Ei vaan sitä varten on ne säätöjalat.jmi kirjoitti: Mutta siihen onkin korjauksena nimenaomaan tuo vesivaneri ja stryroksi, joka tasaa ne heitot.
Isojen akvaarioiden pöydistä
Valvoja: Moderaattorit
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Mies
Re: Isojen akvaarioiden pöydistä
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Vaan kun sen vanhan talon rossipohja tai vaihtoehtosesti parketti painuukin sen akvaarion aiheuttaman painon alla, niin se säätöjalka ei tuossa enää autakkaan. Kun toisen jalan kohdalta painutaan 2 milliä ja toisen kohdalta milli...Aqualung kirjoitti:Ei vaan sitä varten on ne säätöjalat.jmi kirjoitti: Mutta siihen onkin korjauksena nimenaomaan tuo vesivaneri ja stryroksi, joka tasaa ne heitot.
Sen korjaa tuo vesivaneri/styroksi yhdistelmä.
- J
VesiEläin kirjoitti:Ihan höpöjä puhut!ramdac kirjoitti:Esim. 10 jalkaa jalustassa ja korkeus juuri niissä kohdssa pitäisi sattua millilleen samaan, aika mahdotonta..
Täältä löytyy 1200-litrainen 16 koipisella alumiinijalustalla, vesikin on pysynyt sisällä yli 4 vuotta.
Hyvin on saatu allas vaateriin(pitkä vatupassi kauppiaan mukaan), alujalustan päälle tuli vesivaneri ja sentin styroks.
Mitä höpöjä, väitätkö, että jalustasta olis voinut ottaa säätöruuvit pois ja jalusta olisi ollut tasaisesti lattialla.
Pitkä vatupassi toimii samalla linjarina, eli se on tehty lähes oikein. Minusta alumiinijalustaan ei kuulu vesivaneri, toki jos sillä haetaan puisen jalustan ominaisuuksia. Ulkonäköä se ei ainakaan paranna. Kantavuutta parantaa hieman, jos joka jalan kohdalla on poikittainen tuki. Muuten vaneri vain taipuu, koska siinä ei ole paljon sivuttaisjäykkyyttä.
Jalkojen määrä kuvastaa hyvin sen, ettei alumiinijalustan runko ole kantava ollenkaan. Niistä puuttuu ristikkäinen tuenta.
Topikissa lähinnä on kysymys ilmeisesti säätöjaloista ja kestääkö puinen jalusta yhtä hyvin kuin alumiininen.
Itse oon tässä antanut omia argumentteja omista kokemuksista ja teknisestä näkemyksestä.
Näkemys perustuu mm. teräsrakenneasennuksiin. Yhtään kantavaa rakennetta ei voi tehdä ilman ristikkäistuentaa, varsinkaan ilman liitoksien tekemistä hitsaamalla tai muuten lukitsemalla. Minusta putken sisään hakattu muovitappi jolla on mittaa muutama sentti, ei täytä hitsauksen tai lukitsemisen perustetta. Puinen levyrakenne joka on ruuvattu ja tappilukittu liiman kanssa, täyttää ehkä lukituksen ja omaa myös ristikkorakenteen. On siis itse jalustana jo kantava rakenne, eli kaikkien kohtien jalustassa ei todellakaan tarvitse vastata lattiaan.
2m mittainen kantavanrakenteen omaava puinen jalusta, ei tarvitse säätöjalkoja. Ei varsinkaan noin kevyellä kuormalla, mitä topikin aloittajalla on.
Jos minulla olisi alumiinijalusta, tulisi jalkoja olla 12,8 kpl, noin tuolla mitotuksella. Laitettaisiinko niitä varmuudeksi, se 14 kpl
Jalkojen väli olisi 14 kappaleella 33,3 cm, josta tietenkin vähennettäisi jalkojen vaatima ainevahvuus. Ulkosuodattimet lojuisi ihanasti olohuoneen lattialla.
Minun tapauksessa Akvaario on niin ahtaassa paikassa, ettei päädystä niitä voi sisään laittaa.
12 jalalla väli olisi 40 cm - ainevahvuus. Kaapilla pitäis olla sisäkorkeus 69cm ja kokonaiskorkeus 79cm, vastatakseen nykyistä jalustaa.
Korkeus varmaan lisäisi jalkojen määrän 16 kappaleeseen, jolloin jalusta on todellakin vain jalusta.
