Valmis JuTa projekti kuvina..
Valvoja: Moderaattorit
-
- Member
- Akvaarioseurat: Turun Akvaarioystävät ry
- Sukupuoli: Mies
Valmis JuTa projekti kuvina..
Mika Litja
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Valmis JuTa projekti kuvina..
Hieno:). Missä vaiheessa tuo naarmu tuli? Voisiko se laittaa takalasin kohdalle eli laittaa akva toisin päin, mutta hirmuinen homma...Ei liene syvä naarmu? Toki, jos uuden akvan ostaa, pitää olla naarmuton ja tarkastaa kun tuo.Nardimai kirjoitti:http://litjan.kuvat.fi/kuvat/700+litraa/
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
-
- Member
No se kääntäminen on harkinnassa. Mutta se on niin iso homma tän kokoisessa.
Naarmu tuli kaupan päälle
ja kauppias ei todellakaan näytä ehtivän kiireiltään sen ihmeemmin asiaa pohtimaan. Tietty se pistää pohtimaan, kun tällasta "odottelua" ei ollu maksujen ja tilausten kanssa. Onhan se yksityisyrittäjän arki raskasta, mutta jos itse vastailisin viikon päästä sähköposteihin, niin kenkää tulis... Työn jälki on kyllä maineensa veroista. Kaapit ja ite akvaario on muuten tosi hyvää työtä ja todellakin kestävän oloista. Tän jälkeen suhtaudun noihin 3 ja 5 vuoden takuisiinkin nyt kyllä varauksella.
Naarmu tuli kaupan päälle

Mika Litja
-
- Elite Member
- Viesti:
Tuo on yleistä hieman ahdistavissa asioissa, helposti lykätään, vaikka asia ei sillään parane:). Kääntäisin ehkä akvan ja pyytäisin jotain sopuisaa lisäkorvausta, jos naarmu ei kestävyyteen vaikuta. Eteenpäin myyntihintaan voi kyllä sitten vaikuttaa.Nardimai kirjoitti:No se kääntäminen on harkinnassa. Mutta se on niin iso homma tän kokoisessa.
Naarmu tuli kaupan päälleja kauppias ei todellakaan näytä ehtivän kiireiltään sen ihmeemmin asiaa pohtimaan. Tietty se pistää pohtimaan, kun tällasta "odottelua" ei ollu maksujen ja tilausten kanssa. Onhan se yksityisyrittäjän arki raskasta, mutta jos itse vastailisin viikon päästä sähköposteihin, niin kenkää tulis... Työn jälki on kyllä maineensa veroista. Kaapit ja ite akvaario on muuten tosi hyvää työtä ja todellakin kestävän oloista. Tän jälkeen suhtaudun noihin 3 ja 5 vuoden takuisiinkin nyt kyllä varauksella.
Jälkiviisaana: kannattaisi tuote tarkistaa huolella, kun se tuodaan. Toki kaikkea ei näe heti tai huomaa. Samoin ennen veden laittoa ....
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
-
- Junior Member
Hieno tulos projektilla! (olen varmaan umpisokea, kun en näe mitään naarmua.)
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Hienon näköinen allas. Mitä ahvenia sulla siinä on?
Etelä-Amerikan altaat: 1000 l amazon paludaario ja 360 l joki ja 100 litran rantaryteikkö.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Kalasoppa
Hienolta näyttää.
Kannattaa soittaa tuosta naarmusta niin pääsee heti keskustelemaan aiheesta. Viesteihin on niin helppo jättää vastaamatta. Miettii valmiiksi mitä sanoo ja mitä vaatimuksia itsellä on ja pitää niistä sitten loppuun asti kiinni.
Kannattaa soittaa tuosta naarmusta niin pääsee heti keskustelemaan aiheesta. Viesteihin on niin helppo jättää vastaamatta. Miettii valmiiksi mitä sanoo ja mitä vaatimuksia itsellä on ja pitää niistä sitten loppuun asti kiinni.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
-
- Member
No siellä on vanhoina asukkeina avainkirjoja. "uusia" ahvenia on ruostekirjot ja kääpiöakarat. Erityisen ihastunut olen noihin akaroihin. 40 poikastakin kasvaa jo 50-litrasessa. Siinä se naarmu tönöttää etulasissa. Kameraa on vaan vaikeeta saada automaatin kanssa tarkentamaan lasiin. Soitettu on ja viestiä lähetetty. Toi reklamaatiopuoli toimii "hieman" hitaammin kuin tilaaminen/tilinumeron saaminen
. Sen osalta toi JuTa:n maine on ihan huuhaata. Sitä ei voi kukaan täälläkään kiistää, että jos olis työntekijän tehtävä vastata sähköposteihin ym ja homma kestää kaks viikkoa (on jo kestänyt), niin paskaa tulis pomolta niskaan, eli se siitä yksityisyrittäjän ahdinkosta ympäpyöreistä päivistä ja muusta. Mä en vois näin hoitaa ikinä mun työtä. Työ on muuten kaikinpuolin huippua. Naarmuinen etulasi vaan pilaa kaiken sen hienouden. Kai toi vehje tarvii lähiviikkoina kääntää. Oon jo varannut porukkaakin sitä varten. Avaimien ja akaroiden kutupuuhia se ei varmasti kyllä edistä.
Naarmu eiu aluks näyttänyt niin pahalta, mut nyt se on levääntynyt ja tosiaan näkyy parvekkeelle asti ja kaikki vieraat sen 5 min sisällä bongaa. Syvyydestä kertoo se, että magneetin kanssa kun putsaa lasia, niin naarmun kohdalla kuuluu selvä suht kovaääninen rahina. Soitin kyllä heti asiasta. Vastaus oli, että joku muukin on valittanut ja tarvii tarkastaa työpyötä, ettei siellä ole jotain mikä naarmuttaa lasia.

