Poikas altaassani olisi nyt pieni ongelma. Nuo pienen pienet läpinäkyvät kotilot ovat vallaanneet kaikki lasit kasveineen. Mikä olisi hyvä keino päästä niistä eroon? Mikä kala söisi nuo kotilot pois muttei poikasia? Akvaan ei ole tuotu ulkopuolisia kasveja eikä mitään muutakaan useaan kuukauteen vaan ne pöllähti yht äkkiä sinne jostain. Isossa akvaariossa jossa poikasten emot ovat niin siellä ei ole tuota roska kotilo ongelmaa. Poiasia yätetään pienillä annoksilla vain sen verran mitä jaksavat syödä ja vesiarvotkin ovat normaalit kun niitä mittailin.
Mistä moiset kiuan henget ovat voineet tulla ja miten niistä pääsen eroon?
Roskakotilo ongelmaa
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Re: Roskakotilo ongelmaa
Osta petokotilo (Anentome Helena). Se syö pikkukotilot veke, mutta ei kalanpoikasia. 

-KaOl
360l Akvastabil myynnissä!
360l Akvastabil myynnissä!
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Roskakotilo ongelmaa
Minulla oli sama ongelma poikasaltaassa, ja vielä nykyäänkin näkyy mini kotiloita laseissa aina välillä. Isommat käyvätkin jo mätimunien kimppuun
Olen itse kyllä huomannut hyväksi petokotilot, muut kotilot hävisivät parissa viikossa, vähän varauksella ensin mietin laittoa poikasaltaaseen mädin syönnin takia, mutta ainakaan minulla petoja ei ole kiinnostaneet kuin muut kotilot ja kalanruoan jätteet.. Suosittelen.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Altaat:165l seura-akvaario, 120l platyjä ja molleja (aina poikasia myynnissä),317l: 1x L201,2xL66,L015,L340,5xhaarniska,kongot ja lehtispari, 80l monnisten kasvattamona. Saksanpaimenkoira, malinois ja am.bulli ja tietenkin aviomies.