Minusta puinen jalusta ajaa asian paremmin olohuoneessa. Kaikki akvaarioon liittyvät asiat saa piiloon ja talletettua. Minulla mahtuu ämpäreistä lähtien akvaarion kaappeihin ja ne saa esille avattuaan vain kaapin oven. Esim. yhdessä kaapissa on 38cm x8cm aktiivireaktori kiinnitettynä seinään, 2 kilon co2 pullo, co2 controlleri on kaapin pohjalla ja Eheimin 2080 suodatin. Tilaa on vielä jäljellä vaikka co2 pullolle. Jalustan koko on 200x60x79, josta 79cm on korkeus. Kaapin sisämitta on 47 leveys 54 syvyys ja 69 korkeus.
Uittaessaan vedessä altaan ympäristöä itse suosittelen alumiinijalustaa silloin, mutta jos olohuoneessa on parkettilattia, voin suositella puista jalustaa. Alumiinijalusta vain vankalle betoniselle alapohjalle ja puinen jalusta käy myös puiselle alapohjalle, koska puinen jalusta jakaa painon tasaisemmin.
Oma 2m pitkä puinen jalusta on kannettu paikalleen ilman vatupassia ja säätämistä. Betonilattia, jossa muovimatto.
Jalustan pohjassa on 5mm korkeita 10mmx40mm lappuja jotka siirtää painon lattiaan, koska jalusta on kantava runko, ei sitä tarvi paljon säädellä.
Toisaalta asiaan vaikuttaa kokolasiakvaario, joka valmistetaan aina oikeaoppisesti pohjalasin ympärille, ei päälle. Lasin välissä olevat saumat on tuossa akvaariossa 4 mm paksut, joten se antaa vähän jännityksiä anteeksi, mutta hyvin vähän.
Nyt vastaan topikin aloittajalle allaspöytä kysymykseen oman mielipiteen, joka on ihan puolueeton.
Akvaarioharrastuksen alussa ihailin juuri näitä alumiinijalustoja, ei vain ollut varaa hankkia sellaista joten rakensin itse.
Ensimmäinen jalusta tulikin rautainen rhs putkipalkkia hitsattuna ja allas oli 250litranen.
Toinen allas oli 300 litranen, jonka tein itse. Siihen tein jalustan profiilialumiinistä, jossa liitokset tehtiin ruuvaamalla ruuvi keskelle profiilia, eli yhdellä ruuvilla, joka kulma kohta oli kasassa. Jalustassa oli tietysti säätöjalat. Kyseinen setti on käytössä vieläkin, ei minulla.
Sitten tuli taukoa ainakin 10 vuotta, tuli kierrettyä vähän maailmaa. Kunnes menin käymään Puutorin akvaariossa ja näin akvaarioita. Kuinka halpoja ne onkaan. Ostin sitten yhden alumiinijaloilla, nyt en muista litroja, olkoon 200 vaikka, ei ollu oikeen isompaa alujaloilla, jotka välttämättä halusin. Isäntä sanoi samat sanat kuin sinulle, enhän minä uskonut. "Metallimies ja lapsuuden haave." Säätelin jalat passilla aluksi 6 kpl, allas paikoilleen. Kokeilin paperilla välyksiä altaan pohjan ja jalustan välillä. Huomasin kuinka paljon välys muuttuu säätöjalkoja säätämällä. Elikkä rakenne jalustassa antaa periksi, ei ristikkorakennetta . Ilman säätöjalkoja kyseinen jalustatyyppi rikkoisi altaan. Eikä suositeltu laittamaan vaneria väliin, varmaan tuon tarkan säätämisen takia. No niin suodatin olikin sitten Eheimin 2080, joka ei mahtunu altaan jalustan sisälle. onhan se hieno suodatin, mutta se vie lattiatilaa kuitenkin. Kaikki muutkin tavarat oli hujan hajan näkösällä. Tästä suivaantuneena ja isompaa allasta haluavana hypättiin autoon. Torstai iltana 2v sitten pääsiäisenä oltiinkin Finnlinkissä syömässä illallista. Olin aiemmin soitellu puhelimella hintoja ja hinnat saatua sanoin, että oon ylihuomenna siellä. En saanut allasta mitä halusin, koska en hoksannut kysyä toimitusaikaa innostuneena, oletin vain tavaraa olevan.
