Kuvia plekoistanne?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Kuvia plekoistanne?

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

007 kirjoitti:Salamanteripleko
Ei kuvalainauksia, kiitos! -Ylläpito
Nätti:). Siitä se lähtee plekoharrastus ryöstäytymään käsistä :mrgreen: Helposti tulee hankittua kaveri, uusi laji jne...
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
007
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja 007 »

Fisutar10 kirjoitti:
Ei kuvalainauksia, kiitos! -Ylläpito
Nätti:). Siitä se lähtee plekoharrastus ryöstäytymään käsistä :mrgreen: Helposti tulee hankittua kaveri, uusi laji jne...
Joo, se on tosi nätti vaikka sillä voi olla vielä stressi-väritys, kun justiin saapui.
No tarkoitus olisi hankkia ainakin vielä pari sokkeloplekoa ja helmipalloplekoa, sitten mulla olis kaikki mun lempi pleksut. :)
Näin myös täällä seinäjoella olevan myynnissä helmipalloplekoja, mutta maksoivat 80-90 e/kpl, joten jätin ostamatta, koska varmaan joltain harrastajalta saa noita ees vähän halvemmalla. :)
Akvat: 350l, 50l + erilaiset karvatassut:)
Blogini
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

007 kirjoitti:
Fisutar10 kirjoitti:
Ei kuvalainauksia! -Ylläpito
Joo, se on tosi nätti vaikka sillä voi olla vielä stressi-väritys, kun justiin saapui.
No tarkoitus olisi hankkia ainakin vielä pari sokkeloplekoa ja helmipalloplekoa, sitten mulla olis kaikki mun lempi pleksut. :)
Näin myös täällä seinäjoella olevan myynnissä helmipalloplekoja, mutta maksoivat 80-90 e/kpl, joten jätin ostamatta, koska varmaan joltain harrastajalta saa noita ees vähän halvemmalla. :)
Ihan nätit värit on. Vanhetessaa hiven haalistuu. Moni hankkii eri viljelijöiltä sitten kavereita, ettei mene ihan sukulaisliitoiksi:). Ja maltti on valttia, aina sopivia kohdalle sattuu, kun odottelee ja seurailee:). Kerralla ei kannata koko akvaa kalastaa, vaan pikku hiljaa, kiun asia hautuu ja sopivia tulee kohdalle:).

MInusta plekon poikasten kasvu on mukavaa puuhaa seurailla, vaikka aikaa sukukypsyyden saavuttamiseen on. Jengi myös kesyyntyy minusta kivasti kun ovat poikasesta asti hoidossa ja kaveritkin tuttuja:).

Sokkeloplekot ovat suosikkejani: minulla supersosiaalisia. Niitä kun on eri väri- ja ruumiinmuotoja, niin valitessakin voi hieman katsoa, minkä ottaa. Lajimnääritykset oma lukunsa :mrgreen: En olen 100% varma, onko minulla 6 sokkeloa vai 2 niistä isoseepraplekoa:). Jokaisella yksilöllinen väritys ja hiven ruumiinmuotokin.

Helmipalloja 3 ja mukavia epeleitä nekin:). Isolla pallokuviot hieman haalistuneet ja rispareunat, mutta nätti epeli:).

Suosittelen harrastajalta ostamista. Liikkeissä suolaiset hinnat:). :D
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
007
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja 007 »

Sokkelopleko, ainakin lapussa luki niin, mutta minun mielestäni näyttää myös vähän isoseepraplekolta, te viisaammat/kokeneemmat voitte vielä sanoa kommenttinne tämän "oikeasta" lajista. :)

Kuva
Blogini
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

007 kirjoitti:Sokkelopleko, ainakin lapussa luki niin, mutta minun mielestäni näyttää myös vähän isoseepraplekolta, te viisaammat/kokeneemmat voitte vielä sanoa kommenttinne tämän "oikeasta" lajista. :)

Kuva
Hulppeata :mrgreen: Mistä hankit pleksun:)? Näyttää kyllä sille. Kuvasta aina vaikea sanoa ja tosiaan isoseeprapleko voi muistuttaa sitä. Isoseeprapleko on sokkeloa kellertävämpi ja korkeampi. Uskoisin tuon olevan sokkelon, mutta asiantuntija en toki ole:). Itse ostin tänään kaverini kanssa 4 muhkeaa sokkeloplekoa NL-Aquasta:). Uskomattoman hienoja:). Itse otin 2, kaverini 2. :mrgreen: Etulasissa jo nököttävät:). Pistin eri akvaarioon kuin pääsokkelojengini.

Sukupuolista en varma, vaikka sukukypsiä. Sitten sinäkin ihmettelemään sukupuolta. Kuinka pitkä fisusi on? Uroksella pitäisi olla pidempi ja leveämpi pää, suuremmat poskiparrat. Mutta merkit tulevat kun sukukypsyys painaa päälle.