Naarmu eiu aluks näyttänyt niin pahalta, mut nyt se on levääntynyt ja tosiaan näkyy parvekkeelle asti ja kaikki vieraat sen 5 min sisällä bongaa. Syvyydestä kertoo se, että magneetin kanssa kun putsaa lasia, niin naarmun kohdalla kuuluu selvä suht kovaääninen rahina. Soitin kyllä heti asiasta. Vastaus oli, että joku muukin on valittanut ja tarvii tarkastaa työpyötä, ettei siellä ole jotain mikä naarmuttaa lasia.
Mika Litja
-
- Elite Member
- Viesti:
Naarmu on sisäpuolella? Miten työpöytä sen tekisi? Itse aina vahtaan, kun akva tuodaan, että se laitetaan puhtaan pehmeän peitteen päälle lattialle, ettei kivimuruja osu alle.Nardimai kirjoitti:No siellä on vanhoina asukkeina avainkirjoja. "uusia" ahvenia on ruostekirjot ja kääpiöakarat. Erityisen ihastunut olen noihin akaroihin. 40 poikastakin kasvaa jo 50-litrasessa. Siinä se naarmu tönöttää etulasissa. Kameraa on vaan vaikeeta saada automaatin kanssa tarkentamaan lasiin. Soitettu on ja viestiä lähetetty. Toi reklamaatiopuoli toimii "hieman" hitaammin kuin tilaaminen/tilinumeron saaminen. Sen osalta toi JuTa:n maine on ihan huuhaata. Sitä ei voi kukaan täälläkään kiistää, että jos olis työntekijän tehtävä vastata sähköposteihin ym ja homma kestää kaks viikkoa (on jo kestänyt), niin paskaa tulis pomolta niskaan, eli se siitä yksityisyrittäjän ahdinkosta ympäpyöreistä päivistä ja muusta. Mä en vois näin hoitaa ikinä mun työtä. Työ on muuten kaikinpuolin huippua. Naarmuinen etulasi vaan pilaa kaiken sen hienouden. Kai toi vehje tarvii lähiviikkoina kääntää. Oon jo varannut porukkaakin sitä varten. Avaimien ja akaroiden kutupuuhia se ei varmasti kyllä edistä.
-
- Member
Lisään tohon vielä sen verran takuu ym asioista, että vaikka täällä ei pidetä Saksanpojan kaupoista, niin mun rondomatic ruokinta-automaatti kajahti paskaksi pari kuukautta sitten. Laitoin viestiä Zooplussaan ja aamulla tuli viesti jossa luki:" uusi laite on postitettu teille tänään ja sen mukana tulee lasku, mitä ei tarvitse maksaa, kun olemme tarkistaneet palauttamasi laitteen" Tai jotain tonnepäin. Mut se vehje lähti yhellä viestillä postiin alle 12 tunnissa ja postimaksut maksettiin. Olis kuulemma tullu hakemaan kotootakin jos olisin vaatinu? Ton toiminnan jälkeen ei ainakaan mulla oo enään mitään kysyttävää..
Mika Litja
-
- Elite Member
- Viesti:
Niinpä...miten työpöytä sen aiheuttaa? Tai edes kuljetuskaan...Nardimai kirjoitti:Sisäpuolella se naarmu just on..
Zooplussalla myös osataan olla kohteliaita...aloitus on...olitpa tarkkasilmäinen, kiitos ilmosta...
Kerran visallani ei ollut niin paljon luottoa, että Zooplussan jättilasku olisi voinut velottaa (en halua pitää visalla suurta luottokattoa...). Syy oli minun ja sekin tuli palautteena "voisiko Neiti XXX tarkastaa, mahdollisen luottokortin saldon...ja kun hoisin homman, kiiteltiin aiheutunutta sählinkiä (vaikka vikahan oli minussa)

