Monimetallien valokeilat

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jk11
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Monimetallien valokeilat

Viesti Kirjoittaja jk11 »

Monimetallien valokeilat.

Hankinnassa olisi monimetallit ja valokeilojen mittoja olen ihmetellyt. Giesemann Reflexx 1x150W lupaa 100 x 65 valaistun alueen? Tankki kuitenkin on 125 leveä (50 syvä), tuleeko noista HQL valoista hajavaloa niin että aivan hämäriä nurkkia ei syntyisi? Kovin korkealle ei tuota viitsisi vedenpinnasta nostaa kun allas on olohuoneessa ja vieressä sohva josta yleensä tuijotetaan kaikenmaaliman voiseja... (itse en tunnusta [;)] ) Ympäristöön leviävän hajavalon määrä ei toisinsanoen saisi olla kovinkaan suurta.

Joku jolla kyseinen tahi vastaava valaisin roikkuu katosta niin "kuva olisi kiva". Näkisi hieman referenssiä valokeilasta 8-) ja muutenkin setupista.
350 Litraa vakiosarjan asukkeja + 40l pallola
Sisso
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Monimetallien valokeilat

Viesti Kirjoittaja Sisso »

Mulla oli vastaava 150cm leveässä pytyssä, nurkat oli tosiaan vähän pimeät, mutta ei sentään ihan kellarit. Luulisin riittävän ihan mukavasti jos pyttysi on 125cm. Ehkei sinne reunoihin kannata laittaa kaikkein valovaativimpia, mutta peruskaura menee varmasti hyvin. Meillä ongelmaksi tuli joidenkin lajien kaatuminen keskelle valon perään, mutta lajivalinnoilla voi tähänkin vaikuttaa. Vallu esmes ei kaadu, mutta monilla köynnöstävillä on taipumus kallistua voimakkaasti, ja nopeasti!, valon suuntaan. Mua häiritsi metallissa disco olkkarin katossa, osui silmiin ikävästi juuri siinä missä pötkötti sohvalla, sai sitten lähtöpassit, tosin syitä oli muitakin. Läpät ei juuri auttaneet, jotkut rakentelee ihan hienoja "valokansia" metallien ympärille.

Alussa joudut joka tapauksessa kärvistelemään hajavalossa koska metallien kanssa tupataan aloittamaan suht ylhäältä, siitä sitten tullaan alas hiljaksiin. Kasveilla tulee helposti ongelmia jos lataa niille heti täydeltä laidalta metallivaloa.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
jk11
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Monimetallien valokeilat

Viesti Kirjoittaja jk11 »

Kiitos tiedoista ja kokemuksista Sisso. Itseä tuo hajavalo ei niinkään häiritse mutta talon naisväkeä sitäkin enemmän :cry: .
Olisi vain paljon kauniimman näköistä kun saisi sen veden "elämään" ja kasvitkin varmasti tykkäisivät.

No täytyy jatkaa tutkimista ja mahdollisen valokatteen suunnittelua. :)
350 Litraa vakiosarjan asukkeja + 40l pallola
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”