Sain vain 2m altaan, valokannen ja kaapiston ja lähdin hakemaan 2,5m allasta.( taas off topikkia )
Eli olen nyt jälkeen ajateltuna ollu aika tollo halutessani alumiinijalustaa, koska se on epäkäytännöllisempi, rumempi ja yms. Ainoastaan se kestää vettä paremmin, mutta se pitää ottaa käytössä huomioon. Mielessä ei edes käynyt puujalustan säätäminen. Tämä on mun tarinan kulminoituminen, eikä varmaan vastaa, kuin minun mieltymyksiä.
Halutessasi osta alumiinijalusta, mutta älä verhoile sitä puulla, vaan osta silloin kokopuinen.
Kaikki jalustatyypit on tehty akvaariokäyttöön, ne kestää sen mitä vaaditaan. Säätöjaloilla tai ilman.
Voithan toki 2m pitkällä linjarilla tarkistella akvaarion paikkaa, että onko siellä suuria patteja lattiassa, montut ei haittaa.
Jos lattia on parkettia, ei kannata vaivautua tarkasteleen.
Aika harvoin kumminkaan tarvitsee säädellä esim. pöydänjalkoja tai tv- tasoa.
Loppukiihdytys alkoi jo muistuttamaan lähes Vares dekkaria.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Eikun sinähän väität että (yli)kymmenen jalan jalustaa(säätötassuilla tietenkin, koska alu tarvitsee ne, jotta sen saa suoraan) on mahdottomuus saada samaan tasoon? No se ei ole mahdottomuus ja ihan tukevakin on, siinä on vettä(hiekkaa ja kiviä) niin paljon päällä ettei kauheasti pääse edes heilumaan.ramdac kirjoitti:Mitä höpöjä, väitätkö, että jalustasta olis voinut ottaa säätöruuvit pois ja jalusta olisi ollut tasaisesti lattialla.VesiEläin kirjoitti:Ihan höpöjä puhut!ramdac kirjoitti:Esim. 10 jalkaa jalustassa ja korkeus juuri niissä kohdssa pitäisi sattua millilleen samaan, aika mahdotonta..
Täältä löytyy 1200-litrainen 16 koipisella alumiinijalustalla, vesikin on pysynyt sisällä yli 4 vuotta.
Hyvin on saatu allas vaateriin(pitkä vatupassi kauppiaan mukaan), alujalustan päälle tuli vesivaneri ja sentin styroks.
Pitkä vatupassi toimii samalla linjarina, eli se on tehty lähes oikein. Minusta alumiinijalustaan ei kuulu vesivaneri, toki jos sillä haetaan puisen jalustan ominaisuuksia. Ulkonäköä se ei ainakaan paranna..
Kauppias oli sitä mieltä että tuo vesivaneri ja styroks on ihan hyvä tuonne jalustan ja altaan väliin, eikä se mitenkään rumenna, ainakaan meidän allasta.
VesiEläin kirjoitti:Eikun sinähän väität että (yli)kymmenen jalan jalustaa(säätötassuilla tietenkin, koska alu tarvitsee ne, jotta sen saa suoraan) on mahdottomuus saada samaan tasoon? No se ei ole mahdottomuus ja ihan tukevakin on, siinä on vettä(hiekkaa ja kiviä) niin paljon päällä ettei kauheasti pääse edes heilumaan.ramdac kirjoitti:Mitä höpöjä, väitätkö, että jalustasta olis voinut ottaa säätöruuvit pois ja jalusta olisi ollut tasaisesti lattialla.VesiEläin kirjoitti:Ihan höpöjä puhut!ramdac kirjoitti:Esim. 10 jalkaa jalustassa ja korkeus juuri niissä kohdssa pitäisi sattua millilleen samaan, aika mahdotonta..
Pitkä vatupassi toimii samalla linjarina, eli se on tehty lähes oikein. Minusta alumiinijalustaan ei kuulu vesivaneri, toki jos sillä haetaan puisen jalustan ominaisuuksia. Ulkonäköä se ei ainakaan paranna..
Kauppias oli sitä mieltä että tuo vesivaneri ja styroks on ihan hyvä tuonne jalustan ja altaan väliin, eikä se mitenkään rumenna, ainakaan meidän allasta.
Sitten on väärinymmärrys, tottakai alumiinijalustan saa säädettyä suoraan säätöjaloilla. Tarkoitin sitä, että lattian tulisi olla millilleen suora, jos alumiinijalusta olisi ilman säätöjalkoja. 10 jalkaa kun on jalustassa, olisi varmaankin mahdottomuus, että lattia on niin suora, ettei säätöä tarvita. Tuota tarkoitin.
Asia on pitkälti muutenkin makuasia.