Melkoisen hyvää palvelua:).
Tokkopa asioit tämän akvaputiikin kanssa enää...tai suosittele muille...
Onkohan se naarmu voinut tulla kasausvaiheessa?
Itse olen altaita kyseisestä paikasta tilannut ja ainoana miinuksena sanon niistä silikooneista jotka menevät kuplalle aika nopeasti... Mutta eipä silti ole yksikään allas niiden vuoksi vuotanut
Itse olen altaita kyseisestä paikasta tilannut ja ainoana miinuksena sanon niistä silikooneista jotka menevät kuplalle aika nopeasti... Mutta eipä silti ole yksikään allas niiden vuoksi vuotanut

kiekkola+pohjan asukit
-
- Elite Member
- Viesti:
Tuo on muuten totta - kalaxeissa ja Jutassa on usein silikoneissa kuplia.heisku kirjoitti:Onkohan se naarmu voinut tulla kasausvaiheessa?
-
- Member
No mulla ei oo menny kuplille ja tarkoitus ei oo mollata muuten työtä. Pari metalli/puualan kaveria on nähny tän systeemin ja tekijä hallitsee kiitettävästi puu/metalli ja lasialan työt. Laadunvalvonta petti mun kohalla. Sehän on selvää, ettei nää vuoda millään. Mun kuvistakin näkee, et ku näki ite kanssa vähän vaivaa, niin toi kokoonpano kelpaa minne vaan. Kahen viikon päästä käännän ton ja toivon et kalat ei kuole stressiin..Ollu parin kuukauden aikana "vähän" muutoksia niiden elämässä.
Mika Litja
-
- Member
Tänään otin yhteyttä Poriin..(pakko päivittää tänne). Mun lähettämä sposti ei ollu menny perille ja tarkistin asian ja se oli totta! Ekaa kertaa mun sähköposti temppuilee. Keskustelimme eri vaihtoehdoista ja JuTan ehdotus oli, että hän vaihtaa naarmuisen akvaarion tilalle uuden. Saa kuulemma tonkin menemään heti. Kääntämällä akvaario on ihan soiva peli. Pakko vetää omia sanomisia takaisin ja todeta JuTan olevan vastuussa omista tekemisistään. Ja niinkuin olen todennut jo moneen kertaan, ei työnjäljessä ole moitteen sijaa. Vastaushan oli: "priimaa olet tilannut ja sellaisen tulet omistamaan, joten allas vaihdetaan". Vaivaahan siitä tulee, mutta pääasia on kuitenkin, että saan sittenkin sen mitä olin halajannutkin. olen kyllä todella tyytyväinen tähän ratkaisuun. Jos joku on Turun seudulla kiinnostunut 700-litrasesta, josta saa käännettynä ihan käyvän altaan kannattaa olla Poriin yhteydessä. Altaassa on yksi naarmu, se on suht syvä 7cm pitkä, muttei kyllä heikennä allasta. Muuten pytty on erinomaista työtä. En usko, että toi naarmu kaikkia haittaa yhtä paljon kuin mua.
Mika Litja
-
- Elite Member
- Viesti:
