lehtikala & miljoonakala?

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
säde26
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

lehtikala & miljoonakala?

Viesti Kirjoittaja säde26 »

tuolla alkeiden puolella olen kirjoittanut kun vaihdoin allastani vähän isompaan ja millikset elää pehmeessä vedessä. toivoisin nyt isompaan altaaseen isompaa kalastoo sekaan ja mulle ehdotettiinkin lehtikalaa mut ei tiennyt kuinka reagoivat toisiinsa.. se että lehtikala pistelisi poskeensa pienemmät niin ei haittaa koska koko ajan naiset paksuna ja tälkin hetkel milliksiä n.130kpl mut joo sopiiko muuten yhteen..??
KalaKissa
Senior Member
Senior Member

Re: lehtikala & miljoonakala?

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Millikset on kovanveden kaloja ja Lehtikalat tarvii pehmeän veden eli ei sovi yhteen todellakaan. Lehtikala tarvitsee minimissään 250l altaan. Minkäs kokoinen allas sulla on ja mitä kaloja sielä nyt on ?
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
säde26
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja säde26 »

tiedän et ne on kovanveden kaloja mutta mulla elävät pehmeässä vedessä.. siitäkin jossain oli keskustelua et jortkut saattavat pärjätä.. ja mulla pärjää.. mun allas on 250l. ja kaloina milliksiä ja partamonneja..
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

KalaKissa kirjoitti:Millikset on kovanveden kaloja ja Lehtikalat tarvii pehmeän veden eli ei sovi yhteen todellakaan. Lehtikala tarvitsee minimissään 250l altaan. Minkäs kokoinen allas sulla on ja mitä kaloja sielä nyt on ?
On olemassa myös pehmeän veden milkkareita.
Mitä jalostetumpi niin sitä kovempaa vettä tarvitsee.

säde26 kirjoitti:tiedän et ne on kovanveden kaloja mutta mulla elävät pehmeässä vedessä.. siitäkin jossain oli keskustelua et jortkut saattavat pärjätä.. ja mulla pärjää.. mun allas on 250l. ja kaloina milliksiä ja partamonneja..

Itse en lähtisi yhdistämään, sillä milkkarit voivat päätyä ruokalistalle.
Ovat kuitenkin hitaampia isoine pyrstöineen ja lehtikalalle helponnäköinen saalis.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”