Yrittänyt netistä katsella että onko tämä aasianmutakala, koska pyrstön muoto ja väritys poikkeaa normaalista. Mutta vastaavaan kalaan en ole törmännyt, joten jos joku viisampi osaisi valaista asian suhteen
Aasianmutakala(ko?)
Valvoja: Moderaattorit
-
Virtanen88
- Junior Member

- Sukupuoli: Mies
Aasianmutakala(ko?)
Kaipailisin tunnistusapua tälläisen kalasen kanssa http://i1084.photobucket.com/albums/j40 ... ot/314.jpg
Yrittänyt netistä katsella että onko tämä aasianmutakala, koska pyrstön muoto ja väritys poikkeaa normaalista. Mutta vastaavaan kalaan en ole törmännyt, joten jos joku viisampi osaisi valaista asian suhteen
Nykyisin 100l rapula sekä 600l seurala
-
Anniquu_
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
Re: Aasianmutakala(ko?)
Aasianmutakalalta se minunkin mielestäni näyttää. Niiden levinnesiyysalue on laaja, niin se voisi selitttää sen pyrstöosan täsmäämättömyyden löytyneisiin kuviin verrattessa.
Siinä pyrstössä on se tumma pilkku, niin onko se siis kalassa vai onko juuri siinä kohtaa lasissa jokin täplä?
Onko kala minkä kokoinen, ja onko sinulla tietoa sen iästä? Kun teoriassa se voisi olla jokin Lepidocephalus-laji, kun niitäkin on Suomeen silloin tällöin tuotu, mutta hyvin vahvasti se näyttää kyllä aasianmutakalalta.
Onko kala minkä kokoinen, ja onko sinulla tietoa sen iästä? Kun teoriassa se voisi olla jokin Lepidocephalus-laji, kun niitäkin on Suomeen silloin tällöin tuotu, mutta hyvin vahvasti se näyttää kyllä aasianmutakalalta.
-
Virtanen88
- Junior Member

Tumma pilkku on pyrstössä. On voimakkaampi stressiväreissä, eli lienee jokin pelottelu/hämäys "silmä"
Kalalla on kokoa n.11cm, tullessaan minulle liikkeestä n.9cm. Iästä en osaa muuta sanoa kuin, että on ollut minulla n.9kk.
Kalalla on kokoa n.11cm, tullessaan minulle liikkeestä n.9cm. Iästä en osaa muuta sanoa kuin, että on ollut minulla n.9kk.
-
Anniquu_
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
pitkulaisia nuoliaisia lisää Tuo loaches.com on hyvä sivusto muutenkin, jos nuoliaisista innostuu .
Tuo koko sopisi kyllä aasianamutakalaan. Montako paria viiksiä sillä on, kun niiden perusteella sille pystyy lajin/suvunmääritystä tekemään. Aasianmutakalalla on viisi paria viiksiä, ja sen määrän minä olin tuosta kuvasta laskevinani
, eli sekin täsmäisi aasianmutakalaan.
Tuo koko sopisi kyllä aasianamutakalaan. Montako paria viiksiä sillä on, kun niiden perusteella sille pystyy lajin/suvunmääritystä tekemään. Aasianmutakalalla on viisi paria viiksiä, ja sen määrän minä olin tuosta kuvasta laskevinani
-
Virtanen88
- Junior Member

Eipä löytynyt ulkomuodollisesti vastaavaa kaveria noilta(kaan) sivustoilta. Lähelle osuttiin mutta tuo pyrstö.
Viisi paria viiksiä löytyy. Pitänee kai tyytyä siihen että on aasianmutakalan variaatio, toivottavasti tulee liikkeeseen lisää samanlaisia. Saa sitten itselleen kavereita![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Viisi paria viiksiä löytyy. Pitänee kai tyytyä siihen että on aasianmutakalan variaatio, toivottavasti tulee liikkeeseen lisää samanlaisia. Saa sitten itselleen kavereita
-
Phoxinus
- Senior Member

Misgurnus anguillicaudatus.Virtanen88 kirjoitti:Kaipailisin tunnistusapua tälläisen kalasen kanssa http://i1084.photobucket.com/albums/j40 ... ot/314.jpg
Monninomistaja jo vuodesta -94.
kyllä, aasianmutakala. pyrstö tosin vähän epämuodostunut.