Kuvia monneistanne
Valvoja: Moderaattorit
-
- Member
- Sukupuoli: Mies
Re: Kuvia monneistanne
hieno helmipallopleko.
Hakusessa yli 200 litran allas, joten laittakaa tarjouksia tulemaan! :)
-
- Advanced Member
Helmimonninen vauhdissa. Tässä vielä videot helmimonnisista http://www.youtube.com/watch?v=monTkrLH ... ture=g-upl ja safiirimonnisista. http://www.youtube.com/watch?v=Lpg02b54 ... ture=g-upl
- Liitteet
-
- helmimonninen
- IMG_2739.JPG (110.83 KiB) Katsottu 5198 kertaa
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
Muutamassa lähteessä sanotaan similiksen ja sterbain risteytyneen. Tosin en löytänyt tietoa siitä, ovatko perilliset steriilejä.
http://www.planetcatfish.com/forum/view ... 94&start=0
http://www.youtube.com/watch?v=A9MLb1hm ... re=related
http://www.planetcatfish.com/forum/view ... 94&start=0
http://www.youtube.com/watch?v=A9MLb1hm ... re=related
-
- Advanced Member
Minulla eivät ole nuo helmet ja safiirit olleet millään tapaa kiinnostuneita toisistaan, voisi sanoa, että eivät edes kunnolla parveudu keskenään. Ovat kunnolla samassa paikassa sekaparvessa vain ruoka-aikaan pohjatablettia mutustelemassa. Olen seuraillut myös noiden kutupuuhia, enkä ole ikinä nähnyt safiirin ja helmimonnisen lisääntyneen keskenään. Eivät ole millään tapaa kiinnostuneita toisistaan lisääntymismielessä. Tosin jos vahinko sattuisi käymään niin eipä tuo juuri haittaa, koska en noita viljele ja kutu menee joka tapauksessa ttuossa altaassa hetkessä muiden suihin.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
Nätti pikkuinen helmeri vauva Fisuttarella.
Tässä pari kuvaa uusimmasta tulokkaastani albiinopartiksesta, kokoa on nyt n.5 cm eli kasvaa vielä paljon, ja sukupuolestakaan ei ole vielä varmuutta, mutta toivottavasti tää on poika, koska muuten mulla on kohta sata "albiino-maatias-sekoitus-partista".

