![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Minkä kokoinen on iso akvaario?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
Re: Minkä kokoinen on iso akvaario?
Tälläinenkin arkistojen aarre löytyi.
Minkä kokoista pidätte nykyään isona akvaariona?
1000 litraa tai yli on minusta oikeasti suuri akvaario. Onhan siis 500-litraakin iso määrä vettä, mutta se alkaa olla jo niin yleinen akvaarion koko, että en pidä sitä vielä erityisen isona.

Minkä kokoista pidätte nykyään isona akvaariona?
1000 litraa tai yli on minusta oikeasti suuri akvaario. Onhan siis 500-litraakin iso määrä vettä, mutta se alkaa olla jo niin yleinen akvaarion koko, että en pidä sitä vielä erityisen isona.
500l olis mulle se iso. 

-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
1500 litrainen on jo iso. Esim. tuo oma 525 litrainen on kuitenkin loppujen lopuksi melkoinen purkki, mutta kun lattia ei kanna turvallisesti suurempaa kuormaa. Ainakaan tällä hetkellä. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
Tämä: http://www.aquaticplantenthusiasts.com/ ... -ever.html alkaa jo olla aika iso kanssa. Kokoa vaatimattomat 2 miljoonaa litraa
No joo, ehkä mulle iso on 500L ylöspäin.
No joo, ehkä mulle iso on 500L ylöspäin.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Tuo meidän 450l on jo mielestäni iso - tosin haaveilen edelleen siitä aikuisten oikeesti isosta altaasta 700l-900l.
Itellä 200 litran akvaario enkä pidä sitä mitenkään isona, tällähetkellä ei vaan isompaa saa sopimaan. Mutta kyllä minusta tuosta 300 litrasta ylöspäin olevat akvat on jo isoja 
Haaveilen kyllä kovasti, että saisin sammakoille 300-400 litrasen akvan mahtumaan kämppään.

Haaveilen kyllä kovasti, että saisin sammakoille 300-400 litrasen akvan mahtumaan kämppään.
470 litranen kalasoppa
Re:
Samaa mieltä Try outin kaatry-out kirjoitti: Toki ei vielä mikään London aquariumin keskipönttö.. Mutta nyt jos kun puhutaan harrastuksesta, pitäisin:
40-100 S Pieni
100-300 M Medium
300-600 L Suuri
600-1000 XL
1000-2000 XXL

-KaOl
360l Akvastabil myynnissä!
3000 litraa on iso olohuoneessa, tyyliin 300cm x 100cm x 100cm. Tuohon kokoluokkaan verrattuna 1000 l on nano ja 100 l on saippuarasia. Silti tuokin näyttää pieneltä pihalla ja suuremmissa tiloissa.
Mitä isomman akvaarion näkee, sitä pienemmältä, sitä pienemmät näyttää.
Omasta mielestä isossa akvaariossa hoitotoimet tehdään sukelluspuvussa.
Mitä isomman akvaarion näkee, sitä pienemmältä, sitä pienemmät näyttää.
Omasta mielestä isossa akvaariossa hoitotoimet tehdään sukelluspuvussa.
500 litrasesta ylöspäin.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Koska mun isoin allas on vain 180 litrainenn niin sanoisin että jo 300 litrainen olisi mulle suuri
.

Kohtele toisia niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Akvaarioiden suuruuden tunne häviää aika nopeasti kun sitä allasta hetken on katsellut.
Oma 1300-litranen on mielestäni kookas ja merialtaaksi jo riittävä monille lajeille. Merikaloissa on paljon lajeja, joiden uimista alle 500-litrasissa ahdistaa katsella ja siksi monilla alkaa olemaankin jo mukavan kokoisia akvaarioita kaloillensa.
Oma 1300-litranen on mielestäni kookas ja merialtaaksi jo riittävä monille lajeille. Merikaloissa on paljon lajeja, joiden uimista alle 500-litrasissa ahdistaa katsella ja siksi monilla alkaa olemaankin jo mukavan kokoisia akvaarioita kaloillensa.
-
- Senior Member
Samoilla linjoilla edellisen kanssa
. Jos nyt saisin jostain esim. 300 litraisen, niin aika pian se alkaisi näyttää ja tuntua pieneltä. Onko se sitten sitä että nälkä kasvaa syödessä vai mitä, enpä tiedä
...

Kohtele toisia niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan
-
- Junior Member
Minun mielestäni akvaario voi olla iso ainoastaan silloin kun se on tyhjä. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Minun mielestäni 300-400 litrainen on jo iso (Ainakin 100 litraiseni ja 50 litraiseni rinnalla) 

Akvat: 350l, 50l + erilaiset karvatassut:)
Blogini
Blogini
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: LAS
Toi on jotenkin totta!KrisAnn kirjoitti:Minun mielestäni akvaario voi olla iso ainoastaan silloin kun se on tyhjä.