Tuohan on mukava kuulla:). Juta on laatupeli. MInun Kalaxeissa joskus hieman ollut kuplia, mutta veikkaisin, ettei sitä saa rikki lekallakaan. Mielenkiintoista oli yrittää rikkoa Giant-allastani (86litraa), joka oli yli 20 v. vanha. Silikonit oli uskomattoman vahvat enkä onnistunut vasaralla kunnolla rikkomaan sitä. Harmittaa, kun en antanut sitä terraarioksi, opiskelijamimmi sitä heti kaipasi...harmittaa pahasti...Nardimai kirjoitti:Tänään otin yhteyttä Poriin..(pakko päivittää tänne). Mun lähettämä sposti ei ollu menny perille ja tarkistin asian ja se oli totta! Ekaa kertaa mun sähköposti temppuilee. Keskustelimme eri vaihtoehdoista ja JuTan ehdotus oli, että hän vaihtaa naarmuisen akvaarion tilalle uuden. Saa kuulemma tonkin menemään heti. Kääntämällä akvaario on ihan soiva peli. Pakko vetää omia sanomisia takaisin ja todeta JuTan olevan vastuussa omista tekemisistään. Ja niinkuin olen todennut jo moneen kertaan, ei työnjäljessä ole moitteen sijaa. Vastaushan oli: "priimaa olet tilannut ja sellaisen tulet omistamaan, joten allas vaihdetaan". Vaivaahan siitä tulee, mutta pääasia on kuitenkin, että saan sittenkin sen mitä olin halajannutkin. olen kyllä todella tyytyväinen tähän ratkaisuun. Jos joku on Turun seudulla kiinnostunut 700-litrasesta, josta saa käännettynä ihan käyvän altaan kannattaa olla Poriin yhteydessä. Altaassa on yksi naarmu, se on suht syvä 7cm pitkä, muttei kyllä heikennä allasta. Muuten pytty on erinomaista työtä. En usko, että toi naarmu kaikkia haittaa yhtä paljon kuin mua.
MUtta hienoa, että Juta tuli vastaan tuossa. Ja sitten vain uusi akva tilalle. Kun olet kypsyttänyt mestan, niin ei tuosta ongelmaa tule. Kuten aina, suosittelen Biodigestin ampulleja (start-versio, joka sis. stopammo ja nitrifikaatiobakut). Jos jokin nitriittipiikki, heität sekaan ja no2 vedenvaihdon jälkeen hetimiten 0:). Olen kiittänyt muutaman kerran tuota ampullisarjaa, joka on valmiina kaapissa. Akvaarioon.fi:stä saa edullisesti ison pakkauksen.
Eli hienoa, sitten vain odottelemaan vaihtoa:). Ja minusta hienoa, että myönsit myös oman mokasi:). Näin firmalla pysyy puhdas maine:).
-
- Junior Member
Tämähän on mielenkiintoinen kuvasarja, kun on kaikki vaiheet kuvattuna.
Itse kun ei ikinä muista ottaa mistään kuvia, vaan aina jossain projektin loppuvaiheilla juolahtaa mieleen. että jonkun kuvankin olisi voinut ottaa.
Itse kun ei ikinä muista ottaa mistään kuvia, vaan aina jossain projektin loppuvaiheilla juolahtaa mieleen. että jonkun kuvankin olisi voinut ottaa.

