sinileukakirjoahven kaveriksi ??
Valvoja: Moderaattorit
sinileukakirjoahven kaveriksi ??
200l kalaston muuttamista. Mitä sinileukakirjoahven pariskunnan kaveriksi vois laittaa? Joitain muita ahvenia, mutta mitä? Ei mitään agressiivisia kaloja.
Re: sinileukakirjoahven kaveriksi ??
Voisko esim. perhoskirjoahven pariskunnan ja avainkirjoahven pariskunnan sekä kelta kääpiöahvenia?
Omasta mielestäni tuo 200l jää pieneksi sinileualle sen kasvaessa, meiltäkin muuttaa kalat isompiin vesiin uiskentelemaan.
Meillä meni kääpiöakara haaremi mainiosti tuon kokoisessa sinileukojen kaverina, en ehkä lähtisi pohjalle kovin montaa ahventa kuitenkaan laittamaan, pari lajia voisi olla ok tuon kokoisessa? Jotain rauhallista käppänälajia voisi kokeilla.
Ahvenissakin on yksilökohtaisia eroja, välttämättä yhteiselo ei onnistu. Riippuu toki minkä pituinen allas on, meilläs se 200l on vain sen 100cm muistaakseni, ja äkäisen ahvenparin sattuessa kutupuuhiin ei sinne kyllä välttämättä hirveästi sitä pohjatilaa jää..
Toki muutkin altaan asukit vaikuttavat asiaan.
Meillä meni kääpiöakara haaremi mainiosti tuon kokoisessa sinileukojen kaverina, en ehkä lähtisi pohjalle kovin montaa ahventa kuitenkaan laittamaan, pari lajia voisi olla ok tuon kokoisessa? Jotain rauhallista käppänälajia voisi kokeilla.
Ahvenissakin on yksilökohtaisia eroja, välttämättä yhteiselo ei onnistu. Riippuu toki minkä pituinen allas on, meilläs se 200l on vain sen 100cm muistaakseni, ja äkäisen ahvenparin sattuessa kutupuuhiin ei sinne kyllä välttämättä hirveästi sitä pohjatilaa jää..
okke, oon miettiny että jos laittas sinileukojen kaveriksi, palettikalapariskunnan niin voiskohan perhoskirjoahven pariskunnan vielä laittaa vai kuulostaako se liialta`?
En kyllä lähtisi kokeilemaan, sillä aika varmasti löytyisi ruumiita altaasta.JeNski kirjoitti:okke, oon miettiny että jos laittas sinileukojen kaveriksi, palettikalapariskunnan niin voiskohan perhoskirjoahven pariskunnan vielä laittaa vai kuulostaako se liialta`?
Kannattaa muistaa, että kirjoahvenet ovat usein agressiivisia kun suojelevat poikasia ja silloin rauhallisistakin kaloista voi tulla oikeista terroristeja.
Mitä muita kaloja sulla on siellä altaassa ja minkä kokoinen se on mitoiltaan?
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
-
[groovehai]
- Senior Member

- Sukupuoli: Mies
Mulla oli sinileukakirjoahveni neljäsatasessa joskus ja ottivat reviirikseen oikeastaan koko pinta-alan. Tämä laji myös kutee lähes jatkuvasti, joten uskoisin että sulla tulee olemaan aika hankalaa saada sinne puolta pienempään rauhallisesti enää toista ahventa, ei ainakaan mitään sellaista, joka ottaa myös itselleen suuren reviirin...
Mä luovuin Sinileuoista että pystyin pitään muut kalat.
Mä luovuin Sinileuoista että pystyin pitään muut kalat.
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
also in ig @aquariumbyjuha
Elikkä tällä hetkellä siellä uiskentelee sinileukapariskunta, joka on kutuaikana aika rauhallisia. Sitten 2haarniskamonnia. 9kpl viisiraitabarbeja.
Mitat l.100cm x k.50cm x s.41cm
Mitat l.100cm x k.50cm x s.41cm