Tässä pari kuvaa uusimmasta tulokkaastani albiinopartiksesta, kokoa on nyt n.5 cm eli kasvaa vielä paljon, ja sukupuolestakaan ei ole vielä varmuutta, mutta toivottavasti tää on poika, koska muuten mulla on kohta sata "albiino-maatias-sekoitus-partista".
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Akvat: 350l, 50l + erilaiset karvatassut:)
Blogini
Blogini
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Hieno partis:). Tosiaan aivan nuorella ei näy partasänkeä. Itselläni on maatiaispartiksia, albiinopartiksia, albiinopartis huntuevin, ukkopartiksia ja viimeinen villitys super red -partis. Pakko pitää kaikki partikset erillään, ettei tule hybridejä. Huntueväpartiksellan on pieni parta, mutta lienee uros. Voi olla, että Örkki estää sen parrankasvun ja se ei pääse ihan oikeuksiin. Mutta katsellaan vielä kehittymistä.007 kirjoitti:Nätti pikkuinen helmeri vauva Fisuttarella.
Tässä pari kuvaa uusimmasta tulokkaastani albiinopartiksesta, kokoa on nyt n.5 cm eli kasvaa vielä paljon, ja sukupuolestakaan ei ole vielä varmuutta, mutta toivottavasti tää on poika, koska muuten mulla on kohta sata "albiino-maatias-sekoitus-partista".![]()
Toisaalta, jos monta akvaa, niin luultavasti saat kyllä albiinopartisjengin kaupaksi. Jopa Stadissa piti etsiä albiinopartiksia tovi...maatiaisia kyllä löytyy.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
No täällä Seinäjoella niitä löytyy kyllä riittämiin ja kumpiakin sukupuolia.Fisutar10 kirjoitti:..... Jopa Stadissa piti etsiä albiinopartiksia tovi...maatiaisia kyllä löytyy....
Blogini
Blogini
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Onhan noita albiinoja partiksia pk-seudullakin vaikka missä, ainakin Akvaariolinnassa on ja satunnaisesti olen nähny muuallakin.
-
- Elite Member
- Viesti:
Juu, siellä taisi olla. Joskus jossain muussakin liikkeessä ja olen jättänyt ostamatta, kun viereisessä altaassa kuollut kala...Itse en hirveästi pörräile kivijalkaliikkeissä, mutta silloin aina yleensä uupuu albiinopartis. Itse ostin viimeisen albbarin Akvakeskuksestakin, mutta luulen, että niiden valikoimiin yleensä kuuluu. Monissa liikkeissä on hintalappu ja nimi albiinopartis, itse albiinopartista vain ei ole...Zansku kirjoitti:Onhan noita albiinoja partiksia pk-seudullakin vaikka missä, ainakin Akvaariolinnassa on ja satunnaisesti olen nähny muuallakin.
Hyvät valikoimat siellä "landella" tai paremminkin Pohjanmaan ydinkeskustassa:).007 kirjoitti:
No täällä Seinäjoella niitä löytyy kyllä riittämiin ja kumpiakin sukupuolia.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
^No höp, kaikissa kaupoissa kuolee kalaa eikä se kuolema sieltä viereisestä altaasta sun kotipaljuusi hyppää
Mulle on tullu linnasta vaikka mitä eikä sieltä ole mukana mitään kuppaa seurannut. Se, että liikkeen altaassa on kuollut kala voi johtua noin n-määrästä syitä, joista todellakaan ensimmäinen ja/tai yleisin ei ole joka altaassa elävä kaloja tappava hyppykuppa 
Toki liikkeissä aina on suurempi riski tauteihin, mutta siksi kalat pitäisikin karanteenata kotona ennen varsinaisiin akvaarioihin kotiuttamista.
ja muutenkin, tosi monessa liikkeessaä, myöskin Akvaariolinnassa, joka altaalle on oma haavi ja vedenvaihdot ym. toteutetaan niin, ettei sama letku käy joka altaassa.

Toki liikkeissä aina on suurempi riski tauteihin, mutta siksi kalat pitäisikin karanteenata kotona ennen varsinaisiin akvaarioihin kotiuttamista.
ja muutenkin, tosi monessa liikkeessaä, myöskin Akvaariolinnassa, joka altaalle on oma haavi ja vedenvaihdot ym. toteutetaan niin, ettei sama letku käy joka altaassa.

Haarniskamonni pariskunta. Samalla altaassa uiskentelee myös näiden poikanen, joka on jo melkein 10 senttinen.
Mahtavia pötkylöitä!
190l,180l,72l
http://sites.google.com/site/myaquaworld/home
http://sites.google.com/site/myaquaworld/home
-
- Elite Member
- Viesti:
En kyllä Akvaariolinnaa tarkoittanut, kun mainitsin, että viereisessä altaassa kullut kala. Kyseisesä liikkeessä vain yleensäkin olivat altaat myös hieman huonossa jamassa, siksi jäi fisu ostamatta...Zansku kirjoitti:^No höp, kaikissa kaupoissa kuolee kalaa eikä se kuolema sieltä viereisestä altaasta sun kotipaljuusi hyppääMulle on tullu linnasta vaikka mitä eikä sieltä ole mukana mitään kuppaa seurannut. Se, että liikkeen altaassa on kuollut kala voi johtua noin n-määrästä syitä, joista todellakaan ensimmäinen ja/tai yleisin ei ole joka altaassa elävä kaloja tappava hyppykuppa
-
- Elite Member
- Viesti:
Tässä kuva uusista punikkipartiksistani. Ancistrus sp. super red. Vesseleitä on kolme kappaletta. Toivottavasti joukossa on myös kauniimman sukupuolen edustajia ja jälkikasvua pukkaa
.

