Pilkillä
Valvoja: Moderaattorit
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Re: Pilkillä
Laita isompi allas ja ruoki molempiin päihin.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Kas siinähän tuli hyvä vinkkiDeicide kirjoitti:Laita isompi allas ja ruoki molempiin päihin.

-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Toivottavasti se on edes sen 200cm. Kyllä tuollaiseen altaaseen on ruokittu jo kummempiakin kiitureita.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Hih, tuolla perusteella mulla olis loistava allas parille ahvenelle. 

Kyllä kyllä, mutta kaikki eivät ole kiitureita... Kysymyshän oli että miten hitaimmille kiiskille ja särjelle saadaan ennemän ruokaa. Kyllähän nuille kiittureille ruokaa riittää.Deicide kirjoitti:Toivottavasti se on edes sen 200cm. Kyllä tuollaiseen altaaseen on ruokittu jo kummempiakin kiitureita.
-
- Starting Member
Kenties laittamalla jonkilainen mato/ruokamössö jonkin saviruukun alle? Särjet ja kiisket ainakin meillä päin syövät yleensä pohjamudista, mutta tämän ketjun perusteella oon voinu onkia pian vaikka kirjolohiaSUPERMIES kirjoitti: Kuinkahan saisin säästettyä ennenmän ruokaa kiiskille sekä särjelle?

Löytyypäs sivuston yleiseen sisällön tasoon nähden hyökkäävää tekstiä täältä... Ihan mielenkiinnosta: mitä ahvenille ym. kuuluu? Piditkö ja selvisivätkö kesän yli?
-
- Advanced Member
- Viesti:
Juu muakin kiinnostais!
Vähän kyllä myös olen harmitellut hyökkääväisyyttä, vaikka tietyntyyyppinen "kokeilu" vain.
Hyvä isäntä korvaa kyllä muutaman litran, ettei sen puoleen.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Vähän kyllä myös olen harmitellut hyökkääväisyyttä, vaikka tietyntyyyppinen "kokeilu" vain.

Hyvä isäntä korvaa kyllä muutaman litran, ettei sen puoleen.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
Onpa kätevää!
Ajatellas, jos saisi itsensä omavaraiseksi ja kasvattelisi kalat itse. Ahvenet eivät kuitenkaan taida kutea akvaariossa? Niille taitaisi silloin olla sellainen 10.000 litraa vähin vaatimus, jotta saisivat jotain aikaiseksi?
Noh, mutta tuollaisenhan voisi aika "egologisesti" pienellä energiakulutuksella voida tehdä esim. et laittaa kavaarion "kesäpuutarhaan" tai vanhoissa taloissa olevalle lämmittämättömään eteiseen. Tietenkin pitäisi olla pohjoispuolella, jotteivät lämmöt nouse. Tuolloin kuitenkin saisi varmasti pidettyä lämmöt alhaalla ilman ihme vempeleitä.
Minusta tuo väittely litramääristä on ihan perusteetonta. Jokatapuksessa on ihan liian pieni mikä tahasa kotiin mahtuva akvaario. Semmonen 3000 litrainen purkki jo alkaisi olemaan sellainen, jossa hitammaat kalatkin saisivat ruokaa. Minusta jo nuo minun rusokirjoahvenet tuntuvat kovin tylsistyneiltä ja eilen viimeksi tuumailin mitä mahtaisivatkaan omassa elinympäristössä puuhailla.
On kuitenkin selvää, että vankeuteen otetuille eläimille ei mitenkään pysty tarjoamaan sitä vapautta, joka niille on vapaudessa tarjolla. Siihen voi kuitenkin lohduttautua, että akvaariossa kukaan ei niitä kalastele (jos ei jääkaappi ole tyhjä ja tarvitse sunnuntaipäiväksi pääruokaa). Toisaalta viisaammatkin eläimet eivät pysty ymmärtämään menneisyyttä saati haaveilemaan tulevaisuudesta. On eläinten onni, että elävät nykyhetkessä ja siksi pystyvät sopeutumaan muuttuviin olosuhteisiin. Herkempien kohtaloksi jääkin sitten kuolla sukupuuttoon esim. ilmastonlämpenemisen johdosta.
Noh, mutta lätinät sikseen. Täytyy sanoa, että ahvenet ovat hurjan hienoja! Jos olisi viitseliäisyyttä ja mahdollisuutta, niin järkeväähän olisi kaivaa niille takapihalle lammikko ja siirtää kesäksi kalat ulkoilemaan. Saisivat varmasti olla melko pitkälle syksyyn ulkoaltaassa.

Noh, mutta tuollaisenhan voisi aika "egologisesti" pienellä energiakulutuksella voida tehdä esim. et laittaa kavaarion "kesäpuutarhaan" tai vanhoissa taloissa olevalle lämmittämättömään eteiseen. Tietenkin pitäisi olla pohjoispuolella, jotteivät lämmöt nouse. Tuolloin kuitenkin saisi varmasti pidettyä lämmöt alhaalla ilman ihme vempeleitä.
Minusta tuo väittely litramääristä on ihan perusteetonta. Jokatapuksessa on ihan liian pieni mikä tahasa kotiin mahtuva akvaario. Semmonen 3000 litrainen purkki jo alkaisi olemaan sellainen, jossa hitammaat kalatkin saisivat ruokaa. Minusta jo nuo minun rusokirjoahvenet tuntuvat kovin tylsistyneiltä ja eilen viimeksi tuumailin mitä mahtaisivatkaan omassa elinympäristössä puuhailla.

Noh, mutta lätinät sikseen. Täytyy sanoa, että ahvenet ovat hurjan hienoja! Jos olisi viitseliäisyyttä ja mahdollisuutta, niin järkeväähän olisi kaivaa niille takapihalle lammikko ja siirtää kesäksi kalat ulkoilemaan. Saisivat varmasti olla melko pitkälle syksyyn ulkoaltaassa.
Etelä-Amerikan altaat: 1000 l amazon paludaario ja 360 l joki ja 100 litran rantaryteikkö.