Minua ihmetyttää, että miksi mikään imumonneistani ei koskaan selviä akvaariossani? Vuosi siiten kun sain akvaarioni, ostin partamonnin sen kanssa. Se kesti noin 5 kuukautta ennen kuin kuoli. Sen jälkeen ostin naaraan, se kesti noin 2 kuukautta. Tämän jälkeen päätin, että en osta samasta kaupasta enään monnia, vaan menin akvaario kauppaan Tampereella, ja ostin 2 pientä katinkultamonnista. Toinen kesti 2 kuukautta, toinen 3. Vielä senkin jälkeen, ostin isomman katinkultamonnisen n.7 cm. Se on ollut minulla jo kohta 2 kuukautta, mutta TAAS näyttää siltä, että se kuolee. Se on köllötellyt sukkahousujen päällä jo 4 päivää, eikä ole oikeen kovin paljoo liikkunut. Sen maha on pullistunut aivan järkyttävän isoksi ja tänään huomasin, että siltä on alkanut lähtee väriä evien ympäriltä. Muuttunut semmoseksi vaaleaksi. Se myös hengittää aika hitaasti.
Eli, mikä nyt oikeen mättää?? Minulla on pärjännyt kaikki kuparitetrat, kardinaalitetrat, jaguaarimonniset ym. kalat, mutta KAIKKI imumonnit kuolevat aina! Ja ne ovat aina yleensä kuolleet sillain, että värit vaan lähtee -> muuttuu erittäin valkoseksi. Partamonnitkin näyttivät kuolleinna, ihan fossiileilta

Tässä on vielä lisätietoa akvaariosta:
100 litranen
Nitraatti: 15
Nitriitti: 0
GH: n. 6d
KH: 6d
pH: 7
Olisi kyllä kiva jos saisin apua, sillä imumonniset ovat pitäneet aina akvaarioni puhtaana, mutta en aina haluaisi ostaa uutta joka toinen kuukausi