Pienin, hiljaisin, halvin nostopumppu?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
timantti
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Pienin, hiljaisin, halvin nostopumppu?

Viesti Kirjoittaja timantti »

Etsinkö mä jotain, mitä ei ole olemassakaan? Siitä on muutama vuosi, kun oon viimeks jaksanu hifistellä näillä, mutta nyt oon ihan totaalisen ulkona kaikista uusista tuulista, joten tarttisin teidän apuanne, jotka tunnette tämänhetkistä tarjontaa. Eheimiin luotan kun pässi sarviinsa, mutta muutkin toimivat ja hyväksi havaitut vaihtoehdot kyllä kiinnostaa. Samaten jos jollain pyörii nurkissa ylimääräinen, niin siitäkin saa vinkata, vaikka yv:llä.

Tarkoitus olis siis askarrella terraarioon vesiputous, jossa kiertää hyvin pieni vesimäärä, lähinnä ilman kosteuden ylläpitäjänä ja visuaalisena objektina, ei niinkään vesikemian ylläpitäjänä tms.. eli riittää, että se nostais vettä muutamia kymmeniä senttejä. Hinta tietysti pitäs olla mahd. alhainen ja ääni kans, sillä se on ihan korvanjuuressa, kun sohvalla istuu ;)

Vielä, jos joku jaksaisi linkata että mistä niitä saa (voin hyvin tilailla saksanmaaltakin esimerkiksi) niin olisin kovin onnellinen :mrgreen: Runsaslukuisia vastauksia odotellessa..
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Re: Pienin, hiljaisin, halvin nostopumppu?

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Mites ne ihan valmiit vesiputoukset joissa on pikku pumput? Exo Terra ainakin valmistaa. Äänekkyydestä en tiedä mutta vaikuttavat näppäriltä. Vesisäiliö niissä tosin aika pieni joten haihtuva vesi on korvattava usein uudella ettei pumppu kärähdä.
Kultakalat
timantti
Junior Member
Junior Member

Re: Pienin, hiljaisin, halvin nostopumppu?

Viesti Kirjoittaja timantti »

Jep, hinnat on exoterran putouksissa jostain n.25e ylöspäin n.50e asti riippuen koosta (reptilemaniacsilla, missä vissiin ovat edullisimmat?). En tiiä onko missään pumpussa kytkintä, joka sammuttais sen kun veden pinta laskee, edes noissa, mitkä on exoterran härveleissä? Siis sellasta mikä on esim foggereissa?

Taiteilijasieluna tahtoisin ehkä kuitenkin tehdä visuaalisesti viehkeämmän putouksen, niin se olis siis itse kasattava..siksi tätä tässä pohdin. Toi exoterra on vaihtoehto, mutta halvempi ja komeampi olis kans kivempi.

Kattelin, että eheim compact 300 oli nostokorkeus puolimetriä, mikä olis tosi passeli. Virtausta ei tosiaan paljoa tarvi olla, senverta, että nyt vesi liikkuu.. hintakin oli varsin kohtuullinen aquaristikshopissa, just alle kympin. Tosin postarit ym tulee päälle, eli kimppatilaus olis paikallaan..tai jos joltain löytys käytettynä niin se olis vielä parempi.

Noita muita merkkejä en vielä itse tutkinut, mutta kun niistä en oikeen tiiä, niin mielummin kuulisin kokemuksia :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”