Tottakai vaneri on hyvä styroksin kanssa altaan alla, tasaa pistekuormaa ja toimii lämmöneristeenä. Sulla oli muistaakseni kokolasiallas, silloin se on melkeen pakko laittaa. Kehysakvaario ei tarvi sitä vaneria, koska alumiini vastaa kehykseen.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: TAS
No selkishän se. Vieläkö joku altaan valmistaja tekee säätötassuttomia alujalustoja(isommille altaille)? Ei kai? Kamalaa, jos tekee..ramdac kirjoitti:Sitten on väärinymmärrys, tottakai alumiinijalustan saa säädettyä suoraan säätöjaloilla. Tarkoitin sitä, että lattian tulisi olla millilleen suora, jos alumiinijalusta olisi ilman säätöjalkoja. 10 jalkaa kun on jalustassa, olisi varmaankin mahdottomuus, että lattia on niin suora, ettei säätöä tarvita. Tuota tarkoitin.
Tottakai vaneri on hyvä styroksin kanssa altaan alla, tasaa pistekuormaa ja toimii lämmöneristeenä. Sulla oli muistaakseni kokolasiallas, silloin se on melkeen pakko laittaa. Kehysakvaario ei tarvi sitä vaneria, koska alumiini vastaa kehykseen.
Me ostettiin käytettynä ja hajonneena, joskus vuosia sitten viissatanen allas ja siinä oli kuusi jalkainen alujastusta ilman säätötassuja. Siinä oli pohja haljennut juuri keskimmäisten jalkojen kohdalta, eikä ihmekkään. Paikattiin pohja ja iskettiin jalustaan säätötassut niin johan alkoi pelittämään.
Ei ole kokolasinen, täältä löytyy ihan se JuTan kehysallas.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: OAS
Nyt kun sattui tämmöinen topikki silmiin, niin kysäisenpä tässä ihmisten mielipiteitä. Kesällä olisi tuloillaan ~1500 litrainen tankki ja jalustaa olen tässä pähkäillyt. Nykyisen 700 litraisen alla on alumiinijalusta ja heiluu kyllä välillä niin, että hirvittää. Koska uusi allas on kaksi kertaa isompi, niin olisiko varmempaa väsätä tälle jalusta lekaharkoista ja verhoilla se sitten sisustukseen sopivaksi. Mitään suodattimia jalustan alle en aio enää laittaa, nykyään 2260 on alujalustan alla ja on kyllä niin veemäinen otettava sieltä pois. Uuteen setuppiin suodattimet tulee altaan päätyyn omaan kaappiinsa. Lekavirityksen hyvinä puolina olisi ainakin tukevuus ja hinta vrt. alumiinijakkaraan. Tuonkin kokoisen altaan jalustalla on hintaa se ~600e. Alumiinijalustassa taas säätöjalat on plussaa, kun harkkojen kanssa joutuu varmasti kikkailemaan saadakseen ne vaateriin. Mitäpä arvon raati on mieltä, kannattaako alkaa värkkäämään harkkojen kanssa vai kärsiikö vain enemmän euroja ja luottaa heiluvaan alumiinijalustaan?
720l + 450l
Eikait sole mikhän!
Eikait sole mikhän!
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
tässä nyt yritetään saada allasta ja alumiinijalustaa vaateriin. Mitenkäs kun ehdittiin laittaa allas jo jalustan päälle(välissä paksu vaneri ja solumuovi), niin hoksattiin ettei voikaan mitata akvaarion kehikon päältä kun on selvästi epätasainen yhdestä kohtaa.
Joten kuuluuko mitata sitten tuolta jalkojen välisten putkien päältä?
VAi pitääkö allas vain nostaa pois taas ja mitata jalustan päältä? VAikea vain saada jalusta pysymään pelkiltään paikallaan kun on sen verran kevyt että mittauksen tuoksinassa liikkuuu sinne sun tänne.
Entäs jos itse jalusta on hieman vino, ei kai sekään luotisuora voi olla. Ei kai millin heitto vaikuta?
Joten kuuluuko mitata sitten tuolta jalkojen välisten putkien päältä?
VAi pitääkö allas vain nostaa pois taas ja mitata jalustan päältä? VAikea vain saada jalusta pysymään pelkiltään paikallaan kun on sen verran kevyt että mittauksen tuoksinassa liikkuuu sinne sun tänne.
Entäs jos itse jalusta on hieman vino, ei kai sekään luotisuora voi olla. Ei kai millin heitto vaikuta?
