Tarkotuksena olisi kuitenkin nyt pian hankkia 1 tai 2 kääpiörihmatyttöä, sekä mahdollisesti monnisia lisää. Haluisin kuitenkin jonkun kääpiöahven pariskunnan tai pienen haaremin tuonne, mutta mahtaako mahtua ja tulla nykyisten kalojen kanssa toimeen? Palettikaloja oon ainakin tässä mietiskellyt, mutta toisaalta ei ole lajilla niinkään väliä. Mahtuuko siis, suositteletteko jotain muuta vai..?
250l akvaarioon lisää kaloja, mitä?
Valvoja: Moderaattorit
250l akvaarioon lisää kaloja, mitä?
Okei eli mulla ois tossa 250 litran tankki, jossa on 9 leväbarbia, maatiaispartis, 2 panda- ja täplämonnista, sekä kääpiörihmakala pariskunta. Lämpötila on semmoset 25 astetta ja vesiarvot kohdallaan, ph n. 6.8. Kalat on kovin virkeitä ja tulee hyvin toimeen toistensa kanssa, että ei ole rihmojen tai monnisten kiusaamista. (:
Tarkotuksena olisi kuitenkin nyt pian hankkia 1 tai 2 kääpiörihmatyttöä, sekä mahdollisesti monnisia lisää. Haluisin kuitenkin jonkun kääpiöahven pariskunnan tai pienen haaremin tuonne, mutta mahtaako mahtua ja tulla nykyisten kalojen kanssa toimeen? Palettikaloja oon ainakin tässä mietiskellyt, mutta toisaalta ei ole lajilla niinkään väliä. Mahtuuko siis, suositteletteko jotain muuta vai..?
Tiedän itsekkin että leviksiä on aika suuresti, mutta akvaario on hieman normaalia 250 litrasta pidempi ja noilla on vallan mainiosti täällä tilaa. (:
250 litran sekamelska ja koira
-
ParusMajor
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
Re: 250l akvaarioon lisää kaloja, mitä?
Monnisia ainakin mahtuu lisää. Itselläni on 250-litraisessa 8 kuparimonnista. Ja varmaan tykkäisivät lisäseurasta, jos niitä on vasta neljän porukka.
Ahventen kanssa sitten kannattaa miettiä tarkemmin, sillä saattavat kiusata monnisia. Mutta jos allas on sisustettu hyvin ja on tarpeeksi tilava, niin onnistuu varmemmin. Ahventen ja rihmakalojen yhteiselosta en tiedä.
Ahventen kanssa sitten kannattaa miettiä tarkemmin, sillä saattavat kiusata monnisia. Mutta jos allas on sisustettu hyvin ja on tarpeeksi tilava, niin onnistuu varmemmin. Ahventen ja rihmakalojen yhteiselosta en tiedä.
Akvaarioinnostusta jo yli 20-vuotta.
Monniset kaipailisi kavereita, mutta kummatkaan noista lajeista ei oikein arvosta rihmojen vaatimia korkeita lämpötiloja. Pohjalle kyllä sopii pariskunta jotain pieniä ahvenia. Leviksille tuo allas on kyllä hiukan nafti, mutta jos pituutta on 120cm ni ehkä ne menee, tosin nehän kyllä kasvaa semmosiksi 15cm jötkylöiksi.
-
eriador
- Member

- Sukupuoli: Nainen
Monnisia lisää, tykkäävät seurasta. Itse en kääpiörihmanaaraita hankkisi lisää, sillä meillä ei ainakaan haaremin yhteiselo ole ikinä onnistunut, sama pari oli aina kutemassa. Miten olisi joku kiva tetra tai barbi/rasbora parvi sinne?
Joo monnisia ois tarkotus ostaa lisää, yksi täplämonninen kuoli tuossa viime viikolla ja lupasin sen kavereille että lisää porukkaa on tulossa! 
Joitain pienempiä barbeja oon miettinyt, esim. kirsikka- ja verkkobarbeja, mutta verkot ei taida onnistua kun niitä ei enään meidän faunattaressa myydä.. /: Joku parvi on varmaan kuitenkin hankintalistalla.
Leväbarbeista sen verran että taitavat olla jotenkin keskenkasvuisiksi jääneitä, kun ne pelastettiin tosi pienestä akvaariosta.. Mutta pituutta akvaariolla on jotain päälle 120cm. Toisaalta oon äidille puhunut että vois 3-5 antaa pois, mutta äitin mielestä niitä ei pidä antaa pois koska ne on niin hauskoja.
Toisaalta haluun ajatella vaan sitä että kaloilla on hyvä olla, eikä äidillä oo siihen sanomista kun kyseessä on mun akvaario. (:
Joitain pienempiä barbeja oon miettinyt, esim. kirsikka- ja verkkobarbeja, mutta verkot ei taida onnistua kun niitä ei enään meidän faunattaressa myydä.. /: Joku parvi on varmaan kuitenkin hankintalistalla.
Leväbarbeista sen verran että taitavat olla jotenkin keskenkasvuisiksi jääneitä, kun ne pelastettiin tosi pienestä akvaariosta.. Mutta pituutta akvaariolla on jotain päälle 120cm. Toisaalta oon äidille puhunut että vois 3-5 antaa pois, mutta äitin mielestä niitä ei pidä antaa pois koska ne on niin hauskoja.
Sopisko teidän mielestä tuonne tankkiin mahdollisesti kirsikkabarbi-parvi?
Kirsikkabarbit menisivät kyllä kivasti tuonne. 
Verkkobarbit vaativat tosi viileää vettä 20-24 astetta, joten tuonne eivät ne kyllä valitettavasti sovi.
Kuten joku jo yllä totesikin, monnisesikin ovat näitä viileänveden lajeja, näitä kun on niin pieni porukkakin, niin mitä jos vaihtaisit lajit olosuhteisiin sopivimmiksi?
Lämpöiseen veteen on hurja määrä mukavia lajeja.
Verkkobarbit vaativat tosi viileää vettä 20-24 astetta, joten tuonne eivät ne kyllä valitettavasti sovi.
Kuten joku jo yllä totesikin, monnisesikin ovat näitä viileänveden lajeja, näitä kun on niin pieni porukkakin, niin mitä jos vaihtaisit lajit olosuhteisiin sopivimmiksi?
Kirsikoita taidan kyllä sit tuonne sovittaa, ja monniset voitaisiin panna vaihtoon. (:hh_ kirjoitti:Kirsikkabarbit menisivät kyllä kivasti tuonne.
Mietin tässä nyt vihermonnisia, korumonnisia ja kuparimonnisia. Mitä näistä voisitte suositella tohon akvaarioon ja seuraan? (: