Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kerttu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1270
Liittynyt: 20:05, 13.04.2003
Paikkakunta: Otava

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja kerttu »

On kyllä jännä olo, kun altaat on täynnä. Ei ole mitään kytättävää ja pohdittavaa kalahankintaa tai kalanmyyntiä - jos ei oteta huomioon nanossa asuvia lähes kymmentä miniplatya, joille kyllä jossain vaiheessa pitää jotkut kodit olla. Aasia on vihdoin saanut suklaarihmansa, ja ne ovat jopa hengissä ja terveinä. Platylassakin kaikki kalat polskivat terveinä, poikastulvaa ei tällä hetkellä ole ja pieni lisäsuodatinkin jo matkalla tänne... Kasvitkin ovat aika lailla vakiinnuttaneet paikkansa.

Jospa sitä sitten jäis istuskelemaan altaiden eteen ja odottelemaan seuraavaa jälkikasvua. Kun nano vapautuu platynpoikasista, vois rusokiilakylkiä kudettaa nanossa. Ehkä. Tai sitten vaan antaa kaiken olla, vaihdella vesiä ja tarkkailla tilanteita!
[RiSu]
Junior Member
Junior Member
Viestit: 249
Liittynyt: 10:11, 21.09.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja [RiSu] »

Whipii! Huomenna hakemaan täydennystä omaan kalastoon :) vaikka kometrejä kertyy, odotan silti innolla :D
~~1000 litraa vettä olohuoneessa ja aivan täysin heroksiin hurahtanu harrastelija~~
(heros notatus, heros severus, heros efasciatus)
TauluLiitu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 212
Liittynyt: 20:51, 21.07.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja TauluLiitu »

Mulla on pikku ongelma tässä. Akvaariopaketin mukana tuli Eheim 2007 sisäsuodatin. Nyt kun olis aika uusia vaahtomuovipatruunat, ei tähän malliin ole saatavilla samaisessa nettikaupassa oikean kokoisia. Löytyy kyllä Eheim 2006 ja 2008 sopivia patruunoita. Mitä tässä pitäisi hankkia? :/
Ildar
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 639
Liittynyt: 22:31, 06.12.2010
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Ildar »

Nälkä kasvaa syödessä ja silleen.
Taitaa tuo 280l allas saada syksymmällä lähtöpassit, jotta saan kämppään mahtumaan 500-600l purkin tuohon vastakkaiselle seinälle. :mrgreen:

Näin myös pitkästä aikaa iltaruskoplekoni. Se loikoili hiekalla etulasin tuntumassa kun eilen tulin kotiin. Hupaisa otus, ilmeisesti alkaa vähitellen kotiutua.
650 + 275 litraa vettä ja aika monta osaomistuskarvakorvaa
avene
Junior Member
Junior Member
Viestit: 146
Liittynyt: 20:31, 21.06.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kiuruvesi

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja avene »

Kauhea pohdinta, missäköhän tilaamani taistohaaremi viipyy, kaksi viikkoa jo aikaa eikä kuulu mitään liikkeestä.
Akva voinut ihan hyvin ja kasvit kukoistavat, kuten olen aina haaveillutkin, ehkäpä tuo vallisneria liiankin hyvin kun saa olla joka viikko
ihan reippaasti pätkimässä :D Leväkanta pysynyt myöskin kurissa, kiitos rakas partikseni♥
Kyllä riskinotto aina kannattaa.
[RiSu]
Junior Member
Junior Member
Viestit: 249
Liittynyt: 10:11, 21.09.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja [RiSu] »

Pitkäksihän se tämä päivä veny, mutta nyt on uudet kalat kotiutettu ja on kyllä ihania :D pitää hiukan aikaa vielä seurailla, akvaario-elämää ja sitte nukkuun, että jaksaa huomenna hakea ipanat mummulasta :)
~~1000 litraa vettä olohuoneessa ja aivan täysin heroksiin hurahtanu harrastelija~~
(heros notatus, heros severus, heros efasciatus)
Helua
Starting Member
Starting Member
Viestit: 14
Liittynyt: 11:09, 17.02.2007
Paikkakunta: Kempele

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Helua »

Olen vuorotteluvapaalla ja rahat saa laskea tarkkaan. En ole ostanut juurikaan mitään uutta akvaariooni pitkään aikaan. Tänään on "tilipäivä", joten ajattelin sen kunniaksi hankkia muutaman uuden asukin altaaseeni. Saa nähdä, mitä mukaan tarttuu [;)] . Akvaarion lämpötilaa on pitänyt seurailla, kun meinaa vaan nousta . . . . joka kesä sama juttu :| .
akvaario 450
KaOl
Member
Member
Viestit: 386
Liittynyt: 22:34, 29.05.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: ulkomaat

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja KaOl »

Miten ihmeessä sitä sais innostuksen takas? Se on ollut kadoksissa jo vähän aikaa, eikä näytä siltä et huvittais tehä muuta ku myydä koko roska. Harmi sinänsä koska rahallinen tappio on suuri, mut ei varastoon mahu toi kompleksi mitenkään.

Mitä te ihmiset teette kun ei enää huvita? Myyttekö kaikki pois, vaihdatteko kaloja vai mitä?

Ärsyttävää olla koko ajan vettä vaihtamassa ym läträämässä. Levää ilmestyi lasiin eikä lähde pois, sekin ärsyttää kun on niin likaisen näköinen heti toi.

Stressiä vaan aiheuttaa kun heti kun on siivonnut ton niin jo on kasvit kasvaneet isoiksi ja taas saa alkaa saman homman alusta ym. Koskaan kerkee ihaileen akvaa kun aina on jotain mikä ei oo niinkuin haluais. Mä haluan MUUTTUMATTOMAN akvan! ehkä tää ei tosiaan oo mun juttuni...
-KaOl

360l Akvastabil myynnissä!
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Altaisiin tilattu uudet jalustat. Kahdessa altaassa on harmikseni sinilevää, joten pimennys ja litkut kehiin, "availlaan" ne akvat lauantaina. Taistokuumekin iski taas, joten pari punaista over half moon plakat ukkelia tilattu... no ainakin yksi, tod.näk. tulee toinenkin kun kaksi kasvattajaa tarjosivat hienoja yksilöitä. Edellisellä kerralla vettä vaihtaessani keksin kokeilla ottaa kaksi uudempaa ilmapumppua (Elite 799 ja Cinellan leppäkerttupumppu) pois käytöstä ja laittaa vanhan 2 eurolla käytettynä ostamani Whisper 200 -pumpun puhaltamaan neljän eri altaan pillisuodattimiin. Eli nyt käytössä vain Whisper 200 -ja Whisper 100 -ilmapumput.
Akvarismia 1992-2014
kala-Jalmari
Member
Member
Viestit: 311
Liittynyt: 22:23, 03.01.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kurikka

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja kala-Jalmari »

Nyt on loistava viilis! 317-litranen pörisee huoneessa! :)
useita pieniä altaita ,317l , 3 kissaa ja 1 berninpaimenkoira vanhus :)
cassie_86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 547
Liittynyt: 13:57, 28.05.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja cassie_86 »

Hyvin oli viikko mennyt kaloilla anopin hoidossa.. Ruokinta oli ollut juuri niin kuin sovittiin ja kaloille sovitut paastopäivätkin olivat selvästi tulleet tarpeeseen. Tänään pitää itse vaihdella vesiä ja puhdistella joistain altaista suodattimien patruunoita ja tietenkin kasveja harventaa aika rankalla kädellä.. Mutta hyvä että kaikki oli mennyt hyvin :D
Altaat:165l seura-akvaario, 120l platyjä ja molleja (aina poikasia myynnissä),317l: 1x L201,2xL66,L015,L340,5xhaarniska,kongot ja lehtispari, 80l monnisten kasvattamona. Saksanpaimenkoira, malinois ja am.bulli ja tietenkin aviomies.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

cassie_86 kirjoitti:Hyvin oli viikko mennyt kaloilla anopin hoidossa.. Ruokinta oli ollut juuri niin kuin sovittiin ja kaloille sovitut paastopäivätkin olivat selvästi tulleet tarpeeseen. Tänään pitää itse vaihdella vesiä ja puhdistella joistain altaista suodattimien patruunoita ja tietenkin kasveja harventaa aika rankalla kädellä.. Mutta hyvä että kaikki oli mennyt hyvin :D
Hienoa - itse antaisin ehkä ennemmin hypoteettisen "anopin" käsiin fisuni kuin hypoteettisen "appiukon" :mrgreen: . Parempi, ettei hoitaja ala tehdä säätöhommia, vaan ruokkii ja tsekkaa, että kaikki toimii. Annospussit voisi olla kova sana ruokintaan, lämpömittarin tsekkaus ja suodattimen tsekkaus, että pörisee:). Muu varmaan on pikku juttuja:). Kuolleet ja sairaat kalat tietysti katsottava.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
minnatak
Starting Member
Starting Member
Viestit: 26
Liittynyt: 16:11, 02.04.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja minnatak »

On aika mielettömät, eli tänään havaitsin kaksi asiaa..mun punainen tiikerilumme on alkanut kasvattamaan kukintoa:) Ja löysin akvaariosta yhden partiksen poikasen, todennäköisesti on enemmän...mutta jee:) Ja sitten sain vielä saumattua 600 litraisen, joten kohta saan alkaa pystyttämään sitäkin. Ja mun uusin hankinta Topaasipleko L-200 onkin aika reipas kaveri, ei piilottele yhtään. Päinvastoin heiluu oikein eloisana näkyvillä:)
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

minnatak kirjoitti:On aika mielettömät, eli tänään havaitsin kaksi asiaa..mun punainen tiikerilumme on alkanut kasvattamaan kukintoa:) Ja löysin akvaariosta yhden partiksen poikasen, todennäköisesti on enemmän...mutta jee:) Ja sitten sain vielä saumattua 600 litraisen, joten kohta saan alkaa pystyttämään sitäkin. Ja mun uusin hankinta Topaasipleko L-200 onkin aika reipas kaveri, ei piilottele yhtään. Päinvastoin heiluu oikein eloisana näkyvillä:)
Melkoisia iloinaiheita:). Tuo saumaus ...en luota omaan taitooni :roll: . Topaasipleko on monen haave ja sosiaalinen, kesy kala on aina hieno asia:). Minusta hienoa katsoa koiraakin, joka luottaa omistajaan ja on selkeästi perustuvallisessa asemassa. Kaloillakin sama juttu mielestäni:). Palkitsevaa kun kala luottaa "omistajaan". Osa fisuistani huomaa, että kylässä on vieraita ja linssiluteista osa piilossa. Melkoisia epeleitä:). Pitäisi kokeilla eri asuja, tunnistavatko. Pitää ainakin kokeilla, että vieras menee ns. jututtamaan partistani, pelästyykö vai tunnistaako henkilön:). Miljoonakalat kerjännevät ruokaa vaikka lapaselta, tunnistamiseen en usko vaikka naarailla väitetään olevan sosiaalisia verkostoja :mrgreen: .
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
[RiSu]
Junior Member
Junior Member
Viestit: 249
Liittynyt: 10:11, 21.09.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja [RiSu] »

Täältä suunnalta pitää kans hiukan hehkuttaa harrastamisen ihanuutta :)
Jaksoin ku jaksoin putsata akvaarion vielä näin iltasella joten se ei jääny huomiseen
:)

Mutta tärkeimpiin... viikonloppuna hakemani kalaset ovat kotiutuneet hirmu hyvin ja ilmeisesti uudet kalat sitten rohkaisivat mustanorsunki esille ja näin ensimmäisen kerran kuinka norsu tuli syömään :) akvaario on muutenki tasapainossa ja kasvit kasvaa, eikä levääkään liiemmin tuu
Plus, että oon rakastunut kiipijöiden lisäksi tuohon mun niin ihanaa pirpanaan (tiikerikalaan ) ja hemmottelen sen ehkä pilalle surviaisilla :D
~~1000 litraa vettä olohuoneessa ja aivan täysin heroksiin hurahtanu harrastelija~~
(heros notatus, heros severus, heros efasciatus)
minnatak
Starting Member
Starting Member
Viestit: 26
Liittynyt: 16:11, 02.04.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja minnatak »

Fisutar10 kirjoitti:
minnatak kirjoitti:On aika mielettömät, eli tänään havaitsin kaksi asiaa..mun punainen tiikerilumme on alkanut kasvattamaan kukintoa:) Ja löysin akvaariosta yhden partiksen poikasen, todennäköisesti on enemmän...mutta jee:) Ja sitten sain vielä saumattua 600 litraisen, joten kohta saan alkaa pystyttämään sitäkin. Ja mun uusin hankinta Topaasipleko L-200 onkin aika reipas kaveri, ei piilottele yhtään. Päinvastoin heiluu oikein eloisana näkyvillä:)
Melkoisia iloinaiheita:). Tuo saumaus ...en luota omaan taitooni :roll: . Topaasipleko on monen haave ja sosiaalinen, kesy kala on aina hieno asia:). Minusta hienoa katsoa koiraakin, joka luottaa omistajaan ja on selkeästi perustuvallisessa asemassa. Kaloillakin sama juttu mielestäni:). Palkitsevaa kun kala luottaa "omistajaan". Osa fisuistani huomaa, että kylässä on vieraita ja linssiluteista osa piilossa. Melkoisia epeleitä:). Pitäisi kokeilla eri asuja, tunnistavatko. Pitää ainakin kokeilla, että vieras menee ns. jututtamaan partistani, pelästyykö vai tunnistaako henkilön:). Miljoonakalat kerjännevät ruokaa vaikka lapaselta, tunnistamiseen en usko vaikka naarailla väitetään olevan sosiaalisia verkostoja :mrgreen: .


Kyllä ne tunnistaa..Mötikkä (punasilmäpleko) tulee luolastaan esille ja lasin reunalle könyilemään kun tulen akvaarion lähelle, mutta jos joku toinen tulee siihen , ei näy tyypistä pyrstöäkään:) Mutta kala-tätinä (kissa-tädit:D) olen varma että meillä on jonkinlainen lajienvälinen ymmärrys omasta olemassaolostamme:) Ja sitten vielä, mä olen ainoa jota appelsiiniplekoni haastaa tappelemaan:D Ja allekirjoitan myös koira-asian, siskoni sanoo aina että minulla ja vanhimmalla koirallani on ollut yhteinen napanuora, tunnetaan toisemme kuin omat taskuni:) Eläimet kaikenmaailman sellaiset, on elämäni suuria iloja:)
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

minnatak kirjoitti:
Kyllä ne tunnistaa..Mötikkä (punasilmäpleko) tulee luolastaan esille ja lasin reunalle könyilemään kun tulen akvaarion lähelle, mutta jos joku toinen tulee siihen , ei näy tyypistä pyrstöäkään:) Mutta kala-tätinä (kissa-tädit:D) olen varma että meillä on jonkinlainen lajienvälinen ymmärrys omasta olemassaolostamme:) Ja sitten vielä, mä olen ainoa jota appelsiiniplekoni haastaa tappelemaan:D Ja allekirjoitan myös koira-asian, siskoni sanoo aina että minulla ja vanhimmalla koirallani on ollut yhteinen napanuora, tunnetaan toisemme kuin omat taskuni:) Eläimet kaikenmaailman sellaiset, on elämäni suuria iloja:)
Heh, niin minustakin tuntuu:). Jostain luin, että kalanviljelylaitoksellakin kalat tunnistivat yhden legendaarisen tutkijan, joka ruokki niitä aina:). Myös kalat oppivat aikataulut, luulen:). Jos tulen kotiin omituiseen aikaan, haariskalan kalat eteisessä (haarniskamonnit ja rihmakalat) pelästyvät. Oppivat nopeasti ruoka-ajat ja sen, milloin yleensä hääräilet kotona:).

Olisi hauska kokeilla jotain fisun atrappia, joka muistuttaa esim. sokkeloplekoa - jättikokoinen sokkeloplekojäljitelmä:). Pitäisi katsoa mikä reaktio tulee:). Talitiaisiin upposi pääsiäistipu, jonka vein lintulaudalle kersana. Nopeasti ottivat nokkaan ja kuljettivat muualle. Laitoin juomalasin alle, niin alkoi ärhentely:). :D Yleensä kun laittaa uuden plekon altaaseen, menee sekunti, niin asia on lajitovereiden keskuudessa rekisteröity. Ei uskoisi, että ovat niin skarppina:).
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
[RiSu]
Junior Member
Junior Member
Viestit: 249
Liittynyt: 10:11, 21.09.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja [RiSu] »