260L Monnisten vesipuisto
200L Minirasboroiden kylpyamme
270L Selkäuimareiden uimahalli
250L Sekavien monnien palju
200L Minirasboroiden kylpyamme
270L Selkäuimareiden uimahalli
250L Sekavien monnien palju
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Enkös jotain huomannut kirjoituksista, mutta mitkä ovat akvaariosi mitat?
Tuli myös mieleen tuosta vesihälyyttimisestä, että mistä olet sen hankkinut?
Tuli myös mieleen tuosta vesihälyyttimisestä, että mistä olet sen hankkinut?
Etelä-Amerikan altaat: 1000 l amazon paludaario ja 360 l joki ja 100 litran rantaryteikkö.
-
- Member
Radio ja Kone Shop parhaat.kaupat@phnet.fi
Parhaatkaupat.com
------------------------------------------------------
Tunniste: 13072
Tilausnumero: 11430
Viitenumero: 1239130381113
Tilauspäivä: 04.06.2012
Tuotteet
1 x Vesihälytin (Vesihäl.) = 12.50 eur
Tilauksen välisumma: 12.50 eur
Postitse (Toimitus- ja käsittelykulut): 2.00 eur
ALV 23%: 2.34 eur
Loppusumma: 14.50 eur
Toi oli halvin. Säästin vielä (tai paransin) Silleen että avasin värkin ja johdotin kolvilla navat (navat mitkä yhdistyy veden avulla, jos sitä tulee). Näin sain jaettua hälyttimen kumpaankin astiaan. Eli nyt jos joku liitos tihkuu, niin alkaa jumalaton meteli kämpässä. Testaan vielä kuukausittain (eli nyt kerran) vehkeen jatkossa. Jos kuvia Tarvii, niin laitan kyllä. Hiilarijärjestelmän kanssa liitoksia riittää
Parhaatkaupat.com
Tunniste: 13072
Tilausnumero: 11430
Viitenumero: 1239130381113
Tilauspäivä: 04.06.2012
Tuotteet
1 x Vesihälytin (Vesihäl.) = 12.50 eur
Tilauksen välisumma: 12.50 eur
Postitse (Toimitus- ja käsittelykulut): 2.00 eur
ALV 23%: 2.34 eur
Loppusumma: 14.50 eur
Toi oli halvin. Säästin vielä (tai paransin) Silleen että avasin värkin ja johdotin kolvilla navat (navat mitkä yhdistyy veden avulla, jos sitä tulee). Näin sain jaettua hälyttimen kumpaankin astiaan. Eli nyt jos joku liitos tihkuu, niin alkaa jumalaton meteli kämpässä. Testaan vielä kuukausittain (eli nyt kerran) vehkeen jatkossa. Jos kuvia Tarvii, niin laitan kyllä. Hiilarijärjestelmän kanssa liitoksia riittää

Mika Litja
-
- Starting Member
Apua, mä en kestä miten hienolta näyttää!!!
Peukut sulle ja sun akvaariolle! 

Kotoa löytyy 100l allas, jossa kardinaalitetroja, mustiamolleja, hopeamolleja, täplämonnisia ja partis.
Mies, lapsi ja kaksi kissaa löytyvät myös, mut ei altaasta!
Mies, lapsi ja kaksi kissaa löytyvät myös, mut ei altaasta!
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Hyvältä näyttääpi! Mulle on tulossa tuo sama akva, kun nyt saan kantajat paikalle samaan aikaan samaan paikkaan - tän hetkinen projektis mulla on lecaharkkojalusta tuolle pöntölle, sen kans ei vaan oo menny oikein kaikki putkeen (kirjotin siitä toises topicis
) Peukkuja ja tsemppiä kun saat sen uuden pöntön tuon naarmuutuneen tilalle - iso projekti, mutta lopussa kiitos seisoo
nim. vesihälytin taitaapi tulla mullekin, tai kaksi
kiitokset vinkistä!

nim. vesihälytin taitaapi tulla mullekin, tai kaksi

Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
-
- Member
Pääasia on et saan sen uuden ja enkä joudu kärsimään ees akvaarion vaihdosta, kun alku on ollu yhtä taistelua levän kanssa. Nyt otin heijastimet pois ja koitan ilman niitä. Partalevää on 100 joulupukin tekoparran aineiksi. Kun pytty vaihtuu, niin se on uus alku. Eikä tarvi kait ees kypsyttääkään, kun samat hiekat ja suodattimet.
Mika Litja