Litrallisesti niin omassa päässä 300-500 on iso, tai kunhan se on isompi kuin omani (isoin 120 litraa).
Toisaalta jenkkikaverini mielestä mun akvaariot (64-120 litraa) ovat isoja... Mä yritin inttää, että ne ovat pieniä.
Muilta avuin tarkasteltuna sisustus ja eliöt vaikuttaa ihan hurjasti, minkä kokoiselta kippo vaikuttaa.
-
- Senior Member
Musta sellainen allas on iso mikä on jo siinä ja siinä että sen saa kämppään sisälle.
Musta nykyään 720l näyttää normikokoselta altaalta vaikka se oli ihan jo ''mahdodon'' saada kolmanteen kerrokseen (onneksi saatiin meille asti raahattua ), onneks ei otettu tosta isompaa ois muuten itku tullu. 

126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
-
- Member
- Sukupuoli: Mies
Eiköhän oikeasti ISO akvaario ala olla +800 litranen.
useita pieniä altaita ,317l , 3 kissaa ja 1 berninpaimenkoira vanhus :)
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
2m pitkä allas on jo iso, on se sitten 500l tai 1000 litraa.
Iso akvaario on sellainen, joka on isompi kun oma.
-
- Advanced Member
Isoksi akvaarioksi hahmotan yli 500-litraiset jos niissä ei ole akvaarion kokoon nähden liian isoja kaloja. Oman 600-litraiseni tekisi isomman oloiseksi jos vielä saisi altaan puoliksi jakavan pleksin pois ja kaikki pääsisivät uimaan koko altaan mitalta. Hemmetin jätkien takia ei vielä voi poistaa sitä, muuten meno yltyisi liian hurjaksi. Jos saisin toivoa, haluaisin tietysti niille uima-altaan kokoisen tilan, mutta sellainen voisi kustannusten ja hoidon takia tuntua jo liian isolta. Silloin pitäisi jo ruveta harrastamaan sukellusta. Ei mutta laaja kahluuallas olisi ratkaisu tuohon, kustannusten peittämiseksi tarvittaisiin vielä lottovoitto jolloin asuntokin vaihtuisi, koska yksiön seinät tulisivat vastaan.
Tosi iso akvaario on sellainen, jonka siirtämiseksi tarvitaan vähintään neljä (vai kuusiko?) riskiä henkilöä ja omistajalta useampi tuskanhikipisara ja tietty että se juuri ja juuri mahtuu kulkemaan suunnitellussa kulkuneuvossa ja vaatii millintarkkaa mittausta mahtuakseen kulkemaan aiotulle paikalleen. Tai että se kuljettamisen mahdottomuuden vuoksi on rakennettava paikan päällä.
Tosi iso akvaario on sellainen, jonka siirtämiseksi tarvitaan vähintään neljä (vai kuusiko?) riskiä henkilöä ja omistajalta useampi tuskanhikipisara ja tietty että se juuri ja juuri mahtuu kulkemaan suunnitellussa kulkuneuvossa ja vaatii millintarkkaa mittausta mahtuakseen kulkemaan aiotulle paikalleen. Tai että se kuljettamisen mahdottomuuden vuoksi on rakennettava paikan päällä.
Kultakalat
MInkä jätkien?
Pistä jätkät veke! ![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)

![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
-KaOl
-
- Advanced Member
Kahden kultakalajätkän.
Voi olla että jätkiä tulee lisääkin kun on kolme vielä pientä, joiden sukupuolesta ei ole varmuutta. Kyllä mä ne joskus yhdistänkin kun varma tyttö ja pienet on kasvaneet oikein isoiksi.

Kultakalat
Mun silmissä oman pienen rinnalla tuo toinen 96 litranenki on iso..
Mutta siis yli 500l alkaa olla oikeasti iso mun mielestä.
Mutta siis yli 500l alkaa olla oikeasti iso mun mielestä.

Koira, maakotiloja, hamsteri, kani, 54l & 180l altaat
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sanoisin tällä hetkellä, ku oon katellu jo ihan liian kauan tuota mun 310 litrasta purkkia pieneksi. Olen uutta teettämässä, 200x60x60 kokosta eli 720 litrasta ja se on musta tällä hetkellä vielä iso... isompi ei mahu enää ovesta kämppään sisälle ... olis varmaan muuten isompi. Mutta tuo kaks metrii pitkä tulee vielä ovesta pystyyn kun nostaa 

Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.