500l Pikkulehtikalojen Amazon ja 300l Helmirihmojen viidakko
https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
Mittaa vaan altaan päältä. Saat tarkemman tuloksen kun sen pelkän kevyen alumiinijalustan.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Tuli hommattua allas alumiinijalustan kera. Jalustassa 8 jalkaa ilman säätötassuja. Nyt sitten mittailin noita niin olihan niitä heittoja ihan kivasti (pöljä latasin altaan jalustalle ja täytin vähän matkaa ja sitten vasta rupesin tarkistelemaan):
-Vasen takareuna 23, vasen etureuna 23,1
-Oikea takareuna 23,3, oikea etureuna 23,4
Mitenköhän tuollasta lähtee suoristamaan, allas ei taatusti tuollaisista vääntelyistä tykkää. Pääseekö tässä nyt sitten rakentelupuuhiin ja yrittää tehdä jotkut säätöpalat noihin itse, vai mitä?
Altaan pohja 125x45, litroja 280 eli painoa tulee, vaikkei kilpailekaan isojen sarjassa.
-Vasen takareuna 23, vasen etureuna 23,1
-Oikea takareuna 23,3, oikea etureuna 23,4
Mitenköhän tuollasta lähtee suoristamaan, allas ei taatusti tuollaisista vääntelyistä tykkää. Pääseekö tässä nyt sitten rakentelupuuhiin ja yrittää tehdä jotkut säätöpalat noihin itse, vai mitä?
Altaan pohja 125x45, litroja 280 eli painoa tulee, vaikkei kilpailekaan isojen sarjassa.
Pehmokalojen kotisivu: https://sites.google.com/site/pehmokala/
-
- Senior Member
- Viesti:
Jos nuo ovat millejä niin heitot ovat niin pieniä, että riittää jos laitat huopapalat jalkojen alle.
Siis ihan huopapaloja mitä myydään huonekaluja varten, niitä on myynnissä pyöreitä sekä leikattavia levyjä. Löytyy ainakin Motonetistä, mutta olen nähnyt noita ihan ruokakaupoissakin.
Kikka kakkonen:
Itselläni on 250L vara-allas täynnä, epätasaisella alustalla alumiinijalustan päällä. Siihen laitoin etu- ja takajalkojen alle pari pitempää "lautaa" joiden alle 6mm solumuovia -> http://www.etola.net/Tuote/raakavaahtom ... etritavara
Akva meni itsestään vaateriin kun sinne laittoi hiekat vedet.
Siis ihan huopapaloja mitä myydään huonekaluja varten, niitä on myynnissä pyöreitä sekä leikattavia levyjä. Löytyy ainakin Motonetistä, mutta olen nähnyt noita ihan ruokakaupoissakin.
Kikka kakkonen:
Itselläni on 250L vara-allas täynnä, epätasaisella alustalla alumiinijalustan päällä. Siihen laitoin etu- ja takajalkojen alle pari pitempää "lautaa" joiden alle 6mm solumuovia -> http://www.etola.net/Tuote/raakavaahtom ... etritavara
Akva meni itsestään vaateriin kun sinne laittoi hiekat vedet.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Kalasoppa
Eihän tossa mitään isoja heittoja ole. Millin heitto ei haittaa mitään. Millin heitto tulee jo mittauksessa. 4 milliäkö tossa oli isoin heitto. Tuonhan korjaa laittamalla jotain jalan alle. Leikkaa vaikka muovista millin paksusia suikaleita ja laittaa jalan alle niin se on sillä korjattu.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
-
- Senior Member
- Viesti:
Minun esimerkissäni lattia on todella epätasainen lautalattia jossa heittoa voi olla jopa 1cm
-
- Advanced Member
- Viesti:
Jep, 4 milliä isoin heitto. Ainoa vaan että se on poikittainen heitto eli takanurkasta etunurkkaan, eikö tuollainen heitto juuri ole vaarallisinta altaan pohjalasin kestävyyden kannalta?
Täytyy varmaan korjata se sitten tunkemalla vähän jotain fyllinkiä jalkojen alle. Huopatassuja on ja muovilevyjäkin löytyy kotoa erilaisia. Altaan alla on kuitenkin betonilattia jonka päällä muovimatto joten ei pitäisi painuakaan erityisemmin.
