Kuitenkin poikasia kuoriutui 5kpl, joista tällä hetkellä altaassa ui enää kaksi. Yritys ruokkia vuokkokalan poikasia vastakuoriutuneella artemialla näytti onnistuneen myös. Ainakin tähän päivään mennessä.
Vuokkokala poikaset kuoriutuivat 10.-11.4 välisenä yönä ja ovat nyt 6päivän ikäisiä. Kooltaan toinen on vasta n. 5mm mittainen, toinen hieman isompi 8-9mm.
Kudetusallas on 100 litrainen (50 x 50 x 40), sisältäen ainoastaan pillisuodattimen, lämmittimen (lämpötila 26c) sekä pienen LED 7 x 1W spottivalon.
Kudetusaltaan veden otin altaasta, johon vuokkokalat kutivat ja vedenvaihdon olen tehnyt myös ottamalla isosta altaasta veden.
Artemian kasvatuspulloja on muutama rivissä ikkunalaudalla, ja päivittäin laitan uuden satsin kasvamaan jotta vastakuoriutunutta artemiaa riittäisi jatkuvalla syötöllä. Poikasia olen ruokkinut tällä 2-3krt /pvässä ja vesi melkein kuhisee artemiasta. Olen myös lisäillyt muutamia tippoja nestemäistä artemiaa altaaseen, sillä poikasen pyörivät pääasiassa aivan vedenpinnan tuntumassa. Kovasti ainakin tuo isompi poikanen jahtailee artemioita. Pienemmästä poikasesta olen hieman huolissani, mutta toivotaan että tämäkin saisi ruokaa syödäkseen.
Rotiskot olisivat parempaa ruokaa poikasille, mutta tähän hätään en sitä viljelmää saanut rakennettua. Rotiskojen hankkiminen on kuitenkin työnalla seuraavia poikasia ajatellen. Vuokkokala vanhemmat jo kovasti putsailevat uutta kutualustaa, mutta sitä poikuetta en ajatellut vielä ottaa talteen vaan teen tarkemman tutkimuksen niiden kuoriutumis ajasta noissa olosuhteissa.
Toivotenkin jäisi edes yksi poikanen eloon ja tässä se olisi.