Fisutar10 kirjoitti:
minnatak kirjoitti:
Kyllä ne tunnistaa..Mötikkä (punasilmäpleko) tulee luolastaan esille ja lasin reunalle könyilemään kun tulen akvaarion lähelle, mutta jos joku toinen tulee siihen , ei näy tyypistä pyrstöäkään:) Mutta kala-tätinä (kissa-tädit:D) olen varma että meillä on jonkinlainen lajienvälinen ymmärrys omasta olemassaolostamme:) Ja sitten vielä, mä olen ainoa jota appelsiiniplekoni haastaa tappelemaan:D Ja allekirjoitan myös koira-asian, siskoni sanoo aina että minulla ja vanhimmalla koirallani on ollut yhteinen napanuora, tunnetaan toisemme kuin omat taskuni:) Eläimet kaikenmaailman sellaiset, on elämäni suuria iloja:)
Heh, niin minustakin tuntuu:). Jostain luin, että kalanviljelylaitoksellakin kalat tunnistivat yhden legendaarisen tutkijan, joka ruokki niitä aina:). Myös kalat oppivat aikataulut, luulen:). Jos tulen kotiin omituiseen aikaan, haariskalan kalat eteisessä (haarniskamonnit ja rihmakalat) pelästyvät. Oppivat nopeasti ruoka-ajat ja sen, milloin yleensä hääräilet kotona:).

Olisi hauska kokeilla jotain fisun atrappia, joka muistuttaa esim. sokkeloplekoa - jättikokoinen sokkeloplekojäljitelmä:). Pitäisi katsoa mikä reaktio tulee:). Talitiaisiin upposi pääsiäistipu, jonka vein lintulaudalle kersana. Nopeasti ottivat nokkaan ja kuljettivat muualle. Laitoin juomalasin alle, niin alkoi ärhentely:). :D Yleensä kun laittaa uuden plekon altaaseen, menee sekunti, niin asia on lajitovereiden keskuudessa rekisteröity. Ei uskoisi, että ovat niin skarppina:).
Olen huomannut saman asian, että kalat ovat tosi skarppina sen suhteen kuka akvaarioon muuttaa :) täällä on vielä tietty tutustumis järjestys. Uuden kalan saapuessa ensimmäisenä menevät lehtikalat tutusteleen ja sen jälkeen tulevat kiipijät ja kunhan uusi tulokas menee pohjan tuntumaan okamonnit viimeistelevät tervetulotoivotuksen :) ja kaikki tämä tapahtuu nopeasti. Ja olen myös huomannut että kyllä kalat tottuvat tietynlaiseen rytmiin ja siihen kuka ruokkii :) esimerkiksi pohjakalat ovat tottuneet saamaan ruuan iltaisin, jos laitan ruokaa päivällä ei ne oikeen osaa reagoida ensin siihen mitenkään, toisin ku illalla käy pohjalla kunnon kuhina :)
~~1000 litraa vettä olohuoneessa ja aivan täysin heroksiin hurahtanu harrastelija~~
(heros notatus, heros severus, heros efasciatus)
cassie_86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 547
Liittynyt: 13:57, 28.05.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja cassie_86 »

Kaikista paras oli vielä että anoppi kysyi että suutunko jos pesee ikkunat kämpästä, vastasin etten todellakaan suutu jos kehtaa vaan tehdä. En ole mikään kodinhengetär tosiaankaan [:I] Anoppi ja appiukko olivat yllätykseksi hankkineet uudet matot eteiseen ja olohuoneeseen, pesseet ikkunat ja sohvan painepesurilla, siivonneet koko asunnon lattiasta kattoon, ostaneet uudet petivaatteet, korjanneet vessan suihkun ja wc-istuimen jota kiinteistöhuolto ei ole viitsinyt korjata useista pyynnöistä huolimatta yms. kaikkea muutakin olivat siivonneet. Meni tosi OT:si tämä teksti, mutta tuli tippa linssiin eikä ole ikinä ollut niin kiva lomalta paluu ollut :D
Altaat:165l seura-akvaario, 120l platyjä ja molleja (aina poikasia myynnissä),317l: 1x L201,2xL66,L015,L340,5xhaarniska,kongot ja lehtispari, 80l monnisten kasvattamona. Saksanpaimenkoira, malinois ja am.bulli ja tietenkin aviomies.
Vle1ko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 222
Liittynyt: 23:25, 27.07.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Vle1ko »

