Mistä hankitte kiveä?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Keisarillinen Akvaariokollektiivi
- Sukupuoli: Mies
Mistä hankitte kiveä?
Mistä ihmeestä hankitte noihin tankkeihinne kiveä?
Eniten kiinnostaisi tumma laavakivi tai jokin vaalea huokoinen kivi.
Uskokaa pois, olen yrittänyt googlettaa, mutta en ilmeisesti osaa. Kiitos avusta!
Eniten kiinnostaisi tumma laavakivi tai jokin vaalea huokoinen kivi.
Uskokaa pois, olen yrittänyt googlettaa, mutta en ilmeisesti osaa. Kiitos avusta!
350 l Malawi
Re: Mistä hankitte kiveä?
akvaarioon.fi kaupasta lahdeta olen hakenut, 30€ 6kg paketti, näitä on sellainen 8 pakettia tullut homattua.
jos haluat nähdä miltä näyttää altaassa, niin siinä minuutin video akvasta http://www.youtube.com/watch?v=TG7ckaue ... e=youtu.be
altaassa myös kalliotausta
jos haluat nähdä miltä näyttää altaassa, niin siinä minuutin video akvasta http://www.youtube.com/watch?v=TG7ckaue ... e=youtu.be
altaassa myös kalliotausta
-
- Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
- Sukupuoli: Nainen
Koska asut Espoossa niin suuntaa http://www.kivikopla.fi/ . Tuolta hain edullisesti peräkontillisen laavakiveä aikoinaan. Muissakin pihakiviä myyvissä liikkeissä olen nähnyt laavakiveä ja jos minkälaista kiveä sopuhintaan. Kivikoplan kivet olivat huuhtelun jälkeen vuosia ongelmitta altaassani.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Keisarillinen Akvaariokollektiivi
- Sukupuoli: Mies
Minäkin hain aikoinaan kivikoplasta, mutta heillä ei enää ole moisia kiviä. Se taisi olla joku yhteistyöyritys, joka sijaitsi kivikoplan kanssa samalla tontilla, jolta niitä kiviä sai. Soitin kivikoplaan ja he kertoivat, että eivät enää myy kyseistä laatua. Pitää kuitenkin käydä vilkaisemassa, sillä en ole ihmetyksekseni löytänyt muita alan liikkeitä. Onko jollain tietoa muusta hankintaväylästä? Noissa akvaarioliikkeissä kun on akvaarioliikkeiden hinnat...
350 l Malawi
... kaikki nykyiset akvaariokivet olen hakenut luonnosta, vaatii kilometrejä ja hiukan myös kekseliäisyyttä. Tyytyväinen olen, tosin joku kiven haku reissu on tehtävä koska pari päässä pyörivää ideaa vielä toteuttamatta.
Seeprapleko L-046 poikue videolla ♥ http://www.youtube.com/watch?v=DYc1NzgmBf0 ♥
-
- Member
No voi harmi. Turussa löysin Viherlassilasta laavaa, mutta siitäkin on vuosia aikaa. Eli kyseessä on puutarhaliike, joka myi myös koristekiviä. En ole aikoihin käynyt sielläkään. Josko pk-seudulta löytyisi joku puutarhaliike, jonka valikoimiin laava kuuluisi.Vanha Kalju kirjoitti:Minäkin hain aikoinaan kivikoplasta, mutta heillä ei enää ole moisia kiviä. Se taisi olla joku yhteistyöyritys, joka sijaitsi kivikoplan kanssa samalla tontilla, jolta niitä kiviä sai. Soitin kivikoplaan ja he kertoivat, että eivät enää myy kyseistä laatua. Pitää kuitenkin käydä vilkaisemassa, sillä en ole ihmetyksekseni löytänyt muita alan liikkeitä. Onko jollain tietoa muusta hankintaväylästä? Noissa akvaarioliikkeissä kun on akvaarioliikkeiden hinnat...
-
- Junior Member
Loistavasta palvelusta tunnettu Kivikolpa ei enää ole siinä KehäIII:n varrella. Siinä toimii nykyään eri kivipulju ihan eri meiningillä, eikä myy laavakiveä. Kysytty on.
-
- Starting Member
Toisen altaan kivet suurimmaksi osaksi itsekerättyä luonnonkiveä, käytettynä ostettua liuskekiveä ja toisen altaan kivet käytettynä ostettua laavakiveä ja tufaa... Uutena en kyllä lähtis liikkeistä ostamaan
Puutarhaliikkeissä voi tehdä löytöjä, mut vissiin vähän niukemmin niilläki valikoimaa nykyään, kuten tuossa aiemmat totesivatkin.

340l + 375l malawijärven kirjoahvenia, ripsimonneja ja albiinopartamonneja.