani ehtiä tunkemaan itseni sinne Pirkkalan Lemmikkijuttuun huomenna. Jos vaikka löytyis kääpiöahvenia mukaan. Fb:ssä on ehdoteltu kovasti sitä perhoskirjoahventa altaaseen, ja taas on mietintämyssyn alla tuo lempparilajini. Niitä on kuitenkin pakko ottaa ainakin 4 eli 2 paria, kun mä en jaksa mitään takaa-ajoleikkejä taas, mutta vähän huolestuneena mietin että mahtuuko tonne sitten vielä monnisia... Vaikka tietysti onhan mulla noita kippoja, mihin ne ehkä sit sais mahdutettua ainakin väliaikaisesti, jos tulee sota... ja no pitää katsoa mitä tuolta liikkeestä huomenna sitten ees löytyy. Keltakäppänäkin vois olla kiva. Töyhtökääpiöönkin ihastuin hiukan, mutta se voi olla myöskin äksyn puoleinen kaiketi.
Haddock
Junior Member
Junior Member

Taitaa olla kevättä ilmassa ja rinnassa kun täällä omput tekaisee mynaryppään per yö ja viikko sitten kotiutuneet lehtikalat kutivat tänään. Eilen seurailin niiden siivoilua ja päätin itsekin vähän sisustaa fisujen apuna. Siirsin heille pari rajapyykkiä vähän lähemmäksi jotta sain reviirin kutistumaan. Nyt muut kalat saavat olla rauhassa 3/4 pytyssä kun lehtaripari isännöi toisen päädyn nurkkausta. Kovin nätti tuo ei nyt ole, mutta pitää kehittää tätä reviirisisustusta vielä.

Tänään pitäisi vielä Akvaristilta käydä katsomassa jotain kasveja ja uusia omppuja ja samalla sitten ihastella kaikki kala ja rapuostot :)
akvaristi
Senior Member
Senior Member

7 sukarapua, iso kasa omppuja ja 4 superkallista perhoskirjoahventa tosiaan kotiutettu :). Kasvit menikin sitten kaikki omaan altaaseen [:I], erittäin iso kiitos Nuutille ravuista, komeaakin komeammista melalehdistä ja erittäin reilusta nipusta karvalehdteä ;).

Perhoset oli tosiaan melkoisen kalliita, mutta tuli silti ostettua kun surkeasti tarvi saada elämää tankkiin. Nyt sitten on kaksi paria, meni jopa sukupuoletkin nähdäkseni oikein :D, eli on kaksi terhakan oloista violettivatsaista tyttöä ja kaksi poikaa. Yksi pari väristeli jo siihen malliin, että taitavat kotiutua pikaisesti ;).

Olisko kenelläkään muuten pientä juurakkoa tarjolla halvalla (niin että voisi tuoda ensi viikonlopun miittinkiin)? Tarvis saada toiseen päätyyn tonne 175:een joku pieni käppyrä.
Ninium85
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Ninium85 »

Ai nytkö se sit ens viikonloppuna pidetään se miitingi? Mä tulen ja, mikäli saan kyytiä. :) Mulla olis sinne kanssa muutama tarjokas..

-Ne kaksi kuparitetraa olis tulossa T-T:lle, mikäli vielä ne haluat.
-Kolme miekkapyrstöä (2 koirasta+ 1naaras)
-Sitten olis yksi jättivesimiekan taimi
-vallisneriaa
-NLS Kirjoahven ruokaa, joka ei kelvannutkaan mun kiekoille
-Sinileukakirjoahvenia "miljoona"
-Punaisen tiikerilumpeen taimi
-kaksi ulkosuodatinta, joista puuttuu jos jonkinmoista osaa (eheim 2213)
-60 litrainen kultakehyksinen naarmuinen allas ja eheim pickup 2008?

Vaihdossa saa tarjota rahaa, sukarapuja, plekoja, helmimonnisia, sinineontetroja, juurakoita, hiilarilevitintä, ym. ;)

Ilmottelette vaan jos jokin kelpaa niin roudaan mukana.
Kodin siivous, kun lapset ovat pieniä, on kuin lumen luonti lumisateessa.
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Joo, on se ens viikonloppuna sunnuntaina :). Toivotaan että pääset paikalle!

Hep, mulle punainen tiikerilumme. En tosin tiedä, mihin sen mahdutan mutta täytyy koittaa sovittaa jonnekin :mrgreen:. Täältä ei taida olla vaihtariksi sitten kuin muutama euro rahaa tai timanttikirjoahvenvauvoja :D.
Haddock
Junior Member
Junior Member

Sain mä mukaani pari kilpukkaa, tai mitälie, siinä omppujen purkissa ollutta. :) ja ompuista puolet lähti jo viipottamaan pitkin laseja.

Jotain korkeampaa kasvia tuohon reviirin rajalle pitäisi keksiä, noi vallikset näyttää tuossa tyhmiltä. :( että jos jollakulla ens vkonlopun miittiin osallistujista ois?
Nallurainen
Katalysaattori
Katalysaattori

Ninium85 kirjoitti: -kaksi ulkosuodatinta, joista puuttuu jos jonkinmoista osaa (eheim 2213)

Mulla on yks vajaa 2213 josta puuttuu osaa jos toistakin, jos siihen sais puuttuvat osat niin sille ois kovasti tarvetta tuolla merialtaassa.
Varsinkin se massakori pöntön sisältä hakusessa, muut siihen päälle plussaa.

Mulla vaan ei edelleenkään o varaa matkustaa minnekkään, tampesterin reissukin on jo ollu vuoden haaveena, mutta kun ei niin ei.

Mut jos T-T on matkalla sinne niin siinä ois yks mahdollisuus saada osat tänne, nii ja paljonko haluut niistä rahassa mitaten?
akvaristi
Senior Member
Senior Member

Etkös sä Nallurainen voi hypätä T-T:n kyytiin? Silloin ei tule reissu kalliiksi ;).

Ja paljonkos T-T:lle varataan noita timanttiahvenia :)? Ja haluaako joku muu? Laitoin nyt myynti-ilmoitusta, kun alkaa olla tarvetta päästä näistä eroon. Vesiarvot ei oikein kestä affenmäärän kuormitusta, vaikka ovatkin kahdessa eri tankissa. Sitä paitsi sen verran sitkeähenkisiä, että varmastikin säilyvät uuteen kotiin asti hengissä :). Sitkeähenkisyydestä todisteena se, että MINÄ olen saanut niitä kasvatettua n. 30 kpl :mrgreen:.

Tuli sit taas myllättyä 175 tänään ympäri. Ei ollut sisustus mieleinen ja taas siirreltiin kasvia. Tuo pantterimiekkakin on niin perhanan iso, että vie jo kolmasosan kasvutilasta. Toivottavasti mä saisin sen nyt johonkin järkevään kuosiin ennen kuin arvosteluraati tulee kylään :mrgreen:.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”