Täytyy varmaan korjata se sitten tunkemalla vähän jotain fyllinkiä jalkojen alle. Huopatassuja on ja muovilevyjäkin löytyy kotoa erilaisia. Altaan alla on kuitenkin betonilattia jonka päällä muovimatto joten ei pitäisi painuakaan erityisemmin.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Katselin tarkemmin noita mittoja niin tajusin että allashan on kokonaan oikealle kallellaan eli onko se sittenkään niin vaarallista. Mies väitti että jos tungen oikealle puolelle reunimmaisten 2 jalan alle jotain täytettä niin sitten kaikki muutkin pitäisi säätää. Jos siis laitan niitä huopatassuja, lakkaavatko noiden viereiset jalat kantamasta allasta yhtä lailla ja kohta mulla onkin altaan posahtamisongelma? Entä jos jätän tassut laittamatta kokonaan, posahtaako se sitten? Missä mahtaa kulkea raja noissa vinouksissa ennen kuin ongelmia tulee? En osaa päättää miten saan asiassa mielenrauhan...
-
- Advanced Member
Laitat kaikkien jalkojen alle jotain paloja millä saa akvaarion säädettyä suoraan. 125cm pitkässä alumiinijalustassa ei varmaan niin montaa jalkaa ole että tämä tuottausi ongelmia. Neljä jalkaako siinä on? Tai ei sen korkeimman kohdan jalan alle tarvitse mitään laittaa mutta muiden kyllä. Jos heitot on noin pieniä mitä kerroit niin ei varmasti mikään jalka jätä kantamatta kun laitat 300kg painoa päälle. Jotta saat mielenrauhan säädä akvaario suoraan vaikka heitot ovatkin noin pieniä. Vaikka kartonki laput kolmen jalan alle niin asia on sillä korjattu.
Älä tee asiasta vaikeampaa mitä sen on.
Älä tee asiasta vaikeampaa mitä sen on.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Siis siinä on 8 jalkaa. Sitten ovat vielä niin etteivät ole täysin jaoteltu pisin jalustaa vaan ne ovat ikään kuin 4 kimpassa molemmilla reunoilla.
-
- Advanced Member
Sitten vaan korotusta noiden jalkojen alle. Ei useampi jalka muuta tilannetta. Jos lattiassa on heittoa tuo olisi parempi laittaa vatupassilla suoraan. Ei välttämättä ole hyvä ottaa mittaa mahdollisesti vinosta lattiasta jalustan tai akvaarion reunaan. Vatupassilla saat akvaarion suoraan vaikka lattia olisi vino.kirjoplaty kirjoitti:Siis siinä on 8 jalkaa. Sitten ovat vielä niin etteivät ole täysin jaoteltu pisin jalustaa vaan ne ovat ikään kuin 4 kimpassa molemmilla reunoilla.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Höh, kai se täytyy lähteä vatupassia ostamaan kun ei meillä muistaakseni ole sellaista. Askartelin äsken ohuista kartonkipaloista eripaksuisia tassuja jalkojen alle ja laitoin kaikkien muiden paitsi korkeimman alle niitä. Silmämääräisesti näyttäisi jo paremmalta (allas jäi jalustan päälle ja pohjalla just sen verran vettä että siitä näkee jos olisi ihan epätasapainossa, mutta tarkemmin siitä ei näe...joten tarvinnee tarkastaa sillä vatupassilla vielä.
Niiden takajalkojen alle fyllinkien saaminen on aika nihkeää touhua. Reunajalkojen alle kyllä juuri ja juuri saa kun ei tarvitse kurotella.
Niiden takajalkojen alle fyllinkien saaminen on aika nihkeää touhua. Reunajalkojen alle kyllä juuri ja juuri saa kun ei tarvitse kurotella.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Nyt on tarkistettu. Kuinka tarkkaan altaan on oltava vaaterissa? Pitääkö kupla olla täsmälleen viivojensa sisällä keskellä vai riittääkö että kupla on ylipäätään viivojen sisällä? Noissa on enää korkeintaan millin heittoja suuntaan tai toiseen.
-
- Senior Member
- Viesti:
Riittää kun saat sen kuplan suunnilleen viivojen keskelle.
Katso vatupassilla kuinka hyvin vaaterissa muut huonekalut on ja pyrit samaan tarkkuuteen akvan kanssa
Katso vatupassilla kuinka hyvin vaaterissa muut huonekalut on ja pyrit samaan tarkkuuteen akvan kanssa
-
- Advanced Member
- Viesti:
Katsoin vielä kertaalleen joka suuntaan niin kyllä se kupla aika tarkalleen on keskellä. Tarkistin muista huonekaluista, niissä oli enemmän heittojaKaituli kirjoitti:Riittää kun saat sen kuplan suunnilleen viivojen keskelle.