Keltatokko ei ole "Reef safe"
Valvoja: Moderaattorit
Keltatokko ei ole "Reef safe"
Katselin eilen kykenemättömänä kun Gobiodon okinawae - Keltatokko söi upean Acropora granulosan aivan paljaaksi. Sellasta...
Ja tokko ei edes asu kyseisessä Acrossa. Ihan vaan huvikseen kävi nylkemässä korallin. Että niin riuttaturvallinen se oli... Huomautettakoon vielä, että allas oli liki tuhatlitrainen, joten lebensraumia kalalla on kyllä...
Re: Keltatokko ei ole "Reef safe"
Omista toinen käy silloin tällöin nyppäsemässä acroa, mutta mitään vaurioita en ole havainnut. Kutupaikan putsasivat onneksi montin haaraan(nopeakasvuinen), ja kutevat aina samaan paikkaan.
Mutta joo, oon kuullut että noita häirikköyksilöitä esiintyy.
Mutta joo, oon kuullut että noita häirikköyksilöitä esiintyy.
Raskasta strategiaa
http://www.valkolaakso.org
http://www.valkolaakso.org
-
DnooB
- Senior Member

- Akvaarioseurat: Meri-Lapin Akvaristit ry
- Sukupuoli: Mies
Itse en ole huomannut omallani tuomoista, mutta selittämättömiä 1mm halkaisijaa olevia pyöreitä paljaita kohtia on joskus acroon ilmestynyt keskelle runkoa. Voisiko tuo olla aiheuttaja 
Käyttöohjeet on nössöjä varten. Ei tiedolla, Ei taidolla vaan Tuurilla!
Siis minä katselin eilen kun se karsi sen Acron! Heti kun menin lähemmäs allaste, niin se pirulainen luisteli Stylophoran sisään turvaan... Parin metrin etäisyydeltä seurasin se tuhotöitä
Iltaan mennessä lähes koko koralli oli tapettu. Aamulla aivan paljas. Koitin kuvata sen toimia, mutta aina se ehti livahtaa kuvasta!![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Iltaan mennessä lähes koko koralli oli tapettu. Aamulla aivan paljas. Koitin kuvata sen toimia, mutta aina se ehti livahtaa kuvasta!
Ei ole riuttaturvallinen ei. Viime keväänä minulla oli kaksi keltatokkoa. Keltatokkojen tullessa altaaseen, altaan jokainen acro piti polyyppinsä yötäpäivää sisällä ja muutaman viikon jälkeen alkoi acrojen värit muuttua. Lisäksi joihinkin acroihin oli tullut kokonaan valkoisia kohtia. Kovan metsästyksen jälkeen sain molemmat kiinni ja noin kahden kolmen viikon päästä acrot olivat taas normaalissa kunnossaan. Ja siinä tosiaan sai melkoisen työn tehdä, että sai kaksi minimaalista keltatokkoa pois 800 litran altaasta.
Että ei muuta kuin kalastamaan
.
Että ei muuta kuin kalastamaan
Onko muuten histriosta samansuuntaisia kokemuksia?
Ollaan kaavailtu tota keltatokkoa meille, mutta tää nyt kyllä muuttaa plänejä...![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Ollaan kaavailtu tota keltatokkoa meille, mutta tää nyt kyllä muuttaa plänejä...
Mulla ainakaan ei histrio ole todistettavasti tehnyt mitään konnuuksia... Vielä!
Saattaa olla, että tuo Keltatokko saa lähteä muuton yhteydessä. Se otti eilen sitten makupaloja jo seuraavaksi hienoimmasta Acrosta... Tälläkertaa oli todistajiakin paikalla.
Otan okinawaen tilalle ehkä yhden tai kaksi Gobiodon citrinusta. Mielestäni ne ovat paremman näköisiäkin![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saattaa olla, että tuo Keltatokko saa lähteä muuton yhteydessä. Se otti eilen sitten makupaloja jo seuraavaksi hienoimmasta Acrosta... Tälläkertaa oli todistajiakin paikalla.
Otan okinawaen tilalle ehkä yhden tai kaksi Gobiodon citrinusta. Mielestäni ne ovat paremman näköisiäkin
-
Aqualung
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Mies
Täälläkään ei ole histriosta pahaa sanomista. En ole huomannut pariskunnan kotiacrossakaan mitään nyppimistä.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Mikäs on keltatokon kohtalo, kun tulee altaan muutto?
Täällä vois olla sijoituskoti ongelmalapselle luvassa tuolta pienemmästä 60l purtilosta...
Täällä vois olla sijoituskoti ongelmalapselle luvassa tuolta pienemmästä 60l purtilosta...
Jahka saan sen hengil...
eiku siis kiinni, niin it's a deal!