Juweliin uusi pumppu
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Juweliin uusi pumppu
Eli allas on 240l ja kaloina 4 huntupyrstöä. ( juu, liian pieni allas mutta ensi vuonna saavat isomman) Juwelin suodattimen pumppu tuli tiensä päähän ja uuden osto on edessä. Nyt altaassa on vanhan altaan pumppu joka on vain 600 l/H. Tuohon altaaseen kuuluu siis 1000l/h pumppu mutta ajattelin laittaa tuohon astetta isomman pumpun eli 1500 l /H . Kuulostaako liian isolta? Lisäksi altaassa on ulkosuodatin, eheim prof.2 2026. Altaassa on taas leväongelmaa ja ajattelin josko tuolla suodatuksella saisi sitä osittain kuriin.
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
Re: Juweliin uusi pumppu
Niin,se taitaa nykyään olla tuo 1000 l/h,mikä "kuuluu" 240 l Juweliin. Itsellä 600 l/h,mutta tonninen tulossa näinä päivinä ja sen pitäisi kyllä riittää ulkosuodattimen kanssa.
Ainut ongelma suunnitelmassasi on se,että käsittääkseni 1500 l/h pumppu ei ilman suurta väkivaltaa mene tuohon 240 l pönttöön. Voin olla väärässäkin,mutta tällainen mielikuva minulla on.
Ainut ongelma suunnitelmassasi on se,että käsittääkseni 1500 l/h pumppu ei ilman suurta väkivaltaa mene tuohon 240 l pönttöön. Voin olla väärässäkin,mutta tällainen mielikuva minulla on.
-
- Junior Member
Mielestäni tuon kyllä pitäisi sopia. Siinä sanottiin että fits juwel filter system standard H and jumbo. Ja musta toi 240l on toi standard h. Lähinnä mietitytti tuo että voiko se olla "llian tehokas" ?
-
- Starting Member
240 litraisessa on kokona tuo compact,tai ainakin omassani on. Mutta jos saat 1500 l/h mahtumaan niin ok, puhuria piisaa taatusti. 

-
- Junior Member
Aika hassu juttu sillä mun akva on juwel rio 240 ja siinä todella on toi standard. Mun allas on n. 4 vuotta vanha. No, mutta kuitenkin uskaltaudun kokeilemaan kun noi kultsit sotkee niin julmetusti...
Varmista vielä kauppiaalta, että se pumppu varmasti siihen käy. En tiedä päteekö oma esimerkkini tähän, mutta itse ostin Rio 400 reilut neljä vuotta sitten; parin vuoden kuluttua sain takuuseen uuden vastaavan, johon vanha pumppu ei enää sopinutkaan. Akvaariomalliin ja pumpun liitäntäkohtaan oli tullut muutoksia, mutta jumbona ne molemmat tunnettiin.
-
- Starting Member
Voi hyvin olla,että 4 vuotta sitten se oli vielä standard. Tuntuu nuo muuttuneen jonkin verran. Ja omaani menee tuo Eccoflow-pumppu,sinun kohdalla uskon olevan kyseessä Bioflow. Mutta kuten edellisessä viestissä sanottiin,kannattaa tarkistaa asia kauppiaalta varmuuden varoiksi.