- Liitteet
-
- Super red -kuten omistajansakin:)
- superredIMG_8595.jpg (241.51 KiB) Katsottu 5101 kertaa
-
- Ancistrus sp. super red
- superred_3IMG_8586.jpg (259.74 KiB) Katsottu 5101 kertaa
-
- Senior Member
Wau! onpa kyllä hienon näköisiä nuo punaiset partikset. Ennen en ole tuollaisiin törmännyt.
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
-
- Elite Member
- Viesti:
Ovat kyllä hienojapäivänvarjo kirjoitti:Wau! onpa kyllä hienon näköisiä nuo punaiset partikset. Ennen en ole tuollaisiin törmännyt.

![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Kantsii kysyä Faunattaresta, Itis. Kaappasin viimeiset. Ja sattui erikoisesti, että piti ostaa perjantaina jo ne kaikki ja Ville käsitti, että yksi vain...menin kotiin ja pussissa oli ypöyksinäinen partis. Nyt on trio...selvästi alkaa meno, kun on monta. Urokset kyllä selvittelevät välejä kohta, kunhan parta alkaa kasvaa. Mutta partis ja lapsi on terve kun hieman nahistelee. Toivottavasti olisi kiltti ja pullea tyttö mukana:).
Hinta toki hieman korkea, mutta hyvästä kannattaa maksaa

Tuo on tavoite http://www.l-welse.com/gallery/files/9/ ... rot_14.jpg (ei oma fisu tai kuva)
-
- Senior Member
Olisihan tuollainen mukava, mutta kun on vain yksi akvaario ja sekin vain 160l, jossa on jo valmiiksi 2 ukko poikaa, ja yksi albiino naaras, joten ei taida millään mahtua :c
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
-
- Elite Member
- Viesti:
Sitten pukkaa ahtaaksi. Nälkä kasvaa syödessä. Toinen allas voisi olla kova sana . Jos tilaa riittää, niin edullisesti saa esim. käytetyn Juwelin parilla sadalla egellä 250 litraisen. Sinne mahtuu muutama partis. Pari akvaa antaa jo joustoa. Hauska tietää millaisia jälkeläisiä tulee albiinopartis x maatiainen. AA (maatiainen, ei kantaja) x aa (albiino) ==> kaikki kantaa albinismia, mutta maatiaiskuosi (Aa). Jos toinen kantaja, 50 % nakki saada albiino (Aa x aa ===> Aa 50%, aa 50% albiino). Näitä en uskalla risteytellä/kokeilla.päivänvarjo kirjoitti:Olisihan tuollainen mukava, mutta kun on vain yksi akvaario ja sekin vain 160l, jossa on jo valmiiksi 2 ukko poikaa, ja yksi albiino naaras, joten ei taida millään mahtua :c
-
- Senior Member
Noniin, senverran tuli koulussa edes kuunneltua että tajusin tuon risteytys kaavan ^^. Juu toinen akva olisi kova sana, mutta ei meinannut tuolle ensimmäisellekkään paikkaa löytyä, ja vanhemmat ovat jo vannoneet että niin monta akvaariota saan hankkia kunhan en vain heidän nurkissaan silloin enään asu -.- Täytyy vaan tyytyä tuohon yhteen :C
-
- Elite Member
- Viesti:
Teksteistä päätellen olet kuunnellut paljonkin:). Tämä on huippuharrastus: ekosysteemi pienoiskoossa ja monitieteellistä (bilsa, kemia, fysiikka, insinööritieteet, eläinlääketiede ....jne...jne...). Täällä pyörii muutamia superfiksuja nuoria, joten huonommankin harrastuksen voisi nuori valita. Nooo, aika rientää nopeasti ja sitten vain säästämään omaan asuntoon akvaarioita niin paljon kuin neliöt antavat myöten. 53 neliötä, 6 akvaa, järjestelykysymyspäivänvarjo kirjoitti:Noniin, senverran tuli koulussa edes kuunneltua että tajusin tuon risteytys kaavan ^^. Juu toinen akva olisi kova sana, mutta ei meinannut tuolle ensimmäisellekkään paikkaa löytyä, ja vanhemmat ovat jo vannoneet että niin monta akvaariota saan hankkia kunhan en vain heidän nurkissaan silloin enään asu -.- Täytyy vaan tyytyä tuohon yhteen :C
Punikeista mielenkiintoista nähdä, onko lisääntymisteho samanlainen ja häviääkö tuo punikkiominaisuus kun tulee F1-polvi näistä...onko jälkeläisissä punaisuuseroja jne....Veikkaisin, että partiksista jalostetaan kohta yhtä paljon värimuunnoksia kuin platyistä....Seuraava lienee vihreä partis:).
Aivan upeita, tahtoo kans, tahtoo...Fisutar10 kirjoitti:Tässä kuva uusista punikkipartiksistani. Ancistrus sp. super red. Vesseleitä on kolme kappaletta. Toivottavasti joukossa on myös kauniimman sukupuolen edustajia ja jälkikasvua pukkaa.