Örrr.. Saisi loppua jo tämäkin päivä, ei enää millään jaksaisi leikkiä aaaaasiakaspalvelijaa.. [}:)]
Voi taas tällänen 11 tuntinen vuoro tuntua äärimmäisen pitkältä, toki osaltaan tähän voi vaikuttaa se kun ajoin jyväskylästä aamulla töihin.
Olihan tuo mun kissanikin pyöräyttänyt pennut eilen aamulla, niin piti lähteä vielä yöllä ajamaan jyväskylään tsiigaamaan niitä rääpäleitä,
melko onnettoman kokoisia otuksia. :mrgreen:
Altaassa uiskennellut Serrasalmus rhombeus, Serrasalmus sanchezi, ja tällä hetkellä Serrasalmus manueli, sekä Pygocentrus nattererit.
http://www.opefe.com/ Paljon piraijainfoa
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Helmimonnisilla hirvee kutuinto päällä, ovat nyt kolmatta päivää roiskinu mätiä laseihin ja kasvipuskiin. 8O
waldo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 221
Liittynyt: 15:17, 05.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: turku

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja waldo »

Sunnuntaina haetaan "suuri" akva kotiin :mrgreen: .
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1301
Liittynyt: 21:38, 02.07.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Helpotin vähän kultakalojen suodattimen putsausta. Peikonlehdet ovat rönsyilleet niin, että suodatinlaatikoiden ottaminen ja varsinkin takaisinlaitto oli hankalaa kun varret ja lehdet oli tiellä. Siirsin yhden peikonlehden altaan vapaaseen nurkkaan suodattimen vierestä. Jäi vielä yksi nurkka tyhjäksi jos täytyy joskus vielä siirrellä. :D Kasvit ovat kasvattaneet puolitoistametrisiä ilmajuuria veteen ja uusia on kurottamassa sinne. Sellainen ilmajuuri muuten kasvaa hillitöntä vauhtia kun on saavuttanut veden pinnan.

Vähensin muutama viikko sitten monnisten vedenvaihtoa kertaan viikossa 30 % kalojen pienen määrän vuoksi. Alkoi sen jälkeen kasvaa harmaanvihreää tupsulevää ja piilevä lisääntyi. Tänään vaihdoin puolet vedestä enkä melkein ehtinyt kuin selkäni kääntää kun siellä oli alkanut melkoinen vilske. Koiraat innostuivat kutupuuhiin, naaraat olivat enemmänkin kiinnostuneita vielä iltaruokien syömisestä, mutta menivät koiraiden ajamina nekin ympäri akvaariota. Barbinpoikanen oli vähän ihmeissään kun joka puolella säntäili monnisia, eikä yhteentörmäyksiltäkään vältytty. Siirsin sieltä anubiaat ainakin toistaiseksi kultakalojen altaaseen, jos vaikka pääsisivät siellä piilevästä eroon. Altaassa kun ei mitkään levät ole tähän mennessä kasvaneet. Siirto oli helppo, koska kaikki anubiaat ovat yhdessä pitkulaisessa kannossa kiinni, ei muuta kuin nosti kannon akvaariosta ja kantoi altaaseen.
Kultakalat
Quu007
Member
Member
Viestit: 416
Liittynyt: 18:13, 10.06.2012
Akvaarioseurat: Ihan oma pikku akvaseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Quu007 »

Nyt alkaa tosissaankin menemään hermot...
Mä haluan sen ison lätäkön ja todellakin ison mutta tosta kombista pitäs päästä eroon ensin...

Noi papukaijkirjot pomppii kohta yli tuolta lätäköstä...kele...ammekko niille pitää hankkia... 8O

Oon jo kuola valuen Wohan sivuilta kattonu 720 litrasta ja kukaan ei ole edes ensimmäistäkään tarjousta/kysymystä laittanu noista pienemmistä..
Kääpiölupat vedin pois myynnistä todella urpojen ihmisten takia...ilmaseks pitäs antaa joo...ja mullehan on ilmasta se leikkauttaminen ja ylläpito jne jne...
Ja sit niiden kans ollan kuukaus tai kaks ja sit kyllästytään ja ne lähtee kiertoon NOU THÄNKS...

Että mää oon niin kypsä...kämppä on kun huumeluola ja kiinnostus siivomiseen -1000 tällä hetkellä...heinäallergia jyllää niin että mä sekoon kohta...
Auto on täys susi enkä tiiä missä vika akussa vai laturissa...mitähän sit seuraavaks... :twisted: ...

Mä meen hakkaa päätä seinään vähäks aikaa... :roll:
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
Uusin pätkä http://www.youtube.com/watch?v=6KdAQkcJ ... e=youtu.be
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”