Onko pleksusi kuinka vanha? Minusta plekollasi on tosi nätit värit:). Kunnon kontrastit:).
007
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja 007 »

Fisutar10 kirjoitti: Hulppeata :mrgreen: Mistä hankit pleksun:)? Näyttää kyllä sille. Kuvasta aina vaikea sanoa ja tosiaan isoseeprapleko voi muistuttaa sitä. Isoseeprapleko on sokkeloa kellertävämpi ja korkeampi. Uskoisin tuon olevan sokkelon, mutta asiantuntija en toki ole:). Itse ostin tänään kaverini kanssa 4 muhkeaa sokkeloplekoa NL-Aquasta:). Uskomattoman hienoja:). Itse otin 2, kaverini 2. :mrgreen: Etulasissa jo nököttävät:). Pistin eri akvaarioon kuin pääsokkelojengini.

Sukupuolista en varma, vaikka sukukypsiä. Sitten sinäkin ihmettelemään sukupuolta. Kuinka pitkä fisusi on? Uroksella pitäisi olla pidempi ja leveämpi pää, suuremmat poskiparrat. Mutta merkit tulevat kun sukukypsyys painaa päälle.

Onko pleksusi kuinka vanha? Minusta plekollasi on tosi nätit värit:). Kunnon kontrastit:).
Ostin pleksun akvaariokurjesta, se on nyt n. 10 cm pitkä, olisi siellä kurjessa ollut jo 15 cm ihan täyskasvusia, mutta ajattelin ottaa tämän pienimmän, että olis eis vähän kasvuvaraa, iästä ei mitään hajua. Joo värit on todella upeat, ja ei ole edes kovin säikky. :)
Blogini
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

007 kirjoitti:
Fisutar10 kirjoitti: Hulppeata :mrgreen: Mistä hankit pleksun:)? Näyttää kyllä sille. Kuvasta aina vaikea sanoa ja tosiaan isoseeprapleko voi muistuttaa sitä. Isoseeprapleko on sokkeloa kellertävämpi ja korkeampi. Uskoisin tuon olevan sokkelon, mutta asiantuntija en toki ole:). Itse ostin tänään kaverini kanssa 4 muhkeaa sokkeloplekoa NL-Aquasta:). Uskomattoman hienoja:). Itse otin 2, kaverini 2. :mrgreen: Etulasissa jo nököttävät:). Pistin eri akvaarioon kuin pääsokkelojengini.

Ostin pleksun akvaariokurjesta, se on nyt n. 10 cm pitkä, olisi siellä kurjessa ollut jo 15 cm ihan täyskasvusia, mutta ajattelin ottaa tämän pienimmän, että olis eis vähän kasvuvaraa, iästä ei mitään hajua. Joo värit on todella upeat, ja ei ole edes kovin säikky. :)
Aivan:). Siellä niitä olikin liuta ja sopuhintaan :D . Mielestäni näyttivät sokkeloille ja kuvassakin sellainen, vaikka tosiaan haaste erottaa se esim. isoseeprasta toisinaan, kun väri- ja ruumiinmuodotkin voi vaihdella.

Minulla muistini mukaan jengi sokkeloita, koot vaihtelevat melkoisesti yksilöittäin. Minulla ne on ollut varjaan vuoden, eivätkä vielä ihan sukukypsiä. Ovat myös vielä hentosempia, pulleinkin, kuin eilen ostamani nestorit:). Kuvan perusteella tuo näytti, ja kokokin viittaisi nuoreen kohta tulevaan aikuiseen. Jostain luin kyllä, että tulisi noin 9 cm sukukypsäksi, mutta luulen, että yksilöllisiä eroja. Nämä eiliset ostamani kunnon aikuiset ovat jättiläisiä aiemman pleksukatraan rinnalla, joten luulen, että sinulla on teini-nuori aikuinen ja hyvä valinta:).

Joo, luonne on esilläoleva, utelias ja kesy:). Tykkään kovasti näistä tötteröturvista (vrt. partiksen turpavärkki) :mrgreen: . Laji tosiaan kasvaa melkoiseksi möhkäleeksi :mrgreen: .
007
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja 007 »

Tuossa kuvat uusista tulokkaista, Suuri kiitos vielä Jaz:lle kuljetuksesta tänne Seinäjoelle saakka.

Kuva
Kuva
Sokkeloita, kokoa vain noi 5-6cm
Kuva
Vielä hieman stressikalpea helmipallopleko kuljetuspussissaan menossa altaaseen, kokoa vain noin 3-4cm
Kuva
Salamanteripleko kuljetuspussissaan menossa altaaseen, tälläkin kokoa vain noin 3-4

Ja vielä tänä aamuna otettu kuva vanhemmasta Viktor:lta tulleesta salamanteriplekosta
Kuva
Blogini
nuolimonni11
Member
Member

Viesti Kirjoittaja nuolimonni11 »

hieno salamanteripleko 007
Hakusessa yli 200 litran allas, joten laittakaa tarjouksia tulemaan! :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”