Vaan en taida pystyä ottamaan noita, koska 350 litraisessani on jo yks maatiainen ja yks albiino ja mua ei houkuta ajatus altaallisesta puna-maatiais-albiinopartiksia, tosin lähitulevaisuudessa mulle on tulossa vielä noille platyille oma isompi hammaskarppi-allas, vähintäään 120-200 litranen, että ehkä sitten siihen noita puniksia pohjalle mönkimään.
Blogini
Blogini
-
- Elite Member
- Viesti:
Ehdottomasti007 kirjoitti:Aivan upeita, tahtoo kans, tahtoo...Fisutar10 kirjoitti:Tässä kuva uusista punikkipartiksistani. Ancistrus sp. super red. Vesseleitä on kolme kappaletta. Toivottavasti joukossa on myös kauniimman sukupuolen edustajia ja jälkikasvua pukkaa.
![]()
Vaan en taida pystyä ottamaan noita, koska 350 litraisessani on jo yks maatiainen ja yks albiino ja mua ei houkuta ajatus altaallisesta puna-maatiais-albiinopartiksia, tosin lähitulevaisuudessa mulle on tulossa vielä noille platyille oma isompi hammaskarppi-allas, vähintäään 120-200 litranen, että ehkä sitten siihen noita puniksia pohjalle mönkimään.

Kyllä mä olen nähnyt noita aika useastikin paikallisessa liikkeessä, vaan jotain vuosi takaperin.Fisutar10 kirjoitti:Ehdottomasti007 kirjoitti:Aivan upeita, tahtoo kans, tahtoo...Fisutar10 kirjoitti:Tässä kuva uusista punikkipartiksistani. Ancistrus sp. super red. Vesseleitä on kolme kappaletta. Toivottavasti joukossa on myös kauniimman sukupuolen edustajia ja jälkikasvua pukkaa.
![]()
Vaan en taida pystyä ottamaan noita, koska 350 litraisessani on jo yks maatiainen ja yks albiino ja mua ei houkuta ajatus altaallisesta puna-maatiais-albiinopartiksia, tosin lähitulevaisuudessa mulle on tulossa vielä noille platyille oma isompi hammaskarppi-allas, vähintäään 120-200 litranen, että ehkä sitten siihen noita puniksia pohjalle mönkimään.. Iso sinulla jo allas:). Mutta väliseinä pitäisi olla. Minulla on vielä ukkopartiksiakin...Oho, hammaskarppila - huikeata:). Punikset taipuvat moneen kuten partikset. 2 allasta antaa kummasti pelivaraa:). Punikset ovat kyllä hienoja:). Kyselepäs paikallisista liikkeistä, tilaavatko ja paljon hinta. Mielenkiintoista tietää. Luulen, että noita voi saada tilaamalla. Hinta pyörii tosiaan tuossa 26 egen kieppeillä...Mutta kyllä nuo albbaritkin hienoja ovat ja maatiaiset - kaikilla on puolensa:).
Nyt ei oo hetkeen näkynyt, mutta luulen, että tilaavat jos vain pyytää.

Nytkin taas ihmetyttää, että haluan taas samoja kaloja kuin sinullakin on...
Blogini
Blogini
-
- Elite Member
- Viesti:
Voi olla, että ovat noita redejä, jotka muuttuivat ruskeiksi ikääntyessään. Toisaalta vannomatta näistäkin paras, sen näkee. Myös pennut olisi hyvä olla punaisia. Luulen, että hinta on ollut esteenä ja nykyisin suhtautuminen hieman suopeammin erikoisuuksiin. Ei mielestäni vielä mauton erikoisuus, mutta niitäkin on paljon kultakaloissa esimerkiksi...007 kirjoitti:Kyllä mä olen nähnyt noita aika useastikin paikallisessa liikkeessä, vaan jotain vuosi takaperin.Fisutar10 kirjoitti:Ehdottomasti007 kirjoitti:Aivan upeita, tahtoo kans, tahtoo...Fisutar10 kirjoitti:Tässä kuva uusista punikkipartiksistani. Ancistrus sp. super red. Vesseleitä on kolme kappaletta. Toivottavasti joukossa on myös kauniimman sukupuolen edustajia ja jälkikasvua pukkaa.
![]()
Vaan en taida pystyä ottamaan noita, koska 350 litraisessani on jo yks maatiainen ja yks albiino ja mua ei houkuta ajatus altaallisesta puna-maatiais-albiinopartiksia, tosin lähitulevaisuudessa mulle on tulossa vielä noille platyille oma isompi hammaskarppi-allas, vähintäään 120-200 litranen, että ehkä sitten siihen noita puniksia pohjalle mönkimään.. Iso sinulla jo allas:). Mutta väliseinä pitäisi olla. Minulla on vielä ukkopartiksiakin...Oho, hammaskarppila - huikeata:). Punikset taipuvat moneen kuten partikset. 2 allasta antaa kummasti pelivaraa:). Punikset ovat kyllä hienoja:). Kyselepäs paikallisista liikkeistä, tilaavatko ja paljon hinta. Mielenkiintoista tietää. Luulen, että noita voi saada tilaamalla. Hinta pyörii tosiaan tuossa 26 egen kieppeillä...Mutta kyllä nuo albbaritkin hienoja ovat ja maatiaiset - kaikilla on puolensa:).
Nyt ei oo hetkeen näkynyt, mutta luulen, että tilaavat jos vain pyytää.
Nytkin taas ihmetyttää, että haluan taas samoja kaloja kuin sinullakin on...
Sama maku

-
- Junior Member
Ooo, upeita kaloja Fisutar10:n punikit! Tuollaisen minäkin haluaisin eteläamerikkalaan, josta tulevaisuudessa tulee pelkkien punasävyisten kalojen koti. En uskalla yhtään uutta partista kuitenkaan enää ottaa. Harmillisesti sattui ensimmäinen, pienen pienenä sinttinä meille muuttanut koiraspartis olemaan niin äkäinen ja reviiritietoinen yksilö, ettei sitä voinut pitää punanoitamonnien kanssa samassa akvaariossa. Lennätti niitä ihan törkeästi. Piti sitten hankkia partikselle ihan oma 128-litrainen, siellä saa pörhistellä keskenään ja mussuttaa armasta kesäkurpitsaansa ihan rauhassa. Rapulan albiinopartis on ihan erilainen, rauhallinen ja sopuisa kaveri.
Ei taida pienestä partiksenpoikasesta vielä pystyä ennustamaan aikuisluonnetta.

180 l Etelä-Amerikka, 160 l rapula, 128 l Aasia
-
- Elite Member
- Viesti:
ThanksPunakala kirjoitti:Ooo, upeita kaloja Fisutar10:n punikit! Tuollaisen minäkin haluaisin eteläamerikkalaan, josta tulevaisuudessa tulee pelkkien punasävyisten kalojen koti. En uskalla yhtään uutta partista kuitenkaan enää ottaa. Harmillisesti sattui ensimmäinen, pienen pienenä sinttinä meille muuttanut koiraspartis olemaan niin äkäinen ja reviiritietoinen yksilö, ettei sitä voinut pitää punanoitamonnien kanssa samassa akvaariossa. Lennätti niitä ihan törkeästi. Piti sitten hankkia partikselle ihan oma 128-litrainen, siellä saa pörhistellä keskenään ja mussuttaa armasta kesäkurpitsaansa ihan rauhassa. Rapulan albiinopartis on ihan erilainen, rauhallinen ja sopuisa kaveri.

Mutta hankelistalle, jos vain altaaseen mahtuu